Sæson 24-25

5 måneder 2 uger siden #25 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæson 24-25
Mbappe kommer til at blive en perfekt tilføjelse - både soilmæssigt men aldeles også i det sociale med de andre unge. Derudover må vi ikke glemme at disse youngsters er kæmpe Madrid fans! De lever og ånder for klubben.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #26 af Estadio Santiago Bernabéu
Slet
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #27 af Estadio Santiago Bernabéu
Slet

Ja undskyld, jeg ved ikke lige hvad der skete
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Estadio Santiago Bernabéu.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #28 af Estadio Santiago Bernabéu
​​Jeg har efterhånden gjort mig en del tanker om Mbappé. Det ligner et forestående skifte så derfor bliver man som fan nødt til at forholde sig til situationen.

Jeg har tidligere været godt og grundigt irriteret på folk der havde et andet syn på det her skifte end mig selv. Noget som jeg nu fortryder. Disse personer var også tvunget til at tage stilling til skiftet fordi det er så stor en situation for klubben vi alle elsker. Jeg er blevet mere vis nu haha :)

Og jeg er kommet dertil at jeg godt forstå de personer, der frygter Mbappés bagland (læs: mor). Og det er fordi vi historisk set har bitre erfaringe med krævende personer bag vores store spillere.

Problemer med Ramos, Ronaldo, Bale. Andre klubber har prøvet noget lignende. Barcelona havde f.eks problemer med Neymars far (som også var hans agent). Den selv samme mand der også skabte problemer for Santos da han lavede en under-bordet aftale om at få knægten til Barcelona.

Og det virker som om når der først er problemer med baglandet, så går de ikke væk bare fordi spilleren skifter klub. Så hvorfor skulle det være anderledes med lillemor Mbappé? Vores eneste modargument her (synes jeg) er at det ligner at han kommer til at gå ned i løn for at trække den hvide trøje over hovedet. Men det er fortsat bare på rygtebørs.

Og så kommer det næste problem: Sammenholdet. Et af vores nuværende holds helt store styrker er at vi er så godt sammenspillet. The friendship club som de kalder os (på en unavngiven anden podcast end verdens bedste Madridista.dk Podcast.) Vi må for alt i verden ikke sætte denne harmoni over styr!

Jeg tror bare ikke at der er problemer med personen og spilleren Kylian Mbappé. Det virker som om han er vellidt overalt. Og hvorfor skulle han ikke også blive det hos os?

Så er der spørgsmålet om trupsammensætningen. Hvis vi får franskmanden så står vi reelt med tre spillere, der er bedst som venstre angriber/wing. Og to af dem bør være garanteret spilletid i de store opgør. Kan vi få det til at gå op? “Kvalitet fornægter sig ikke”. Men måske bliver dette en stor udfordring.

Så er der det defensive arbejde vores offensive spillere er kendte for at hjælpe til med. Også et ag holdets styrker. Når der er brug for det ser vi Vini og Rodrygo periodisk arbejde defensivt. Kan Mbappé også det eller mister vi lidt defensiv kontinuitet med ham på banen?

Og så er der Real Madrids sorte magi. Evnen til altid at vinde. At ofre sig og lide for logoet. Og at steppe op når der er mest brug for det når man er bagud i en Champions League knockout kamp. Vil så stor en profil der kommer ind udefra ødelægge denne magi fordi han ikke er blevet opdraget af de mest erfarne i truppen igennem længere tid før han blev en stor kanon? Kommer han til at lære fra sig til de yngre spillere men desværre lære dem noget ‘forkert’ som gør at vores magi lige så stille og roligt forsvinder?

Af den årsag håber jeg for alt i verden at historiens bedste Luka Modric beslutter sig for at tage en sæson mere. Især nu hvor super backup Nacho har meddelt at han stopper.

Alle disse bekymringer.

Til gengæld er der så meget kvalitet i manden!

Nu kommer det positive.

Forestil jer hvis det hele går op i en højere enhed. Vi bliver ustoppelige. En lang bold fra Kroos eller Tchoumeni op til Vini eller Valverde. Cut back til Mbappé eller Bellingham = profit

Og hvis hvis hvis(!) det skulle gå galt med samarbejdet, så kan man altid sælge ham. Der skal virkelig gå meget galt før hans navn er så plettet, at vi ikke kan gøre en super forretning. Han bliver købt på en fri transfer så det eneste vi betaler er en sign-on fee og løn i et år eller to. Premier League havde intet problem med Bales disciplinære problemer så hvad skulle Mbappé gøre for at pludselig ikke være interesssnt for dem? Vi har en faldskærm hvis vi falder ud af flyet. En blød landing hvis uheldet er ude.

Og det vigtigste af det hele er næsten at PSG får 0,00 € for ham :) Efter kaliffen udtalte at Mbappé aldrig ville få lov til at skifte fra PSG uden en kæmpe transfersum så er den vigtigste sejr næsten at han står med en lang næse. Hvis man tør bruge Xavis ord: En sejr for fodbolden.

Slutteligt vil jeg tilføje at det ikke er et argument at postulere at Mbappé har mere brug for Real Madrid end vi har brug for ham. Fordi sådan er det med alle spillerne i vores trup. Alle måske med undtagelse af Fede Valverde.

I den kommende sæson håber jeg at vores fans vil støtte op omkring ham og gøre hans tilvænning så nem som mulig. Real Madrid fortjener det af os uanset hvad man måtte synes om personen.

Og for lige at skifte emne til sidst så er jeg ved at være træt af at høre om dommerne hver evig eneste måned. Min respekt for de små mennesker der taler om dommerne kan kun ses med er mikroskop. Undtagelsen er de sagde, hvor der rent faktisk er en dommer, der har afgivet en dom som f.eks Juventus og måske også den kommende Negreira-dom.

Tak fordi I gad at læse med
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur, NadaMás

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #29 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Klogt og tankevækkende indlæg.
Jeg tror at Mbappe og Vinicius og Bellingham bliver en historisk trio. Det vil heller ikke overraske mig hvis Rodrygo bliver solgt. Han er for god som reservespiller og der er ikke plads til alle fire på banen samtidigt. Så bliver vi bare til PSG 
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #30 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25
​@Bernabéu

Jeg har egentlig ikke de store bekymringer ved Mbappé i truppen. 

Jeg tror virkelig ikke, at en enkelt spiller kan ødelægge den stemning der hersker i truppen. Mbappé har selvfølgelig et stort ego - Det skal angribere af hans kaliber have en snert af. Men jeg tror at han tilpasser sig til truppens sammenhold og dynamikker. Han ved godt at han ikke kan komme til Madrid og kræve at spille til venstre. Han skal være forberedt på at være fleksibel, for sin egen og holdets skyld. Han ved hvad han går ind til. 

Han kommer ikke til at styre omklædningsrummet. Der er alt for mange stærke personligheder, til at det kommer til at ske. Courtois, Alaba, Rüdiger, Kroos og Modric lader aldrig det ske. Og det tror heller ikke at Militao, Valverde, Bellingham og Vini tillader. Som du siger, har Mbappé brug for Real Madrid, og ikke omvendt. Klubben vinder de største trofæer med eller uden ham. 

Med det værende sagt, tror jeg stadig at Mbappé gør holdet dramatisk farligere. Bytter man Rodrygo ud for Mbappé i nuværende formation, får man en spiller der har bevist sig over de sidste mange år, til at være kontinuerligt farlig. Noget som vi på femte år desværre ikke kan sige om Rodrygo. 

Forskellene på det Real-hold vi kan få med Mbappé, som er fyldt med verdensstjerner, kontra Galactico-æraen, er så store, at jeg på ingen måde frygter at holdet skal ende som i 00´erne. De spillere der er verdensstjerner på Madrids hold i dag, er bla. hentet fra Flamengo, Santos, Penarol, Dortmund, Bayern, Tottenham, Rennes, Monaco, Porto og Chelsea. De er blevet verdensstjerner i Madrid - Kun med Kroos, Rüdiger, Alaba og Courtois som undtagelser. Med andre ord, er de alle blevet dannet endnu mere i Real Madrid, hvorfor man på ingen måde kan snakke om en flok individualister. 
Dertil er den her trup så balanceret. Om Mbappé bliver hængende på toppen gør jo ikke lige så meget, når modstanderen både skal forbi en af verdens bedste midtbaner, forsvar - Og keeper. 

Har vi brug for ham? Nej. Truppen har alt hvad der skal til. Men forbedrer han holdet? Ja, han forbedrer ethvert hold. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #31 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Jeg vil kunne undvære Mbappe hvis det er fordi vi har en aftale med Davies og Frimpong til 2024  samt Wirtz til 25..

Galactico downfall version 2
Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #32 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæson 24-25
@ESB

Har aldrig tænkt over, at Mbappé selvfølgelig også kan sælges. Jeg tror bare, at vi får en vild bredde. Tror ikke, at Rodrygo ryger nu, men måske om nogle år, hvis Arda Güler, Endrick eller måske Mastantuono slår ham af som Higuain, Özil eller Di Maria blev af andre stjerner. Men indtil da vil Rodrygo nok også have det fint med at kæmpe for pladsen og blive i Friendship FC lidt endnu. 

Sidste redigering: 5 måneder 2 uger siden ved Fondo_Sur.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #33 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæson 24-25
Officielt: Mbappe forlader PSG og har sidste kamp på søndag.

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

Mine indlæg vil ikke altid være mine egne holdninger, men nuancer til debatten fx Rodrygos rolle i truppen, forventningerne til Endrick, Mbappes ankomst.
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #34 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæson 24-25
​Efter så mange år er det næsten antiklimatisk når det så endelig ser ud til at ske :D 
Men alligevel vildt at vi til næste sæson kommer til at stå med top-3 favoritter til Balon d'or.

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #35 af Lukita
Besvaret af Lukita på emne Sæson 24-25
​Det er fandme ærgerligt at han ikke endte med at ombestemme sig, og forlænge med P$G. Det er virkeligt en klub og en spiller der fortjener hinanden.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 måneder 2 uger siden #36 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæson 24-25
Jeg er en af dem som heller ikke er helt solgt på idéen om Mbappe i Real Madrid, selvom han selvfølgelig er en dygtig spiller. Men alligevel kunne det fandme være lige til den sjove side at trække PSG i knockout-kampene i CL næste år, bare for at se kaliffens bæ-mund, når vi endnu engang kyler den sørgelige undskyldning af en klub ud af turneringen, denne gang med Mbappe på holdet.

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum