Sæson 24-25
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Problemet er ikke oppe foran. Probelemet er vi er kronisk elendige på backpositionerne. Centerforsvaret er også skræmmende tyndt besat.
Det er jo ikke mening, at 40 årige Modric skal spille fast i hver kamp. Problemet er bare at midtbanespillerne enten spiller backpositioner eller centerforsvar.
Güler og Endrick har heller ikke vist noget i denne sæson. Sidst nævnte har måske ikke fået nok chancer, men vi har også set, at han ikke er moden nok i nogle situationer. Det kommer med tiden.
Vi har brug for en type som Joselu på bænken dog ikke nødvendigvis til start 11.
Så for midt vedkommende savner jeg 2 nye backs. 1 ny center forsvar. og 2 ny midtbanespiller og en angriber.
Drømme signing vil være Barrela (alternativ Zubi), Bastoni (alternativ Huijsen), TTA er jo næsten sikret til HB. Guttirrez må kæmpe med Mendy. Og så en angriber som er en anden type end Mbappe og kan nøjes med at spille engang imellem.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
NachoFernández post=184637 skrev:
Okay. Så prøver jeg lige at spørge igen. Måske får jeg et svar i andet forsøg: Hvad er en "rigtig 9'er"? Hvad leder vi efter her? Et køleskab?Dragam post=184635 skrev:
En rigtig 9er er en som er naturlig på positionen - det er mbappe ikke. Og ja, vi har brug for en 9er der kan på hovedet også.NachoFernández post=184634 skrev:
Hvad er en rigtig 9'er? SKAL han være 190 høj og dårlig på bolden, eller hvad er det du forventer i en "rigtig 9'er"?Dragam post=184633 skrev:
Ja, dybdeløbene er der hvor mbappe er mest farlig... men det er jo åbenlyst, at han vil få bedre arbejdsbetingelser, hvis der er en rigtig 9er som forsvarene skal forholde sig til, og mbappe så kan lave sine løb rundt om ham.NachoFernández post=184626 skrev: Mbappe har været fremragende på toppen det vil efter min overbevisning være meget synd at sende ham ud på kanten. Han har været god til at deltage i spillet, hans dybdeløb har været fremragende og han smadrer bolde ind fra alle vinkler. Jeg kan ikke se, at der pt findes en spiller der er bedre at have som frontangriber end ham. Der findes andre (dårligere) angribere med mere tilstedeværelse i boksen men det er ikke forbudt for andre at fylde op derinde.
Jeg tror også, at holdets problemer først og fremmest kan løses af en træner med nogle ideer fremfor at købe mange nye spillere. Vores backs kræver en overhaling, men ellers er vi okay dækket ind de fleste steder, selvom midten godt kunne træne til en mere, da vi har mange glasben derinde.
Vini-Mbappe-Rodrygo fungerer selvsagt ikke lige nu. Det tror jeg også kan løses med et godt system der faktisk passer til dem. Jeg tror ligeledes man kan skyde en hvid pil efter at nogle af dem skulle sælges. Det ville heller ikke være klogt, for hvis de kan komme til at fungere, så finder vi ikke noget bedre
Man skal selvfølgelig starte med træneren og ideerne og så handler det om, hvad der er brug for når det skal føres ud i livet.
Men en holdningsændring til det defensive og det at hjælpe holdet uden bold er et must
Forsvarsspillere er jo ikke dummere end at de godt ved, at hvis der ligger en "rigtig 9'er" derinde som ikke løber i dybden og Mbappe kommer løbende i dybden, så følger de jo nok med Mbappe alligevel. Det er jo ikke sådan en magisk måde at gøre en spiller usynlig på indtil han får bolden.
Han skal naturligvis ikke stå statisk, men også lave noget bevægelse, optage dem. Det var jo sådan en kombination real madrid kørte i sin tid med morientes og raul.
Okay, spændende sammenligning. Var Raul eller Morientes så venstre kant?
EDIT: @Lars: I know :D Men det altid spændende hvad der kommer af svar på spørgsmål om konstellationer, fysioterapi osv
Du må være en del af det yngre klientel herinde, siden du ikke har svaret på det - raul tog ofte udgangspunkt i venstre, eller en hængende angriber rolle, hvorimod morientes var ren rigtig 9er.
Det er i den rolle jeg ser Mbappe være bedst. En form for hængende angriber, med udgangspunkt i venstre. Ikke en der skal ligge og slås med forsvarene - det har han ganske enkelt ikke fysikken til - men vi skal have en 9'er der kan det.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Vil du snart give mig nogle karakteristika for "en rigtig 9'er"? :DDragam post=184640 skrev:
Okay. Så prøver jeg lige at spørge igen. Måske får jeg et svar i andet forsøg: Hvad er en "rigtig 9'er"? Hvad leder vi efter her? Et køleskab?Dragam post=184635 skrev:
En rigtig 9er er en som er naturlig på positionen - det er mbappe ikke. Og ja, vi har brug for en 9er der kan på hovedet også.NachoFernández post=184634 skrev:
Hvad er en rigtig 9'er? SKAL han være 190 høj og dårlig på bolden, eller hvad er det du forventer i en "rigtig 9'er"?Dragam post=184633 skrev:
Ja, dybdeløbene er der hvor mbappe er mest farlig... men det er jo åbenlyst, at han vil få bedre arbejdsbetingelser, hvis der er en rigtig 9er som forsvarene skal forholde sig til, og mbappe så kan lave sine løb rundt om ham.NachoFernández post=184626 skrev: Mbappe har været fremragende på toppen det vil efter min overbevisning være meget synd at sende ham ud på kanten. Han har været god til at deltage i spillet, hans dybdeløb har været fremragende og han smadrer bolde ind fra alle vinkler. Jeg kan ikke se, at der pt findes en spiller der er bedre at have som frontangriber end ham. Der findes andre (dårligere) angribere med mere tilstedeværelse i boksen men det er ikke forbudt for andre at fylde op derinde.
Jeg tror også, at holdets problemer først og fremmest kan løses af en træner med nogle ideer fremfor at købe mange nye spillere. Vores backs kræver en overhaling, men ellers er vi okay dækket ind de fleste steder, selvom midten godt kunne træne til en mere, da vi har mange glasben derinde.
Vini-Mbappe-Rodrygo fungerer selvsagt ikke lige nu. Det tror jeg også kan løses med et godt system der faktisk passer til dem. Jeg tror ligeledes man kan skyde en hvid pil efter at nogle af dem skulle sælges. Det ville heller ikke være klogt, for hvis de kan komme til at fungere, så finder vi ikke noget bedre
Man skal selvfølgelig starte med træneren og ideerne og så handler det om, hvad der er brug for når det skal føres ud i livet.
Men en holdningsændring til det defensive og det at hjælpe holdet uden bold er et must
Forsvarsspillere er jo ikke dummere end at de godt ved, at hvis der ligger en "rigtig 9'er" derinde som ikke løber i dybden og Mbappe kommer løbende i dybden, så følger de jo nok med Mbappe alligevel. Det er jo ikke sådan en magisk måde at gøre en spiller usynlig på indtil han får bolden.
Han skal naturligvis ikke stå statisk, men også lave noget bevægelse, optage dem. Det var jo sådan en kombination real madrid kørte i sin tid med morientes og raul.
EDIT: @Lars: I know :D Men det altid spændende hvad der kommer af svar på spørgsmål om konstellationer, fysioterapi osv
Du må være en del af det yngre klientel herinde, siden du ikke har svaret på det - raul tog ofte udgangspunkt i venstre, eller en hængende angriber rolle, hvorimod morientes var ren rigtig 9er.
Kan nogle fra det "ældre klientel" give mig lidt insights fra 2002 og før det? 7-8 årige mig var ganske rigtigt ikke helt gammel nok til at forstå mig på fodbold og positioner dengang. Jeg tvivler dog stadig på denne fantastiske sammenligning.
Man får ikke et bedre angreb, end 3 venstrekanter, der alle vil præcis det samme? Argh, vel.madrid2000 post=184639 skrev: Jeg tror ikke du kan få et bedre angreb end Vini-Mbappe-Rodrygo.
Problemet er ikke oppe foran. Probelemet er vi er kronisk elendige på backpositionerne. Centerforsvaret er også skræmmende tyndt besat.
Det er jo ikke mening, at 40 årige Modric skal spille fast i hver kamp. Problemet er bare at midtbanespillerne enten spiller backpositioner eller centerforsvar.
Güler og Endrick har heller ikke vist noget i denne sæson. Sidst nævnte har måske ikke fået nok chancer, men vi har også set, at han ikke er moden nok i nogle situationer. Det kommer med tiden.
Vi har brug for en type som Joselu på bænken dog ikke nødvendigvis til start 11.
Så for midt vedkommende savner jeg 2 nye backs. 1 ny center forsvar. og 2 ny midtbanespiller og en angriber.
Drømme signing vil være Barrela (alternativ Zubi), Bastoni (alternativ Huijsen), TTA er jo næsten sikret til HB. Guttirrez må kæmpe med Mendy. Og så en angriber som er en anden type end Mbappe og kan nøjes med at spille engang imellem.
Præcis.Dybbøl post=184638 skrev: En “ægte” 9’er i min verden er typer som Haaland, Sesko og Lautraro Martinez. Spillere som kan spille med ryggen til mål. Spillere som tager løbene inde i det lille felt/tror på at bolden kommer.
Hvis han så til gengæld har noget størrelse som eksempelvis Haaland og Sesko og samtidig besidder teknik og fart.
Så synes jeg man giver Mbappe fantastiske forudsætninger for at lave en masse mål for real, udefra hans venstre kant.
Du ville have svaret, hvis du gad læse mine beskeder, og ikke bare quote det der passer din agenda. Men det er åbenlyst trolling du har gang i, så jeg tænker bare vi slutter den her.NachoFernández post=184641 skrev:
Vil du snart give mig nogle karakteristika for "en rigtig 9'er"? :DDragam post=184640 skrev:
Kan nogle fra det "ældre klientel" give mig lidt insights fra 2002 og før det? 7-8 årige mig var ganske rigtigt ikke helt gammel nok til at forstå mig på fodbold og positioner dengang. Jeg tvivler dog stadig på denne fantastiske sammenligning.
Dragam post=184640 skrev:
![]()
Det er i den rolle jeg ser Mbappe være bedst. En form for hængende angriber, med udgangspunkt i venstre. Ikke en der skal ligge og slås med forsvarene - det har han ganske enkelt ikke fysikken til - men vi skal have en 9'er der kan det.
Nu blive jeg alligevel nødt til at blande mig.. hvordan har du fundet frem til dem opstilling/formation der? :D Hverken Figo eller Solari spiller da CM. Solari var heller ikke særlig tit fast mand oven i, så spøjst du lige vælger ham. Der plejede at spille en CM ved siden af Makelele, selvom man havde svært ved at finde ham en fast makker. Helguera, Cambiasso, Flavio osv. Nogen gange droppede man også det defensive, og Zidane eller Guti kunne ligge der.
Zidane lå til gengæld tit i venstreside, men meget som en falsk kant, der gik centralt, for så at gøre plads til Roberto Carlos som nærmest spillede den venstre kant for os. Raul var en del af en to-mands angreb, hvor han tit gik dybere i banen ganske rigtigt. Det var meget populært at spille med to angribere dengang... det er det ikke rigtigt mere. Så forstår ikke hvorfor du vil have Mbappe i en Raul rolle.
Mbappe er 9'er efter min mening. Det har han været for Frankrig længe og ny træner eller ej, så tror jeg også han er 9'er fremad. Indlæg fylder også mindre i moderne fodbold, så at han ikke er Morientes på hovedet er OK for mig. Så det handler nok mere om en forestilling om hvad en angriber er. Nu er Sesko blevet nævnt flere gange og jeg tænker what the fuck hara folk røget, han skal da aldridg til Real Madrid.
Og så tilbage til VMR trioen. Selvfølgelig kan de fungere. Måske bare ikke under Carlo. Men prøv at se hvad Enrique gør med Barcola, Dembele, Kvaratskhelia og Doue. Hvor er deres 9'er? Han sidder på bænken...
Jeg er blot en sofafan, men fodbold er altså ikke sort/hvid eller en 433, 442 eller 4231 formation. VMR må være guf for en hver træner.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Jeg ville sige farvel til følgende spillere =
Modric, Vasquez og Mendy.
Jeg er usikre hvem jeg ville sige farvel til en af de to Alaba eller Militao.
Ind med Huijsen, TTA, Zubimendi, en venstreback samt en angriber/ eller en rigtig højrekantsspiller.
Kunne Davide Ancelotti være en joker som cheftræner for Real Madrid?
Selvfølgelig kan han ikke det. Han ryger med resten af staben og med rette. Hans mentor er jo hans far og det er der selvfølgelig god grund til. Men der skal nyt liv ind og en ny træner kommer formentligt med hele sit eget entourage.Dybbøl post=184653 skrev: Nu når snakken går på en ny træner til næste sæson med gode bud som Xabi Alonso , Solari osv.
Kunne Davide Ancelotti være en joker som cheftræner for Real Madrid?
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Militao ryger næppe da han næste lige har forlænget. Så skal det da være fordi Saudi kommer med et eller andet vildt. Mon ikke Alaba tager næste sæson med og så ryger på en fri eller stopper karrieren. Han kunne godt slå mig som en, der godt lige vil til MLS og USA et par år.Cristiano7 post=184649 skrev: Truppen har behov for en ny træner, som kan få noget ud af spillere som Camavinga, Güler, Fran mv. Tænker de har behov for mere taktisk udvikling end Carlo’s mandskabspleje og fokus på individualisme.
Jeg ville sige farvel til følgende spillere =
Modric, Vasquez og Mendy.
Jeg er usikre hvem jeg ville sige farvel til en af de to Alaba eller Militao.
Ind med Huijsen, TTA, Zubimendi, en venstreback samt en angriber/ eller en rigtig højrekantsspiller.
Camavinga står også et sjovt sted. Han skulle jo have taget springet til verdensstjerne denne sæson, men det er som bekendt ikke sket. Jeg er kæmpe fan, men han står pt. ved en vej hvor han kan blive en Asensio og altid liiiige være omkring holdet, men ikke god nok eller så skal han til at steppe gevaldigt op over en længere periode. Asensio synes jeg var lidt samme case. Kæmpe talent, mål i ChL osv., men bed sig aldrig helt fast og nu hans karriere jo bare nedadgående først med PSG og nu Aston Villa.