Real Madrids hold 2013/2014:

13 år 3 måneder siden #337 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Daniel skrev:

Det er romantisk nok, at majoriteten herinde er blevet indoktrineret med, at uerfarne Castilla-spillere er vejen frem, men faktum er bare, at disse absolut ikke er gode nok endnu til at sætte et nævneværdigt præg på førsteholdstruppen.

Måske er Bale, Cavani, Agüero etc. gode nok på papiret. Men det er mig vitterligt en gåde, at folk bliver ved med de Fm opstillinger. Hvornår går det op for folk, at det intet nytter og købe et nyt hold hvert år?.

Skal vi ikke sammen gå igennem hvor mange titler City, Chelsea og Real Madrid har vundet gennem de seneste 3-4 år, og regne ud hvor mange milliarder de har brugt tilsammen.
De 2 klart bedste hold i England og Spanien, har kun brugt 1/3 del vil jeg skyde på, af de penge som de ovennævnte.

Det er så tragiskkomisk, og derfor bliver der ofte relateret til Fm og Fifa. Der er én som vil købe 7 nye spillere, hvor alle har en værdi til min. 200 millioner kroner. altså, come on!

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, rezamadridista

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

13 år 3 måneder siden #338 af Daniel
Besvaret af Daniel på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Dios skrev:

Måske er Bale, Cavani, Agüero etc. er gode nok på papiret. Men det er mig vitterligt en gåde, at folk bliver ved med de Fm opstillinger. Hvornår går det op for folk, at det intet nytter og købe et nyt hold hvert år?.

Jeg er bedøvende ligeglad med, hvor mange penge Real Madrid spenderer til sommer. Når alt kommer til alt, er det absolut ikke dette, som er alfa omega, men snarere trupsammensætningen og tro det eller lad være, men der kan sagtens komme noget fornuftigt ud af at bruge penge med omhu på transfermarkedet. Castilla-spillere forstærker på ingen måde Real Madrid, men det vil en spiller som Bale, i modsætningen til disse, gøre!

Skal vi ikke sammen gå igennem hvor mange titler City, Chelsea og Real Madrid har vundet gennem de seneste 3-4 år, og regne ud hvor mange milliarder de har brugt tilsammen.
De 2 klart bedste hold i England og Spanien, har kun brugt 1/3 del vil jeg skyde på, af de penge som de ovennævnte.

Jeg mangler et sammenligningsgrundlag?

Det er så tragiskkomisk, og derfor bliver der ofte relateret til Fm og Fifa. Der er én som vil købe 7 nye spillere, hvor alle har en værdi til min. 200 millioner kroner. altså, come on!

Det er snarere tragikomisk, at du ikke mener, at Real Madrid er i en forfatning, hvor fornyelse er et krav, som konsekvens af Mourinhos regime. Ancelotti kommer til og han kræver uden tvivl nye spillere, som givetvis passer bedre til sine idéer på fodboldbanen, hvorfor det er omsonst overhovedet at have denne debat; der kommer til at blive spenderet penge i sommermånederne, FIFA/FM eller ej!
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Daniel.

13 år 3 måneder siden #339 af NDR
Besvaret af NDR på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Jeg venter med længsel på hvem der skal være træner til den kommende sæson, og hvilke spillere der stopper. Lidt svært at komme med ideer til holdopstilling. Men hvis vi anslår at Higuain bliver solgt til Juventus, og Di Maria og Kaka også stopper, så bliver der brug for nogle nye angribere.
Vil det kunne lade sig gøre at få fat i Lewandowski som helt klart er min favorit af dem der har været diskuteret, og så har jeg faktisk gået og tænkt lidt på Welbeck fra Man. U
De 2 er jeg sikker på ville kunne gøre det godt sammen med Benzema og Øzil.

Inden for de sidste par dage er jeg faktisk gået og blevet lidt træt af Ronaldo for alvor. Han er manden der score mere end nogen anden, men hans ego er nok også med til at at nogle af dem han spiller sammen med score mindre end de ellers ville have gjort.
Hans opførsel er forfærdeligt hvis noget går ham på, og det ses tydeligt at flere af hans holdkammerater udviste stor utilfredshed da han fik rødt kort mod Atletico Madrid. i Copa finalen. Han var en skandale, og folk som Benzema som kan slæbe sig igennem 3 sæsoner uden at få så meget som en advarsel må virkelig føle sig svigtet.

13 år 3 måneder siden #340 af Daniel
NDR skrev:

Jeg venter med længsel på hvem der skal være træner til den kommende sæson, og hvilke spillere der stopper. Lidt svært at komme med ideer til holdopstilling. Men hvis vi anslår at Higuain bliver solgt til Juventus, og Di Maria og Kaka også stopper.....

Også her! Jeg forventer dog ikke, at di María bliver afhændet henover sommeren. Nuvel, han har sine udfald, men ligeledes har også exceptionelt mange individuelle, og vigtigere, taktiske færdigheder, at han er et fremragende aktiv at have i truppen. Kaká fortjener et skifte og et forsøg på en personlig renæssance.

Hvem der kommer ind, er som du selv siger, afsindig svært at spå om, men kan have sine forhåbninger; jeg er betaget af Bales kvaliteter, og håber eksempelvis, han er at finde i Real Madrid efter sommerferien.

13 år 3 måneder siden #341 af Hugol
Besvaret af Hugol på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Selvfølgelig forbedre Castilla spillerne trup sammensætningen og selvfølgelig er de gode nok. Problemet er ik Castilla spillerne, problemet er den kultur der er skabt på første holdet med indkøb af intetsigende spillere som Nuri Sahin, Altintop osv. Vores bedste talenter klarer sig fint i andre klubber. Det er klubben som fejler.

Har valgt at takke af på forum!
Følgende bruger(e) sagde tak: Vildfaren, rezamadridista

13 år 3 måneder siden #342 af Dios
Besvaret af Dios på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Daniel skrev:

Jeg er bedøvende ligeglad med, hvor mange penge Real Madrid spenderer til sommer. Når alt kommer til alt, er det absolut ikke dette, som er alfa omega, men snarere trupsammensætningen og tro det eller lad være, men der kan sagtens komme noget fornuftigt ud af at bruge penge med omhu på transfermarkedet. Castilla-spillere forstærker på ingen måde Real Madrid, men det vil en spiller som Bale, i modsætningen til disse, gøre!

Hvorfor er du ligeglad? Flere penge, er af lig med et større pres bl.a. .
Som jeg skrev til El_Juan, som han dog ikke svarede på, så prøv og lav en opstilling med Bale, som skal passe ind i Ancelotti's system. Jeg tror ikke på, at han efter så mange år vælger og lave sin 2 opstillinger 4-3-3 eller 4-2-2-2, som han altid har været tro imod om, blot fordi han kommer til Real Madrid.
Og så er det lidt sjovt, at du nævner trupsammensætning, som jeg dog er enig i, men passer Bale nu også ind i Ancelotti's planer? Det hele kommer jo af Bale's individuelle kvaliteter, og ikke om han passer ind i truppen eller taktikken.

Jeg er heller ikke for, at man erstatter Di María og Alonso etc. med spillere fra Castilla, men at man tager de bedste op, så de kan udfylde rollerne i stedet for Kaká, Carvalho, og de mere "ligegyldige" breddespillere. Jesé, anyone?.

Jeg mangler et sammenligningsgrundlag?

Det kom ud af, at der er personer herinde, som intet aner om taktik. Eller det virker det ihvertfald som om. De kigger på hvem der har været bedst det seneste år, også skal de bare købes til Real Madrid. For hvis de kan i Napoli, Tottenham eller what ever, så kan de også spille sammen i Real Madrid.
I United eller Barca, så tænker de rent faktisk over, om spillerne overhovedet passer ind i systemet. Derfor har de også vundet langt flere titler, end klubber som Real Madrid, City og Chelsea.
Der er da spillere, som også falder igennem. Det er da klart, men den råde tråd og forståelsen for en god trupsammensætning er der.
Derfor bliver der også oftest referet til Fm, fordi du kan have 10 offensive spillere i Brøndby, og stadig vinde Chl!.

Det er snarere tragikomisk, at du ikke mener, at Real Madrid er i en forfatning, hvor fornyelse er et krav, som konsekvens af Mourinhos regime. Ancelotti kommer til og han kræver uden tvivl nye spillere, som givetvis passer bedre til sine idéer på fodboldbanen, hvorfor det er omsonst overhovedet at have denne debat; der kommer til at blive spenderet penge i sommermånederne, FIFA/FM eller ej!

Hvor har jeg skrevet det henne? Tværtimod, så mener jeg nemlig vi skal købe nogle nye spillere, men overhovedet ikke Bale!.
Carvajal skal hentes hjem, også skal man overveje hvem der skal tage overfor Alonso, enten til sommer allerede, eller om et par år. Erstatningen, må allerede godt komme til sommer, og mine bedste bud ville være Modric, Veratti eller Gündoğan. Derudover, så skal vi også finde en erstatning for Di María, som jeg for længst har opgivet, og med Higuain's mulige afgang, så skal der også kigges efter en afløser der.
Modsat til mange andre, så mener jeg ikke problemet er mangel på kvalitet, men derimod mangel på taktiske evner, som har manglet under Mourinho.
Vi har så meget kvalitet på holdet, og de fleste er i den perfekte alder, så jeg kan ikke se hvad mere individuel kvalitet ville hjælpe.

Carvajal, Veratti eller Gündoğan, Isco eller Mata, Lewandowski og Jesé skal permanent op på førsteholdet. Jeg har taget udgangspunkt i, at Alonso er en færdig mand i klubben. Dels fordi, det stadig er uklart om han forlænger eller ej, men også fordi han denne sæson simpelthen er blevet for læst, og han er blevet for gammel til og lægge hans meget stationære stil om.

Vores stil med de mere kreative og tekniske spillere som jeg ønsker, skal dog stadig være fandens direkte. Det nytter bare ikke noget, og have for mange direkte spillere, da vores problem er og lukke modstandernes forsvar op, og det kan hverken Ronaldo eller Bale, hvis modstanderne står 11 mand 35 meter foran eget mål.
Der skal klart ske noget nyt, og jeg er også fan af, at man køber nogle nye spillere, og hvis Ancelotti mener, at Bale vil passe perfekt ind i hans system, så vil jeg være mere end glad, hvis Bale er manden som kan løse vores problem.
For det er ikke os, men træneren som skal købe spillere, som fungere som én enhed. Det er os fans der kan være utilfredse, hvis trænerens idéer ikke løser problemet.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Dios.

13 år 3 måneder siden #343 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Real Madrids hold 2013/2014:

BBB skrev:

Real Madrid 7 skrev: Real Madrid hold 2013-14

Startopstilling næste sæson:
San Iker/Diego Lopez
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Verratti//Khedira/Modric/Gündogan, (Alonso vil ikke forlænge)
Bale/Jese, Özil/Modric/Gündogan, Ronaldo
Agüero/Lewandowski

Hvad syntes i

Jeg tæller potentielt 7 nye spillere, så jeg syntes og synes stadig, at det er hovedløst.

I de fem bagerste, så vil Iker, Marcelo og Carvajal være 3 helt nye spillere ift. konstallationen Varane/Ramos. Derudover kan man sige, at Modric vel stadig ikke er fuldt integreret på holdet, det vil Verratti, Gündogan, Bale, Jese, Agüero eller Lewandowski heller ikke være.

Potentielt kunne det se sådan ud:

Diego Lopez
Verratti, Gündogan
Bale, Modric, Ronaldo
Lewandowski

Det ville i høj grad være min største skræk.
Varane, Lopez og Ramos kender hinanden godt.
Ramos, Marcelo og Ronaldo kender hinanden godt.
Modric og Ronaldo kender hinanden.

Resten vil være sat helt udenfor løbemønstre. Har Marcelo og Modric været på banen sammen i mere end 90 minutter? Det virker måske i FM, men relationerne mellem spillerne betyder altså noget i virkeligheden.

e:
Hvordan man kan beskrive det som fremragende er godt nok over min forstand.

nu ser jeg de spillere som alternativer, jeg regner enten med aguero eller Lewandowski. Og verrati eller gundogan. At du ikke kan se det er din egen skyld. Hovedløst måske.

Self købes der ikke 7 til truppen. Jeg tipper på 4.

carvajal
verrati
bale
Lewandowski, dog er aguero foran pga snak med Perez på hotel.

13 år 3 måneder siden #344 af El_Juan
Besvaret af El_Juan på emne Real Madrids hold 2013/2014:
Dios

Så længe du ikke ved, at Ancelotti om nogen er kendt for pyramiden (4-3-2-1/(4-3-1-2)) - og ikke 4-3-3 eller 4-2-2-2 - så har jeg svært ved at tage det seriøst ;)))

1) Ancelotti er en intelligent mand. Han ved godt, hvordan han skal tilpasse systemet efter spillermaterialet.
2) Jeg kan lave adskillige formationer hvor Bale kan indgå i. Det er ikke svært, hvis man bruger sin fantasi lidt.
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved El_Juan.

13 år 3 måneder siden #345 af NDR
Besvaret af NDR på emne Real Madrids hold 2013/2014:

asp3200 skrev:

BBB skrev:

Real Madrid 7 skrev: Real Madrid hold 2013-14

San Iker/Diego Lopez
Verratti//Khedira/Modric/Gündogan, (Alonso vil ikke forlænge)
Bale/Jese, Özil/Modric/Gündogan, Ronaldo
Agüero/Lewandowski

Hvad syntes i

Jeg tæller potentielt 7 nye spillere, så jeg syntes og synes stadig, at det er hovedløst.

I de fem bagerste, så vil Iker, Marcelo og Carvajal være 3 helt nye spillere ift. konstallationen Varane/Ramos. Derudover kan man sige, at Modric vel stadig ikke er fuldt integreret på holdet, det vil Verratti, Gündogan, Bale, Jese, Agüero eller Lewandowski heller ikke være.

Potentielt kunne det se sådan ud:

Diego Lopez
Verratti, Gündogan
Bale, Modric, Ronaldo
Lewandowski

Det ville i høj grad være min største skræk.
Varane, Lopez og Ramos kender hinanden godt.
Ramos, Marcelo og Ronaldo kender hinanden godt.
Modric og Ronaldo kender hinanden.

Resten vil være sat helt udenfor løbemønstre. Har Marcelo og Modric været på banen sammen i mere end 90 minutter? Det virker måske i FM, men relationerne mellem spillerne betyder altså noget i virkeligheden.

e:
Hvordan man kan beskrive det som fremragende er godt nok over min forstand.

nu ser jeg de spillere som alternativer, jeg regner enten med aguero eller Lewandowski. Og verrati eller gundogan. At du ikke kan se det er din egen skyld. Hovedløst måske.

Self købes der ikke 7 til truppen. Jeg tipper på 4.

carvajal
verrati
bale
Lewandowski, dog er aguero foran pga snak med Perez på hotel.

Haha...i er nu så kloge...Aguero har haft en snak med Perez på et hotel.....måske har Perez været på weekendophold hos Lewandowskis mor og fået lært og danse polsk polka....men pressen har ikke opdaget det, da de har haft travl med at snage i Mourinhos privatliv og tælle timer han har brugt på træningen af hans spillere.....man har hørt, og man har læst...haha

13 år 3 måneder siden #346 af Daniel
Dios

Det er imponerende, at du ikke forstår min pointe: Real Madrid må for min skyld spendere hele det fastlagte budget, bare trupsammensætningen bliver nogenlunde harmonisk og afbalanceret; værdien er underordnet, i min optik!

Ancelotti vil selv, hvis man skal tro mediernes bulletiner, have Bale med sig til Real Madrid, hvorfor det er omsonst at kloge sig på, hvad Ancelotti har i sinde at stille op taktisk med materialet i Real Madrid. Faktum er dog, at den garve italiener ikke har materialet til at praktisere sine smalle formationer, hvor kanterne er overflødige og overlades til de tre centrale angribere.

Michael Cox har lavet nogle skarpe analyser, og denne omhandlende Ancelotti er absolut en af disse: espnfc.com/blog/_/name/tacticsandanalysis/id/262?cc=5739#

Hvis du har ret i, at Ancelotti ikke ønsker at omstille sig og tilpasse sig materialet og taktikken herefter, er dit ønske om, at Real Madrid ikke skal ud og handle stort ind til sommer, noget volapyk. Det kræver en større revolution, såfremt Ancelotti skal have held med det system han havde succes med i Milan, men ikke har haft succes med siden, om end det er blevet til et par ligatitler og manglende succes i Europa siden.

Det handler ikke om, at Bale skal passe ind i Ancelottis planer, men Ancelotti skal til gengæld få Bale til at passe til sine planer; sådan har det altid været i Real Madrid, og sådan vil det forblive - stjernerne skal være på banen. Jeg er endvidere ganske sikker på, at Ancelotti qua sin taktiske kunnen og forståelse for den enkelte, kan få tilpasset Bale det system, han ynder at praktisere i Real Madrid. Bale rummer en masse kvaliteter, og disse er ikke kun individuelle. Nej, han kan sagtens, ligesom di Maria, bruges i en mere taktisk rolle pga. sine år som venstreback.

Læste du i øvrigt det første indlæg, jeg skrev, inden du spillede dumsmart? Jeg nævnte netop Jesé, som en mulighed i førsteholdstruppen, for at tilføre denne noget bredde, men et salg med tilbagekøbsklausul er, som jeg også skrev, en mulighed.

Og lad nu være med at ophøje dit eget egoehov til noget, du absolut ikke er; mere vidende end din meddebattør, tak! Jeg kan vende den om og spørge dig, også på vegne af dem, som du prøver at udstille som mindre vidende: Hvorfor kan man ikke blive en succes i Real Madrid, efter at have vist et gentagende usædvanligt højt niveau i enten Napoli - jeg er ikke en af dem, som mener at Cavani er manden, der skal satses på - eller Tottenham?

Det er egentlig fandens sjovt, at du forsøger at være uenig med mig i, at der skal bruges penge, når du så alligevel vil, at der skal handles ind til sommer, men sådan er morale så godt, når man ikke har styr på det ;)
Sidste redigering: 13 år 3 måneder siden ved Daniel.
Følgende bruger(e) sagde tak: El_Juan

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
13 år 3 måneder siden #347 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Real Madrids hold 2013/2014:

Daniel skrev: ... og Real Madrid har mere end nogensinde før brug for en lille udrensning.

Hvad er det lige, at du baserer denne udtalelse på?

I de sidste tre sæsoner har vi været i CL semifinalen og vi har spillet solidt i ligaen. Der er ikke noget at gøre imod Barca i år, der altså kun har smidt point i 3 ud af 33 kampe, der ikke var imod os. Det er bare for vildt. Det er alt i alt udemærkede resultater, omend vi selvfølgelig skal træbe efter at vinde det hele!

I mine øjne er der slet ikke brug for en udrensning, men blot et par forstærkninger. Jeg husker personligt 6-7 sæsoner tilbage, hvor en aldrende Guti var holdets omdrejningspunkt, med al respekt for Guti, så havde vi dengang "brug for en lille udrensning mere end nogensinde før".

Hvis man tilføjer det nuværende hold Carvajal, Verratti/Gundogan og Lewandowski/Cavani, så har vi i mine øjne verdens bedste trup. Bale ville være fantastisk, men jeg tror, at Tottenham vil kræve alt for mange penge for ham.

Derudover skal vi selvfølgelig have en træner, der vil spille fodbold. Med de tilføjelser kan vi kæmpe med om CL og ligaen igen næste sæson. Smadrer man truppen fuldstændig, så vil det tage et par sæsoner, før vi kan det.

13 år 3 måneder siden #348 af Daniel

RasmusKring skrev:

Daniel skrev: ... og Real Madrid har mere end nogensinde før brug for en lille udrensning.

Hvad er det lige, at du baserer denne udtalelse på?

I de sidste tre sæsoner har vi været i CL semifinalen og vi har spillet solidt i ligaen. Der er ikke noget at gøre imod Barca i år, der altså kun har smidt point i 3 ud af 33 kampe, der ikke var imod os. Det er bare for vildt. Det er alt i alt udemærkede resultater, omend vi selvfølgelig skal træbe efter at vinde det hele!

I mine øjne er der slet ikke brug for en udrensning, men blot et par forstærkninger. Jeg husker personligt 6-7 sæsoner tilbage, hvor en aldrende Guti var holdets omdrejningspunkt, med al respekt for Guti, så havde vi dengang "brug for en lille udrensning mere end nogensinde før".

Hvis man tilføjer det nuværende hold Carvajal, Verratti/Gundogan og Lewandowski/Cavani, så har vi i mine øjne verdens bedste trup. Bale ville være fantastisk, men jeg tror, at Tottenham vil kræve alt for mange penge for ham.

Derudover skal vi selvfølgelig have en træner, der vil spille fodbold. Med de tilføjelser kan vi kæmpe med om CL og ligaen igen næste sæson. Smadrer man truppen fuldstændig, så vil det tage et par sæsoner, før vi kan det.

Én ting og kun én ting: Mourinho forlader os. Han hiver notorisk én eller spillere med. Higuain er fortid. Kaká er formentlig også fortid, også selvom Ancelotti bliver Real Madrids næste træner. Carvalho, måske Alonso, måske di María, måske Khedira og måske Coentrao. Ja, der er mange ubekendte i mit noget vovet postulat om, at "Real Madrid mere end nogensinde før har brug for en udrensning". Men det kommer sig ganske enkelt af, at Mourinho forlader et hold i åbenlys disharmoni, hvorfor dette kræver en del udskiftninger.

Det er en løs påstand, men jeg tror, at det holder vand - det skal jeg jo sige ;)

Lige for at vende tilbage til min forklaring, så ser jeg Higuain som Juventus-spiller allerede nu og meget skal gå galt, såfremt et skifte ikke bliver en forestående realitet. Kaká har planer om at deltage ved VM 2014 i hjemlandet, Brasilien. Dette ønske kan ikke imødekommes i Real Madrid; Özil er simpelthen for god! Jeg håber for Kaká, at Flamengo - det er seneste rygte - har held med at hive ham til Brasilien. Der er fire måske'er og det er egentlig ikke fordi, at jeg mener, at Real Madrid skal skille sig af med nogle af disse, men sidder lidt med følelsen af, at disse er på Mourinhos side, og flere af dem, tænker fodbold som Mourinho, hvorfor det er overvejende sandsynligt, at han vil forsøge at få dem med sig til Chelsea, om ikke andet, så et par stykker af dem. Igen, det er kun gisninger - min egen rygtebørs om du vil :)

Jeg er enig med dig i, at det kræver ganske lidt, om end noget for, at Real Madrid igen er verdens bedste klubhold, i hvert fald på papiret.
Følgende bruger(e) sagde tak: RasmusKring

Leveret af Kunena Forum