Sæson 24-25

6 måneder 1 uge siden #49 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Super interessant at følge fremover. Galactico-æraen gik fint mht. spillernes indbyrdes egoer. Men det var jo også spillere der allerede havde vundet Ballon d'Or alle sammen; Figo, Zidane og Ronaldo.

Hvordan vil det gå med Vini, Jude og Mbappe på samme hold i mange år? Det er vel aldrig set før i fodboldhistorien at så store, unge stjerner, der kæmper om samme Guldbold, kan sammen i længere tid af gangen. Vi så med MSN, hvordan Neymar brød ud og ville være frontfigur selv.

Spændende bliver det. Jeg har savnet den der X-faktor siden Cristiano forlod os. Jeg mener at Madrid skal have de største offensive esser, og der er Mbappe bare den største navnemæssigt. Nu er Vini og Jude også deroppe af efterhånden, men Mbappe er bare vor tids største navn - og det luner at have ham hos os.

Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Sidste redigering: 6 måneder 1 uge siden ved Ramos4.
Følgende bruger(e) sagde tak: Kimbo, Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

6 måneder 1 uge siden #50 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25
​Jeg synes klart at Yoro er vigtigere end en højreback til sommer. Alaba og Rüdiger er begge 31, og har begge kontrakter frem til 2026. Jeg forestiller mig at de begge fuldfører deres. Alaba har været nedadgående i form siden sim debutsæson, og skal nu også tilbage fra en ACL, så han skal nok ikke forlænges. Rüdiger ligner en der godt kan tage 1-2 år mere. Det giver god tid til at Yoro kan blive kørt i stilling, hvor han så på sigt kan spille med Militao/Rüdiger. 
Nacho skal selvfølgelig erstattes til sommer. Hvis Yoro er umulig kunne Marin være en god løsning. Det skal i hvert fald ikke være Vallejo der erstatter Nacho.

Ift. højrebacken, synes jeg Carvajal har været så god i år, at vi også skal stole på ham næste år. Der er ikke meget grund til at skifte Lucas, medmindre man kan finde et talent der på sigt kan blive fast mand. Hakimi har kontraktudløb i 2026, og kunne være et emme sommeren 2025. 

Med venstrebacken er jeg stadig klar på Davies, men jeg er blevet mere lunken, og synes egentlig at Mendy har gjort sig fortjent til pladsen - Men jeg er egentlig også lidt lunken ved ham. Med al respekt for hvordan han gør det, må venstrebacken stadig anses som den position der er billigst til salg i startelleveren. Davies har noget mere starpower, men Mendy er pålidelig.

Mbappé, Endrick og Yoro ville være et sublimt transfervindue. 

Ceballos må gerne skippes. Han kan få lov at blive for breddens skyld hvis Modric stopper. Ellers skal Kepa selvfølgelig retur, og Nacho takker af. Joselu vil jeg gerne beholde, men det er forståeligt hvis ikke.

Lucas, Fran og Carvajal er muligvis de eneste spaniere i truppen efter sommerferien. 

6 måneder 1 uge siden #51 af Estadio Santiago Bernabéu
​Er der egentlig stadig regler om antal spaniere i truppen til de forskellige turneringer?

Er der regler om antallet af spillere af egen avl?

6 måneder 1 uge siden #52 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
​Ja, til CL er der. Man skal have 8 spillere der har trænet 3 år i Spanien imens de er imellem 15 og 21 år, og 4 af de 8 skal være i egen klub. Jeg gennemgik det faktisk for en måned siden her på forum hvor jeg skrev:

"Jeg har prøvet lige at kigge hurtigt, og vil bestemt ikke være sikker på det fejlfrit, men lige nu har vi Carvajal, Fran Garcia, Lucas, Nacho... og faktisk også Vini og Rodrygo som har trænet 3 år i klubben i den alder. Spillere som ikke gælder, som man måske kunne have troet: Joselu, Valverde, Camavinga.

Så ja, det kan måske godt blive et lille problem i fremtiden og grunden til at man holder fast i dem? Især før Vini og Rodrygo fik deres 3 år.

For en god ordens skyld, så jeg også lige hvem der har trænet i Spanien. Der har vi de 6 jeg har nævnt + Kepa, Valverde, Joselu og Ceballos. Så vi oppe på 10, der har trænet i Spanien. Men mange af de her spillere er jo nogen, der er på vippen. Fran og Kepa ryger helt sikkert, Joselu og Ceballos er på yderste mandater, og så der mange der tænkte at Lucas, Nacho og endda Carvajal burde stoppe til sommer. Så har vi altså ikke mange tilbage, og vi ville blive nødt til at have en mindre trup i CL.

For det er jo ikke fordi man ikke får lov til at være med, hvis man ikke opfylder det. Så kan man bare have lidt færre spillere med. Hvis man kun har 3 der har trænet i klubben f.eks., så kan man have 24 spillere med i truppen i stedet for 25. Ifølge transfermakt har vi kun 24 spillere i vores trup lige nu anyway, og to af dem er under 21 (Guler, Paz) og de behøver ikke at tælle med i registreringen. Så vi har faktisk kun 22 registreret. Så det intet problem lige nu, men tænker da det noget at tage med i overvejelserne. Og måske en af grundene til at spillere som Lucas, Nacho, Ceballos, har lidt ekstra snor i klubben."

6 måneder 1 uge siden #53 af Estadio Santiago Bernabéu
​Tak for svar Lars

Jeg ved ikke om Nacho har fået ekstra snor. Han har altid været alle pengene og spilletider værd. Men Nacho har bekræftet at han stopper til sommer så han er ude af truppen for næste sæson.

Men Arda Güler har allerede spillet 1 år i Spanien så han er kun 2 år fra at opnå den status som vi skal bruge 8 af.

Det giver pludselig endnu endnu endnu bedre mening at beholde Joselu.

Hvor mange har vi i truppen der lever op til kravet?

Vinicius
Rodrygo
Joselu
Fran
Carvajal
Vazquez
Valverde

?

6 måneder 1 uge siden #54 af Ramos4
Camavinga.
​Synes jeg læste at han tæller.
​Men kan ikke finde deeet.

Sidste redigering: 6 måneder 1 uge siden ved Ramos4.

6 måneder 1 uge siden #55 af Lars1991
​Camavinga var stadig 18 da han kom til Real Madrid (31. August), men blev 19 år små to måneder efter (10. November). Så han har jo ikke nået at træne 3 fulde år inden han blev 21. Men måske behøver det ikke at være tre fulde år, men bare i tre forskellige kalender år. Men det var i hvert fald grunden til at jeg ikke talte ham med.

6 måneder 1 uge siden #56 af Lars1991

Estadio Santiago Bernabéu post=175515 skrev: ​Tak for svar Lars

Jeg ved ikke om Nacho har fået ekstra snor. Han har altid været alle pengene og spilletider værd. Men Nacho har bekræftet at han stopper til sommer så han er ude af truppen for næste sæson.

Men Arda Güler har allerede spillet 1 år i Spanien så han er kun 2 år fra at opnå den status som vi skal bruge 8 af.

Det giver pludselig endnu endnu endnu bedre mening at beholde Joselu.

Hvor mange har vi i truppen der lever op til kravet?

Vinicius
Rodrygo
Joselu
Fran
Carvajal
Vazquez
Valverde

?

Ja, du tænker næste sæson? Lige nu har vi nemlig

Homegrown: Carvajal, Fran Garcia, Lucas, Nacho, Rodrygo og Vini (måske Camavinga).

Trænet i landet:

Kepa, Valverde, Joselu og Ceballos.

Men altså, kilde: mig. Så tag det med et gran salt, jeg har bare lavet lidt research selv med hvor vores spillere spillede imellem 15 og 21 år. Grunden til at jeg ikke kalder Valverde homegrown f.eks., selvom han kom til som 18 årig, er at han var udlejet et år til Deportivo. Og jeg mener det derfor ophæver homegrown, da han altså kun har trænet 2 år i Real Madrid og 1 år i Deportivo, men han har stadig trænet samlet 3 år i Spanien.

6 måneder 1 uge siden #57 af Ramos4
1. Club-trained players who were on a club's books for three entire seasons (i.e. the period between the first and last official match of the relevant national championship) or 36 months between the ages of 15 and 21.

2. Association-trained players who were on another club's books in the same association for three entire seasons (i.e. the period between the first and last official match of the relevant national championship) or 36 months between the ages of 15 and 21.

6 måneder 1 uge siden #58 af Lars1991
​Det har han jo så ikke, da vi er i gang med hans tredje sæson nu, og han blev 21 i november. Så medmindre at den her sæson stadig tæller med, da han startede sæsonen som 20 årig or something, I don't know :D

6 måneder 1 uge siden #59 af Ramos4
Jeg tænker at det 21. år tæller med og Camavinga derfor er home-grown efter denne sæson. Men who knows.

6 måneder 1 uge siden #60 af Estadio Santiago Bernabéu

Lars1991 post=175519 skrev: Ja, du tænker næste sæson?

Ja jeg tænkte næste sæson.

Der er en person, der har oprettet en tråd med titlen Sæson 2024/2025 og det prøver jeg at respektere.

Leveret af Kunena Forum