Sæson 24-25
Herefter er der småskader og desværre en ACL til Joan. Men det skal ikke være på baggrund af hans skade vi henter en erstatning.
Hvem ville du have hentet, som skal kunne acceptere at være bag Rüdiger og Militao (måske Alaba) når han bliver klar. Du kan godt se at det ikke giver mening at hente en centerforsvar ind som forventer fast spilletid nu ikke?
Galactico downfall version 2
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Pau Cubarsi burde jo heller ikke være fast i start11eren hos Barcelona. Han er en omvandrende tikkene bombe. Og undskyld mig, barcelonas talenter har vundet hvor meget siden 2020?Dragam post=177832 skrev:
Barca er verdensklasse til at lave talenter, fordi de talenter der kommer frem hos dem har potentiale til at blive verdensklasse, eller er det allerede. Der er jo ingen af dem du nævner udover Rüdiger, militao og alaba der er i nærheden af at have niveau til at være i start 11'eren... og det er også stærkt tvivlsomt om alaba, og tildels Militao har det længere. Vi havde Nacho sidste sæson, og derfor gik den - det har vi ikke længere, men der er ikke blevet hentet forstærkninger... men igen, du er den eneste der åbenbart ikke kan se den problematik.9eren post=177831 skrev:
AS har også husket at vi har en Asencio på 21 år til det centrale forsvar9eren post=177828 skrev: Folk har kørt den debat stil i årevis og det har som regelt aldrig haft noget på sig. Det har det heller ikke nu. Udover Carvajal kan bruges har vi også Asencio. Den der med at vi skal løse samtlige problemer med transfers er bare ikke klubbens politik mere. Det er svært for folk at forstå kan jeg godt se. Alle undtagen mig.
Jeg har haft en pause herinde, og har skrevet andre steder om samme tema, men jeg tror også at Carlo og klubben har haft samme holdninger.
as.com/futbol/primera/ancelotti-tiene-un...on-en-la-recamara-n/
Når Barcelona hiver en spiller op for at spille på første holdet er de weltklasse til at lave talenter.
Når Real Madrid gør det så er det ikke godt nok og vi skal købe for flere 100 millioner euro.
det er dybt godnat at tænke at hente en forsvarsspiller ind, selv med skader i truppen. Vi har Militao, Rüdiger, Alaba, Vallejo, Asencio, Joan Martinez, Jacobo til det centrale forsvar. Derudover at Carvajal og Tchouameni kan spille pladsen også. Det er 9 spillere der er dækket ind på de to pladser.
Det er pointless at debatere med dig, da du fuldkommen ignorerer alt der skrives.9eren post=177836 skrev: Vi kan også bare sige at du lytter til mig her og forstår at om en ca 20 dages tid har vi ikke et problem med at stille et stærkt forsvar og at vi nok skal løse det problem med alternative løsninger i mellemtiden. Derfor har det været ligegyldigt at købe forsvarsspillere i sommers
Men lev du da videre i din fantasi om at alt er fryd og gammen.
Hvorfor skulle jeg falde ned på “alt er kritisk” niveauet. Jeg har set flere debattøre på forummet have den type retorik og det handler seriøst kun om egne personlige forventninger til hvad klubben gør. Ikke hvordan klubbens transfer strategi er, og hvilken type træner vi har og hvad vores setup er. Oveni har Carlo sagt siden start august at vi ikke handler flere spillere og tilgangen er lukket.
Jeg siger igen, vi finder løsninger ud fra den trup vi har og nogle gange skal der køres midlertidige løsninger.
Der er ingen som tænker at det største problem vi har faktisk er at skabe vores offensiv. Når den køre vil vi banke mange flere kasser ind. I stedet så har folk kastet håndklædet nærmest i ringen som de plejer/samme personer pga at der mangler er par forsvarsspillere i en kamp eller 2
Asencio og Vallejo kan være afløseren.
AS udelukker ikke at Militao kan spille mod Sociedad.
Det var jo så dagens gode nyhed.9eren post=177842 skrev: Militao skulle være ude i mellem 10-14 dage. Så han misser et par kampe.
Asencio og Vallejo kan være afløseren.
AS udelukker ikke at Militao kan spille mod Sociedad.
Det ændrer dog ikke på kernen i problemet - Centerforsvaret er alt for tyndt.
Det er dælme et wild card. Jeg er overhovedet ikke overbevist om, at han kommer til at spille en rolle i klubben mere. I could be wrong.
Hyg jer med Dragam og de andre spader.
Han er så tæt på dødvægt som man kan være, og han har desværre en kontrakt til han er 35.Ramos4 post=177845 skrev: Alaba spillede ikke godt i forrige sæson imo. Sidste sæson var han skadet det meste af tiden. Han har altså ikke spillet samtidig med at han har været god i noget der ligner to sæsoner. Han er 32. Han skal bruge lang tid på at spille sig i form - og hvilken forfatning bliver det?
Det er dælme et wild card. Jeg er overhovedet ikke overbevist om, at han kommer til at spille en rolle i klubben mere. I could be wrong.
Du hører jo slet ikke hvad folk siger. Der er ingen der siger vi smider alt på gulvet, men det er jo ikke forkert at sige man har taget en stor risiko ift. centerforsvaret, det er på ingen måde regnet med i sæsonens planlægning.
Som jeg også spurgte om før, hvis du vitterligt mener man er rigeligt med dækket ind i centerforsvaret, så må du da også mene man har for meget til offensiven? Hvordan kan alt bare være helt perfekt uanset sammensætningen? Det er lidt trættende man slet ikke må forholde sig kritisk til noget som helst uden at det er dommedagsprofetier. Alt er tilsyneladende helt perfekt uanset hvad klubben vælger at gøre. Og hvis vi alligevel skal tage udgangspunkt i rygterne, så ville Carlo ifølge alle rygter gerne have en CB men ledelsen var ikke enig.
Og lad os nu ikke bringe Barcas brug af talenter ind i snakken her. For vi kommer til at bruge Carvajal, Tchouameni, Mendy, Lucas mv. i centerforsvaret før de unge får chancen. Jeg ville personligt kunne leve med det hvis det så bare netop betød en chance til de unge, men det kommer kun til at ske ved absolut nødstilfælde. Det viser historikken under Carlo, vi kan ikke bruge sommer venskabskampe til noget. Vi skulle spille en ubetydelig CL gruppe kamp sidse sæson, hvor de unge ikke fik chancen, og folk forsvarede det med rekorder. Så lad os da bare lad vær med at sammenligne med Barcas brug af de unge.