Sæson 2022-2023

3 år 6 måneder siden #469 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæson 2022-2023
@Kiwes

Helt enig, Asensio (ligesom alle andre spillere) skal ikke garanteres noget ifht spilletid, han skal have de minutter han fortjener og laengere er den ikke. Hvis interessen fra ManU er sand og de tilbyder flere penge, saa er det hans naeste klub ellers blir det spaendene at se hvad han vaelger, for tvivler paa Asensio er typen der gaar et-to skridt ned af klub stigen for at jagte spilletid, saa hvis ikke interessen (og pengene) er der fra de store klubber, saa er Real stadig en mulighed, tror dog nok han finder en ny klub paa oeverste hylde, om det saa giver mere spilletid paa den lange bane, det er tvivlsomt.

Donde está la biblioteca?
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 år 6 måneder siden #470 af Henke
Besvaret af Henke på emne Sæson 2022-2023
Koncept eller Kaos?

2023 er startet, hvor vi slap 2022. Et Real Madrid hold godt på vej ind i en spillemæssig og pointmæssig krise. Spillet er ganske forfærdeligt at være vidne til. Forsvaret sejler, midtbanen ligegyldig og angrebet er sjældent set mere tandløst ud. Truppen er helt forkert skruet sammen og vores breddespillere middelmådige at best.

På den taktiske front, står det også slemt til. Vi burde have et hold, som er godt nok til at dominere langt de fleste kampe, men gør det aldrig. Vi burde have et hold, som kunne være ligeså boldbesiddende som City, Barca mfl.

Desværre har vi det sidste mange år haft trænere, som udefra set, kun ønsker at Real skal afgøre kampe på individuelle aktioner. Man skal hele tiden håbe på, at Benzema, Vini eller Modric disker op med ting på egen hånd. Heldigvis har den taktik bragt sejr hjem, hvor spillet generelt er under al kritik. Nu er vi så igen i en periode, hvor de individuelle aktioner er som sunket i jorden. I de situationer har holdet intet at falde tilbage på. Intet fast spilkoncept. Ingen faste spilmønstre. Ingen rigtig taktik.

Hvorfor er det så svært for Real at dominere og udspille modstanderne. Jeg ved godt, at man kan få for puklen for at skrive det, men jeg skeler lidt jaloux over mod Barca, og ser et hold med et koncept. Et hold som meget ofte har belejret modstanderens felt, hvor boldbesiddelsen er tårnhøj, og modstanderen derfor har mere end svært ved at komme frem til noget.

Reals modstandere har altid Real på hælene. Reals modstandere scorer næsten altid. Real er aldrig i kontrol.

Jeg savner et koncept.

Sidste redigering: 3 år 6 måneder siden ved Henke.

3 år 6 måneder siden #471 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Sæson 2022-2023
Rigtig gode argumenter Henke, der er nok ikke mange der kan være ret uenige i hvad du skriver, well, ikke mig, eller...

Alle ville naturligvis elske om vi vinder alle kampe 5-2, men vi har på ingen måde truppen til det over 38 kampe i LaLiga, CL osv. Specielt da vi er klubben alle vil vinde over, lige som City og Barca.

Så jeg er inde på at det er en bevidst taktik af træneren/ledelsen, at vi ALDRIG gør mere end hvad som kræves, og gerne endnu mindre end det, for at vinde kampene. Det er helt enkelt OK at smide LaLiga for løverne, så længe man kommer til semifinalen i CL.

CL titler er det som definere de store klubber, og derfor de prioriteres 100% af RM, husk at ingen klub har genvundet CL, ja ud over RM som har 3 i streg.

Dette er vores koncept, at vinde CL, CL som definere os igen og igen som verdens største klub.

Så Henke, mit svar er at vi har et kaos koncept, om man så kan lide det eller ikke, det er vi ikke uenige om, for jeg er ikke en fan.

Men det virker på en eller anden måde..... For det vi ser i dag er ikke nyt.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #472 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 2022-2023

Henke post=157233 skrev: Koncept eller Kaos?

2023 er startet, hvor vi slap 2022. Et Real Madrid hold godt på vej ind i en spillemæssig og pointmæssig krise. Spillet er ganske forfærdeligt at være vidne til. Forsvaret sejler, midtbanen ligegyldig og angrebet er sjældent set mere tandløst ud. Truppen er helt forkert skruet sammen og vores breddespillere middelmådige at best.

På den taktiske front, står det også slemt til. Vi burde have et hold, som er godt nok til at dominere langt de fleste kampe, men gør det aldrig. Vi burde have et hold, som kunne være ligeså boldbesiddende som City, Barca mfl.

Desværre har vi det sidste mange år haft trænere, som udefra set, kun ønsker at Real skal afgøre kampe på individuelle aktioner. Man skal hele tiden håbe på, at Benzema, Vini eller Modric disker op med ting på egen hånd. Heldigvis har den taktik bragt sejr hjem, hvor spillet generelt er under al kritik. Nu er vi så igen i en periode, hvor de individuelle aktioner er som sunket i jorden. I de situationer har holdet intet at falde tilbage på. Intet fast spilkoncept. Ingen faste spilmønstre. Ingen rigtig taktik.

Hvorfor er det så svært for Real at dominere og udspille modstanderne. Jeg ved godt, at man kan få for puklen for at skrive det, men jeg skeler lidt jaloux over mod Barca, og ser et hold med et koncept. Et hold som meget ofte har belejret modstanderens felt, hvor boldbesiddelsen er tårnhøj, og modstanderen derfor har mere end svært ved at komme frem til noget.

Reals modstandere har altid Real på hælene. Reals modstandere scorer næsten altid. Real er aldrig i kontrol.

Jeg savner et koncept.

​Jeg synes de sidste 10 år viser at vores pragmatiske tilgang har "vundet" over Barcelonas "koncept" som jo også er blevet twistet flere gange og stadig er under udvikling. Men det er selvfølgelig klart at der er en langt større rød tråd. Jeg er vild med vores hold når det kører! Det gør det ikke pt og så ligner det noget af det mest ulykkelige man kan forestille sig. 

For at være ærlig, så har jeg ikke et behov for at opleve et "alt eller intet" koncept som ikke skelner ret meget til spillermaterialet eller de muligheder som er på markedet. Vi kan hente Rudiger og Alaba på fri fordi vi får det til at passe sammen, og vi kan ændre lidt på det så det passer til Kroos som vi gjorde dengang. Vi kan overleve at Valverde brager igennem uden at fjerne Casemiro, Moddric og Kroos i sidste sæson, for så retter vi til og opfinder en ny type højre kant som passer ind. Derfor synes jeg heller ikke, at det er rigtigt at kalde det kaos. Der spilles jo også efter nogle ret klare retningslinjer med 4-3-3, Vinicius holder bredden, Modric og Kroos trækker langt ned og bykker op, Mendy træder gerne ind i banen, Courtois SKAL spille bolden ud osv. Uanset koncept, så vil et hold sejle når halvdelen dykker i niveau. Uden to backs der kan lidt og med en angriber SÅ meget ude af form, så kommer vi ikke frem til noget. 

Men derfor er det da stadig ikke fedt at se på pt. Jeg vil dog mere tilskrive det en mangel på kvalitet enkelte steder samt den manglende bredde. Hvis ikke Benzema er klar, så skal truppen og bredden være så stærk, at vi kan sætte en anden spiller ind i 3-4 kampe uden at det stinker. Det er her, at klubbens indkøbspolitik er stærkt kritisabel og det redder hverken 22/23 sæsonen eller 23/24 sæsonen at man håndterer manglen på en angriber ved at spare sammen til Bellingham. Det svarer nærmest til at sælge Ronaldo og erstatte ham med en keeper (hvilket vi jo egentlig gjorde........)
Sidste redigering: 3 år 6 måneder siden ved Brylle.

3 år 6 måneder siden #473 af Mister Zizou
Besvaret af Mister Zizou på emne Sæson 2022-2023
Could have, should have, would have..

Hvornår har vi sidst haft et fast spilkoncept, der definerede Real? Mourinho er mit bedste bud.

Vi er, og har i noget tid været, i en overgangsperiode hvor vi skal have overdraget erfaring til de yngre kræfter. Don Carlo var den perfekte træner til dette, men vi er efterhånden nået så langt, at der snart skal nogle yngre kræfter til.
Var Hr. Klopp opgaven voksen ville han være det perfekt match om et år eller to. Det er han dog desværre ikke i min optik. Raul håber jeg for alt i verden ikke bliver en kommende træner. Der er brug for noget gennemsalgskraft..

Vi er ude over tiden hvor mandskabsbehandling og gode relationer ikke længere er nok. Vi kan ikke længere leve højt på at vores aldrende legender leverer i de ligegyldige kampe, som eksempelvis Super Cup i særdeleshed er blevet.

Du skriver "koncept eller kaos". Det er unfair, for klubben har ikke været tættere på et koncept siden Ronaldo forlod. Ting tager bare tid. Med de rigtige mennesker involveret, bevares.

Ancelotti er bragt ind for at klubben ikke ender i kaos i denne overgangsperiode. Det har han klaret til perfektion.

Det er indiskutabelt.

Jeg studser dog over at du mener, at truppen er helt forkert skruet sammen, når du netop ikke mener at der er et koncept? Så er det vel per definition svært at sammensætte en trup?

3 år 6 måneder siden #474 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 2022-2023
​Nu er vi tvunget til at se endnu/garenteret elendig kamp i en ligegyldig cup...måske de kan motiverer sig mod Barca.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #475 af Brylle

Mister Zizou post=157237 skrev:
Jeg studser dog over at du mener, at truppen er helt forkert skruet sammen, når du netop ikke mener at der er et koncept? Så er det vel per definition svært at sammensætte en trup?

​Det kan vel godt lade sig gøre. Når man har 4 verdensklasseforsvarer, en overflod af midtbanespillere og 4 spillere der passer bedst på venstre kant men tilgengæld ikke har en naturlig højrekant, 4 backs der ikke er gode nok (medregnet Odriozola) og ikke har en angriber hvis stjernen på 34 bliver skadet. Så synes jeg at truppen er skruet forkert sammen.

3 år 6 måneder siden #476 af Henke
Besvaret af Henke på emne Sæson 2022-2023
Sat lidt på spidsen, så var vi i store dele af kampen mod Villarreal på hælene og under belejring. Hvem vil påstå, at deres trup er bedre end Reals?

Derfor handler det altså også om, hvordan man stiller sit hold op, hvilke spilmønstre man træner dag ud og dag ind, og ikke mindst, hvilket boldpres man udfører.

Spillerne i Reals trup er ligeså meget i stand til at løbe, som spillere på andre hold. Derfor er det enten mangel på instruktioner eller mangel på lyst fra spillernes side.

Jeg mener derfor, at det på må en taktisk disposition, at man stiller sig tilbage og spiller på kontra i de fleste kampe. Det er jeg træt af at se på. Jeg vil bare gerne se verdens bedste klubhold spille som om de også er det. Jeg vil gerne se Real være boldstyrende og køre det ene angreb efter det andet mod modstanderens mål. Jeg vil gerne se Real være de store og ikke de små. Det synes jeg ikke, er for meget at forlange.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madrid1998, Thomaskjensen

3 år 6 måneder siden #477 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 2022-2023
​Det handler også om hvor friske spillerene er både fysisk og mentalt. Vi har haft flere spillere til VM, det hårdere mentalt at skulle sætte sig op til hver kamp. Når modstandere spiller imod os er det ofte den fedeste kamp i sæsonen for dem og de giver sig 110%. Så vi skal kunne matche de 110% ligemeget hvad og det kan være hårdt mentalt. Villareal og Valencia ser jo også uinspireret ud nogen gange, men det ikke når de spiller imod os. Bare lige en ting man ikke skal glemme.

En mere positiv vinkel er også.. at vi var præcis samme sted for et år siden. Vi taber til Getafe i ligaen, vi får vundet super cuppen men det fandme ikke overbevisende, og så ryger vi ud af copa til athletic etc etc, og generelt er det bare dødsygt at se os spille (den først PSG kamp kan man også huske tilbage på..). Og Benzema var cirka den samme Benzema som vi ser nu. Spiller egentlig ikke særlig godt, men scorer sine mål. Derfor vil jeg også vente med at dømme vores hold helt til hundene.
Lidt ligesom Gud er det her hold blev erklæret død mange gange, men det rejser sig hver gang (so far) ;)

3 år 6 måneder siden #478 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæson 2022-2023

Henke post=157250 skrev: Sat lidt på spidsen, så var vi i store dele af kampen mod Villarreal på hælene og under belejring. Hvem vil påstå, at deres trup er bedre end Reals?

Derfor handler det altså også om, hvordan man stiller sit hold op, hvilke spilmønstre man træner dag ud og dag ind, og ikke mindst, hvilket boldpres man udfører.

Spillerne i Reals trup er ligeså meget i stand til at løbe, som spillere på andre hold. Derfor er det enten mangel på instruktioner eller mangel på lyst fra spillernes side.

Jeg mener derfor, at det på må en taktisk disposition, at man stiller sig tilbage og spiller på kontra i de fleste kampe. Det er jeg træt af at se på. Jeg vil bare gerne se verdens bedste klubhold spille som om de også er det. Jeg vil gerne se Real være boldstyrende og køre det ene angreb efter det andet mod modstanderens mål. Jeg vil gerne se Real være de store og ikke de små. Det synes jeg ikke, er for meget at forlange.

​Jeg har intet imod at spille kontra, problemet er at de ikke kan finde ud af det. Vi står i en situation hvor de ikke kan kontrollere en kamp og ej heller spille kontra, så bliver dte lidt stramt at se på. 

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
3 år 6 måneder siden #479 af Brylle

Henke post=157250 skrev: Sat lidt på spidsen, så var vi i store dele af kampen mod Villarreal på hælene og under belejring. Hvem vil påstå, at deres trup er bedre end Reals?

​Spillerne i Reals trup spiller vel mere end dem i Valencias trup uden at jeg kender deres bredde, antal landsholdsspillere osv men jeg tænker at der er et større load på vores spillere. Stort set hele banden har enten været til VM eller har været skadet. Tror du at et koncept får Benzema til at se frisk ud og får Carvajal og Mendy, Lucas og Odriozola til at ramme noget på deres indlæg? Vi har jo allerede overordnede rammer at spille ud fra. Dem kan man være uenig i, men det er jo på ingen måde kaos. Stort set ingen hold i verden presser på livet løs i 90 minutter og heller ikke vores. Og hvad vil man helst? Gå død efter 60 fordi spillerne i forvejen er hårdt ramt eller vil man holde kampen i live og have chancen for at vinde til sidst? 

Det er ikke konceptet men sammensætningen af vores trup fordelt på de rette pladser samt den manglende bredde, der især volder os udfordringer. Hvis vi stiller med friske og dygtige spillere, så kommer du også til at se Modric og Kroos styre det som de altid gør i de gode perioder. 

3 år 6 måneder siden #480 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 2022-2023
Rodrygo på højrekanten har aldrig virket. Aldrig.

Vini ligner en der har brug for en pause. Det må han bare aldrig få. Benzema det samme.

Både offensivt og på backerne mangler vi kvalitet.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Leveret af Kunena Forum