Sæson 24-25
Galactico downfall version 2
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
9eren hvis man skal få noget positivt ud af skaden, så kan jeg faktisk godt lide idéen om at han starter i Madrid nu. Få kulturen ind. Lære byen at kende. Møde holdkammeraterne. En slags super lang pre-season.
Hahaha, jamen vi ser jo nok tingene meget ens. Husker heller ikke at have været uenig i dine indlæg. Men mon ikke undtagelsen kommer før eller siden!Estadio Santiago Bernabéu post=175716 skrev: NadaMás hver gang du skriver noget er jeg altid 100 % enig. Det er lidt vildt faktisk.
9eren hvis man skal få noget positivt ud af skaden, så kan jeg faktisk godt lide idéen om at han starter i Madrid nu. Få kulturen ind. Lære byen at kende. Møde holdkammeraterne. En slags super lang pre-season.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
- Platin bruger
Ramos4 post=175721 skrev: Har lige læst at skaden ikke er så slem. Han kan godt få flere kampe for Palmeiras. Bare lige for at så skår i glæden.
Damn it, så kommer du ind i minut 92:48 og ødelægger det hele
Jeg synes det er det rigtige tidspunkt, med tilgangen af mbappe og endrick, som vil presse bellingham tilbage på midtbanen.NadaMás post=175713 skrev: Synes at Kroos og Modric-afgang samme sommer er lige voldsomt nok ..
De har stadig begge niveauet, men i Modric’ tilfælde er det nok et godt tidspunkt at sige farvel. Kroos er en anden sag, har er stadig blandt verdens bedste på sin position. Han har flere gange sagt at han gerne vil stoppe tidligt, men det skulle ikke være første gang man ser en spiller ændre planerne når der er tur i den, personligt som kollektivt.
Skulle de begge forlade, giver det også mulighed for at Brahim og Arda kan få minutter fra midtbanen. Det er selvfølgelig en positiv.
Det er også et forståeligt argument!Dragam post=175723 skrev:
Jeg synes det er det rigtige tidspunkt, med tilgangen af mbappe og endrick, som vil presse bellingham tilbage på midtbanen.NadaMás post=175713 skrev: Synes at Kroos og Modric-afgang samme sommer er lige voldsomt nok ..
De har stadig begge niveauet, men i Modric’ tilfælde er det nok et godt tidspunkt at sige farvel. Kroos er en anden sag, har er stadig blandt verdens bedste på sin position. Han har flere gange sagt at han gerne vil stoppe tidligt, men det skulle ikke være første gang man ser en spiller ændre planerne når der er tur i den, personligt som kollektivt.
Skulle de begge forlade, giver det også mulighed for at Brahim og Arda kan få minutter fra midtbanen. Det er selvfølgelig en positiv.
Vi går ret beset fra en firemandsmidtbane til en tremands.
Jeg synes dog ikke, at fire kompetente spillere er nok til en tremandsmidtbane, med den sæson holdet står over for, der kan byde af på et hav af kampe - Tilmed ovenpå et EM. Én skade, og så er Ceballos den første ‘naturlige’ midtbanespiller fra bænken.
Kroos giver midtbanen en helt anden dimension, som flere brugere også har været inde på. Han har været ligaens bedste midtbane i denne sæson, vel kun overgået af Jude og måske udfordret af Mr. dIsco.
Jeg vil meget gerne have Kroos bliver, og jeg er også af den overbevisning at Carlo og Perez gerne tilbyder ham et år, men det er jo op til Toni, om han vil forsætte.
Real slutter liga-sæsonen hjemme d. 25 maj, og man kunne forestille sig, at han gerne vil sige ordentligt farvel, så hvis han er fast besluttet, melder han nok noget ud inden da. Omvendt kan finalen måske også have indflydelse.
Bliver spændende at følge. Uanset om Kroos bliver eller ej, bliver truppen ufatteligt spændende - Jeg har ikke haft så høje forventninger inden sæsonstart i mange år. Vi skal vel nok tilbage til ‘17 eller ‘18. Det år Real slog Barca i det gamle Super Cup format på bla. 2 x brandmål af Asensio og et af Cristiano.
Problemet for mig er, at bliver han, så skal han næsten spille... men han har ikke benene til en 3 mands midtbane, som vi næsten bliver nødsaget til at gå over til, for at kunne have 3 foran. I 4 mands midtbanen har han lidt kunne være en luksus quarterback, som blev beskyttet af de 3 andre midtbane folk... men det vil han i langt mindre grad kunne blive i en 3 mands midtbane.NadaMás post=175724 skrev:
Det er også et forståeligt argument!Dragam post=175723 skrev:
Vi går ret beset fra en firemandsmidtbane til en tremands.
Jeg synes dog ikke, at fire kompetente spillere er nok til en tremandsmidtbane, med den sæson holdet står over for, der kan byde af på et hav af kampe - Tilmed ovenpå et EM. Én skade, og så er Ceballos den første ‘naturlige’ midtbanespiller fra bænken.
Kroos giver midtbanen en helt anden dimension, som flere brugere også har været inde på. Han har været ligaens bedste midtbane i denne sæson, vel kun overgået af Jude og måske udfordret af Mr. dIsco.
Jeg vil meget gerne have Kroos bliver, og jeg er også af den overbevisning at Carlo og Perez gerne tilbyder ham et år, men det er jo op til Toni, om han vil forsætte.
Real slutter liga-sæsonen hjemme d. 25 maj, og man kunne forestille sig, at han gerne vil sige ordentligt farvel, så hvis han er fast besluttet, melder han nok noget ud inden da. Omvendt kan finalen måske også have indflydelse.
Bliver spændende at følge. Uanset om Kroos bliver eller ej, bliver truppen ufatteligt spændende - Jeg har ikke haft så høje forventninger inden sæsonstart i mange år. Vi skal vel nok tilbage til ‘17 eller ‘18. Det år Real slog Barca i det gamle Super Cup format på bla. 2 x brandmål af Asensio og et af Cristiano.
Men jeg er enig i, at bliver Kroos ikke, så skal der hentes en backup midtbanespiller, for ikke at blive for tyndt besat.
- Brylle
- Gæst
Som jeg husker det, så fandt vi i efteråret hurtigt ud af, at diamanten faktisk overhovedet ikke var holdbar uden bold. Vi havde den de to brede midtbanespillere som skulle sprinte ud i pres fra et centralt punkt og alle kunne kvit og frit vende bolden. Vi gav SÅ meget plads til indlæg og overtal ude på kanterne, at det var virkelig kritisabelt. Ancelotti har løbende justeret udgangspunket uden bold og i dag spiller vi jo med Valverde som højre kant og Bellingham som venstre kant når vi har stået i vores organisation. Kroos har jo også set langt mere aktiv ud defensivt og som jeg set det, har han virkelig lagt på her (sorry ESB/Kassow, jeg har ikke været på data-jagt, så det er hvad jeg ser).
Derfor ser jeg heller ikke hvorfor vi behøver lave det helt store om i strukturen uanset om den hedder 4-3-3 eller diamant. Vi spiller vel ikke rigtigt diamant længere? Vinicius bevæger sig frit fra venstre og ind i banen som han vil, når vi har bolden, men han har ofte sit udgangspunkt helt ude på kridtet. Rodrygo flagrer nogle gange helt med over i samme side og andre gange giver han bredde i højre. Vores centrale midtbanespiller Valverde har gang i sit eget samarbejde med Carvajal i højre side, hvor de ligger og laver krydsløb dagen lang. Så ja, vi har vel nogle udgangspunkter, men der er så mange flydende bevægelser, at man kan kalde det hvad man vil.
Vi skal for guds skyld beholde Kroos, da han giver så meget på bolden. Når Kroos spiller, så er vi altid i kontrol og vi kan faktisk skrue på kampen som det passer os. Han er så meget mere end lange bolde. Hans evne til at styre tempoet på bolden og give medspillerne tid og frihed til at positionere sig gør, at vi har været så svære at spille mod.
Det gode ved vores defensive udgangspunkt er, at det også giver mulighed for, at spillere som Brahim eller Arda Güler kan spille på midtbanen, da de i så fald dækker en kant defensivt.
Så vi skal nok klare os uanset hvad, men hvis Kroos smutter, så har vi ikke en spiller i truppen, der kan erstatte ham som type. Måske skal vi egentlig bare acceptere det og justere endnu engang, for der findes alligevel ikke en type som ham på samme niveau? Det har jeg egentlig tillid til, at Ancelottis fænomenale taktiske egenskaber nok skal løse.
• 12 - Luka Modrić
• 9 - Fede Valverde, Toni Kroos
• 8 - Brahim Díaz, Vinicius
Most chances created for Real Madrid in La Liga this season:
• 59 - Toni Kroos
• 52 - Luka Modrić
• 48 - Jude Bellingham
• 47 - Fede Valverde
• 43 - Rodrygo
Fuldstændig vanvittigt at Modric dominerer statistikkerne på trods af at have været marginal-spiller det meste af sæsonen.
At lade både Modric og Kroos gå vil være hul i hovedet. Og det lader heldigvis til at begge er tilbud forlængelse - hvis de vil.
Tænker måske en Wirtz kan lukke noget af hullet og så må vi se om Arda kan spille 8'er. Men at lade begge veteraner gå samme sommer vil være et kæmpe selvmål, tror jeg.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
- Platin bruger
Brylle post=175727 skrev: (sorry ESB/Kassow, jeg har ikke været på data-jagt, så det er hvad jeg ser).
Hvordan skal jeg forholde mig til at du passiv aggressivt nævner mig på den måde? Og derudover blander du mig sammen med en anden. Jeg har forsøgt at ignorere dig men det stopper ikke hykleriske trolde som dig. Du er naturligvis blevet anmeldt for chikane.
- Platin bruger