Den store transferrygte-tråd
Vi kan åbenbart først hente en højreback den dag Carvajal og Lucas død og pine ikke kan snøre deres støvler mere. Hvis Haaland eller Mbappe ikke er tilgængelige, jamen så tvinger vi da bare træneren (som absolut ikke er tilfreds med det) til at ændre system.
Skulle Perez hente Osimhen næste sommer hvis de to ovennævnte ikke er ledige? Jeg kan ikke se det for mig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- 9eren
- Gæst
-
jeg er uforstående overfor at folk føler vi har klarer mangler i truppen. Hvor mange gange har vi ikke fået udulige transfers som Lucas Silva osv. Spillere vi har købt for at dække ind til at erstatte i start11eren.Ramos4 post=166278 skrev: Hvor mange gange skal vi gå ind til en sæson med klare mangler i truppen? Er vi verdens største klub eller er vi Arsenal.
er klubben ikke blevet bedre til at passe på spillerne og ligge en strategi ift at købe ungt ind, indkøb ift bosman reglen, egne talenter, hente udlejet hjem. Der er vel kun mangel på en 9er, men det kommer jo an på hvilket system vi skal spille. Det er vel svært at købe Mbappe, mens vi skal have plads til Rodrygo, Vini, Bellingham, Valverde, Camavinga, Tchouameni etc uden nogen skal føle at de bliver sat af.
Jeg tror efterhånden, som det var med Arsenal efter deres nye stadion, at det handler om økonomi. Man kan ikke købe dyrt ind flere gange på et år. Man kan se det lidt på historikken. Alaba blev hentet på en fri. Ligesom Rüdiger. Mens klubber som City vælger deres indkøb med omhu og betaler kassen for det. Og der er derudover flere billige indkøb sammenlignet med hvad Chelsea og andre klubber har købt ind for.Ramos4 post=166278 skrev: Hvor mange gange skal vi gå ind til en sæson med klare mangler i truppen? Er vi verdens største klub eller er vi Arsenal.
Og når man køber så er det “fremtidssikrede” indkøb som fx Tchouameni, Bellingham osv. Der må man give 9’eren ret. Man vil virkelig undgå dyre fejlkøb. Vi ved ikke så meget som fans, men mon ikke klubbens økonomi-arbejdere har kæmpet med de dyre, fejlslåede transfere. Alene Hazard og Jovic var samlet set €320+ mio med lønnen ud af vinduet.
Real Madrid handler virkelig forsigtigt, og jeg er enig i frustrationen.
Derudover er man utrolig loyale i forhold til egne spillere. Hvis der ikke bliver hentet en ny 9’er, hvad der nok ikke bliver, er det ikke kun fordi man ser muligheden for at hente Mbappé næste sommer, men også fordi Endrick kommer i 2024. Man vil satse på ham som man har satset på Vinicius og Rodrygo. Planen er lagt på trods af, at Benzema valgte at forlade Real Madrid et år før man forventede det.
… og mon ikke også La Ligas lønloft har betydning for de meget forsigtige handler. Vi har modsat Barca jo ikke solgt ud af egne rettigheder. Der har været meget snak om Barcas dårlige økonomi, men der skal ikke gå meget galt for at man kan ende i samme situation. Og det vil klubben under ingen omstændigheder, men tværtimod være en pålidelig klub med orden og respekt for egne spillere. Troen er, at det vil betale sig på langt sigt. Dét er Real Madrid, og har ikke så meget med Arsenal at gøre ;-)
Fuldstændig enig, og dertil at vi jo også har vundet en del - modsat Arsenal - de seneste år. 2 x La Liga og 1x CL plus det løse de seneste 5 år. Bevares, med vores ambitioner burde vi have vundet mere, men på ingen måde en fiasko.Fondo_Sur post=166282 skrev:
Jeg tror efterhånden, som det var med Arsenal efter deres nye stadion, at det handler om økonomi. Man kan ikke købe dyrt ind flere gange på et år. Man kan se det lidt på historikken. Alaba blev hentet på en fri. Ligesom Rüdiger. Mens klubber som City vælger deres indkøb med omhu og betaler kassen for det. Og der er derudover flere billige indkøb sammenlignet med hvad Chelsea og andre klubber har købt ind for.Ramos4 post=166278 skrev: Hvor mange gange skal vi gå ind til en sæson med klare mangler i truppen? Er vi verdens største klub eller er vi Arsenal.
Og når man køber så er det “fremtidssikrede” indkøb som fx Tchouameni, Bellingham osv. Der må man give 9’eren ret. Man vil virkelig undgå dyre fejlkøb. Vi ved ikke så meget som fans, men mon ikke klubbens økonomi-arbejdere har kæmpet med de dyre, fejlslåede transfere. Alene Hazard og Jovic var samlet set €320+ mio med lønnen ud af vinduet.
Real Madrid handler virkelig forsigtigt, og jeg er enig i frustrationen.
Derudover er man utrolig loyale i forhold til egne spillere. Hvis der ikke bliver hentet en ny 9’er, hvad der nok ikke bliver, er det ikke kun fordi man ser muligheden for at hente Mbappé næste sommer, men også fordi Endrick kommer i 2024. Man vil satse på ham som man har satset på Vinicius og Rodrygo. Planen er lagt på trods af, at Benzema valgte at forlade Real Madrid et år før man forventede det.
… og mon ikke også La Ligas lønloft har betydning for de meget forsigtige handler. Vi har modsat Barca jo ikke solgt ud af egne rettigheder. Der har været meget snak om Barcas dårlige økonomi, men der skal ikke gå meget galt for at man kan ende i samme situation. Og det vil klubben under ingen omstændigheder, men tværtimod være en pålidelig klub med orden og respekt for egne spillere. Troen er, at det vil betale sig på langt sigt. Dét er Real Madrid, og har ikke så meget med Arsenal at gøre ;-)
Frem for alt synes jeg der er en klar strategi i vores transferpolitik. At skabe et solidt fundament som man bygger videre på år efter år.
A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
især når man tænker på at vores konkurrenter i ligaen er så svage at de ikke kan spille sig ud af Champions League gruppespil.
Truppen er for tynd og de seneste år er man blevet båret at kæmpe præstationer af blandt andet Karim Benzeman og Vini Jr.
Det burde ikke være sådan. Real burde have 2 klasse spillere på hver position ligesom man havde i 16/17 og som Manchester City havde sidst år.
Nu har vi ikke engang én top-klasse angriber…
Vi har vel ikke haft en af Europas bedste trupper i mange år efterhånden.
Jeg har været igennem selv samme operation efter netop en skade på fodbold banen, så jeg kender til hele processen, nu var jeg hverken hurtig før eller efter skaden så jeg er ikke et godt eksempel ;-) Men du har da ret, jeg siger naturligvis ikke at hvis man måler en spillers top fart på 50 eller 100m at der ikke er visse decimalers forskel fra før og efter en sådanne operation, men det bringer mig så til min pointe, som nok er dirigeret lidt mere til Dragams kommentarer…
Min pointe er at Asensio ikke er en spiller der brugt hurtighed som en nævneværdig spidskompetence i sit spil, hverken før eller efter sin skade. Nu har jeg moske misforstået når du skriver “rap i fødderne” det har jeg taget som en holdning af at han var hurtig fær hans skade og at denne hurtighed var noget hans spil var bygget op omkring, hvis det ikke skulle forstås sådanne så må du lige uddybe. Og du har da ret i at Asensio hverken før eller efter sin skade var en langsom spiller ala Kroos, men han har bare heller aldrig været en spiller som har haft hurtighed som en spids kompetence, det har derimod været hans skud fra distance, hans bevægelighed imellem kæderne (i visse perioder, under visse taktikker), hans drabelige indlæg fra Venstre kanten, hans blik for spiller i kontra faserne, men dog aldrig hurtighed. Så pointen er at den minimale fart han potentielt har tabt efter operationen ikke på noget tidspunkt har betydet noget for hans spil. Ud over det lyder det også sol om du negligere alle de andre faktorer der spiller ind ifht Asensio’s fart, netop som jeg nævner at Real spillede langt hurtigere fodbold da han startede i klubben derved har man set han løve med i langt flere kontra angreb og bruge sin “hurtighed” på en helt anden måde end efter sin skade hvor Real (af gode grunde) spillede betydeligt langsommere possesion bold. Ud over det så fakturere du heller ikke hans alder med i ligningen, det klip du viser er Asensio’s nok lige omkring 20 år gammel, det er langt de færreste fodbold spillere der holder deres fart fra start tyverne til midt tyverne, og manden er nu 27, et meget godt eksempel er Usain Bolt som satte den nuværende 100m verdens rekord som 22 årig og som aldrig blev hurtigere end det. Så den fart du mener han har mistet (og som jeg mener har en minimal betydning for hans spil) kan ikke kun tilskrives hans operation.
Og for så lige at runde din video af igen, det klip viser jo som sagt igen ting, forsvars spilleren tager farten af og målmanden spiller Mendy/Vazquez bold, det er det der får Asensio til at se hurtig ud, selv Kroos og Casemiro havde set hurtige ud i den situation! Nu så jeg så videre i videoen, og sjovt nok så var der ikke andre klip der viser en speciel hurtighed fra Asensio’s side, som jo understreger min pointe rigtig fint, at hurtighed aldrig har været en nævneværdig spids kompetence i Marco’s spil og det formodentlige minimale tab af hurtighed efter operationen ikke har betydet noget for den måde han spiller fodbold på.
Donde está la biblioteca?
- The European Super League
-
- Platin bruger
-
Ramos4 post=166286 skrev: CL triumfen senest var ren fight og held. Masser af held.
Evnen til at fighte når tingene ser svært ud og viljen til at opsøge sit held når man har brug for det er en kvalitet. Ligesom det er en kvalitet at holde sig skadesfri og være tilgængelig for sin træner. Der er mange af sådanne nogle skygge-egenskaber i fodbold som tæller mere end nogle går og tror.
For tre måneder siden gik vi i top 4 i Champions League og tabte til de endelige vindere så vores hold klarede sig et sted mellem top 2 og top 4 alt efter hvordan man måler. Året før det klarede vores hold sig i top 1.
Bellingham Camavinga Tchouameni
En neutral fodbold fan ville være uenig med dig. Der er kvalitet på stort set alle pladser. Holdet er af top klasse, men er for nem at lukke ned i nogle kampe af taktiske årsager.Ramos4 post=166286 skrev: CL triumfen senest var ren fight og held. Masser af held.
Held? Come on. Det er klart den Champions League jeg klart er mest stolt af som fan af klubben. Det var af det samme fighter dna, der gjorde at jeg blev fan af klubben, da en 20 årig Casillas blev skiftet ind Champions League finalen i 2002, hvor han sammen med resten af holdet kæmpede sig titlen i hele 2. halvleg mod et dominerende Bayer Leverkusen. Det kan ikke være blændende fodbold alle sæsoner pga. så mange omstændigheder. Hold har en cyklus, og vi har slet ikke set resultaterne af det nye unge projekt endnu. Man må bare erkende, at sporten har forandret sig enormt meget i det sidste årti. Det er ret vildt, hvor hurtigt det er gået. Lad os satse på, at Florentino er en pioner indenfor fodbold, som han tidligere har været.
Glæd dig til at Endrick banker kasser ind i det nye Bernabeu.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(