Sæson 23-24

2 år 10 måneder siden #817 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 23-24

Madridista02 post=167321 skrev:

Real HWL post=167320 skrev:

Ramos4 post=167318 skrev:

Real HWL post=167316 skrev: ​Sindssygt hvis man ikke går efter Xabi Alonso som Ancelottis afløser...

​En træner med en strategi og spillestil, der måske endda vil have indflydelse på indkøb?
Never ever gonna happen. Vi ansætter aldrig en koncepttræner, så længe Perez er ved roret.

Sidste koncept træner vi havde var vel del bosque. Men du har nok ret. Det kommer ikke til at ske.

​Benitez og Mourinho havde også et ret tydeligt koncept/spillestil vil jeg mene. 

Ja det har du ret i.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #818 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 23-24
​Vil da også mene Pellegrini har en ret tydelig måde han vil spille sit hold på.

Men altså, hvorfor den her obession med koncept-trænere? Lad os nu bare få en god træner, der kan få holdet til at fungere maksimalt. Jeg synes da Ancelotti gør et meget fint arbejde indtil videre, den ros skal han da have. Mange gode taktiske justeringer til at gøre op for vi ikke har Benzema eller en erstatning hertil.
Følgende bruger(e) sagde tak: Madridista02

2 år 10 måneder siden #819 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæson 23-24

Lars1991 post=167323 skrev: ​Vil da også mene Pellegrini har en ret tydelig måde han vil spille sit hold på.

Men altså, hvorfor den her obession med koncept-trænere? Lad os nu bare få en god træner, der kan få holdet til at fungere maksimalt. Jeg synes da Ancelotti gør et meget fint arbejde indtil videre, den ros skal han da have. Mange gode taktiske justeringer til at gøre op for vi ikke har Benzema eller en erstatning hertil.

​Fordi vi ikke har førsteret til de allerstørste stjerner mere og fordi middelmådige spillere går til 120 mio euro nu. Hvis nu vi kunne gøre som i 2009 ville jeg ikke være så bekymret over træneren, men det kan vi bare ikke mere. 

For mig at se, er pointen lidt med en koncepttræner, at man ikke nødvendigvis behøves en verdensklasse spiller på hver position for at være med om alle titler. Jeg synes heller ikke vi har de store egoer mere, så en træner som Ancelotti eller Zidane er ikke så vigtig mere. 

Vurderet på tiden og hvilken retning fodbold går, er jeg overbevist om en koncepttræner er vejen frem for Real Madrid. Måske er koncepttræner lidt for indsnævret, jeg mener nok mere en træner der har taktikken som hovedfokus.
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, El Siete

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 10 måneder siden #820 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24

elle44 post=167325 skrev:

Lars1991 post=167323 skrev: ​Vil da også mene Pellegrini har en ret tydelig måde han vil spille sit hold på.

​Fordi vi ikke har førsteret til de allerstørste stjerner mere og fordi middelmådige spillere går til 120 mio euro nu. Hvis nu vi kunne gøre som i 2009 ville jeg ikke være så bekymret over træneren, men det kan vi bare ikke mere. 

For mig at se, er pointen lidt med en koncepttræner, at man ikke nødvendigvis behøves en verdensklasse spiller på hver position for at være med om alle titler. Jeg synes heller ikke vi har de store egoer mere, så en træner som Ancelotti eller Zidane er ikke så vigtig mere. 

Vurderet på tiden og hvilken retning fodbold går, er jeg overbevist om en koncepttræner er vejen frem for Real Madrid. Måske er koncepttræner lidt for indsnævret, jeg mener nok mere en træner der har taktikken som hovedfokus.

​"Fordi vi ikke har førsteret til de allerstørste stjerner mere"
Men vi samler stadig verdensklassespillere op både på fri, via køb for 1 milliard og ved selv at udvikle en del af dem da vi er ret gode til at få de store talenter til fine penge. Hvis vi går 100% blindt efter 1 koncept, så bliver det pludselig svært at fange alle de gode på fri og vi må givetvis misse en spiller eller to som er tilgængelige fordi de ikke passer ind. 

"For mig at se, er pointen lidt med en koncepttræner, at man ikke nødvendigvis behøves en verdensklasse spiller på hver position for at være med om alle titler."
Koncept eller ej så tror jeg det er meget det samme. Real Madrid er vel det hold der har samlet flest CL trofæer op de sidste 10 år, og det har været uden et koncept. City havde også verdensklassespillere overalt kombineret med et koncept. 
Og så synes jeg bestemt vi har en guide at spille efter uanset hvad man kalder det. 

Jeg har egentlig også et spørgsmål. Lad os sige vi henter Klopp, Alonso, Arteta eller en anden som kommer med sin helt egen gameplan hvor der kræves specielle typer af spillere og hvor nogle af vores egne måske ikke passer ind. Hvad så hvis det ikke virker? Så starter vi forfra med et nyt koncept hvis en træner med ca samme filosofi ikke er på markedet? Eller går vi hellere end gerne ned til tvivlsomme trænere der ikke har fået det maksimale ud af det fordi det er det tætteste vi kommer på konceptet? Hvad skal planen være langsigtet hvis ikke det virker? 

2 år 10 måneder siden #821 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24
Enten skal man have en træner med et koncept, ellers skal man have bedre spillere end alle de andre hold. Vi har pt. ingen af delene.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 10 måneder siden #822 af elle44

Brylle post=167326 skrev:

Men vi samler stadig verdensklassespillere op både på fri, via køb for 1 milliard og ved selv at udvikle en del af dem da vi er ret gode til at få de store talenter til fine penge. Hvis vi går 100% blindt efter 1 koncept, så bliver det pludselig svært at fange alle de gode på fri og vi må givetvis misse en spiller eller to som er tilgængelige fordi de ikke passer ind. 

"For mig at se, er pointen lidt med en koncepttræner, at man ikke nødvendigvis behøves en verdensklasse spiller på hver position for at være med om alle titler."
Koncept eller ej så tror jeg det er meget det samme. Real Madrid er vel det hold der har samlet flest CL trofæer op de sidste 10 år, og det har været uden et koncept. City havde også verdensklassespillere overalt kombineret med et koncept. 
Og så synes jeg bestemt vi har en guide at spille efter uanset hvad man kalder det. 

Jeg har egentlig også et spørgsmål. Lad os sige vi henter Klopp, Alonso, Arteta eller en anden som kommer med sin helt egen gameplan hvor der kræves specielle typer af spillere og hvor nogle af vores egne måske ikke passer ind. Hvad så hvis det ikke virker? Så starter vi forfra med et nyt koncept hvis en træner med ca samme filosofi ikke er på markedet? Eller går vi hellere end gerne ned til tvivlsomme trænere der ikke har fået det maksimale ud af det fordi det er det tætteste vi kommer på konceptet? Hvad skal planen være langsigtet hvis ikke det virker? 

​1. Vi samler da verdensklassespillere op, men kun én om året ca. Sammenlign det
med 2009 hvor vi købte en hel kerne af verdensklasse spillere + gode breddespillere i et enkelt vindue. Det er umuligt i dagens marked og det lader til det kun bliver værre. 

Og ja, vi udvikler spillere, men det koster på niveauet i nogle år. Desuden er talenter også ved at være så absurd dyre, at de også er lottokuponer. 

2. De seneste 10 år er jo netop bygget på det transfervindue vi havde i 2009, hvor vi fik bygget et slagkraftigt mandskab som blot skulle suppleres over de næste mange sæsoner. 

City har desuden spillet flottere og mere
dominerende end Real Madrid i de seneste i hvert fald 5 år. De er også meget bedre i ligaregi. 

Heldigvis har vi en historie og aura der gør, at vi aldrig kan afskrives. 

3. hent en træner der passer til vores spillere som de er nu, eller hvor der blot kræves nogle enkelte justeringer. Vores spillere er meget alsidige, især på midten. Alonso passer til materialet.

Hvis det går galt, så må vi bare prøve noget andet. Så længe vi ikke går kompromis med den taktiske del af spillet. 

2 år 10 måneder siden #823 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24
​For mig, ligger appellen ved en ´koncepttræner´, at det er et reelt sportsligt projekt. Heri ligger, at klubben ansætter en træner, grundet hans idéer, og ikke nødvendigvis hans CV. Det skal derfor også er indforstået fra klubbens side, at en trofæløs sæson ikke nødvendigvis skal koste en fyringsseddel (kommer selvfølgelig an på omstændighederne). 
Det kan, hvis succesfuldt, skabe en dynasti, hvor Real Madrid har klare kendetegn over en årrække. 
En sådan træner, vil jo også skulle kunne se de spillere der i truppen nu, i sit koncept - Da det netop er en ung trup Real har. Her er mit indtryk, at Real Madrids trup, og Alonsos koncept, er et godt match (har ikke set Leverkusen, det er blot hvad jeg har set/læst). 

Jeg syntes også argumentet om, at man ikke behøver verdensklassespillere på alle positioner, er ganske legitimt. Hvis man eksempelvis kigger på Klopps transfers hos Liverpool, er det jo ikke fordi at det har været stjernespillere, der er blevet hentet. Det har været spillere, der passede til Klopps ideer, og så mindsker man vel muligheden for flops, lige som man heller ikke betaler overpriser baseret på hype. 

Lige i Alonsos tilfælde, hjælper det da selvfølgelig også, at han har spillet i klubben. Alonso var jo som spiller elsket af alle. Bilbao-, Everton-, Barca-, og Dormund-fans kan vel alle lide ham. Når man fremhæver noget hos Ancelotti og Zidane, er det tit mandskabsplejen, og jeg tror også, at spillerne ville reagere godt under Alonso. 
Xabi Alonso som træner føles rigtigt, gut feeling. Den må man også nogle gange stole på. 
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44, El Siete, Al-Andaluzz

2 år 10 måneder siden #824 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 23-24
​Jeg er også en fortaler for Alonso, det ikke det. Men jeg synes det der koncept-træner har taget fuldstændig overhånd, som om der er et eller andet hack, der gør at man bliver et bedre hold for mindre penge :D 

Det kan godt være vi ikke har haft en koncept, men vi har da en klar og tydelig identitet, også under Ancelotti. Og det synes jeg har været fremragende. Med det sagt, har jeg været træt af Ancelotti i lang tid. Jeg synes egentlig han er startet denne sæson stærkt, men generelt har jeg ikke været fan og ser også frem til der kommer noget nyt blod der.

Men når jeg skal se på træner jeg ser i Real Madrid, tænker jeg på flere ting. Det skal gerne være en træner, der vil spille boldbesiddende og offensivt og har de taktiske evner til at fuldføre det.
Og så skal han have en karisma og personlighed, der passer til Real Madrid. Og den er altså svær, for det både i forhold til truppen, til pressen, til fans og til bestyrelsen(nok mest Perez). Det er altså vigtigt at der er styr på alle de 4 ting, ellers bliver der hurtigt kaos i Real Madrid, især hvis spillet så også halter lidt i en periode. Og de ting har vi måske taget lidt for givet med Zidane og Ancelotti, hvor de ting er kommet meget naturligt.
Og så tror jeg til sidst også at det er ret vigtigt at kunne tale spansk.

Og jeg ser egentlig Alonso leve op til alle de ting og derfor er jeg også fan af at han skulle komme. Men det også derfor at f.eks. Klopp selvfølgelig aldrig skal i nærheden af Real Madrid. Han har simpelthen ikke personligheden til det. 
Følgende bruger(e) sagde tak: doven, Madridista02

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
2 år 10 måneder siden #825 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 23-24
Lige et emneskift, men jeg sad og kiggede landskampe kampprogram for den her uge:
Uruguay spiller tirsdag og Brasilien spiller onsdag. Betyder at Rodrygo og Valverde spiller kamp i Sydamerika, hvor det tager cirka 10timer at flyve til, fra Spanien. Og så har Real Madrid kamp lørdag. Her kan Valverde godt spares, men Rodrygo bliver nok ikke sparet, da vores angreb er så tyndt. Jeg tænker også på, sæsonen er virkelig lang, det her er kun lige begyndelsen. Jeg frygter virkelig de her spillere er helt udbrændt når vi når langt ind i sæsonen...

Jeg savner Pepe :(

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 10 måneder siden #826 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24

elle44 post=167328 skrev:

​1. Vi samler da verdensklassespillere op, men kun én om året ca. Sammenlign det
med 2009 hvor vi købte en hel kerne af verdensklasse spillere + gode breddespillere i et enkelt vindue. Det er umuligt i dagens marked og det lader til det kun bliver værre. 

Og ja, vi udvikler spillere, men det koster på niveauet i nogle år. Desuden er talenter også ved at være så absurd dyre, at de også er lottokuponer. 

2. De seneste 10 år er jo netop bygget på det transfervindue vi havde i 2009, hvor vi fik bygget et slagkraftigt mandskab som blot skulle suppleres over de næste mange sæsoner. 

dominerende end Real Madrid i de seneste i hvert fald 5 år. De er også meget bedre i ligaregi. 

3. hent en træner der passer til vores spillere som de er nu, eller hvor der blot kræves nogle enkelte justeringer. Vores spillere er meget alsidige, især på midten. Alonso passer til materialet.

Hvis det går galt, så må vi bare prøve noget andet. Så længe vi ikke går kompromis med den taktiske del af spillet. 

​1. Jeg synes det lyder fantastisk at vi kan hente en verdensklassespiller hvert år. 2009 var en engangsforestilling hvor der blev satset markant og al timing faldt i hak. Året før hentede vi Van der Vaart, Huntelaar og Lassana Diarra. Året efter tog vi chancen med 3 ret unge spillere (Øzil, Di Maria og Khedira) samt Carvalho. Der er altså stor forskel på den prestige der ligger i spillerne fra 2009 og så årene rundt om. Det var en engangsforestilling og ikke noget der som sådan har defineret Perez siden han kom tilbage. Det er i højere grad Øzil, Di Maria og Khedira ideerne som går igen. 
Og virkede det de første par år synes du? 

2. Det synes jeg slet ikke er rigtigt og en hån mod spillere som Ramos, Modric, Casemiro, Kroos, Di Maria, Bale, Vinicius Junior, Varane, Pepe, Carvajal, Marcelo, Courtois, Navas og mange mange flere afgørende spillere for de succesfulde Champions League år. Vi henter nogle spillere ind i 2009 som bliver vigtige 10 år frem, men det har vi gjort i alle vinduer og bliver nok også ved med det. 

3. "Så må vi bare prøve noget andet" - Det er det her som kan smadre det hele. En falmen i blinde efter en fiks ide igen og igen. Vi skal ikke bare hente et koncept i en træner. Han skal have en kæmpe pakke med diverse kvaliteter for at kunne lykkes i en klub som Real Madrid. 

2 år 10 måneder siden #827 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 23-24
Hvis vi skal have en koncepttræner, så skal han køre med et koncept hvor man ikke bruger angribere. Sagen er jo at vi ikke rigtig har en angriber i truppen. Det er kun Ancelotti og måske et par stykker andre der er så fleksible at de kan få det til at fungere.

2 år 10 måneder siden #828 af elle44

Brylle post=167333 skrev:

elle44 post=167328 skrev:

​1. Jeg synes det lyder fantastisk at vi kan hente en verdensklassespiller hvert år. 2009 var en engangsforestilling hvor der blev satset markant og al timing faldt i hak. Året før hentede vi Van der Vaart, Huntelaar og Lassana Diarra. Året efter tog vi chancen med 3 ret unge spillere (Øzil, Di Maria og Khedira) samt Carvalho. Der er altså stor forskel på den prestige der ligger i spillerne fra 2009 og så årene rundt om. Det var en engangsforestilling og ikke noget der som sådan har defineret Perez siden han kom tilbage. Det er i højere grad Øzil, Di Maria og Khedira ideerne som går igen. 
Og virkede det de første par år synes du? 

2. Det synes jeg slet ikke er rigtigt og en hån mod spillere som Ramos, Modric, Casemiro, Kroos, Di Maria, Bale, Vinicius Junior, Varane, Pepe, Carvajal, Marcelo, Courtois, Navas og mange mange flere afgørende spillere for de succesfulde Champions League år. Vi henter nogle spillere ind i 2009 som bliver vigtige 10 år frem, men det har vi gjort i alle vinduer og bliver nok også ved med det. 

3. "Så må vi bare prøve noget andet" - Det er det her som kan smadre det hele. En falmen i blinde efter en fiks ide igen og igen. Vi skal ikke bare hente et koncept i en træner. Han skal have en kæmpe pakke med diverse kvaliteter for at kunne lykkes i en klub som Real Madrid. 

1. Med mindre ens talenter udvikler sig fantastisk, så er én verdensklasse spiller om året altså ikke nok til at skabe en trup der kan spille med om alle titler. Vi har fået en fin midtbane, det har vi brugt 3 år på at få. I mellemtiden mangler vi stadig en back til hver side, en verdenklasse målscorer og sandsynligvis en offensiv spiller mere, meget snart en erstatning for Alaba og Nacho. 

Din pointe med Özil, Di Maria og Khedira understøtter blot min pointe, da disse tre "relativt unge spillere" i dagens marked vil gå til 300 mio euro. samtidig er disse tre også hentet af vores seneste træner der havde noget der mindede om et koncept, Mourinho. Som det er nu vil vi købe én af dem om året. Så har vi lidt spildt tre år, hvor vi ikke har den ideelle trup, på noget som før kunne klares i et enkelt transfervindue. Ud over dette vil det sandsynligvis medføre, at vi senere ikke vil få råd til Modric og Bale, som i dagens marked vil gå til omkring 130-200.  Anyways, pointen er, at det tager meget længere tid at skabe et konkurrence dygtigt hold nu, hvis man absolut skal have verdenklassespillere på hver position, som vi jo skal have. 

Og om det virkede de første par år?? vi gik fra 78 point til 96 point i ligaen, vi pressede det bedste Barca hold i historien til det yderste i ligaen på baggrund af ét transfervindue. På år 2 var vi tilbage i den absolutte elite. Ja for pokker, det virkede da. 

2. Lige meget hvordan man vender og drejer den, så skete der noget med Real Madrid i 2009, den generelle standard i klubben fik et ordentligt løft. Det er overhovedet ikke en hån mod alle disse spillere. 

3. Hvorfor kan det smadre det hele, det er jo det vi alligevel gør som klub nu? vi ansætter en random træner, hvis ikke det virker, ansætter vi en ny. Hvorfor ikke bare prøve med en træner der har en klar taktisk plan? der er da ikke nogen større risiko i det, end normalt. 

Leveret af Kunena Forum