Real Madrids hold 2013/2014:
Det lover godt for Isco's fremtid, hvis han kan glide ind centralt og få stor indflydelse. Han vil være mere tilgængelig dybt, når bolden erobres og vil sammen med Modric og Alonso være en naturlig playmaker og igangsætter af kontraangreb.
Fascinationen af Isco i denne kamp skyldes primært at han til perfektion indgik i kombinationsspillet og var dynamisk, hvilket er det klart vigtigste aspekt. Derudover fungerede han fint længere tilbage på banen, som et bindeled mellem offensiven og defensiven, en opgave Ozil aldrig i min optik har formået at løse, da han ikke defensivt er dygtig eller disciplineret nok. Og det er for sent for Ancelotti, at begynde at instruere Ozil i dette. Lad ham ligge længere fremme.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Har valgt at takke af på forum!
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Fair nok, mange var jo positive i forvejen, og jeg synes bestemt oz vi på mange måder har en interessant trup. Jeg synes bare stadig vi har nogle mangler.
Forsvaret: Synes egentlig vi er ok dækket ind, men vi skal self beholde Pepe og så ska Nacho være 4.valg centralt og det er fint. Så ska Coentrao self skydes af og er ska hentes en back-up. Det ku være Siqueira eller man ku håbe på at Cheryshev viste sig som en åbenbaring på backen (om end det nok er liiiige satset nok :-)
Central midt: Mange gode spillere - personligt mener jeg bare vi mangler den sidste klasse over hele linjen for at være blandt de bedste hold her. Modric ka godt blive god. Illarra har talent, men er jo langt fra topklasse på trods af den hysterisk latterlige pris. Khedira er en glimrende def midt, men har jo altså mange begrænsninger teknisk og er håbløst langsom. Casemiro ka måske vise sig at være fin, men vel nok ik en spiller der hæver niveauet. Xabi, har masser af begrænsninger i sit spil og rent fysisk - starter sæsonen skadet og virker klart til at ha toppet og kun blive ringere. Kvantitet, fint, men kvalitetsmæssigt der savner jeg en dynamisk, moderne spiller der kan det hele. Topscenariet ville imo stadig være hvis man solgte Xabi og brugte de penge på en klasseerstatning fra øverste hylde. Desværre er det vel nok nu udelukket at hente en Vidal eller Pogba, ik mindst efter at man sløsede penge afsted på Illarra.
Off. midt: Er vi rigtig godt besat - er personligt svært begejstret for Jese og som det ser ud nu ser jeg ham som bedste bud på en højre wing. Nuvel, Di Maria er en superspiller - desværre kun hver 5. kamp. Og så ser jeg stadig problemet med at Isco og Özil er på banen samtidig - derfor tror jeg Jese har en chance for at slå til hvis han bare får chancen. Jeg håber stadig vi får Bale, selv om det self ik er fordi vi står og mangler på denne del af banen. Kommer Bale, så ska Di Maria self bare skydes afsted.
Angrebet: Higuain ryger, desværre - ha er ellers imo vores klart bedste angriber. Morata er jeg egentlig rimelig tryg ved som 2.-valg, hvis vi havde en klasseangriber som starter. Mit problem er så bare at jeg på ingen måde ser Benzema som god nok til at starte i Madrid. Problemet ka nok ik løses som jeg vil ha det: ente med Higuain og Morata eller Zlatan/Lewan og Morata. Vi hænger jo desværre på Benzema - af én eller anden årsag, så er han bare urørlig i Madrid og det er åbenbart ligemeget hvor mange sæsoner han skuffer i.
Summa summarum. Jeg er ik helt så optimistisk som mange andre og synes desværre at vi nu står i en situation hvor klubben lader til at have færdighandlet på den centrale midt hvor jeg synes vi står svagest. Og hvor vi står med en gotisk knude i angrebet som ik ka løses på andre måder end at Benzema pludselig genopfinder sig selv som en klasseangriber - noget han har været meget langt væk fra de foregående 4 sæsoner. Bale ka stadig nå at komme, selv om det ik er vildt sandsynligt, men det vil så forstærke den del af banen hvor vi vel ret beset er bedst besat. Det ændrer dog ik på at vi vil blive bedre med Bale på holdet - men i så fald til en meget høj pris.
¡Hasta la Victoria Siempre!
"Modric ka godt blive god"
Modric er fantastisk, det viste han også i slutningen af sidste sæson. Man skal lede længe efter en så komplet CM. Vidal er genial og bedre defensivt og måske sammenlagt. Ellers ligger Modric altså helt deroppe blandt de bedste CM. Han kan det hele; pasningsstærk, driblestærk, har overblik og arbejder altid 100% defensivt. De fleste der har fulgt hans karriere ser ham som en topspiller.
Vi vandt kampen om hans underskrift over Man Utd, Chelsea m.fl. store klubber, som så ham som den ideelle afløser for deres playmakere Scholes og Lampard.
Den centrale midtbane (tre spillere) med Xabi/Khedira (dybt) og Modric/Illarra samt Isco kan sagtens være dynamisk - især hvis man tør være dominerende og i boldbesiddelse, hvilket Mou ikke turde i store kampe ude. I det rette setup (efter modstanderen) er dette ikke vores svageste punkt.
Vores svageste punkt er i mine øjne stadig højrebacken. En ufattelig vigtig position i Ancelottis system, da denne skal skabe bredden i angrebene. Jeg håber, at Carvajal lever op til forventninger, men intet er sikkert. Hvis han flopper står det skidt til!
Keeperne og midterforsvaret er eminent, Marcelo med opbakning defensivt - ideelt med en 3-mands midtbane - er også super god.
Ronaldo og Ozil - på sine bedste dage - er også i verdensklasse.
9'eren - det næste svage punkt!
Fuldstændig enig omkring Benzema. Han er forholdsvis elegant, nogenlunde afslutter, pasninger og driblinger, men jeg tror aldrig han bliver helt verdensklasse som mange drømmer om. Jeg håber han overrasker, men jeg vil langt hellere i de afgørende kampe sætte min lid til en fronttrio bestående af Bale-Ronaldo-Ozil! Benzema tilfører intet som Bale ikke kan, tværtimod, han er ham overlegen fysisk, med bolden, uden bolden og (!) foran kassen, som burde være franskmandens spidskompetence. Dermed ikke sagt at Bale skal spille CF.
Svage punkter i den forrige sæson:
Højrebacken: Forbedret med Carvajal - Kan han leve op til forventningerne?
Den centrale midtbane: Modric er faldet til, Isco og Illarra gør den uhyre pasningstærk og transformationen til tre mand (Xabi/Illarra, Modric/Khedira, Isco) gør den mere kompakt defensiv og giver mere støtte til de offensive backs.
9'eren: Tar Benzema os med storm eller bliver det endnu en flad sæson? Prøver Ancelotti sig med Bale i forreste kæde sammen med Ronaldo/Jese/Morata og Ozil/Kaka?
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Elkrimi skrev: @ Fiel
"Modric ka godt blive god"
Modric er fantastisk, det viste han også i slutningen af sidste sæson. Man skal lede længe efter en så komplet CM. Vidal er genial og bedre defensivt og måske sammenlagt. Ellers ligger Modric altså helt deroppe blandt de bedste CM. Han kan det hele; pasningsstærk, driblestærk, har overblik og arbejder altid 100% defensivt. De fleste der har fulgt hans karriere ser ham som en topspiller.
Vi vandt kampen om hans underskrift over Man Utd, Chelsea m.fl. store klubber, som så ham som den ideelle afløser for deres playmakere Scholes og Lampard.
Den centrale midtbane (tre spillere) med Xabi/Khedira (dybt) og Modric/Illarra samt Isco kan sagtens være dynamisk - især hvis man tør være dominerende og i boldbesiddelse, hvilket Mou ikke turde i store kampe ude. I det rette setup (efter modstanderen) er dette ikke vores svageste punkt.
Vores svageste punkt er i mine øjne stadig højrebacken. En ufattelig vigtig position i Ancelottis system, da denne skal skabe bredden i angrebene. Jeg håber, at Carvajal lever op til forventninger, men intet er sikkert. Hvis han flopper står det skidt til!
Keeperne og midterforsvaret er eminent, Marcelo med opbakning defensivt - ideelt med en 3-mands midtbane - er også super god.
Ronaldo og Ozil - på sine bedste dage - er også i verdensklasse.
9'eren - det næste svage punkt!
Fuldstændig enig omkring Benzema. Han er forholdsvis elegant, nogenlunde afslutter, pasninger og driblinger, men jeg tror aldrig han bliver helt verdensklasse som mange drømmer om. Jeg håber han overrasker, men jeg vil langt hellere i de afgørende kampe sætte min lid til en fronttrio bestående af Bale-Ronaldo-Ozil! Benzema tilfører intet som Bale ikke kan, tværtimod, han er ham overlegen fysisk, med bolden, uden bolden og (!) foran kassen, som burde være franskmandens spidskompetence. Dermed ikke sagt at Bale skal spille CF.
Svage punkter i den forrige sæson:
Højrebacken: Forbedret med Carvajal - Kan han leve op til forventningerne?
Den centrale midtbane: Modric er faldet til, Isco og Illarra gør den uhyre pasningstærk og transformationen til tre mand (Xabi/Illarra, Modric/Khedira, Isco) gør den mere kompakt defensiv og giver mere støtte til de offensive backs.
9'eren: Tar Benzema os med storm eller bliver det endnu en flad sæson? Prøver Ancelotti sig med Bale i forreste kæde sammen med Ronaldo/Jese/Morata og Ozil/Kaka?
Mente nu oz at Modric ka blive god FOR OS :-) Han var virkelig ik særlig god i sidste sæson, men viste mod slut glimt af at han ka bidrage med mere. Ser ham som en bedre løsning end Xabi i hvert fald. Er dog stadig ked af at vi ik imo har en virkelig verdensklassespiller som omdrejningspunkt.
Er oz helt enig omkring højrebacken. Det var jo i særklasse vores svageste led sidste sæson og hvis Carvajal ik leverer, så er vi for alvor i problemer. Jeg har ik set ham så meget, men folk virker jo helt overbeviste om at det slet ik ka gå galt, så man må håbe at det ik bare er eufori over at en tidligere Castillaspiller måske ka komme på holdet. Personligt har jeg svært ved at kritisere købet, simpelthen fordi jeg synes at det var meget svært at finde særlig mange højre back-alternativer undt omkring.
Omkring 9'eren, så bliver jeg nok ik umiddelbart tilhænger af en løsning hvor man sætter en CR7 op som decideret angriber - for det første synes jeg en position på kanten passer bedre til hans kvaliteter - for det andet er det her med at spille spillere ude af deres optimale position virkelig ik min kop te.
Ramos tilbød intet fremad banen i Dortmund og initiativet var overladt til Ozil derude, som var tvunget til at trække bredt, som bestemt ikke er hans styrke. Hans spidskompetencer er i pasningsspillet og på kanten bliver han let for isoleret.
Ligeledes i returkampen på Bernabeu har vi en middelmådig Essien som højreback, som heller ikke tilbyder alverden fremad banen.
Den begrænsede indstilling fremad for højrebacken kan også skyldes Mou's defensive indstilling i de store kampe, hvor han nærmest notorisk sætter sin lid til de hurtige omstillinger. Med tro på egne evner fremad og stor risiko offensivt, tror jeg holdet kommer til at stå bedre i kommende store opgør. Det var jo ikke ligefrem fordi 4-3-3 a la Mou med defensive backs undlod Dortmund at komme til chancer.
Denne defensive indstilling og med en midtbane bestående af Xabi, Khedira og Modric, som lå dybt og ikke har sin styrke i løb over lange distancer, så blev den offensive del overladt til Ronaldo, Higuain og Ozil, hvor Ozil lå bredt i højresiden. Hvilket begrænsede kombinationsmulighederne.
Dette springende punkt tror jeg Ancelotti vil forsøge at ændre ved, at forsøge at være i boldbesiddelse i højere grad end Mou og satse langt mere på bredde fra backsene. Ved at flytte kæderne fremad og backsene højt vil der være rig mulighed for kombinationsspil.
Hvis man ser tilbage; selvom vi nåede i semifinalen tre år i streg i CL, så var det kun mød Bayern, hvor man følte sig helt tæt på. Samlet for alle opgør, så var det defensiv kontrafodbold på udebane imod Barca, Bayern og Dortmund.
Det er meget godt eksemplificeret imod Bayern på udebane, hvor nærmest kun er Ronaldo, Benzema, Ozil og Di Maria der er med i vores angreb.
Nogenlunde det samme var tilfældet i de andre kampe. Det er Mou-stil ikke Real Madrid-stil. Det har været en fin overgang, men nu er det tid til Real Madrid som vi kender det.
Dermed ikke sagt at vi aldrig skal spille kontra, men det skal være en kombination, hvor man også tør angribe som hold og ikke kun med de 4-5 forreste. Dette kræver boldstærke spillere centralt og dem har vi efterhånden et hav af; Xabi Alonso, Illarra, Modric, Isco og Ozil.
Vi har holdet til at være boldbesiddende, hvorfor ikke spille som det hold alle gerne vil se. Carlo er om nogen manden der kan få det til at ske og skabe balancen mellem defensiven og offensiven.
Benzema:
Chl:
53 kampe 31 mål 15 assist (3461 minutter)
Dvs han scorer eller lægger op hver 75. minut.
La liga:
134 kampe 56 mål 34 assist
Dvs han scorer eller lægger op hver 80. minut.
Copa del rey:
21 kampe 12 mål 6 assist
Dvs han scorer eller lægger op hver 75. minut
Prøv at sammenligne ham med Øzil, Falcao, Cavani, Lewandorski, Rooney, Zlatan, Van persie og Jon Dahl og jeg (TROR) ikke de har bedre stats end Benzema.
Jeg ved at normalt er vigtigst at en angriber scorer mål, men i Real har vi en Ronaldo der scorer minimum 60 hver sæson. Så hvis Benzema kan lægge op til 20 og score 25 mål vil det være mere end tilfredsstillende.
En Falcao, Cavani eller Lewandorski vil nok score flere mål end Benzema, men det vil nok betyde at Ronaldo scorer færre, da Benzema har lagt op til mange af Ronaldos mål (påstand uden belæg :)).
Benzema er den perfekte angriber på holdet så længe vi har Ronaldo. God i kombinationsspillet og fremragende spilforståelse.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Hvis Higuain havde været så fantastisk som du gør ham til, så havde han aldrig været solgt, og så havde hans pris ikke været latterlig lav ift. andres angribers værdi.
Just saying!
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
ZizouMo skrev: Nogle stats:
Benzema:
Chl:
La liga:
Copa del rey:
21 kampe 12 mål 6 assist
Prøv at sammenligne ham med Øzil, Falcao, Cavani, Lewandorski, Rooney, Zlatan, Van persie og Jon Dahl og jeg (TROR) ikke de har bedre stats end Benzema.
Jeg ved at normalt er vigtigst at en angriber scorer mål, men i Real har vi en Ronaldo der scorer minimum 60 hver sæson. Så hvis Benzema kan lægge op til 20 og score 25 mål vil det være mere end tilfredsstillende.
En Falcao, Cavani eller Lewandorski vil nok score flere mål end Benzema, men det vil nok betyde at Ronaldo scorer færre, da Benzema har lagt op til mange af Ronaldos mål (påstand uden belæg :)).
Benzema er den perfekte angriber på holdet så længe vi har Ronaldo. God i kombinationsspillet og fremragende spilforståelse.
Så med dit statistikindlæg ska vi nu faktisk pludselig revurdere ens opfattelse af de 200 kampe man har set de sidste 4 sæsoner. Faktisk har han nu beviseligt været fantastisk, selv om han i langt de fleste kampe har lignet en teknisk udfordret, uskarp andenrangsangriber! Helt ærligt, det keder mig med sådanne tal - har han været god eller har han ikke? Generelt har han altså ik særlig god - men han spiller i modsætning til alle de andre spillere du sammenligner med på at hold der scorer 150+ mål pr sæson. Derfor er det vel ik atomfysik at regne ud hvorfor en angriber hos Atletico eller Napoli ik har ligeså gode stats.
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dios skrev: Siempre fiel.
Hvis Higuain havde været så fantastisk som du gør ham til, så havde han aldrig været solgt, og så havde hans pris ikke været latterlig lav ift. andres angribers værdi.
Just saying!
Ah hva for noget??? Nej det er da soleklart at et salg af Higuain KUN er sportsligt betinget og da slet ik politisk!!! Men du er self velkommen til at tro på hva du vil.
Desuden kommer Higuains salg efter en rigtig skidt sæson og det er en spiller som åbenlyst vil væk fra klubben og hvor klubben vil sælge. Ydermere sælger storklubber altid billigere end omvendt.
Vil du sammen ligne med en Cavani som kostede 64, så taler vi her om en spiller der sælges imod klubbens ønske efter sin bedste sæson. Sammenlign med salgspris på Van Persie (25 mio) eller David Villa (40 mio) som begge blev solgt på højden af deres karrierer eller Benzema (35 mio) - hvorfor er det så egentlig du mener Higuains pris er så "latterlig lav"???
Siempre fiel skrev:
ZizouMo skrev: Nogle stats:
Benzema:
Chl:
La liga:
Copa del rey:
21 kampe 12 mål 6 assist
Så med dit statistikindlæg ska vi nu faktisk pludselig revurdere ens opfattelse af de 200 kampe man har set de sidste 4 sæsoner. Faktisk har han nu beviseligt været fantastisk, selv om han i langt de fleste kampe har lignet en teknisk udfordret, uskarp andenrangsangriber! Helt ærligt, det keder mig med sådanne tal - har han været god eller har han ikke? Generelt har han altså ik særlig god - men han spiller i modsætning til alle de andre spillere du sammenligner med på at hold der scorer 150+ mål pr sæson. Derfor er det vel ik atomfysik at regne ud hvorfor en angriber hos Atletico eller Napoli ik har ligeså gode stats.
Benzema spillede ikke fast i sidste sæson alligevel gjorde han det godt i Chl blandt andet. Som jeg husker det så spillede Benzema 60 minutter den ene dag og 30 minutter den anden, hvor han skiftes med Higuain.
Benzema fik de generelt de store kampe og Higuain de mindre store.
Alle de andre angribere (minus Rooney) spillede stortset alle kampe og der var ingen pres på dem.
Regn på mål/assist pr. minut med de andre angribere i verden og se hvem der topper listen.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.