Sæson 23-24

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #985 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 23-24
Tror det var i sommers jeg sagde at Barcelonas transfer periode var meget svag og den anerkendelse de får ift deres talent akademi er alt for stor.

Det holder jeg stadig fast i. Vi har ikke spillet godt i alle kampe, men vi har overstået nogle af de sværeste kampe i la liga på udebane og ligger nummer 1. Vores nærmeste rival er nu Atleti. Dem frygter jeg langt mere end Barcelona. Yamal fra Barcelona er en rigtig fin spiller, men over en hel sæson, er han jo ikke det Barcelona har brug for, ej heller de andre talenter som åbenbart har held med at ramme et par gode kampe.

Har de en fremtid alle disse ungdomstalenter, nej jeg tror det næppe. Real Madrid og Atleti er stærkest på den lange bane. Deres projekter er mere stabile. Barcelonas voldsomme gæld og økonomi er bare ikke til at de kan signe verdensklasse spillere længere. Joao Felix er også en god spiller, jeg havde spået ham til at blive bedre end det han er i dag. Men han har faktisk ikke fået det helt store ud af det efter hans skifte fra Benfica. God signing som en nyere Coutinho. Lewandowski er efterhånden også op i en alder, hvor hans præstationer er faldende.

Vi er stadig i stand til med et nyt stadion projekt der skal betale af, at lave en stor signing hver sommer. Oveni det, så har vi Calafat der er monster god til at signe de unge spillere og klubben er blevet mere obs at finde spillere der kan gavne når deres kontrakt er ved at udløbe. Nu kan Alphonso Davies blive den næste

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

2 år 9 måneder siden #986 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 23-24
@9eren

Man skal da ikke afskrive barca endnu, desværre. De bliver bedre, når De Jong og Pedri kommer tilbage. Men ja, lige nu virker Real Madrid til at være lidt bedre. Lamine Yamal blev i hvert fald den yngste til at… tabe en El Clasico.

Jeg er enig i, at Atletico bliver en stor rival i denne sæson. Girona er heller ikke en fluke. Spændende om Manchester City group holdet kan forandre La Liga.

2 år 9 måneder siden #987 af Mathiaska
Besvaret af Mathiaska på emne Sæson 23-24

9eren post=169194 skrev: Det holder jeg stadig fast i. Vi har ikke spillet godt i alle kampe, men vi har overstået nogle af de sværeste kampe i la liga på udebane og ligger nummer 1. 

​Hvad er "de sværeste kampe" i løbet af en sæson?

Modstanderne vi tabte point til sidste sæson:
  • Osasuna, hjemme
  • Girona, hjemme
  • Vallecano, ude
  • Villerreal, ude
  • Sociedad, hjemme
  • Mallorca, ude
  • Barca, ude
  • Girona, ude
  • Sociadad, ude
  • Valencia, ude
  • Bilbao, hjemme
Min pointe er, der findes ikke nogle lette kampe i La Liga længere. Alle kan vinde, alle kan tabe. Ude som hjemme. Store som små. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Thomaskjensen, NadaMás, Ramos4

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #988 af 9eren

Mathiaska post=169196 skrev:

9eren post=169194 skrev: Det holder jeg stadig fast i. Vi har ikke spillet godt i alle kampe, men vi har overstået nogle af de sværeste kampe i la liga på udebane og ligger nummer 1. 

​Hvad er "de sværeste kampe" i løbet af en sæson?

Modstanderne vi tabte point til sidste sæson:
  • Osasuna, hjemme
  • Girona, hjemme
  • Vallecano, ude
  • Villerreal, ude
  • Sociedad, hjemme
  • Mallorca, ude
  • Barca, ude
  • Girona, ude
  • Sociadad, ude
  • Valencia, ude
  • Bilbao, hjemme
Min pointe er, der findes ikke nogle lette kampe i La Liga længere. Alle kan vinde, alle kan tabe. Ude som hjemme. Store som små. 

​jeg har fandme svært ved ar arbejde med et indlæg efter jeg skriver om hvad der skete i sommers og hvordan jeg tror fremtiden ser ud og du tager udgangspunkt i en helt anden sæson fra sidste år.
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved 9eren.

2 år 9 måneder siden #989 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det er svært at tage stilling til hvad der er ‘de sværeste kampe’ hvis man ikke har spillet 1/3 af dem endnu og man så oven i købet ikke må tage visdom med fra tidligere sæsoner.

2 år 9 måneder siden #990 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 23-24
Mallorca away har mange gange vist sig at være en af de sværeste udekampe for os. Dem der pakker sig på Bernabéu er også altid svære at bryde ned.

Jeg er glad for at vi har 4 point til Barca efter vi har mødt dem og Atletico ude (og Girona). Til gengæld er vi á point med Atleti. Men stadig med hjemmekampen til gode, så vi har klart de bedre kort på hånden.

Det kunne dog tyde på, at det mere er Atletico vi skal skæve til denne gang.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

2 år 9 måneder siden #991 af Fondo_Sur
Atletico ser bare skarpe ud. Vi ved at de kan være i stand til at vinde et hav af kampe med 1-0 og 2-1, når de for alvor kæmper med om mesterskabet. Det var forkert af Morten Bruun at afskrive dem i lørdags.

Derudover er ligaen i en rigtig god udvikling. Ikke bare med Girona, men også med Real Sociedad og andre hold. Meget mere jævnbyrdig end den plejer, og derfor er der mange svære kampe i vente. Vi må huske, hvordan modstanderne kan “sætte sig op” og spille fantastisk ligeså snart, de møder Real Madrid. Tabellen betyder ikke så meget, når man fx møder Sevilla ude.
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved Fondo_Sur.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #992 af 9eren
Morten Brunn har aldrig været min kop the. Han slynger simpelthen for meget ud og tror han snakker til et ungt publikum.

Diego Simeone er desværre en kanon træner til Atleti. Deres egne fans har ellers smidt ham ud mange gange, men jeg ser ham som en Alex Ferguson for dem. Han formår at skabe en slagkraftig trup og økonomien er også kommet med. Atleti bliver en svær rival mange år fremadrettet. De vil altid være med i toppen.

Jeg har aldrig synes ligaen har haft problemer, spansk fodbold har altid gjort sig gældende europæisk og har styret det meste af europæisk fodbold i lang tid. Bare se i år, hvor mange hold der er med.
Sidste redigering: 2 år 9 måneder siden ved 9eren.

2 år 9 måneder siden #993 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 23-24

Fondo_Sur post=169214 skrev: Atletico ser bare skarpe ud. Vi ved at de kan være i stand til at vinde et hav af kampe med 1-0 og 2-1, når de for alvor kæmper med om mesterskabet. Det var forkert af Morten Bruun at afskrive dem i lørdags.

Derudover er ligaen i en rigtig god udvikling. Ikke bare med Girona, men også med Real Sociedad og andre hold. Meget mere jævnbyrdig end den plejer, og derfor er der mange svære kampe i vente. Vi må huske, hvordan modstanderne kan “sætte sig op” og spille fantastisk ligeså snart, de møder Real Madrid. Tabellen betyder ikke så meget, når man fx møder Sevilla ude.

​Ja tak, har tænkt den samme tanke.
Det virker til at være en fed La Liga-sæson i år. 

On topic:
4 points forspring efter 10 kampe er ikke noget man skal tænke på. Alle topholdende kommer til at smide point.
Selvom jeg godt kan lidt argumentet for at alle kampe er svære - For det er de - Så har Real dog, overstået de sværeste. Udebanerne hos Atleti, Barca, Bilbao, Sevilla, hvilket historisk er, nok de fire sværeste udebaner for Real. Real har overstået de sværeste kampe, af alle fire tophold, det syntes jeg ikke skal være til diskussion. Derfor skal vi stadig respektere at pointtab på Mallorca eksempelvis, er en meget begrundet bekymring. Det er bare et spørgsmål om tid, før vi smider point mod et af bund/midt holdende. 

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #994 af 9eren
www.facebook.com/reel/713020507542078?fs=e&s=TIeQ9V

Mange fans på Barcelonas backup stadion

2 år 9 måneder siden #995 af Fondo_Sur

9eren post=169218 skrev: Jeg har aldrig synes ligaen har haft problemer, spansk fodbold har altid gjort sig gældende europæisk og har styret det meste af europæisk fodbold i lang tid. Bare se i år, hvor mange hold der er med.

Jeg skrev heller ikke at ligaen har været i problemer, men at den er mere spændende og jævnbyrdig end vi er vant til. ​Det er en positiv overraskelse. 
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
2 år 9 måneder siden #996 af 9eren

Fondo_Sur post=169233 skrev:

9eren post=169218 skrev: Jeg har aldrig synes ligaen har haft problemer, spansk fodbold har altid gjort sig gældende europæisk og har styret det meste af europæisk fodbold i lang tid. Bare se i år, hvor mange hold der er med.

Jeg skrev heller ikke at ligaen har været i problemer, men at den er mere spændende og jævnbyrdig end vi er vant til. ​Det er en positiv overraskelse. 

​Beklager, holdningen har ellers herinde været ofte at de synes ligaen er faldet i niveau grundet penge mangel i de spanske klubber, mens de spanske klubber stadig klarer sig godt europæisk.

Leveret af Kunena Forum