Sæson 24-25
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
jo der er Negreira. Det har der været siden start 90erene.Franksk post=182921 skrev: så da Real er forsvarende mester, var der så ikke Negreira i sidste sæson. ?
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Ud fra et defensivt udgangspunkt giver det jo fin mening, men vi kommer til at få store problemer med at føre bolden frem og spille ud af presset fra egen banehalvdel med Mendy på HB. Det er i forvejen ikke en spidskompetence fra ham og nu skal han gøre det fra modsatte side. Jeg må dog også erkende at det giver mig mere ro i maven at smide Mendy derned, da Valverde er ultravigtig på midtbanen for ikke at blive spillet midt over af City.9eren post=182926 skrev: RM har trænet med Mendy som højre back og Fran som venstre back til dagens kamp. Så er det med Tchouameni og Asencio i forsvaret.
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Det bliver aldrig helt optimalt i dag.
Det som jeg så er mest ked af, er at Tchouameni ikke ligger på den defensive midtbane. Og så er jeg spændt på om Jacobo får en chance igen denne sæson i en mindre kamp. For med Carlos ord burde han jo få flere chancer.
Super dumt...Man spiller Fran ude af position, og vores daarligste venstre back og en midtbane spiller i forsvaret, dvs vi moeder et af europas aboslut bedste hold, med kun en enkelt spiller i bagkaeden der enten spiller ude af position eller har kaempe problemer med sit niveau (Mendy). Havde imo vaeret mere optimalt at ligge Fede ned paa hoerje og saa spille med 4 paa midtbanen og 2 angribere, hvor Bellingham skulle indtage en dybere rolle og saa presse en enkelt havlej ud af Camavinga og saa bytte ham ud med Luka ved pausen, og enten Brahim eller Guler som den 4 mand paa midtbanen.9eren post=182926 skrev: RM har trænet med Mendy som højre back og Fran som venstre back til dagens kamp. Så er det med Tchouameni og Asencio i forsvaret.
City maa gnide sig i hanederne naar de ser den bagkaede, isaer hvis Ancelotti igen igen spiller med doedens 3-mands angreb...vi kan kunne krydse fingre for at Thib han staar aarets kamp!
Donde está la biblioteca?
Situationen er desværre ikke optimal uanset hvad vi gør, hvilket falder tilbage på planlægningen, og her mener jeg ikke bare nødvendigvis transfers, men også håndteringen af truppen undervejs i sæsonen.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Hvad mener du med at Fran spilles ude af position?DeLaRed post=182930 skrev:
Super dumt...Man spiller Fran ude af position, og vores daarligste venstre back og en midtbane spiller i forsvaret, dvs vi moeder et af europas aboslut bedste hold, med kun en enkelt spiller i bagkaeden der enten spiller ude af position eller har kaempe problemer med sit niveau (Mendy). Havde imo vaeret mere optimalt at ligge Fede ned paa hoerje og saa spille med 4 paa midtbanen og 2 angribere, hvor Bellingham skulle indtage en dybere rolle og saa presse en enkelt havlej ud af Camavinga og saa bytte ham ud med Luka ved pausen, og enten Brahim eller Guler som den 4 mand paa midtbanen.9eren post=182926 skrev: RM har trænet med Mendy som højre back og Fran som venstre back til dagens kamp. Så er det med Tchouameni og Asencio i forsvaret.
City maa gnide sig i hanederne naar de ser den bagkaede, isaer hvis Ancelotti igen igen spiller med doedens 3-mands angreb...vi kan kunne krydse fingre for at Thib han staar aarets kamp!
Jeg savner Pepe :(
Du har helt ret, jeg laeste det forkert, troede det var Fran der blev proevet af paa hoejre...min fejl.Madridista02 post=182933 skrev:
Hvad mener du med at Fran spilles ude af position?DeLaRed post=182930 skrev:
Donde está la biblioteca?
- 9eren
- Emne forfatter
- Gæst
-
Men truppens forsvar var altså ret komplet i sommers. Det kan altså ikke være afgørende for om man har forberedt sig godt nok til en sæson afhængigt af skader. Ja så har der lige været vintertransfer vinduet. Men hvem siger vi har kunne få nogle indkøb der giver mening på sigt, har niveau nok eller ikke koster 50 millioner euro plus. Jeg forstår klubbens udgangspunkt om at købe om sommeren. Det er jo en helt og aldeles utilregnelig situation vi er kommet i, ingen klubber kan redde sådan en situation. Så ville folk nok sige, jamen hvad med City. Ja de har købt for 225 millioner euro for at redde en sæson. Men for det første er jeg slet ikke enig i de indkøb de har gjort sig er gode nok. For det andet så er de alt for dyre de spillere de har købt. Marmoush kostede 75 millioner euro. WtfNickyMad post=182932 skrev: Synes heller ikke ideen med Mendy er dum, hvis man bare lige havde testet det af tidligere også i stedet for at insistere på Valverde. Det er jo slet ikke fordi det pludselig er blevet aktuelt.
Situationen er desværre ikke optimal uanset hvad vi gør, hvilket falder tilbage på planlægningen, og her mener jeg ikke bare nødvendigvis transfers, men også håndteringen af truppen undervejs i sæsonen.
nu ved jeg godt at man ikke kan regne med skader, men rüdiger og alaba kommer tilbage snart og vi har Asencio nu. Skaderne er faldet på nogle meget uheldige tidspunkter, de kunne ha faldet når som helst og har intet med planlægning at gøre.
vi skal vinde i dag og mod Osasuna. Så er vi stadig nummer 1 og stadig med i CL turneringen. Vi er med i semifinalen i pokalen, der er ingen grund til at analysere på noget endnu.
Var forsvaret komplet i sommers, med 3 reelle CB i truppen - inkl. Alaba uden en ide om hvornår han ville være tilbage? Vallejo tæller du vel ikke engang selv med længere. Så det var overbefolket med Nacho sidste sæson? I en sæson længere end nogensinde med udvidet CL og klub VM? Asencio havde vi aldrig nogensinde set, havde det ikke været for skaderne. Planlægningen er relevant, fordi der heletiden var risiko for tilbagefald til Alaba/Militao.9eren post=182937 skrev:
Men truppens forsvar var altså ret komplet i sommers. Det kan altså ikke være afgørende for om man har forberedt sig godt nok til en sæson afhængigt af skader. Ja så har der lige været vintertransfer vinduet. Men hvem siger vi har kunne få nogle indkøb der giver mening på sigt, har niveau nok eller ikke koster 50 millioner euro plus. Jeg forstår klubbens udgangspunkt om at købe om sommeren. Det er jo en helt og aldeles utilregnelig situation vi er kommet i, ingen klubber kan redde sådan en situation. Så ville folk nok sige, jamen hvad med City. Ja de har købt for 225 millioner euro for at redde en sæson. Men for det første er jeg slet ikke enig i de indkøb de har gjort sig er gode nok. For det andet så er de alt for dyre de spillere de har købt. Marmoush kostede 75 millioner euro. WtfNickyMad post=182932 skrev: Synes heller ikke ideen med Mendy er dum, hvis man bare lige havde testet det af tidligere også i stedet for at insistere på Valverde. Det er jo slet ikke fordi det pludselig er blevet aktuelt.
nu ved jeg godt at man ikke kan regne med skader, men rüdiger og alaba kommer tilbage snart og vi har Asencio nu. Skaderne er faldet på nogle meget uheldige tidspunkter, de kunne ha faldet når som helst og har intet med planlægning at gøre.
vi skal vinde i dag og mod Osasuna. Så er vi stadig nummer 1 og stadig med i CL turneringen. Vi er med i semifinalen i pokalen, der er ingen grund til at analysere på noget endnu.
Så nej det er ikke fordi vi har været mega uheldige, og vi alle kræver handling til januar. Vi var mange der allerede i sommers mente der var denne risiko, og forsvaret på ingen måde var komplet.
Jeg ved din tankegang er at støtte klubben/Ancelotti uanset hvad beslutningen er, og det respekterer jeg, men vi bliver ikke enige. Det virker bare hele tiden som om du synes alt hvad klubben gør, er helt perfekt. Fortsætter de med Ancelotti til næste sæson, er det perfekt. Skifter de ham ud til sommer, er det også perfekt af klubben. Køber de en ny CB til næste sæson, er forsvaret komplet. Køber de ikke, er forsvaret komplet. Det er jo ikke en egentlig holdning at have.
Spørgsmålet er så om at får de små hændelser med ham eller ej.
For hvis han ikke får de små hændelser med ham, så tror jeg vi kommer til at se en der ynker og brokker sig hele kampen og evt et rødt kort.
Hvis han derimod får et par hændelser med sig i kampen.. Ja, så tror jeg han river Man Citys forsvar over og skaber 2-3 mål.
Mas post=182941 skrev: Jeg vil gerne kalde at Vinicius er 110% klar til den her kamp!
Spørgsmålet er så om at får de små hændelser med ham eller ej.
For hvis han ikke får de små hændelser med ham, så tror jeg vi kommer til at se en der ynker og brokker sig hele kampen og evt et rødt kort.
Hvis han derimod får et par hændelser med sig i kampen.. Ja, så tror jeg han river Man Citys forsvar over og skaber 2-3 mål.
Synes det er gået lidt ubemærket hen at Vini slet ikke var oppe at støde og brokke sig i kampen mod ATM så vidt jeg husker. Jeg havde frygtet det ville gå helt galt. Sådan skal det selvfølgelig være hver kamp, men holder han hovedet koldt i aften, ja, så er jeg enig i din analyse. Så brænder han banen af og driver gæk med alt og alle.