Sæson 24-25
Lucas skal bare væk nu, og skulle vel egentlig allerede have været det for noget tid siden, inden man løb den risiko at han kunne blive førstevalg som i denne sæson.
Og så skal klubben have en ærlig og ukomfortabel diskussion om Rodrygo og Vinicius. Vil Vinicius blive og han forlænger kontrakten, så skal man klart satse på ham da han er en meget bedre spiller synes jeg, og så må man tage en snak med Rodrygo om ikke han kunne tænke sig at spille venstrekant et andet sted. Nok må være nok, han kan ikke længere leve på de der 4 ugers god form han har på en hel sæson. Folk snakker meget om han jo ikke er højrekant, men manden har jo haft efterhånden 3-4 sæsoner til at vænne sig til den plads, og det er virkelig ikke blevet nævneværdigt bedre med ham.
Og så må det også være på tide at sige farvel til Mendy, som efterhånden kun spiller 50% af kampene på en sæson, men jeg kender ikke hans kontrakt-situation helt godt nok. At sælge ham bliver umuligt tror jeg.
DC19
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Men som det ser ud nu håber jeg følgende sker
Ud
Alaba - salg
Mendy - salg
Vasquez - kontraktudløb
Vallejo - kontraktudløb
Modric/Camavinga/Tchouameni?
Vini / Rodrygo - salg (vi har for mange af den samme type spiller der alle gerne vil selv)
Ind
M. Gutierez / Kerkez (sidstnævnte kender jeg ikke men nævnes ofte for tiden)
Dean Huijsen
Trent AA
Playmaker CM, en Zubimendi/Vitinha-type
Joselu-type - en billig, spansk angriber der kan komme ind og tilbyde noget andet i angrebet. Alternativt Gonzalo García fra Castilla
Ungdomsrækkerne: Førnævnte Gonzalo Garcia, samt Joan Martinez og Jesus Fortea skal løbende prøves af og integreres på førsteholdet. Nico Paz forbliver på lån i en sæson mere.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Men med udsigt til VM i 2026 i Amerika og Canada, kunne man så ikke tag en ærlig snak med disse to spillere, at klubben ikke har en plan om at bruge deres egenskaber til den kommende sæson og at de derfor vil være en fast del af bænken.
Vil en Alaba med hans alder ikke være et sted hvor han spiller og holder sig selv inde i varmen til landsholdet?- Det samme om Rodrygo, dog uden det med alderen.
Han bliver ikke solgt til sommer :D
Mendy også skadet, igen igen, og ude resten af sæsonen. Han bliver sikkert heller ikke solgt til sommer :)Dybbøl post=185471 skrev: Nåh. Alaba har pådraget sig en rift i menisken og der regnes med en lang pause til ham.
Han bliver ikke solgt til sommer :D
Men jeg synes da ledelsen lige skal bruge nogle flere måneder på at overveje om der virkelig er behov for at forstærke forsvaret, eller om vi liiige ser sommeren an om ikke Carvajal, Militao, Rudiger, Alaba og Mendy alle vender tilbage bedre end nogensinde. Næppe.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
www.managingmadrid.com/2025/5/2/24421833...eal-madrids-finances
Nogen gange går det godt sportsligt. Andre gange ikke. I Florentinos tilfældet er det gået fænomenalt, når man kigger over en længere periode. Selv hvis vi skulle tabe La Liga med en skuffet sæson, hvilket er meget realistisk p.t., vil jeg fortsat give Florentinos lederskab 10-tal ud af 10, når man ser på de sidste 5 eller 10 år.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Rygterne går på at Rodrygo vil forlange en lønforhøjelse - muligvis for at presse klubben til at lade ham skifte.Dybbøl post=185441 skrev: Jeg læser nogle kommentar herinde og lytter til værterne på Managing Madrid podcasten, at Alaba kan man ikke sælge til sommer pga hans høje løn og at Rodrygo ikke vil væk fra Madrid.
Men med udsigt til VM i 2026 i Amerika og Canada, kunne man så ikke tag en ærlig snak med disse to spillere, at klubben ikke har en plan om at bruge deres egenskaber til den kommende sæson og at de derfor vil være en fast del af bænken.
Vil en Alaba med hans alder ikke være et sted hvor han spiller og holder sig selv inde i varmen til landsholdet?- Det samme om Rodrygo, dog uden det med alderen.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Siempre Madrid
-
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Og det er ikke kun Carlo Ancelottis skyld. Vi har haft at gøre med en ledelse, som alt for længe har siddet på hænderne og nægtet at agere, trods åbenlyse mangler, tydeligst bevist med "så nøjes vi med Vallejo", da Leny Yoro lod sig lokke af penge. Hvordan kan man acceptere at have en spiller i truppen, som ikke en gang kunne spille sig på Granadas hold sidste sæson og som slet ikke er blevet brugt i denne sæson, trods en defensiv, som har været smadret fuldstændig af skader.
Og Vallejo er ikke den eneste. Vi har i denne sæson haft alt for mange spillere, som har leveret på et langt lavere niveau end vi kan og bør forvente. Jeg bliver ikke færdig i dag, hvis jeg skal fokusere på to brasilianere i front, så lad os tage HELE den offensive kæde under et og bare konstatere, at kun én spiller har leveret varen: Kylian Mbappé. Og I kender mine følelser for ham, men ret skal være ret. Alle andre kan se tilbage på en sæson, hvor de har skuffet gevaldigt.
Jeg trøster mig med, at Barcelona i sidste sæson havde Lewandowski og Raphinha, som alle grinede af, undtaget hvis man var Barcelona-fan, for så ønskede man dem hen, hvor peberet gror. De blev, de så, de sejrede. Når Hansi kan lykkes med at rejse dem, så kan Xabi også lykkes med at rejse nogle af vores mange flops i denne sæson, men han skal have hjælp.
Det er nu, at Papá Pérez skal i arbejdstøjet og lave de investeringer, som igen kan bringe balancen ind på holdet og sikre gode arbejdsvilkår for spillerne, for de manglende præstationer på banen skyldes jo ikke - for de flestes vedkommende - at de over en nat er blevet super talentløse. Og det betyder også, at Papá Pérez nøje skal overveje, om han ikke skal investere i større beløb i enkelte spillere end han normalvis har lyst til.
Hvis han gør det, så mangler vi ikke meget for at være tilbage på sporet, men vi har brug for en sommer, hvor vi gør det nødvendige og ikke bare tænker "det skal nok gå alt sammen".
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Courtois - Lunin
Militao - Asencio - (Carvajal)
Rüdiger - (Tchouameni)
Huijsen - Alaba - (Mendy)
Alexander-Arnhold - Carvajal
Valverde - Ceballos - (TAA) - (Bellingham)
Camavinga - Tchouameni - (Alaba)
Fran Garcia - Mendy - (Alaba)
Bellingham - Güler
Vinicius Jr. - Brahim Diaz
Mbappé - Endrick
el.
Courtois - Lunin
Carvajal - Militao - (Asencio) - (TAA)
Rüdiger - Asencio - (Militao)
Huijsen - Alaba
Mendy - Fran Garcia
Valverde - Ceballos - (TAA) - (Bellingham)
Camavinga - Tchouameni - (Alaba)
Alexander-Arnold - Brahim Diaz - (Carvajal)
Bellingham - Güler
Vinicus Jr. - Rodrygo
Mbappé - Endrick
- Lunin bør man sælge for at tilføje lidt ekstra til nye spillere. Ind med Joan Garcia eller Kepa som andenvalg på keeperposten.
- Huijsen eller en anden ny CB er et must, udover Asencio der tager Vallejos plads i truppen.
- Rüdiger og Alaba har begge kun ét år tilbage af kontrakten til sommer. Alabas skadeshistorik taget i betragtning, bør det være hans sidste sæson i klubben, med mindre han holder sig skadesfri og spiller sig op.
- Der SKAL en ny venstre back ind. Det er et must. Jeg hælder mest til et salg af Fran Garcia. Ikke fordi han har spillet sig af holdet, men fordi Mendy er bedre i en firebackkæde, og også kan være et alternativ i en trebackskæde. Derudover har man lige forlænget med Mendy, mens Fran Garcia til sommer kun har 2 år tilbage af sin kontrakt.
- Den centrale midtbane er på plads. Det eneste man måske bør overveje, er et salg af Ceballos, hvis der kommer et pænt bud på ham, og man kan finde en ung og kompetent afløser.
- Sælg Rodrygo. Kommer der et stort bud på ham, så skal han videre. Hent Nico Paz tilbage.
Og når vi lige er ved CWC, er der nogen der ved om/hvor disse kampe vises?
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,