Sæson 24-25
Det jeg enig i. Min “kritik” (hvis man kan kalde det det) er såænd ikke på kendelserne. De er sikkert rigtige nok.Kasillas post=181559 skrev: Jeg tror, at dem, der kritiserer Real Madrid TV for dommerkritik, måske ikke selv har set, hvad der bliver gennemgået og antager fejlagtigt at det blot handler om subjektive holdninger fra Real Madrid, hvilket slet ikke er tilfældet.
Real Madrid TV har faktisk ofte fat i noget i omkring 70-90% af deres dommerkritik.
Det er tydeligt, at dommere har lavet graverende fejl. F.eks. at de har brugt et forkert tidsframe for at vurdere offside, enten fordi kamera-system ikke var kolliberet korrekt tidsmæssigt eller måske bare sjusk fra dommerne. Real Madrid kan ved brug af to kamera-vinkler DOKUMENTERE, at der er sket fejl.
Jeg tør vædde med, at hvis man har set med egne øjne Real Madrid TVs dækning af dommerkritik, så vil man i 70-90% af tilfældene nok være enige om, at der er sket fejl.
Og hvis Real Madrid ikke gør opmærksom på disse fejl, så vil disse fejl aldrig komme på avisforsider.
Jeg synes derfor, at det er positivt, at Real Madrid TV undersøger dommers præstationer for at forbedre situationen.
Mit eneste problem med Real Madrid TV er, at de ikke er en uvildig part og ikke gennemgår de fejl, som Real Madrid har haft gavn af. Selvfølgelig. Det er ikke i deres interesse. ;-)
Løsningen kunne være, at alle de 20 klubber i la liga i fælleskab valgte at sponsorere en kanal, der var uafhængigt. Og på den måde kunne alle dommerfejl, - og ikke kun dem som gik imod Real Madrid - blive gennemgået.
Men jeg kan godt forstå, at for udenforstående kan Real Madrid TV virke irrationel. Jeg syntes også på et tidspunkt, at det var pinligt, indtil jeg rent faktisk begyndte at se deres indslag med egne øjne.
Men i fodbold så går det nogle gang med en og andre gange gør det ikke. Og hos RMTV virker det som om man kun har fokus på det der går i mod.
Og der synes jeg man som i fodbold, som i livet generelt skal tage det sure med det søde. Historisk er vi nok ikke blevet snydt (ej heller forfordelt), det er nok gået lige op. Så derfor forstår jeg ikke, at de ikke laver en masse spændende indhold, der ikke går på dommerkendelse, krænkelser mv.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Figo-10 post=181561 skrev: Og der synes jeg man som i fodbold, som i livet generelt skal tage det sure med det søde. Historisk er vi nok ikke blevet snydt (ej heller forfordelt), det er nok gået lige op. Så derfor forstår jeg ikke, at de ikke laver en masse spændende indhold, der ikke går på dommerkendelse, krænkelser mv.
Real Madrid TV laver nok sådanne indslag om dommerfejl, fordi de vil lægge pres på dommeren. Sådan kan de kommunikere, at de holder øje med dem. Det tror jeg er den mest logiske forklaring på, hvorfor de gør det.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Givetvist. Jeg så nok blot vi lod bolden tale.Kasillas post=181563 skrev:
Figo-10 post=181561 skrev: Og der synes jeg man som i fodbold, som i livet generelt skal tage det sure med det søde. Historisk er vi nok ikke blevet snydt (ej heller forfordelt), det er nok gået lige op. Så derfor forstår jeg ikke, at de ikke laver en masse spændende indhold, der ikke går på dommerkendelse, krænkelser mv.
Real Madrid TV laver nok sådanne indslag om dommerfejl, fordi de vil lægge pres på dommeren. Sådan kan de kommunikere, at de holder øje med dem. Det tror jeg er den mest logiske forklaring på, hvorfor de gør det.
Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.
Figo og Özil har rørt mig mest.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Jeg har før forsvaret Ancelotti herinde, og ingen kan pille ved de resultater og titler han har opnået i Real Madrid, men sammenlagt 9-2 i de sidste to kampe mod Barcelona er i min verden ikke engang tæt på at være tilgiveligt. Andre trænere er altså blevet fyret for mindre i nyere tid i klubben.
Hans desperate higen efter hierarkiets accept er til at brække sig over. Alle og enhver kan se at Tchouameni er en katastrofe på sin normale plads, og gudhjælpemig om han så ikke flytter ham ned på en plads hvor franskmanden i bedste fald har været OK, men oftest ganske forfærdelig. Så kunne man have hjulpet ham ved at placere en rigtig forsvarsspiller til højre for ham, men nej her vil Ancelotti naturligvis også hellere please en god ven, som er godt igang med at efterlade et rigtigt bittert eftermæle, på trods af en ellers flot karriere i klubben.
Som jeg ser det lige nu, så fejler Ancelotti i det allermest hellige en træner skal kunne, og det er at gøre hvad der er bedst for holdet, og ikke individet. Og det er for mig også utilgiveligt. Jeg er nået dertil hvor jeg simpelthen ikke mener det kan forsvares at Ancelotti fortsætter sæsonen ud. Så må man give tøjlerne til Raúl eller Zidane indtil man finder en mere permanent løsning.
DC19
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Det som jeg vil tilføje er at der er spillere som sidder alt for meget uden for på baggrund af ingenting. Det dræber motivationen totalt. På det punkt synes jeg ikke at vi har den træner profil der er brug for i Real Madrid.
Det er bare ikke nu vi ser et trænerskifte.
Hala
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Det er absurd at vente til sommer. Det virker som at spilde denne sæson og bare sætte sig tilfreds.9eren post=181772 skrev: Nej og nej, løsningerne skal findes i egne rækker fordi at de løsinger vi skal have kommer med Xabi Alonso til sommer
Hala
Spil med Brahim eller en ekstra midtbanespiller (og ryk Bellingham op) i stedet for Rodrygo og tadaaa så har vi meget bedre betingelser for ikke at spille lange bolde imod de gode hold. Hvis man ikke har de taktiske løsninger, så spil i det mindste med de spillere, der har de rigtige karakteristika til at kunne forsvare og holde i bolden og desuden er i god spillemæssig form...