Sæson 24-25

1 år 5 måneder siden #805 af zizou21
Besvaret af zizou21 på emne Sæson 24-25
  • Ascensio er ikke god nok til at være starter for Madrid. Vi lader os blænde af manglen på alternativer og værdsætter hans baggrund mere end hans faktiske kvalitet. Han passer bedre i en rolle som Nacho. (Backup)
  • Rodrygo har været bedre end Vinicius denne sæson. Klubben bør seriøst overveje at sælge Vinicius, hvis den rette pris tilbydes (f.eks. fra Saudi-Arabien). Vini er 24 år, hvilket i brasilianske fodboldår svarer til +30 – Neymar er et skræmmeeksempel.
  • Med Rodrygo, Mbappé, Endrick, Arda, Brahim og Bellingham har vi stadig et stærkt nok hold til at vinde titler uden Vinicius.
  • Pengene fra et salg af Vinicius bør investeres i forsvaret, midtbanen og eventuelt et ungt målmandstalent.

Hala

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 5 måneder siden #806 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæson 24-25
​Jeg har virkelig nydt Vini’s udvikling fra han kom fra Brasilien. Men jeg nyder ikke at han på ingen måde udviklere på hans ekstremt provokerende attitude. 

Jeg føler at hver gang han er på banen på ude bane, så bliver der sådan en hadsk stemning og fokus bliver flyttet væk fra at spille fodbold. 

Jeg er også på vognen med at sælger ham til Saudi for et sted mellem 300-400 mio euro. 

Nogle af pengene kunne bruges på en “ægte” 9’er som er farlig i feltet og fylder i feltet. F. Eks Benjamin Sesko. Stor og stærk. Men stadig med god fart. God med fødderne. God i pres spillet. Sparker suverænt med begge ben og dygtig på hovedet. 

Mbappe   Sesko
                       Wirtz
          Bellingham   Valverde 
                   Camavinga
Miguel G.  Rüdiger  Militao  TAA

For 300-400 mio euro burde man godt kunne hente Sesko, Wirtz, M. Gutierrez og TAA

Derudover ville en ny CB også være dejligt. 
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200

1 år 5 måneder siden #807 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
Jeg har ikke set nogen snakke om at Asencio skulle være en spiller man satser på som fast starter i Real Madrid? Tror du kommer til at forvirre det med at vi er mange der synes han skal starte over Tchouameni måske?

Man skal virkelig passe på med sin recency bias. Rodrygo har rigtigt nok ramt en af hans (normalt) få streaks på en sæson. Han har den sidste måneds tid været bedre end Vini enig. Denne sæson som helhed? Slet ikke. Rodrygo har spillet mere end Vini i denne sæson, men stadig scoret en god håndfuld mål færre. Mål er selvfølgelig ikke alt, men Vini har generelt bare været mere kampafgørende - som sædvaneligt.

Alderen giver ingen mening. Det tydeligt Vini har en helt anden vilje og ukuelighed end Neymar nogensinde havde. Derudover kan man tilskrive det meste af Neymars detour hans mange skader - noget Vini ikke er ramt af. Så det ligger slet ikke i kortene at han skulle være i sin karrieres efterår. Og selv hvis han er, så det da mærkeligt at Rodrygo skulle være løsningen på det. Han er 24 år ligesom Vini. Han er også fra Brasilien. Så må han da også snart være done, eller hvad? 

Vini kan være en frustrerende og forvirrende personlighed. Han er slet ikke en af mine favoritspillere i Real Madrid heller. Men kritikken skal være fair :)
Følgende bruger(e) sagde tak: Kialpe, NachoFernández

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #808 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Dejligt at få sparet Bellingham og Mbappe op til weekendens kamp og City

1 år 5 måneder siden #809 af Sebberg
Besvaret af Sebberg på emne Sæson 24-25
​Jo mere jeg tænker på de kommende tre skæbnekampe og vores defensiv, desto mere pessimistisk bliver jeg sgu desværre.

Jeg frygter altså, at det går helt galt. 

For hvad kommer vi til at gøre? Vil vi have den stærkeste og bedste forsvarskæde, vil den jo nok hedde Valverde - Asensio - Tchouameni - Mendy/Garcia. Men der er forskel på ordene forsvarskæde og defensiv. Defensiven handler lige så meget om midtbanen, rummet foran forsvaret og så videre - og hvordan vil det se ud, hvis vi rykker Valverde og Tchouameni ned blandt de bagerste fire?

Så har vi en midtbane, der nok hedder Ceballos, Modric og Bellingham. Den er jo ganske fin mod Leganes og Osasuna.... men mod City og Atletico? Der er fandme ikke mangler muskler. Det giver mig lidt traumeforestillinger ift. tidligere kampe, hvor vores Kroos/Modric-midtbaner er blevet løbet over i de store kampe.

Så hvad er den perfekte løsning? Er det Vasquez på højrebacken og så Valverdes styrke på midtbanen? Det håber jeg, for ovenstående midtbane vil sgu være en selvmordsmission. 

Hvad tænker I?
Følgende bruger(e) sagde tak: El Siete, Madrid777

1 år 5 måneder siden #810 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæson 24-25
​Man kan da ikke andet end at være lidt bekymret.

Ancelotti har dog været ude og sige, at det ikke bliver med både Fede Valverde og Tchouaméni i forsvaret, men han har ikke besluttet sig for, hvem af dem han vil bruge i forsvaret og hvem der skal have den sædvanlige plads på midtbanen.

Jeg tror, at det bliver Lucas, Asencio, Tchouaméni, Mendy.

Men hvad med Fede Valverde, Asencio, Mendy, Fran García?

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #811 af 9eren
CONVOCATORIA DEL REAL MADRID:
Porteros: Courtois, Lunin y Sergio Mestre.
Defensas: Lucas Vázquez, Vallejo, Fran García, Mendy, Jacobo, Asencio y Lorenzo.
Centrocampistas: Bellingham, Camavinga, Valverde, Modrić, Tchouameni, Arda Güler y Ceballos.
Delanteros: Vini Jr., Mbappé, Rodrygo, Endrick, Brahim y Gonzalo.

Camavinga tilbage. Ærgerligt at Rüdiger ikke er fresh for Tchouameni er ekstra ordinær på den midtbane for tiden.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #812 af 9eren
Hakimi go home

Goooooooooooooooooooool de Fortea

Ham og Lamini er startet stærkt i dag 1-0
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #813 af 9eren
I mine øjne har Lamini og Fortea første holds potentiale. Lamini er hentet for ca 100.000 euro.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #814 af 9eren

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #815 af 9eren
Come on

1-0 Leyton

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #816 af 9eren
I det mindste tabte vi ikke kampen i går og med lidt mere skarphed kunne vi ha vundet.

Jeg er bare en smule træt af at vi spiller minimum en halvleg langsomt og uden evne til at komme til afslutninger med de spillere vi har. Det er det som ødelægger vores kamp. Vi har godt nok smidt mange dumme points på at komme sent i gang. Vi skal begynde at vinde kampe igen!

Leveret af Kunena Forum