Sæson 23-24

2 år 2 uger siden #1621 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 23-24

-#7- post=176361 skrev: ​Jeg bliver nok heller aldrig Mbappes største fan, ligesom jeg aldrig blev Cristiano Ronaldos største fan, men deres kvalitet på banen er jo unægtelig. Og der er få ting som ikke kan tilgives med 30-40 mål pr. sæson. 

​Men forskellen er alligevel enorm - vi havde desperat brug for lejesoldaten cristiano, for at kunne hamle op med et historisk stærkt barca hold... vi har derimod ikke brug for frøen. Vi har lige vundet ligaen med 95 point og champions league finalen.
Læg så dertil at cristiano var en langt bedre spiller end mbappe... men det gjorde stadig ikke at jeg kunne lide cristiano - forfærdelig attitude... det er vel kun hans ven bruno fernandes der har en værre attitude.
Følgende bruger(e) sagde tak: schreiber77

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 uger siden #1622 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Sæson 23-24

Dragam post=176362 skrev:

-#7- post=176361 skrev: ​Jeg bliver nok heller aldrig Mbappes største fan, ligesom jeg aldrig blev Cristiano Ronaldos største fan, men deres kvalitet på banen er jo unægtelig. Og der er få ting som ikke kan tilgives med 30-40 mål pr. sæson. 

​Men forskellen er alligevel enorm - vi havde desperat brug for lejesoldaten cristiano, for at kunne hamle op med et historisk stærkt barca hold... vi har derimod ikke brug for frøen. Vi har lige vundet ligaen med 95 point og champions league finalen.
Læg så dertil at cristiano var en langt bedre spiller end mbappe... men det gjorde stadig ikke at jeg kunne lide cristiano - forfærdelig attitude... det er vel kun hans ven bruno fernandes der har en værre attitude.

Man har ikke brug for en af verdens (top 3) bedste fodboldspillere, fordi man har vundet CHL og ligaen?
Betyder det at vi først skal hente top-eliten når vi taber?

2 år 2 uger siden #1623 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 23-24

Malthehn post=176363 skrev:

Man har ikke brug for en af verdens (top 3) bedste fodboldspillere, fordi man har vundet CHL og ligaen?

​Er du sindssyg en stråmand...

Vi havde vundet ingen ting uden cristiano på daværende tidspunkt - vi har vundet og vinder det hele med eller uden mbappe idag.

Så nej, vi har ikke brug for mbappe - han er et nice to have, hvis han altså ikke viser sig bare at være et problem mere end noget andet. Hvis du ikke kan se forskellen i det, så er der vist ikke nogen grund til at svare dig yderligere...
Sidste redigering: 2 år 2 uger siden ved Dragam.

2 år 2 uger siden #1624 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæson 23-24
​Hvis man ikke i forvejen fik kvalme af forloren skildpadde, så kommer det hele væltende op fra svælget, når man hører klaphatten sige: "Min drømmeklub"..........hold nu bare kæft.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, schreiber77, Dragam

2 år 2 uger siden #1625 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Sæson 23-24

Dragam post=176364 skrev:

Malthehn post=176363 skrev:

​Er du sindssyg en stråmand...

Vi havde vundet ingen ting uden cristiano på daværende tidspunkt - vi har vundet og vinder det hele med eller uden mbappe idag.

Så nej, vi har ikke brug for mbappe - han er et nice to have, hvis han altså ikke viser sig bare at være et problem mere end noget andet. Hvis du ikke kan se forskellen i det, så er der vist ikke nogen grund til at svare dig yderligere...

Jeg svarer på noget du skriver, så ingen grund til at være negativ overfor mig.

At vi vinder alt i fremtiden er jo ikke en sikkerhed, vi kunne "nemt" være røget ud både til City og Bayern i år?
Alle spillere er vel i teorien "nice to have" ingen er et must - men jo bedre de er, jo bedre for os.

2 år 2 uger siden #1626 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Sæson 23-24
En straffeskarpkonkurrence sejr mod City ændrer ikke ved, at City stadig er verdens bedste hold.

Velkommen til Mbappe! Er sikker på, at han er manden som giver os den suværene førerposition de næste mange år :-) 

Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, Malthehn

2 år 2 uger siden #1627 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

Dragam post=176360 skrev:

Ramos4 post=176358 skrev: Han ombestemte sig...én gang.
Ja sikken en skurk.

​Han har afvist os flere gange, og løbet fra mundtlige aftaler. 

Det vil ikke være en spiller jeg nogensinde føler at vi kan stole på - af samme årsag synes jeg ikke at han overhovedet skulle være signet... men perez har været helt besat af at få ham...

​Hvad bygger du den påstand på? Hvornår har han afvist os og er løbet fra mundtlige aftaler?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete, Malthehn

2 år 2 uger siden #1628 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 23-24
​Velkommen til Mbappe, og held og lykke til Hansi Flick... Jeg har sku svært ved at få armene ned i disse dage... 
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás, El Siete, JesperThomsen, Ramos4, Malthehn

2 år 2 uger siden #1629 af Ramos4
Sommeren 2022 ombestemte Mbappe sig, fordi han gerne ville være PSG topscorer og så noget med Qatar og VM, som jeg kun kan se som politisk pres.
Han ringede med det samme til Perez og undskyldte.

I 2023 var det ren mediespin. Perez sagde direkte "ja vi henter ham, men ikke denne sommer". Ingen afvisning eller snyd der.

Nu er han her så. Jeg kan sagtens forstå at han ikke bliver en klublegende som Juanito eller Raúl eller hvem ved jeg. Men at mene han har snydt og bedraget os, fordi han ombestemte sig én gang - det er en emotionel overraktion.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás, El Siete, JesperThomsen, Kialpe, Malthehn, Figo-10

2 år 2 uger siden #1630 af Ramos4
Hvad skulle manden have gjort anderledes i 2022? Gået ud og officielt undskyldt til Madrids fans, mens han var på kontrakt i PSG? :D

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás, Malthehn

2 år 2 uger siden #1631 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24
Har vi brug for Mbappé?

Hvis argumentet bliver meritter, qua hvad klubben har vundet i år, så nej.

Men så kan man også bare konkluderer at vi ikke har brug for en angriber? Altså, forstå mig ret - Joselu har overgået forventningerne i år, men han er jo ikke lige just løsningen. Jeg er lige så hyped for Endrick som resten af jer, men vi skal ikke til at sidestille en 18-årig (som med al respekt ligner et generations talent), med en af verdens top tre bedste angribere de sidste mange år (sammen med Kane og Haaland). Der kan jo gå nogle år, før Endrick magter opgaven, se eksempelvis Vini, som skulle bruge tre år på at få sit gennembrud. Nu bliver han så efter alt at dømme Ballon D’or-vinder før eksempelvis Mbappé og Haaland, men det er en helt anden sag.

Det bliver jo et super dynamisk angreb med flydende positionering mellem ham og Vini. Mbappé i midten, men tænker man på tiden med Benz, søgte han jo også vildt meget ud mod venstre og kombinerede med Vini. Jeg tror virkelig at åbner op for en masse flot og underholdende angrebsfosbold.

Dertil er der også bare det kommercielle i det. Det er trods alt Perez’ fokus på netop den del af fodbolden i navnligt 00’erne der kapulterede Real Madrids status til et helt nyt niveau, trods manglende sportslig succes. Her indhentede og overgik man United som hidtil havde været den mest lukrative forretning, og den status har Real holdt sidenhen.
Da Perez kommer tilbage til magten i 09 finjusterer han jo så de fejl han begik i sin første præsidentperiode, hvor balancen mellem sportsligt og kommercielt har været kørt til UG.
Nyheden om Mbappé lagde altså Real Madrids hjemmeside ned. Det skulle undrer mig hvis ikke de har serverkapcitet som ind i helvede, så glæder mig personligt til at se tal på trafikken.

Mbappé til Real Madrid giver alle dage god mening. Verdens klubbestyrelser, -trænere, -spillere og - fand må jo misunde Real helt vildt lige nu.

Hvor ville det være en gigantisk historie hvis enhver anden klub landede Mbappé. Når Real Madrid gør det, bliver det stadig en smule overskygget over at Real netop har vundet sin 6. Chl på 11 sæsoner. Der er virkelig niveauer, og Real er et pr. stykker over alle andre.

Sidste redigering: 2 år 2 uger siden ved NadaMás.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe, Malthehn, Figo-10

2 år 2 uger siden #1632 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæson 23-24
STORT VELKOMMEN MBAPPE!!!!

Ja jeg var godt nok sur på dig for to år siden, hvor jeg var sikker i min sag. Du brændte mig af og jeg var sur.

Men jeg er glad i dag, du er tilgivet, jeg tror jeg forstår dig og jeg synes narrativet er en smule anderledes i dag.

Du slog os tilbage i skak for to år siden. Kaliffen gav os en begmand. Men det har gjort os stærkere. Siden da står vi i en situation hvor Mbappe har mere brug for os end vi har for ham, hvilket hans nye løn indiker for mig.

Tilbage til forståelsen af hvorfor han sagde nej for to år siden. Den som de fleste er sure over. Så tror jeg virkelig vi skal se mere objektivt på det. Hele situationen omkring VM, Qatar, en franskmand i Paris, rekorder rundt om hjørnet, utrolig mange penge, en fransk Præsident, rådgivere… han tog en beslutning. Vi synes den var forkert og det gør han måske også. Men jeg tror der var mere kompliceret end vi gør det til og jeg tror også Perez har forstået dette. Ellers er han ikke en der giver to chancer.

Vi knuselsker ham nok aldrig. Men det også OK. Jeg kommer dog til at købe en trøje med ham og er SÅ glad for han kommer til Real Madrid og er kronen på værket hvad hvad angår fodboldhistoriens vildeste trup. Shit hvor er den bare farlig.

Mbappe og Real Madrid er ligesom Ronaldo og Real Madrid match made in heaven. Der er så meget Real Madrid over ham og det elsker jeg.

Der er ridser i lakken, men hold kæft det bliver godt. Og træls for alle andre.

1-0 til Perez over kaliffen. Vigtigst af alt!

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.
Sidste redigering: 2 år 2 uger siden ved Figo-10.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, NadaMás, JesperThomsen, Kialpe, Ramos4, Malthehn

Leveret af Kunena Forum