Sæson 24-25

1 år 2 måneder siden #1033 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæson 24-25

El Siete post=185881 skrev: ​Nu går rygtebørsen/propagandamaskineriet helt amok fordi vi lige har tabt til Barcelona igen, igen, men der snakkes om tre forstærkninger op til CWC - Trent, en CB (Huijsen) og en LB (Grimaldo, Carreras, Kerkez) - så vi potentielt står med Xabi Alonso som ny træner og et forstærket forsvar. Det lyder da meget lækkert, men hvad siger reglerne overhovedet om at registrere nye spillere på dette tidspunkt?

Og når vi lige er ved CWC, er der nogen der ved om/hvor disse kampe vises?

​Transfervinduet er åbent fra 1. juni til 10. juni, så man kan registrere spillere. CWC kan ses gratis på DAZN.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 2 måneder siden #1034 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 24-25

Siempre Madrid post=185883 skrev:

El Siete post=185881 skrev: ​Nu går rygtebørsen/propagandamaskineriet helt amok fordi vi lige har tabt til Barcelona igen, igen, men der snakkes om tre forstærkninger op til CWC - Trent, en CB (Huijsen) og en LB (Grimaldo, Carreras, Kerkez) - så vi potentielt står med Xabi Alonso som ny træner og et forstærket forsvar. Det lyder da meget lækkert, men hvad siger reglerne overhovedet om at registrere nye spillere på dette tidspunkt?

​Transfervinduet er åbent fra 1. juni til 10. juni, så man kan registrere spillere. CWC kan ses gratis på DAZN.

​Er det noget ekstraordinært ifht CWC, kan kun se det er åbent fra 1. juli som det plejer? 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

1 år 2 måneder siden #1035 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæson 24-25
Jeg håber inderligt ikke at Perez + stab går i byen med en stor pose penge…
MEDMINDRE at de er sendt afsted af Alonso. Lad nu for guds skyld manden bygge holdet op så det passer hans vision.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

1 år 2 måneder siden #1036 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæson 24-25

El Siete post=185888 skrev:

Siempre Madrid post=185883 skrev:

​Er det noget ekstraordinært ifht CWC, kan kun se det er åbent fra 1. juli som det plejer? 

​Ja, det er det.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 2 måneder siden #1037 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Real Madrid skal holde tungen lige i munden nu. Der skal foretages nogle vigtige dispositioner. Der er noget der tyder på at Rodrygo er på vej ud, men er det nu også den rigtige beslutning.

Jeg synes personligt at Vinicius er blandt verdens tre bedste angribere. Mbappe, Yamal og Vinicius. Ingen kommer i nærheden af dem. Selv i en kamp som den mod Barca, hvor han spiller ganske forfærdeligt har han to assist. En af dem var en lækker yderside-aflevering. Han er bare så kampafgørende som meget få spillere i verden.

Men nu kommer Xabi Alonso. Det er første gang i mange år at Real Madrids angrebsspil skal presses ind i et koncept. Man kan godt have sine tvivl om Vinicius passer til den type fodbold. Han er fuldstændig uregerlig. Både for modstandere, medspillere og trænere. Sagen er at koncept-trænere kun får succes hvis alle spillere underkaster sig konceptet ellers må de ud på bænken. Men kan man bænke Vinicius? Får Xabi overhovedet lov til det.
Så vi står i en situation hvor Xabis system står og falder med Vinicius lyst og evne til at indordne sig. Det er en lidt risikabel position for Xabi.
Spørgsmålet er om Xabi ville være bedre stillet med at sælge Vinicius og beholde løbestærke og taktisk mere anvendelige Rodrygo?

Det kunne f.eks. se sådan ud:

Courtois
Militao, Huijsen, Rudiger
Arnold, Valverde, Tchou, Camavinga
Rodrygo, Bellingham
Mbappe
Sidste redigering: 1 år 2 måneder siden ved Matamoro.

1 år 2 måneder siden #1038 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25

Matamoro post=185891 skrev: Real Madrid skal holde tungen lige i munden nu. Der skal foretages nogle vigtige dispositioner. Der er noget der tyder på at Rodrygo er på vej ud, men er det nu også den rigtige beslutning.

Jeg synes personligt at Vinicius er blandt verdens tre bedste angribere. Mbappe, Yamal og Vinicius. Ingen kommer i nærheden af dem. Selv i en kamp som den mod Barca, hvor han spiller ganske forfærdeligt har han to assist. En af dem var en lækker yderside-aflevering. Han er bare så kampafgørende som meget få spillere i verden.

Men nu kommer Xabi Alonso. Det er første gang i mange år at Real Madrids angrebsspil skal presses ind i et koncept. Man kan godt have sine tvivl om Vinicius passer til den type fodbold. Han er fuldstændig uregerlig. Både for modstandere, medspillere og trænere. Sagen er at koncept-trænere kun får succes hvis alle spillere underkaster sig konceptet ellers må de ud på bænken. Men kan man bænke Vinicius? Får Xabi overhovedet lov til det.
Så vi står i en situation hvor Xabis system står og falder med Vinicius lyst og evne til at indordne sig. Det er en lidt risikabel position for Xabi.
Spørgsmålet er om Xabi ville være bedre stillet med at sælge Vinicius og beholde løbestærke og taktisk mere anvendelige Rodrygo?

Courtois
Rodrygo, Bellingham
Mbappe

​Fair iagtagelse. 

Et understøttende eksempel til din teori, kan eksempelvis være Grealish under Guardiola. I Villa var han underholdende, udfordrende, målscorende og assistgivende spiller, hvor han i City er blevet omdannet til nærmest udelukkende at skulle holde bredde og boldbesiddelse. 
Hertil synes jeg dog, at det er vigtigt at skelne i spilkoncepter, hvor Alonso og Guardiola er ganske modsatte. Alonso praktiserer, til Vinis fordel, en meget vertikal fodboldfilosofi. 

Hvis man tænker Vini ind i Alonsos 3-4-2-1, vil han ligge på venstre side bag angriberen. Den plads som Wirtz har i Leverkusen. 
Vinicius skal have frihed til at bevæge sig, og også gå ud mod kanten, hvilket Wirtz ikke gør i samme omfang i Leverkusen. Det der har gjort Leverkusens spil så effektivt under Alonso, er de her pasnings-firkanter formationen tillader, såfremt spillerne bevæger sig korrekt for hinanden - Hvor risikable pasninger laves frem i banen, for at vende modstanderens pres, frem for at spille tilbage i banen. Dette vil umiddelbart lide et knæk hvis Vinicius går bredt, da wingbacksene skaber bredden. Derfor skal en venstre wingback være komfortabel med at trække ind af og deltage i spillet, hvis Vini skal bibeholde sin absolutte frihed.
Jeg tror dog, at Alonso er klog nok, til at skabe et system der også tillader friheden, til den type spiller som retfærdiggøre at skulle få den - Og det bliver jo så Vinis opgave, at kvittere for det. Vini kunne jo godt trænge til noget disciplin, og der tror jeg Alonso bringer den perfekte grad mellem at være disciplinær, uden at gøre det på en Benitez-esque måde. 

Ser man på Zidane, var en af hans store sejre i Real Madrid jo, blandt andre, at han fik offensiven til at hjælpe til i defensiven - Navnligt i de store opgør. Det kunne jo være flot at se, hvis Vinicius reagerede lige sådan, som Ronaldo, Bale og Benzema gjorde under Zizou. Det vil systemet kræve, da de indbyrdes bevægelser mellem spillerne er det primære værktøj i Alonsos omstillingsspil. 

Rodrygo er på nogen parametre vel nok en bedre spiller end Vini - Han er fantastisk med bolden i løb, og har ret beset ikke så mange fuck-ups. Omvendt formår han at forsvinde fuldstændig fra kampe, hvilket Vini praktisk talt aldrig gør. Han kan, som du selv siger, spille en horribel kamp, og diske op med to assist. 

Jeg tror Vini og Mbappé bliver springfarlige under et veldefineret system, hvor hele holder arbejder sammen som en enhed. 
Følgende bruger(e) sagde tak: Matamoro, Estadio Santiago Bernabéu

1 år 2 måneder siden #1039 af longwind
Besvaret af longwind på emne Sæson 24-25

Matamoro post=185891 skrev: Real Madrid skal holde tungen lige i munden nu. Der skal foretages nogle vigtige dispositioner. Der er noget der tyder på at Rodrygo er på vej ud, men er det nu også den rigtige beslutning.

Courtois
Rodrygo, Bellingham
Mbappe

​Asencio er da bedre end Militao, spørgsmålet er om han nogensinde har været bedre? Asencio har jo nærmest ikke lavet fejl siden han er kommet på holdet, har ofte hjulpet sine svagere holdkammerater ud af problemer og har vist at han kan stå distancen i store opgør. Og så er han spansk og udstråler i den grad madridismo. Han er i min bog fuldstændig selvskrevet til startopstillingen.

Helt enig ift. din observation angående Rodrygo/Vinicius. Personligt så jeg helst Rodrygo spille og så Bellingham få en mere fremtrædende offensiv rolle. Som fan er jeg bare så træt af Vinicius efter denne sæson at jeg er klar til at lade ham gå. Hans evige offerrolle passer bedre til Barcelona, det må under ingen omstændigheder indfinde sig i Real Madrid. Enten retter han ind eller også må han ud.
Følgende bruger(e) sagde tak: elle44

1 år 2 måneder siden #1040 af Taxii89
Besvaret af Taxii89 på emne Sæson 24-25

longwind post=185893 skrev:

Courtois
Rodrygo, Bellingham
Mbappe

​Asencio er da bedre end Militao, spørgsmålet er om han nogensinde har været bedre? Asencio har jo nærmest ikke lavet fejl siden han er kommet på holdet, har ofte hjulpet sine svagere holdkammerater ud af problemer og har vist at han kan stå distancen i store opgør. Og så er han spansk og udstråler i den grad madridismo. Han er i min bog fuldstændig selvskrevet til startopstillingen.

Helt enig ift. din observation angående Rodrygo/Vinicius. Personligt så jeg helst Rodrygo spille og så Bellingham få en mere fremtrædende offensiv rolle. Som fan er jeg bare så træt af Vinicius efter denne sæson at jeg er klar til at lade ham gå. Hans evige offerrolle passer bedre til Barcelona, det må under ingen omstændigheder indfinde sig i Real Madrid. Enten retter han ind eller også må han ud.

​Enig omkring Vini, men på baggrund af hans vanvittige topniveau er jeg klar på en sæsons chance mere. 

Jeg synes dog Asencio er blevet lidt overhyped. Han er god, men ser ham stadig som niveauet under de bedste. Der mangler noget i luftspillet, hvor han har det med at være for langt fra markeringen og derudover til tider alt for risikovillig. Dog ingen bekymring for mig i at han skulle fortsætte med en central rolle. Begge dele kunne jo udvikle sig positivt. 
Huijsen blev dog også foretrukket hos Spanien, så måske han lige er et par skridt foran? 

Militaos topniveau var også virkelig højt, men man ved bare aldrig hvad sådanne skader gør ved en, især af to omgang. 

1 år 2 måneder siden #1041 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 24-25
​Det ser ud til man er millimeter fra at købe Dean Huijsen, virkelig fedt at se hvor hurtigt man har reageret. Så mangler vi bare en venstreback og så står vi med et meget stærkere forsvar. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: NadaMás

1 år 2 måneder siden #1042 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Jeg tror at Camavinga kunne være en verdensklasse venstre wingback. Valverde kunne være verdensklasse højre wingback. ( Han er formentlig verdenklasse på de fleste positioner)

Spørgsmålet er bare om Trent Alexander-Arnold kan spille på midtbanen?

1 år 2 måneder siden #1043 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25

El Siete post=185897 skrev: ​Det ser ud til man er millimeter fra at købe Dean Huijsen, virkelig fedt at se hvor hurtigt man har reageret. Så mangler vi bare en venstreback og så står vi med et meget stærkere forsvar. 

​Yes, det er gået meget stærkt.
Fedt at få en ung spanier ind. Centerforsvaret trænger til en foryngelse, og personligt synes jeg truppen får lidt mere charme, når der er nogle spanske spillere der gør sig gældende. 
Ift. venstrebacken kender jeg ikke rigtigt Carreras. Jeg så gerne Grimaldo (som trods sin Barca-opvækst har udtalt sig meget positivt om et eventuelt skifte til Real), men Perez vil næppe investere i en spiller der fylder 30 i år. Gutierrez virker umiddelbart som en Fran 2.0, omend jeg tror han er en anelse bedre. Theo Hernandez har lagt meget ovenpå siden han sidst var i Real, er i sin bedste alder, passer ind i Alonsos system og har kontraktudløb næste sommer - Og Milan er ikke i en situation økonomisk, hvor de kan lade spillerne kører deres kontrakter ud, så han er umiddelbart et godt bud. 
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete

1 år 2 måneder siden #1044 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 24-25
​hvis rygterne om Rodrygo passer (fornærmet, utilpas, deprimeret, el. Lign) så skal han bare sælges hurtigst muligt. Så har han tydeligvis ikke mentaliteten til Real Madrid.

Hvad angår Vini så har jeg personligt altid håbet på ham, men synes at Mijatovic har ret. Der er tydligvis et eller andet mentalt med ham og han har en tendsens til at blive alt for påvirket af fans, modspillerne, dommerne  og -senest- at han ikke fik ballonen.
Synes Han bør dog får en chance mere  Xabi må så gøre det klart for ham at hans rolle i fremtiden er at assistere og skabe plads til Mbappé. Ligesom da Benzema var der. Så skal han nok blomstre igen. Så må der gøres status op til vinter 2025/sommer 2026. Ønsker han ikke den rolle må han sælges til Saudi

Leveret af Kunena Forum