Sæson 24-25
Rygterne siger ellers, at han leder efter første cheftrænerjob. Han skulle vist være rimelig velansetFigo-10 post=184654 skrev:
Selvfølgelig kan han ikke det. Han ryger med resten af staben og med rette. Hans mentor er jo hans far og det er der selvfølgelig god grund til. Men der skal nyt liv ind og en ny træner kommer formentligt med hele sit eget entourage.Dybbøl post=184653 skrev: Nu når snakken går på en ny træner til næste sæson med gode bud som Xabi Alonso , Solari osv.
Kunne Davide Ancelotti være en joker som cheftræner for Real Madrid?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Jeg synes også han virker spændende. Måske det ikke bliver RM lige nu, men hvis han vælger at gå chef træner vejen fra næste sæson, så vil jeg i hvert fald holde et halvt øje med ham.
Og der bliver endda påstået, at Ancelotti sagtens kan blive omrokeret (altså et andet ord for "fyret"), selv hvis sæsonen ender godt. Og jeg er rimelig sikker på, at Ancelotti er fortid som træner til sommer, og jeg tror det bliver Xabi Alonso, og ikke Davide, der overtager det.
Det baserer jeg på tre ting:
1. Først opstod der nyheder om at Ancelotti fortsat kan blive fyret/omrokeret selv hvis sæsonen ender godt. Og disse nyheder opstod nogle uger før Arsenal-afklapsning vel at mærke.
2. På et tidspunk opstod der rygter om at Xabi Alonso ville offentliggøre at han forsætter i Leverkusen ved en ventet pressekonference. Men hvad der skete var, at Alonso lod spørgsmålet blafre i vinden og ikke ville svare direkte om han er i Leverkusen næste sæson eller ej. Og dét er ikke en udmelding en træner ville give, hvis han ville fortsætte i Leverkusen. Alt dette indikerer, at der er et eller andet.
3. Og for det tredje er oddsene på Alonso som træner for Real Madrid i næste sæson under 1 og de allerfleste har spillet på baskeren:
www.oddschecker.com/football/football-sp...xt-permanent-manager
Derfor tror jeg at Alonso er den næste træner til sommer. Muligvis også hvis det ender med at Ancelotti vinder både CL, La Liga og Copa del Rey, da trangen til en "moderne træner" er så stort.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Hvor mange gange tror I, at ham her er bedre end Lucas Vazquez? Dobbelt så god? Tre gange så god?
Hvis man nu havde kørt ham ind i løbet af sæsonen kunne han være klar til de store kampe, men nu er det for sent. Carlo er helt væk.
Der er godt nok en tilbagekøbsklausul, men efter Nacho skiftede, så burde han have været i truppen nu og spillet den kvartfinale mod Arsenal.
Og jeg vil næsten også påstå at en spiller som Fortea i alle andre storklubber rundt omkring havde fået chancen omstændighederne taget i betragtning. Men selvfølgelig ikke i Ancelottis Real Madrid, hvor personlige relationer og hierarkiet står langt over det sportslige.
Man sidder jo næsten med fornemmelsen af at det ikke er med Ancelottis gode vilje at f.eks. Asencio spiller, men han har bare været næsten så perfekt i sine præstationer, at det ville se FOR dumt ud at placere ham på bænken.
DC19
Fondo_Sur post=184665 skrev: Værre er, at Real Madrid solgte 19 årige højre (og venstre) back Alejandro Jimenez til Milan i sommers. Han har været fast starter for dem i denne sæson.
Der er godt nok en tilbagekøbsklausul, men efter Nacho skiftede, så burde han have været i truppen nu og spillet den kvartfinale mod Arsenal.
Enig i at vi burde have beholdt ham, men han har nu ikke været fast mand i denne sæson. I efteråret spillede han ikke engang på førsteholdet. Han er begyndt at få flere minutter på førsteholdet siden December, inklusiv en håndfuld startere.
Selv oddsene er raslet heftigt ned på det seneste med Klopp som træner.
Og måske er det et bedre match i og med vores trup passer bedre til tyskerens spillestil end baskeren, tænker jeg.
Alonsos Leverkusen spiller med 3 forsvarer, 2 wingsbacks, og med to 10'er bagved en angriber.
Klopps Liverpool spillede 4-3-3 hvor midtbanen var befolket af løbestærke spillere og hvor de tre forreste var en hybrid af angribere/wings.
Medmindre Alonso er fleksibelt, tror jeg måske Klopp passer bedre med tanke på det spillematerieale vi har.
Jeg tror, at jeg ville vælge Klopp, hvis jeg stod i spidsen for Real Madrid jævnfør truppens sammensætning.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Men passer Klopp til den spanske kultur og temperament? Jeg tvivler.Kasillas post=184970 skrev: Der er rygter om at Herr Klopp bliver den næste træner for Real Madrid i stedet for Señor Alonso.
Og måske er det et bedre match i og med vores trup passer bedre til tyskerens spillestil end baskeren, tænker jeg.
Alonsos Leverkusen spiller med 3 forsvarer, 2 wingsbacks, og med to 10'er bagved en angriber.
Klopps Liverpool spillede 4-3-3 hvor midtbanen var befolket af løbestærke spillere og hvor de tre forreste var en hybrid af angribere/wings.
Medmindre Alonso er fleksibelt, tror jeg måske Klopp passer bedre med tanke på det spillematerieale vi har.
Jeg tror, at jeg ville vælge Klopp, hvis jeg stod i spidsen for Real Madrid jævnfør truppens sammensætning.
Alonso er madrid mand, og har en exceptionel spil forståelse, så jeg tror personligt at Alonso vil være et langt bedre match.
Kasillas post=184970 skrev: Der er rygter om at Herr Klopp bliver den næste træner for Real Madrid i stedet for Señor Alonso.
Jeg ser tit det der med at Alonso spiller den 3-5-2 formation og derfor ikke passer til Real Madrid. Nu åbner du jo selv op for at han kan være mere fleksibel, men jeg undrer mig generelt over at nogen tænker at Alonso er en eller anden Conte-klon der kun kan spille en meget struktureret 3-5-2 formation. Nu har jeg ikke set meget Leverkusen, men fra hvad jeg har læst mig til spiller han et meget flydende system. Ligesom han gjorde på Sociedads B-hold, hvor det ikke engang var en 3-5-2 som sådan. Så jeg ser da ingen tegn på at kun kan spille den formation, bare fordi det er den han har lykkedes med i Leverkusen. Og selv Conte er da gået væk fra den i Napoli, så tror jeg også Alonso kan :D
Nu hvor jeg har fået en pause fra Klopp i et års tid, kunne jeg da godt være fristet til at se ham i Real Madrid. For jeg synes godt nok han var en usympatisk personlighed i Liverpool, men kunne være fedt med noget energi og intensitet på det her Real Madrid hold, og det står han da i hvert fald for.
Hvordan har i det med det?
Han tit læste negativt om Klopp herinde, da han var i Liverpool.
Vi skal have et styrende madrid hold med bold besiddelse og i 9/10 kampe behøver vi ikke 4 forsvars spillere.
Så ind med Wirtz, Zubimendi, Huijsen, Trent A og ud med Vini 500 mil, Vasquez, Camavinga, Modric.