Real Madrids hold 2013/2014:
NDR skrev:
asp3200 skrev:
BBB skrev:
Real Madrid 7 skrev: Real Madrid hold 2013-14
Startopstilling næste sæson:
San Iker/Diego Lopez
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Verratti//Khedira/Modric/Gündogan, (Alonso vil ikke forlænge)
Bale/Jese, Özil/Modric/Gündogan, Ronaldo
Agüero/Lewandowski
Hvad syntes i
Jeg tæller potentielt 7 nye spillere, så jeg syntes og synes stadig, at det er hovedløst.
I de fem bagerste, så vil Iker, Marcelo og Carvajal være 3 helt nye spillere ift. konstallationen Varane/Ramos. Derudover kan man sige, at Modric vel stadig ikke er fuldt integreret på holdet, det vil Verratti, Gündogan, Bale, Jese, Agüero eller Lewandowski heller ikke være.
Potentielt kunne det se sådan ud:
Startopstilling næste sæson:
Diego Lopez
Carvajal, Varane, Ramos, Marcelo
Verratti, Gündogan
Bale, Modric, Ronaldo
Lewandowski
Det ville i høj grad være min største skræk.
Varane, Lopez og Ramos kender hinanden godt.
Ramos, Marcelo og Ronaldo kender hinanden godt.
Modric og Ronaldo kender hinanden.
Resten vil være sat helt udenfor løbemønstre. Har Marcelo og Modric været på banen sammen i mere end 90 minutter? Det virker måske i FM, men relationerne mellem spillerne betyder altså noget i virkeligheden.
e:
Hvordan man kan beskrive det som fremragende er godt nok over min forstand.
nu ser jeg de spillere som alternativer, jeg regner enten med aguero eller Lewandowski. Og verrati eller gundogan. At du ikke kan se det er din egen skyld. Hovedløst måske.
Self købes der ikke 7 til truppen. Jeg tipper på 4.
carvajal
verrati
bale
Lewandowski, dog er aguero foran pga snak med Perez på hotel.
Haha...i er nu så kloge...Aguero har haft en snak med Perez på et hotel.....måske har Perez været på weekendophold hos Lewandowskis mor og fået lært og danse polsk polka....men pressen har ikke opdaget det, da de har haft travl med at snage i Mourinhos privatliv og tælle timer han har brugt på træningen af hans spillere.....man har hørt, og man har læst...haha
Jep kloge er vi.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Daniel skrev: Dios
Michael Cox har lavet nogle skarpe analyser, og denne omhandlende Ancelotti er absolut en af disse: espnfc.com/blog/_/name/tacticsandanalysis/id/262?cc=5739#
Rigtig god og interessant artikel! Tak for den, Daniel!
... og i øvrigt i det hele taget et godt indlæg.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Diego Lopez
Carjaval Varane Ramos Coentrao
Khedira. Alonso
Di Maria. Øzil. Ronaldo
Aguero
- Raul 4 ever
-
- Platin bruger
-
Daniel skrev: Det handler ikke om, at Bale skal passe ind i Ancelottis planer, men Ancelotti skal til gengæld få Bale til at passe til sine planer; sådan har det altid været i Real Madrid, og sådan vil det forblive - stjernerne skal være på banen. Jeg er endvidere ganske sikker på, at Ancelotti qua sin taktiske kunnen og forståelse for den enkelte, kan få tilpasset Bale det system, han ynder at praktisere i Real Madrid.
Men dette er jo lige præcis dette som er ét af de store problemer i Pérez' projekter. Hvorfor ikke lade med at lade analysere styrker og svagheder i den nuværende trup og finde ud af hvem der skal blive og hvem der skal væk. Derefter kan han gå igang med at kigge på hvem der er på markedet. Hvis man allerede har brugt, hvad der må formodes at være omkring halvdelen af transferbudgettet på Bale, samtidig med at holdet skal tilpasses Bale, så bliver denne proces overordentlig vanskelig og vi ender med det samme kludetæppe som vi altid har været vant til.
Hvis vi skal have langvarig succes, skal klubben have en strategi. Og din strategi minder mest om at vi blot skal købe de bedste spillere fra sidste sæson.
Bale rummer en masse kvaliteter, og disse er ikke kun individuelle. Nej, han kan sagtens, ligesom di Maria, bruges i en mere taktisk rolle pga. sine år som venstreback.
Jeg er enig i at Bale kan bruges i en mere taktisk rolle, men rent defensivt set er Di Maria så ikke dygtigere i en midtbanerolle?
Hvorfor kan man ikke blive en succes i Real Madrid, efter at have vist et gentagende usædvanligt højt niveau i enten Napoli - jeg er ikke en af dem, som mener at Cavani er manden, der skal satses på - eller Tottenham?
Men disse spillere har jo netop fået så stor succes fordi systemet er bygget op omkring dem. Det udelukker ikke, at de ikke kan få succes for os, men de vil helt sikkert få vanskeligere ved at skinne. Ronaldo har jo allerede taget den frie rolle, som Bale har fået så stor succes med.
Så enten skal vi have 2 spillere med meget frie roller, hvilket vil sætte store krav til resten af spillerne. Og det er jo ikke sikkert at det bliver dobbelt så godt af at have 2. Ellers skal Bale passes mere ind i et fast system, så Ronaldo får den frihed han er vant til, men vil forhindre Bale i at udfolde sig på samme måde.
Jeg er ikke modstander af at købe Bale, men det skal være fordi vi mangler ham, og ikke fordi han har haft en fandens god sæson.
- RasmusKring
- Gæst
-
Daniel skrev:
RasmusKring skrev:
Daniel skrev: ... og Real Madrid har mere end nogensinde før brug for en lille udrensning.
Hvad er det lige, at du baserer denne udtalelse på?
I de sidste tre sæsoner har vi været i CL semifinalen og vi har spillet solidt i ligaen. Der er ikke noget at gøre imod Barca i år, der altså kun har smidt point i 3 ud af 33 kampe, der ikke var imod os. Det er bare for vildt. Det er alt i alt udemærkede resultater, omend vi selvfølgelig skal træbe efter at vinde det hele!
I mine øjne er der slet ikke brug for en udrensning, men blot et par forstærkninger. Jeg husker personligt 6-7 sæsoner tilbage, hvor en aldrende Guti var holdets omdrejningspunkt, med al respekt for Guti, så havde vi dengang "brug for en lille udrensning mere end nogensinde før".
Hvis man tilføjer det nuværende hold Carvajal, Verratti/Gundogan og Lewandowski/Cavani, så har vi i mine øjne verdens bedste trup. Bale ville være fantastisk, men jeg tror, at Tottenham vil kræve alt for mange penge for ham.
Derudover skal vi selvfølgelig have en træner, der vil spille fodbold. Med de tilføjelser kan vi kæmpe med om CL og ligaen igen næste sæson. Smadrer man truppen fuldstændig, så vil det tage et par sæsoner, før vi kan det.
Én ting og kun én ting: Mourinho forlader os. Han hiver notorisk én eller spillere med. Higuain er fortid. Kaká er formentlig også fortid, også selvom Ancelotti bliver Real Madrids næste træner. Carvalho, måske Alonso, måske di María, måske Khedira og måske Coentrao. Ja, der er mange ubekendte i mit noget vovet postulat om, at "Real Madrid mere end nogensinde før har brug for en udrensning". Men det kommer sig ganske enkelt af, at Mourinho forlader et hold i åbenlys disharmoni, hvorfor dette kræver en del udskiftninger.
Det er en løs påstand, men jeg tror, at det holder vand - det skal jeg jo sige ;)
Lige for at vende tilbage til min forklaring, så ser jeg Higuain som Juventus-spiller allerede nu og meget skal gå galt, såfremt et skifte ikke bliver en forestående realitet. Kaká har planer om at deltage ved VM 2014 i hjemlandet, Brasilien. Dette ønske kan ikke imødekommes i Real Madrid; Özil er simpelthen for god! Jeg håber for Kaká, at Flamengo - det er seneste rygte - har held med at hive ham til Brasilien. Der er fire måske'er og det er egentlig ikke fordi, at jeg mener, at Real Madrid skal skille sig af med nogle af disse, men sidder lidt med følelsen af, at disse er på Mourinhos side, og flere af dem, tænker fodbold som Mourinho, hvorfor det er overvejende sandsynligt, at han vil forsøge at få dem med sig til Chelsea, om ikke andet, så et par stykker af dem. Igen, det er kun gisninger - min egen rygtebørs om du vil :)
Jeg er enig med dig i, at det kræver ganske lidt, om end noget for, at Real Madrid igen er verdens bedste klubhold, i hvert fald på papiret.
Glimrende argumenter, på den måde kan man måske godt snakke om en større udrensning.
Salg af Kaka, Carvalho, Higuain og måske et par breddespillere mere vil være helt på sin plads. Mange af dem har ikke præsteret i denne sæson og trækker alt for store lønning i forhold til deres bidrag til holdet. Vi har virkelig manglet noget i denne sæson, når vi har spillet med folk fra andenkæden.
Mit store håb er, at splittelsen i truppen forsvinder sammen med Mourinho. Han er tydeligvis kilden til den. Spillere som Sergio Ramos og Casillas er topprofessionelle folk, der aldrig før har haft nogen problemer med en træner. I mine øjne siger det noget om Mourinho. I modgangen i denne sæson har hans ego virkelig vist sig. Han har åbenbart ikke følt sig "elsket" nok, hvilket har drevet ham til en meget uprofessionel adfærd. Det seneste angreb på Pepe var så barnligt. En irretesættelse af Pepe var nok på sin plads, men sådan noget skal man tage internt.
Hvad står han egentlig for? Og hvordan vil han gribe opgaven i Madrid an?
Den rolige italiener er mest kendt for sin tid i Milan med det hurtige omstillingsspil og den kontrollerede defensiv i sin 4-1-2-1-2 opstilling, hvor der altid var løbestærke backs på kanterne og bevægelige angribere som kunne brede spillet, mens midtbanen var bygget om en dybdeliggende playmaker.
Et eller andet sted er jeg ikke bange for, at se juletræs-opstillingen i Madrid, selvom vi tydeligt tilbage i 2005 så hvordan Luxemburgo fejlede fuldstændigt uden fløjer, men det kan der være et have af andre årsager til, som udbrændte spillere og generel mangelfuld trænerpræstation.
Forestil jer scenariet med Ancelotti; Carvajal hentes ind til højrebacken og Bale hentes ind til forreste kæde. Dette giver os materiele til den "smalle" opstilling:
Casillas
Carvajal, Ramos, Varane, Marcelo
Alonso
Khedira,Modric
Ozil
Bale,Ronaldo
Denne formation kræver mange offensive løb fra HB og VB, dybdeløb fra Khedira og Modric, mens Bale, Ozil og Ronaldo har forholdsvis frie roller i et forsøg på at gøre det uforudsigeligt og dynamisk.
Det er mest i omstillngsspillet denne opstilling for alvor tænder mig, med lyn-hurtige og træfsikre spillere som Bale og Ronaldo i forreste gelled, hvor Modric og Alonso fodrer med stikninger, mens der kommer dybdeløb fra backs og Ozil.
Hvor mange farlige situationer ville disse to spillere i kunne skabe og afslutningsmæssigt vil dette blive noget helt andet end Higuain og Benzema, som da for alvor er gået i måltørke.
I det mere stationære angrebsspil, ser jeg ingen problemer i at undvære Benzema i feltet, det kræver dog at Ronaldo søger boksen konsekvent og overlader kantspillet til backsene samt Ozil og Bale. Forestil jer hvor mange hovedstødsmuligheder han potentielt kan få og med hans højde og springstyrke vil det give os en anden dimension. Tilmed skal Khedira også derind, mens Alonso og Modric dikterer spillet udenfor for feltet. Det kunne se således ud på modstanderens banehalvdel:
........Ramos....Varane
........Alonso....Modric
Carvajal....Khedira....Marcelo
...Bale....Ronaldo.....Ozil
En sådan formation kræver naturlige wingbacks og derfor bør vi overveje Arbeloa's fremtid. Jeg kunne godt forestille mig ham centralt, da han er en kløgtig og kontrolleret spiller som er nogenlunde i duelspillet, især overfor mindre angribere.
Truppen:
M: Casillas, Lopez
HB: Carvajal, Liechensteiner
VB: Marcelo, Coentrao
CB: Varane, Albiol
CB: Ramos, Arbeloa, Nacho
DLP: Alonso, (Modric)
CM: Modric, Valero
CM: Khedira, Kondogbia
OM: Ozil, Kaka, (Aguero)
FO: Ronaldo, Benzema, Callejon
FO: Bale, Aguero (alt efter hvordan CA vureder situationen)
Ud: Pepe (City), Essien (Chelsea), Di Maria (City, Paris, United), Jese (med option), Morata (med option), Higuain (Juve), Carvalho (fri)
Ind: Bale (60 mio), Aguero (30 + Pepe), Kondogbia (8), Liechensteiner (/Higuain), Valero (15 mio), Carvajal
Dermed får vi 2 canteranos tilbage og så må vi se med Jese i Leverkusen, hvordan det går.
Det bliver spændende at følge. Chancen for at han fastholder 4-2-3-1 er selvfølgelig også stor, der er vore centrale midtbane bare mere blottet. Men her ville indkøb af Kondogbia, Carvajal, Bale og Aguero eller Cavani også fungere glimrende:
Carvajal/Arbeloa, Ramos/Pepe, Varane/Albiol, Marcelo/Coentrao
Alonso/Modric, Khedira/Kondogbia
Bale/Di Maria, Ozil/Kaka, Ronaldo/Callejon
Cavani/Benzema
Kan ikke finde ud af at lave opstillinger.
Nogle der ved hvad Carlo Ancelotti fortrækker af systemer og formationer ?
Har valgt at takke af på forum!
Heynckes' agent: "The one who has to accept is Florentino Perez, not Jupp Heynckes. For now he has only retired from Bundesliga. "
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Hugol skrev: -
Kan ikke finde ud af at lave opstillinger.
Nogle der ved hvad Carlo Ancelotti fortrækker af systemer og formationer ?
espnfc.com/blog/_/name/tacticsandanalysi...262#?cc=5739&cc=5739
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Steen skrev: Heynckes' agent just admitted on RNE that the manager would accept an offer from Real Madrid if the Spanish team make a move for him
Heynckes' agent: "The one who has to accept is Florentino Perez, not Jupp Heynckes. For now he has only retired from Bundesliga. "
Giv ham to år til at bygge holdet op, så vi med tryghed derefter kan lade yngre kræfter overtage fx Laudrup, Torill, Klopp eller Andre Villas-Boas
No solo soy perfecto, también soy Madridista
Ifølge ABC så forlænger man med Marcelo til 2018, glædelig nyhed.