Sæson 23-24

2 år 10 måneder siden #889 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæson 23-24

Lars1991 post=167906 skrev: ​Ja det bliver godt at få vores offensive spiller tilbage, der mangler vi virkelig - men på den anden side er det jo også "ligemeget", hvis Ancelotti kun vil bruge en af dem af gangen :D ej tænker ikke det bliver normalt, men forstår ikke den mand nogen gange. 

Og hvad har han imod Nacho? Hver sæson starter han helt ude i kulden og så skal han kæmpe sig tilbage hver sæson og vise han er bedre end de andre (hvilket han gør gang på gang). Jeg siger ikke han skal starte når alle er klar, men han burde da være første reserve på alle de 4 pladser nede i forsvaret. Mendy må simpelthen ikke få en rolle på det her hold.

Jeg fatter ikke han kan slippe afsted med det? Han spiller jo pisse kedeligt. Hvornår har vi sidst banket et hold med 3-4 mål?

Sidste sæson blev Camavinga omskolet til VB. I år er Bellingham angriber.

Næste kamp starter Mendy som VB igen, så det bliver endnu mere røvsygt at kigge på.

Hvordan Vasquez kan være foran Nacho er en gåde, men hvad gør du så hvis både Nacho og Alaba bliver skadet? Så omskoler han bare Tuchameini til CB.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 10 måneder siden #890 af Kiwes
Besvaret af Kiwes på emne Sæson 23-24

Ramos4 post=167909 skrev:

Kiwes post=167902 skrev:

Ramos4 post=167901 skrev: Girona, Napoli, Sevilla og Barcelona på udebane den næste måneds tid. Av.

Napoli kan vi godt tabe til og stadig gå videre fra gruppen selvfølgelig. Men det er altså ikke en nem oktober det her. Vi skal til at komme igang, som i lige nu!

​Jeg er helt enig, der skal strammes op efter opgøret mod ATM. Men du får det godt nok også til at lyde som om at vi er i dyb krise. Jeg ved godt at du er super pessimistisk og det skal der også være plads til. Men kom nu lige..op med humøret..bare lidt. Så står det altså heller ikke værre til. Vi har allerede overstået flere svære kampe (ATM, Bilbao og Sociedad) og er trods alt kun 1 point efter. Nu kommer Vini tilbage og det kan forhåbentlig hjælpe lidt i offensiven og mon ikke at Nacho nu også er at finde i start 11'eren. Det må alt andet lige hjælpe.

​Men det er jo stadig nogenlunde samme trup der endte 10 point efter sidste sæson? Vi vandt altså ikke ligaen sidste sæson. Vi var langt efter. Hvad skulle være positivt i, at truppen er nogenlunde uændret og træneren den samme :D Vi skulle da have forbedret os i transfervinduet, ikke satset på status quo.

Barca har alle dage (i nyere tid) været et bedre turneringshold end os, fordi de har en spillestil de kender ud og ind. De har Ter Stegen og Lewandowski til at afgøre tingene i hver ende, hvis det skulle være nødvendigt. Vi har skilt os af med Benzema og Courtois er langtidsskadet.

Jeg kunne godt vælge at være optimistisk for optimismens skyld, men jeg synes ikke der er noget som helst at have det i. Det er helt objektivt sådan jeg ser på det. Ville ønske det forholdt sig anderledes. 

​Jeg forholder mig til din første besked om den nuværende situation og om at vi skal til at komme i gang. At vores trup er dårligere end Barca er jeg enig i, men det går din besked jo ikke på. Vi har den trup vi har og det kan vi ikke gøre noget ved nu. Jeg ved du er frustreret, men JEG (blot et råd) synes du skal prøve at kommentere mere på, hvad vi kan ændre med det materiale vi har i stedet for noget vi ikke kan gøre noget ved.

2 år 10 måneder siden #891 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24

Kiwes post=167911 skrev:

Kiwes post=167902 skrev:

Ramos4 post=167901 skrev: Girona, Napoli, Sevilla og Barcelona på udebane den næste måneds tid. Av.

Napoli kan vi godt tabe til og stadig gå videre fra gruppen selvfølgelig. Men det er altså ikke en nem oktober det her. Vi skal til at komme igang, som i lige nu!

​Jeg er helt enig, der skal strammes op efter opgøret mod ATM. Men du får det godt nok også til at lyde som om at vi er i dyb krise. Jeg ved godt at du er super pessimistisk og det skal der også være plads til. Men kom nu lige..op med humøret..bare lidt. Så står det altså heller ikke værre til. Vi har allerede overstået flere svære kampe (ATM, Bilbao og Sociedad) og er trods alt kun 1 point efter. Nu kommer Vini tilbage og det kan forhåbentlig hjælpe lidt i offensiven og mon ikke at Nacho nu også er at finde i start 11'eren. Det må alt andet lige hjælpe.

​Men det er jo stadig nogenlunde samme trup der endte 10 point efter sidste sæson? Vi vandt altså ikke ligaen sidste sæson. Vi var langt efter. Hvad skulle være positivt i, at truppen er nogenlunde uændret og træneren den samme :D Vi skulle da have forbedret os i transfervinduet, ikke satset på status quo.

Barca har alle dage (i nyere tid) været et bedre turneringshold end os, fordi de har en spillestil de kender ud og ind. De har Ter Stegen og Lewandowski til at afgøre tingene i hver ende, hvis det skulle være nødvendigt. Vi har skilt os af med Benzema og Courtois er langtidsskadet.

Jeg kunne godt vælge at være optimistisk for optimismens skyld, men jeg synes ikke der er noget som helst at have det i. Det er helt objektivt sådan jeg ser på det. Ville ønske det forholdt sig anderledes. 

​Jeg forholder mig til din første besked om den nuværende situation og om at vi skal til at komme i gang. At vores trup er dårligere end Barca er jeg enig i, men det går din besked jo ikke på. Vi har den trup vi har og det kan vi ikke gøre noget ved nu. Jeg ved du er frustreret, men JEG (blot et råd) synes du skal prøve at kommentere mere på, hvad vi kan ændre med det materiale vi har i stedet for noget vi ikke kan gøre noget ved.

​Jeg har vitterligt ingen gode idéer til at komme ud af den her suppedas. Så måske burde jeg undlade at kommentere (til nogens glæde). Hvis det fortsætter sådan her, mister jeg helt klart også lysten til at gå helhjertet ind i sæsonen, så at sige. Så det med at kommentere mindre kommer helt af sig selv kunne jeg forestille mig.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Kiwes

2 år 10 måneder siden #892 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 23-24
Selvom 10 point ser meget ud på stående fod, så var vi ”blot” en sejr fra Camp Nou for at de 10 point ville have været reduceret til 4 point. Pludseligt ser det ikke så grelt ud.

Vi vandt Copa Del Rey sidste sæson og fik Barcelona smidt ud.

Vi røg ud til den stærkeste (sportswashing)klub helt op i semifinalen i CL, mens Barca røg lynhurtigt ud med økonomiske konsekvenser til følge.

Sidste sæsonen var ikke prangende, men katastrofalt var det ikke.

Sæsonen før den vandt vi desuden CL og La Liga. Med Ancelotti og den samme trup.

Jeg ville ikke bytte disse historiske bedrifter med Barcelona. Ikke en gang truppen ville jeg bytte med Barcelonas. Det er reelt  kun små ting, der skal fikses ved truppen. Måske en topangriber i tilfælde af at Vini-Rodry ikke fungerer og så backsene. Ganske små ting.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Kasillas.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 10 måneder siden #893 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24

madrid2000 post=167905 skrev: ​Arda er en spinkel 18 årige dreng, Jeg har absolut ingen forventninger til ham. 

​det synes du ikke at Raúl var?

Det er sådan en holdning de fleste danske trænere har ift spillere, at de skal være fysisk stærke og høje for at kunne spille fodbold.

2 år 10 måneder siden #894 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 23-24

​Napoli er startet lidt sløjt i Serie A, Sevilla ligger i bunden, Girona overpræsterer måske en smule, og Barcelona er ca. samme niveau som os, MEN, på udebane er alle disse opgør alle dage meget svære, så oktober bliver en kæmpe test, og giver os nok en god indikation af hvad vi skal forvente af sæsonen. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
2 år 10 måneder siden #895 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Sæson 23-24
​Jeg er stadig lunken ved diamanten og det blev bare tydeligt i går hvor amputeret det bliiver, når man spiller uden gode backs. Med Carvajal og Fran Garcia i en god periode, kan det godt gå offensivt med deres gode indlæg og gennembrudsstyrke. Når den hedder Lucas og Mendy så ligner det en træner som har glemt hvem han spiller med. Defensivt har vi bare lukket alt for mange mål ind på både tidlige indlæg og indlæg fra frimærket. Det er så tydeligt at vi giver så meget plads derude fordi backen er så udsat. Det virker ganske enkelt ikke godt nok og det er for farligt at spille sådan. 

Det er et kæmpe puslespil med alle de midtbanespillere, men vi skal simpelthen over og have det bedste ud af spillere som Vinicius, Rodrygo samt Guler og Brahim som vi skal have gang i, for så kan det blive virkelig godt. Så kan vi få Joselu ind på toppen og forhåbentlig holde Bellingham så langt fremme som muligt i noget der ligner en 4-2-3-1. Så kommer Mendy potentielt også mere til sin ret og vi kan spille Nacho på højre back når Carvajal er ude.

Men det er helt fair hvis man arbejder videre med systemet for resultatmæssigt har det været godt. Jeg tror bare ikke helt på den.

2 år 10 måneder siden #896 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæson 23-24
Kepa
Alaba - Rudiger - Nacho
Fede cama

Tchomani
Rodrygo Bellingham. Vini
Joselu

Hvorfor prøver man ikke den her ? Hvad er risikoen ved dette

2 år 10 måneder siden #897 af Kasillas
Besvaret af Kasillas på emne Sæson 23-24
Der er ingen pasningsspillere (Kroos eller Modric) til at distribuere bolden rundt. Jeg vil tro, at i 70-80% af alle kampene i hver sæson plejer modstanden at parkere bussen foran målet, og derfor skal der være pasningsspillere til at dirke forsvaret op i sådanne kampe. Så Modric og/eller Kroos skal spille. Undskyld mig, men selv uden at være den store fodboldtaktisk haj kan jeg se, at det der er totalt urealistisk. :-)

Hvis du er er blevet inspireret af Guardiolas taktik (hvad jeg tror, du er), så læg mærke til at han har pasningsspillere i sin formation.

Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Sidste redigering: 2 år 10 måneder siden ved Kasillas.

2 år 10 måneder siden #898 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 23-24

Brylle post=167919 skrev: ​Jeg er stadig lunken ved diamanten og det blev bare tydeligt i går hvor amputeret det bliiver, når man spiller uden gode backs. Med Carvajal og Fran Garcia i en god periode, kan det godt gå offensivt med deres gode indlæg og gennembrudsstyrke. Når den hedder Lucas og Mendy så ligner det en træner som har glemt hvem han spiller med. Defensivt har vi bare lukket alt for mange mål ind på både tidlige indlæg og indlæg fra frimærket. Det er så tydeligt at vi giver så meget plads derude fordi backen er så udsat. Det virker ganske enkelt ikke godt nok og det er for farligt at spille sådan. 

Det er et kæmpe puslespil med alle de midtbanespillere, men vi skal simpelthen over og have det bedste ud af spillere som Vinicius, Rodrygo samt Guler og Brahim som vi skal have gang i, for så kan det blive virkelig godt. Så kan vi få Joselu ind på toppen og forhåbentlig holde Bellingham så langt fremme som muligt i noget der ligner en 4-2-3-1. Så kommer Mendy potentielt også mere til sin ret og vi kan spille Nacho på højre back når Carvajal er ude.

Men det er helt fair hvis man arbejder videre med systemet for resultatmæssigt har det været godt. Jeg tror bare ikke helt på den.

Vi altså lige sige, at vi ikke spillede diamanten i går. Der var lidt mere juletræ over den med både Modric og Bellingham i stedet for en angriber mere. Synes jeg nu alligevel er en vigtig forskel og en af grundene til at vi havde det svært efter min mening.

Med det sagt er din pointe jo langt hen af vejen stadig gældende. Vi skal have nogle backs der kan noget, og vores defensiv sejler altså stadig. Den der synergy, der er forsvundet med både Courtois og Militao væk på samme tid, tror jeg også spiller ind. Altså udover formationen som nok også har noget af skylden..
Følgende bruger(e) sagde tak: Brylle

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 10 måneder siden #899 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24

Kiwes post=167902 skrev:

​Roma Bacelona 3-0
Juve Barcelona 3-0
Bayern Barcelona 8-2
Liverpool-Barcelona 4-0
PSG-Barcelona 4-0
Barcelona-Frankfurt 2-3

det kan godt være de har været stærkere i la liga i nyere tid. Tja, I ved jo godt hvad jeg vil svare til dette. Det er dog bemærkelsesværdigt at Barcelona i 8 år har røget ud af en europæisk turnering på den ene pinlige måde efter den anden, inklusiv spillestil og verdens bedste Messi. Det har da slet ikke ændret sig med Gavi, Pedri og Lewa. 

2 år 10 måneder siden #900 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæson 23-24

madrid2000 post=167905 skrev: ​Arda er en spinkel 18 årige dreng, Jeg har absolut ingen forventninger til ham. 

Brøndby sagde nej til Luka Modric fordi han var for lille og spinkel...

Leveret af Kunena Forum