Sæson 24-25

1 måned 2 uger siden #433 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Jeg tænker at når folk brokker sig over 9 løsninger til center forsvaret på en sæson med eller uden skader, karantæner, så er man bare kræsen/forkælet. Hvorfor skal man hente en central forsvarsspiller når man har 9 muligheder

Galactico downfall version 2
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved 9eren.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #434 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæson 24-25
Amen altså, det er jo helt tåbeligt. Dine 9 løsninger inkluderer spillere der slet ikke spiller pladsen, 2 spillere der er ude resten af året med skader, unge der aldrig har fået chancen. Hvorfor solgte man ikke bare Ceballos, Rodrygo. Jeg er sikker på vi også kan nævne 10 spillere mere fra Castilla, smide Lucas & Valverde op og kalde det 15 løsninger til offensiven. Alle kan rykkes rundt og kaldes løsninger.
Ifølge dig er alt beregnet helt til perfektion, uanset hvilken sammensætning klubben havde gået videre med. Havde man fået Yoro som man ville, var det perfekt. Man har ikke fået Yoro, men det er stadig perfekt. Make it make sense.

Når alt kommer til alt, så er vores egentlige alternativer en Vallejo som man har prøvet at komme af med i flere sæsoner, og unge spillere der endnu ikke har fået chancen hvor kampene har haft en betydning. Hvis man spiller Tchouameni og især Carvajal foran disse, så kan vi lige så godt stoppe med at kalde dem løsninger. Jeg håber det betyder en chance til de unge, men jeg tvivler.
Jeg håber bare vi går sæsonen igennem uden længere skader til Militao/Rudiger, så denne debat bliver ligegyldig.






Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved NickyMad.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #435 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Jeg tror du i den grad har misforstået Real Madrids transferpolitik når du nævner “hvorfor sælger vi ikke bare den og den”.

Hvis Real Madrid solgt Rodrygo eller Ceballos efter en Cl sejr og efter det Rodrygo har givet os, så sender det altså nogle signaler til omverdenen. Endvidere vi har en meget homogen trup, hvor flere af spillerne har det godt sammen og faktisk giver os nogle kanon resultater. Så skal man ikke sælge. Og jeg kommer aldrig til at sælge Rodrygo, folk der mener at at han skal sælges, forstår ikke hvad han giver os. Og så har folk ikke fulgt med ift Carlos udtalelser, han har dicideret sagt at ingen ønsker at forlade holdet. Og det har man valgt at lytte til. Få nu det med når man vælger at diskutere!

Og ift forsvarsløsningerne, så er det dig der kalder dem ugyldige og degradere dem. Men klubben har altså valgt de løsninger i meget lang tid! Så måske er det bare fordi man har for høje forventinger og ikke kan acceptere det klubben laver. Jeg stoler stadig på klubben også ift trupsammensætning omkring forsvaret!

Galactico downfall version 2

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #436 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
​Den pointe som jeg synes er god fra 9'eren er, at vores nye transferstrategi, som man har kørt med i en del år efterhånden, er mere tilbageholden. Man er ikke bange for at bruge de store penge, hvis der er en spiller man gerne vil have, men man bruger altså heller ikke penge på lappeløsninger. Man udvælger nogen spillere man gerne vil have, og så det kun dem man går efter. Hvis det går i vasken, henter man ikke bare en anden i stedet for. 
Det er en strategi som har bragt også stor success og som jeg også tænker de fleste er glade for. Så kommer der også situationer, som denne her, hvor man måske ser den negative side. Man kunne da godt have brugt en CB mere. Men som 9eren siger, så har vi jo truppen til at finde løsningerne på det, og det prioriterer man så over en lappeløsning. På kort sigt ville det da have været bedre at købe en forsvarsspiller mere, men hvordan ser økonomien lige ud med det, og hvor lang en kontrakt skal han have, og er han klar over og okay med at han bliver 4. valg når Alaba er tilbage, og ja måske kan han slå Alaba af som 3. valg, men det bliver nok svært at slå de to startere af. Det altså godt nok svært at finde en spiller der kan gå ind og forstærke holdet, samtidig med at han skal være okay med en marginal rolle over en hel sæson.
 
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #437 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæson 24-25
Det var nu heller ikke fordi jeg er fortaler for at sælge Rodrygo. Blot et eksempel på hvor skæv dækningen er i offensiven hvor vi har svært ved at give nok minutter til reserverne, til at vi skal bruge alternative løsninger i forsvaret.

Som sagt, hvor gyldige de er, må vi jo vente og se hvis de skal bagi køen på nogle der spilles ude af position. Gør man det, er det netop en erkendelse af hvor ugyldige man ser dem. Så det må vi vente og se.

Men jeg lader det ligge, vi bliver ikke enige. Man kan kun håbe alt går godt, uanset hvordan.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #438 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Lars1991 post=177851 skrev: ​Den pointe som jeg synes er god fra 9'eren er, at vores nye transferstrategi, som man har kørt med i en del år efterhånden, er mere tilbageholden. Man er ikke bange for at bruge de store penge, hvis der er en spiller man gerne vil have, men man bruger altså heller ikke penge på lappeløsninger. Man udvælger nogen spillere man gerne vil have, og så det kun dem man går efter. Hvis det går i vasken, henter man ikke bare en anden i stedet for. 
Det er en strategi som har bragt også stor success og som jeg også tænker de fleste er glade for. Så kommer der også situationer, som denne her, hvor man måske ser den negative side. Man kunne da godt have brugt en CB mere. Men som 9eren siger, så har vi jo truppen til at finde løsningerne på det, og det prioriterer man så over en lappeløsning. På kort sigt ville det da have været bedre at købe en forsvarsspiller mere, men hvordan ser økonomien lige ud med det, og hvor lang en kontrakt skal han have, og er han klar over og okay med at han bliver 4. valg når Alaba er tilbage, og ja måske kan han slå Alaba af som 3. valg, men det bliver nok svært at slå de to startere af. Det altså godt nok svært at finde en spiller der kan gå ind og forstærke holdet, samtidig med at han skal være okay med en marginal rolle over en hel sæson.

 


Slå alaba af? Manden har jo ikke spillet i evigheder... og en spiller som Laporte ville slå militao af med det samme... han er præcis sådan en spilfordelene cb vi mangler, udover at militao virkelig heller ikke har været prangende siden hans knæskade.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #439 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Lars1991. Tak

Og så har du en ret god pointe i hvem skal kunne slå Militao og Rüdiger af eller affinde sig med at være 3-4 valg. Er der overhovedet nogle der er interessante nok og klar til dette.. Yoro som jeg troede vi faktisk ville få ville ikke. At vi så ikke fik ham har ikke slået mig ud, og slet ikke efter at han allerede har en langtidsskade.

Jeg har hørt at Vallejo skal spille kampen lørdag og man vil hverken risikere Bellingham eller Militao, for at få nye svære skader til de to spillere.

Galactico downfall version 2
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #440 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25

Dragam post=177853 skrev:

Lars1991 post=177851 skrev: ​Den pointe som jeg synes er god fra 9'eren er, at vores nye transferstrategi, som man har kørt med i en del år efterhånden, er mere tilbageholden. Man er ikke bange for at bruge de store penge, hvis der er en spiller man gerne vil have, men man bruger altså heller ikke penge på lappeløsninger. Man udvælger nogen spillere man gerne vil have, og så det kun dem man går efter. Hvis det går i vasken, henter man ikke bare en anden i stedet for. 
Det er en strategi som har bragt også stor success og som jeg også tænker de fleste er glade for. Så kommer der også situationer, som denne her, hvor man måske ser den negative side. Man kunne da godt have brugt en CB mere. Men som 9eren siger, så har vi jo truppen til at finde løsningerne på det, og det prioriterer man så over en lappeløsning. På kort sigt ville det da have været bedre at købe en forsvarsspiller mere, men hvordan ser økonomien lige ud med det, og hvor lang en kontrakt skal han have, og er han klar over og okay med at han bliver 4. valg når Alaba er tilbage, og ja måske kan han slå Alaba af som 3. valg, men det bliver nok svært at slå de to startere af. Det altså godt nok svært at finde en spiller der kan gå ind og forstærke holdet, samtidig med at han skal være okay med en marginal rolle over en hel sæson.


 


Slå alaba af? Manden har jo ikke spillet i evigheder... og en spiller som Laporte ville slå militao af med det samme... han er præcis sådan en spilfordelene cb vi mangler, udover at militao virkelig heller ikke har været prangende siden hans knæskade.


Ja slå Alaba af. Han har stadig en status i klubben, og man kommer ikke bare foran ham i køen, det skal man bevise inden på banen over en længere periode. Og jeg har da også mine tvivl omkring Alaba, så det ser jeg da også som en god mulighed.

Og det sidste du siger er jo bare absurd. Militao er en af verdens bedste forsvarsspillere og er desuden 4 år yngre end den 30-årige Laporte, som har taget et års ferie i Saudi. Han kommer aldrig til at slå Militao af. Og det er desuden slet ikke problematikken lige nu. Militao og Rudiger er makkerparet, man forsøger jo ikke at forstærke dét. Vi snakker om bredden. Og så er der selvfølgelig også noget fremtidsperspektiv omkring Rudiger. Det jo derfor en spiller som Yoro kunne have været god, 3. valg i starten og så langsomt tage over for Rudiger. Lidt ala Varane med Pepe. Laporte giver ingen mulig mening medmindre han kunne acceptere en stor lønnedgang, en rolle som 3. valg og en kortere kontrakt. Det virker ikke som om det nogensinde var realistisk med ham, men mere en medie-historie.
Følgende bruger(e) sagde tak: 9eren

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #441 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæson 24-25
Det er et tilbagevendende tema med Tchouameni på midtbanen. Han er ganske enkelt ikke hurtig nok til at vende spillet. Derfor er det ret sandsynligt at han bliver overhalet af Camavinga som sekser. Det betyder så at han kan spille i midterforsvaret som en mere spillende forsvarspiller. Så har vi Tchouameni, Rudiger og Militao til at besætte to pladser i forsvaret. Carvajal kan til nøds også spille der. Det ser ganske solidt ud efter min mening.
Det er mere problematisk med midtbanen. Vi har kun Valverde, Camavinga og Bellingham som har niveauet til de største kampe. Modric er ved at være for gammel til de helt store kampe, i hvertfald i 90 minutter. Ceballos er ikke god nok. Arda Guler har lang vej igen. Han ser meget ufærdig ud. Jeg tror at den tyndt besatte midtbane kan blive et stort problem for Madrid.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved Matamoro.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #442 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Jeg skal bare lige forstå, når du mener Tchouameni ikke er hurtig nok til at vende spillet, i hvilke situationer og hvor på banen er det han ikke kan dette?

Galactico downfall version 2

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #443 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæson 24-25
Enig omkring Tchouameni. Hvor Camavinga hurtigt kan drive bolden frem i banen og fange modstanderne i en kontra, der er Tchouameni ofte langsommere i tanke og handling. Han spiller bare langsommere.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 måned 2 uger siden #444 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæson 24-25

Matamoro post=177856 skrev: Det er et tilbagevendende tema med Tchouameni på midtbanen. Han er ganske enkelt ikke hurtig nok til at vende spillet. Derfor er det ret sandsynligt at han bliver overhalet af Camavinga som sekser. Det betyder så at han kan spille i midterforsvaret som en mere spillende forsvarspiller. Så har vi Tchouameni, Rudiger og Militao til at besætte to pladser i forsvaret. Carvajal kan til nøds også spille der. Det ser ganske solidt ud efter min mening.
Det er mere problematisk med midtbanen. Vi har kun Valverde, Camavinga og Bellingham som har niveauet til de største kampe. Modric er ved at være for gammel til de helt store kampe, i hvertfald i 90 minutter. Ceballos er ikke god nok. Arda Guler har lang vej igen. Han ser meget ufærdig ud. Jeg tror at den tyndt besatte midtbane kan blive et stort problem for Madrid.

​ikke enig i at Arda har lang vej igen. Han virker mere end klar og spillede bl.a. en nøglerolle i tyrkiets landskamp igår. Krydret med flere nøgle afleveringer og en genial assist.


 Han virker mere end klar til især at besidde en af midtbane pladserne.
Sidste redigering: 1 måned 2 uger siden ved mohbar.
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

Leveret af Kunena Forum