Sæson 23-24

2 år 2 uger siden #1633 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Sæson 23-24
​@Nadamas
Det med Benzema og Vini er spot on - vi har nemlig overfyldt venstresiden længe!
Super skriv.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 2 uger siden #1634 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 23-24

NadaMás post=176372 skrev: Har vi brug for Mbappé?

Hvis argumentet bliver meritter, qua hvad klubben har vundet i år, så nej.

Men så kan man også bare konkluderer at vi ikke har brug for en angriber? Altså, forstå mig ret - Joselu har overgået forventningerne i år, men han er jo ikke lige just løsningen. Jeg er lige så hyped for Endrick som resten af jer, men vi skal ikke til at sidestille en 18-årig (som med al respekt ligner et generations talent), med en af verdens top tre bedste angribere de sidste mange år (sammen med Kane og Haaland). Der kan jo gå nogle år, før Endrick magter opgaven, se eksempelvis Vini, som skulle bruge tre år på at få sit gennembrud. Nu bliver han så efter alt at dømme Ballon D’or-vinder før eksempelvis Mbappé og Haaland, men det er en helt anden sag.

Det bliver jo et super dynamisk angreb med flydende positionering mellem ham og Vini. Mbappé i midten, men tænker man på tiden med Benz, søgte han jo også vildt meget ud mod venstre og kombinerede med Vini. Jeg tror virkelig at åbner op for en masse flot og underholdende angrebsfosbold.

Dertil er der også bare det kommercielle i det. Det er trods alt Perez’ fokus på netop den del af fodbolden i navnligt 00’erne der kapulterede Real Madrids status til et helt nyt niveau, trods manglende sportslig succes. Her indhentede og overgik man United som hidtil havde været den mest lukrative forretning, og den status har Real holdt sidenhen.
Da Perez kommer tilbage til magten i 09 finjusterer han jo så de fejl han begik i sin første præsidentperiode, hvor balancen mellem sportsligt og kommercielt har været kørt til UG.
Nyheden om Mbappé lagde altså Real Madrids hjemmeside ned. Det skulle undrer mig hvis ikke de har serverkapcitet som ind i helvede, så glæder mig personligt til at se tal på trafikken.

Mbappé til Real Madrid giver alle dage god mening. Verdens klubbestyrelser, -trænere, -spillere og - fand må jo misunde Real helt vildt lige nu.

Hvor ville det være en gigantisk historie hvis enhver anden klub landede Mbappé. Når Real Madrid gør det, bliver det stadig en smule overskygget over at Real netop har vundet sin 6. Chl på 11 sæsoner. Der er virkelig niveauer, og Real er et pr. stykker over alle andre.

​Nu siger du at det skal nok blive fint, fordi at benz søgte også ud i venste side, og kombinerede med vini... men lad os nu lade vær med at være blåøjede... Benz var en link-up angriber ala kane - det er mbappe på ingen måde. Han løber dybt, eller dribler selv... præcis som vini. Og præcis som når Rodrygo er "9er", så vil de bare gå lidt i vejen for hinanden på venstrekanten.

Det eneste jeg kan se, som kan komme til at fungere, det er at mbappe trækker mod højre, bruger sin hurtighed og kører på ydersiden af forsvaret, og afslutter med højre ben, ala hvad bale gjorde med venstre ben når han lå på venstre side (altså bare med omvendt fortegn).

Jeg håber da at jeg tager fejl, men jeg tror ikke det kommer til at gå smooth - vini og mbappe vil for meget det samme - vi skulle have haft en rigtig 9er, og ikke endnu en venstrekant (som om vi manglede endnu en af dem).

2 år 2 uger siden #1635 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 23-24

Ramos4 post=176355 skrev: OFFICIELT

www.realmadrid.com/es-ES/noticias/futbol...al-mbappe-03-06-2024

​nå ok. Tak for info

2 år 2 uger siden #1636 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24
14. august kan ikke komme tidligt nok.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 2 uger siden #1637 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

mohbar post=176376 skrev:

​nå ok. Tak for info

​Er du sur over noget?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 2 uger siden #1638 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24

Figo-10 post=176373 skrev: STORT VELKOMMEN MBAPPE!!!!

Ja jeg var godt nok sur på dig for to år siden, hvor jeg var sikker i min sag. Du brændte mig af og jeg var sur.

Men jeg er glad i dag, du er tilgivet, jeg tror jeg forstår dig og jeg synes narrativet er en smule anderledes i dag.

Du slog os tilbage i skak for to år siden. Kaliffen gav os en begmand. Men det har gjort os stærkere. Siden da står vi i en situation hvor Mbappe har mere brug for os end vi har for ham, hvilket hans nye løn indiker for mig.

Tilbage til forståelsen af hvorfor han sagde nej for to år siden. Den som de fleste er sure over. Så tror jeg virkelig vi skal se mere objektivt på det. Hele situationen omkring VM, Qatar, en franskmand i Paris, rekorder rundt om hjørnet, utrolig mange penge, en fransk Præsident, rådgivere… han tog en beslutning. Vi synes den var forkert og det gør han måske også. Men jeg tror der var mere kompliceret end vi gør det til og jeg tror også Perez har forstået dette. Ellers er han ikke en der giver to chancer.

Vi knuselsker ham nok aldrig. Men det også OK. Jeg kommer dog til at købe en trøje med ham og er SÅ glad for han kommer til Real Madrid og er kronen på værket hvad hvad angår fodboldhistoriens vildeste trup. Shit hvor er den bare farlig.

Mbappe og Real Madrid er ligesom Ronaldo og Real Madrid match made in heaven. Der er så meget Real Madrid over ham og det elsker jeg.

Der er ridser i lakken, men hold kæft det bliver godt. Og træls for alle andre.

1-0 til Perez over kaliffen. Vigtigst af alt!

​Highlightet er en kanongod, og vigtig, pointe.
Tak for den!

2 år 2 uger siden #1639 af mohbar

Ramos4 post=176378 skrev:

mohbar post=176376 skrev:

​nå ok. Tak for info

​Er du sur over noget?

​nope. Synes det er godt han kommer til Real. Heller det en han skulle tage til en anden klub. 

Men det er ikke en spektakulær nyhed som det kunne have været for nogle år siden.  Nu "tager vi det med voksen ro " :-)

2 år 2 uger siden #1640 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 23-24
​En meget lang kærligheds saga med lidt  bump på vejen får endelig en afslutning. Real Madrid og Mbappe fik hinanden til sidst  <3 

2 år 2 uger siden #1641 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 23-24
Ledelsen har ikke lavet andet end at træffe fantastiske beslutninger i de sidste par år. Mon ikke den almene sofa madridista (inklusiv mig selv) lige må se det an med positive briller.
Følgende bruger(e) sagde tak: Malthehn

2 år 2 uger siden #1642 af mohbar
​har hørt sign on fee 120 mio euro og løn på 15 mio $.

Dvs samlet set, knap 200 mio euro, som er noget af et kup begået af godfather Perez.

Eneste bet er hans lmagerettigheder

2 år 2 uger siden #1643 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæson 23-24
​Ifølge Bold.dk så har vi lige signet Mbappe til en års løn på 15 millioner euro mens Barcelona har en F. De Jong der har en års løn på 72 millioner euro. 

Kan de virkelig passe de tal?

2 år 2 uger siden #1644 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Sæson 23-24

Dybbøl post=176384 skrev: ​Ifølge Bold.dk så har vi lige signet Mbappe til en års løn på 15 millioner euro mens Barcelona har en F. De Jong der har en års løn på 72 millioner euro. 

Kan de virkelig passe de tal?

​Hollænderens grundløn var henholdsvis tre og 9,6 millioner euro i sæsonerne 2020/2021 og 2021/2022, da han havde accepteret en markant nedgang i perioden med covid-pandemien. I de efterfølgende sæsoner steg lønnen til 18 millioner euro, imens sidste og indeværende sæson takseres til 19 millioner euro hver. Dertil kommer både præstationsbonusser og loyalitetsbonusser.

Kilde: www.fcbarcelona.dk/Nyheder/avis-frenkie-...e-end-forventet.html

Leveret af Kunena Forum