Den store transferrygte-tråd
Blændende fodbold alle sæsoner? Det er ALDRIG blændende fodbold. Jo én halvsæson under Zidane og én i Carlos første periode.Fondo_Sur post=166291 skrev:
En neutral fodbold fan ville være uenig med dig. Der er kvalitet på stort set alle pladser. Holdet er af top klasse, men er for nem at lukke ned i nogle kampe af taktiske årsager.Ramos4 post=166286 skrev: CL triumfen senest var ren fight og held. Masser af held.
Vi har vel ikke haft en af Europas bedste trupper i mange år efterhånden.
Held? Come on. Det er klart den Champions League jeg klart er mest stolt af som fan af klubben. Det var af det samme fighter dna, der gjorde at jeg blev fan af klubben, da en 20 årig Casillas blev skiftet ind Champions League finalen i 2002, hvor han sammen med resten af holdet kæmpede sig titlen i hele 2. halvleg mod et dominerende Bayer Leverkusen. Det kan ikke være blændende fodbold alle sæsoner pga. så mange omstændigheder. Hold har en cyklus, og vi har slet ikke set resultaterne af det nye unge projekt endnu. Man må bare erkende, at sporten har forandret sig enormt meget i det sidste årti. Det er ret vildt, hvor hurtigt det er gået. Lad os satse på, at Florentino er en pioner indenfor fodbold, som han tidligere har været.
Glæd dig til at Endrick banker kasser ind i det nye Bernabeu.
Vi har en verdensklasse midtbane og en klasse keeper. Men vores backer har ikke været op til standard i mange år. Vi har ikke haft en reserve til Benzema i mange år. Nu har vi slet ingen 9'er at all.
Endrick? Hvis han skal bruge lige så lang tid på at tilpasse sig som Rodrygo og Vinicius, samt han er yngre, jamen så glæder jeg mig til 2029, hvor han er det færdige produkt :) Lidt lang tid at vente på at vi kan være et tophold men okay.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Når vi nu aldrig må få en koncepttræner, så er vi simpelthen nødt til at have en spillertrup der er sindssygt god på alle pladser. De ting man kan slippe afsted med når konceptet sidder der, kan vi slet ikke slippe af sted med. Vi er meget afhængige af individualister.
Jeg var da helt på månen efter alle vores CL comebacks i 21/22. Det var en mageløs sæson. Det jeg efterspørger er, at have en trup hvor man føler at vi er verdens bedste hold. Måske endda spiller verdens bedste bold - bare en gang imellem.
Vi kan da sikkert også vinde CL denne gang, hvis sol og måne står lige, vi får den rigtige lodtrækning og laver to-tre vilde remontadas igen. Men jeg gad bare godt vi var det bedste hold. Ikke et hold, der kan ramme dagen, eller kan fighte sig til det en gang imellem.
Vil bare gerne have verdens bedste hold :( Snøft.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Når man vinder 2 liga titler og 1 CL + 2 semifinaler på 5 år er det ingen fiasko. Heller ikke for RM.Mas post=166285 skrev: Tja, jeg synes nu 2 La Liga trofæer på 5 år er en fiasko.
især når man tænker på at vores konkurrenter i ligaen er så svage at de ikke kan spille sig ud af Champions League gruppespil.
Truppen er for tynd og de seneste år er man blevet båret at kæmpe præstationer af blandt andet Karim Benzeman og Vini Jr.
Det burde ikke være sådan. Real burde have 2 klasse spillere på hver position ligesom man havde i 16/17 og som Manchester City havde sidst år.
Nu har vi ikke engang én top-klasse angriber…
Det er en illusion at man SKAL have 2 klassespiller på hver position. Nævnt mig et hold der har eller nogensinde har haft det?
Det handler om at få hele holdet til at præstere. Såvel de etableret stjerner som reserverne. Dét var en af årsagen til vores succes tilbage i 16/17. De fleste kan vel huske hvor meget Zidane fik credit for at få alle på holdet til at føle sig “vigtige”.
Sidste år lykkedes det Guardiola på samme måde at få alle City spiller til at præstere (og overpræstere). Ake og Akanji er - undskyld mit sprog - fandme ingen klassespiller, men de spillede jo som Alves og Marcelo i deres prime. Eller Stones der pludselig lignede Casemiro på på 6’eren.
Jeg er 100% med på at vi står svagt på 9’er positionen. Men lade os nu have lidt tiltro til Rodrygo, Vini og den nye midtbane. Og nu hvor vi bruger City som reference, så husk på at de vandt et par PL titler uden en 9’er.
A la Cibeles, nos vamos a la Cibeles
Igen synes jeg at du taler klubben ned. Vi er lidt forkælede som madridistas, men der har været nogle helt vilde hold i tidens løb, som andre klubber kun kan drømme om. Der har været spillet blændende fodbold i flere perioder. Under Mourinho, i Ancelottis første periode og også under Zidane, i hvert fald i Champions League finalen mod Juventus, hvor man legede med deres betondefensiv. Problemet er at vi ikke længere kan lave et transfervindue som i 2009, så man må bruge andre midler, og det tager længere tid at bygge noget godt op uden at ødelægge klubbens økonomi eller pisse i bukserne og miste store indtægter til fremtiden. Men vi er ellers helt enig i, hvad der er brug for spillemæssigt. Der må dog også være måder, hvor man spille bedre end nu, selvfølgelig er der det. Florentino og ledelsen afviger bare ikke fra strategien, og det vil også give noget godt i det lange løb.
Det var dog forfriskende med lidt optimisme. Tak.El Chino post=166295 skrev:
Når man vinder 2 liga titler og 1 CL + 2 semifinaler på 5 år er det ingen fiasko. Heller ikke for RM.Mas post=166285 skrev: Tja, jeg synes nu 2 La Liga trofæer på 5 år er en fiasko.
især når man tænker på at vores konkurrenter i ligaen er så svage at de ikke kan spille sig ud af Champions League gruppespil.
Truppen er for tynd og de seneste år er man blevet båret at kæmpe præstationer af blandt andet Karim Benzeman og Vini Jr.
Det burde ikke være sådan. Real burde have 2 klasse spillere på hver position ligesom man havde i 16/17 og som Manchester City havde sidst år.
Nu har vi ikke engang én top-klasse angriber…
Det er en illusion at man SKAL have 2 klassespiller på hver position. Nævnt mig et hold der har eller nogensinde har haft det?
Det handler om at få hele holdet til at præstere. Såvel de etableret stjerner som reserverne. Dét var en af årsagen til vores succes tilbage i 16/17. De fleste kan vel huske hvor meget Zidane fik credit for at få alle på holdet til at føle sig “vigtige”. Eller Stones der pludselig lignede Casemiro på på 6’eren.
Sidste år lykkedes det Guardiola på samme måde at få alle City spiller til at præstere (og overpræstere). Ake og Akanji er - undskyld mit sprog - fandme ingen klassespiller, men de spillede jo som Alves og Marcelo i deres prime.
Jeg er 100% med på at vi står svagt på 9’er positionen. Men lade os nu have lidt tiltro til Rodrygo, Vini og den nye midtbane. Og nu hvor vi bruger City som reference, så husk på at de vandt et par PL titler uden en 9’er.
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Håber oprigtigt, at det var sidste gang, at vi skrev om ham. Han fortjener det slet ikke.Real HWL post=166492 skrev: Hvordan kan det være i bringer et rygte om Mbappe Madridista? Syntes klart jeres holdning i starten var i ikke ville være med på rygte møllen denne somme. Og i har ellers holdt den så flot
men blid er troværdige nok
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- 9eren
- Gæst
-
.."Oraklet" Pedrelol siger igen igen igen tik-tak - selv et ur der er gået i stykker viser trods alt rigtigt to gange i døgnet :) så hvem ved- måske rammer han rigtigt en dag
- 9eren
- Gæst
-
Det er utroligt så meget lort alle de såkaldte eksperter kan lukke ud. Men altså, på et eller andet tidspunkt rammer de vel rigtigt.mohbar post=166496 skrev: yay så starter Mbappe mediemøllen igen! Kombardo -alle de mange tweets der handler om stort set det samme: mbappe tæt på Madrid, mbappe har købt hus i Madrid , Mbappe deler billede med hvidt hjerte på sin insta, Mbappes mor..Mbappes bagland osvosv...
.."Oraklet" Pedrelol siger igen igen igen tik-tak - selv et ur der er gået i stykker viser trods alt rigtigt to gange i døgnet :) så hvem ved- måske rammer han rigtigt en dag
Kylian Mbappé expected to make an announcement after the match against RC Lens on Saturday
Så enten en forlængelse, endnu en "jeg bliver et år mere"-melding eller at han ønsker at forlade klubben.
Med ca. en uge tilbage af transfervinduet fra lørdag og frem, så bør udfaldet af en eventuel udtalelse i hvert fald give en rimelig klar indikator på om han er på vej eller ej.
Så kan rygterne blusse helt ekstremt op frem til lørdag og så kommer der ikke en udtalelse