Sæson 24-25

1 år 5 måneder siden #769 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 24-25

9eren post=181897 skrev: Yoro var jo alle dage det værste indkøb vi kunne ha fået til klubben.

Det kan ikke bringe mit pis i kog over at vi ikke får Davies selvom det kunne være fedt. Men jeg tænker til sommer skal vi nok finde et godt alternativ

​Jeg siger IKKE at det var godt eller skidt at vi ikke fik Yoro - jeg siger bare at det var endnu et eksempel på at man agerer meget lidt aggressivt på markedet.

Og generelt er det ikke sådan at jeg ville være ked af eksempelvis Miguel Gutierrez. Men da Carlo pludselig stoppede med at gi Miguel Gutierrez spilletid var der ikke mange der sagde noget, ej heller da han blev solgt - jeg var derimod rygende uenig med Carlo dengang, da jeg syntes Miguel G viste fremragende takter og havde et kæmpe potentiale - jeg ville allerede på daværende tidspunkt ha fortsat med ham og smidt Mendy til et eller andet bundhold i PL. Så jeg er skam stor fan af Miguel og ser ham gerne tilbage. Indrømmer dog også at jeg er vil med en type som Davies grundet hans speed og offensive kvaliteter - men ok, jeg lever også med at vi prøver Miguel. Og jeg er da enig i flere af betragtningerne omkring Davies - bl.a. at han har været lidt svingende i hans niveau på det seneste. Når jeg alligevel er godt gnaven over at det mislykkes, så er det bl.a. fordi han er gratis lige nu - og selv med en høj lønog sign-on fee, så er det trods alt en gave når en spiller til 100 mio er på fri transfer. Desuden er det jo ingenlunde sikkert at vi får Miguel G. Og så er der jo hele det med klubbens approach - altså det her med at vi altid nøler helt vildt og at vi er SÅ ufattelig sløve til at reagere  på truppens problemer. Men anyways, får vi Miguel G til sommer, så er jeg ok med det - HVIS han hentes som starter og HVIS vi ligeledes opgraderer højre back :-)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #770 af 9eren
Besvaret af 9eren på emne Sæson 24-25
Jeg er 100% sikker på, at vi opgradere vores backs til sommer. Jeg er da også bekymret for hvordan det skal gå i shampen men i ligaen og pokalen bør vi have godt nok materiale til at vinde turneringerne. Og supercup finalen plus hjemmekampen mod Barcelona skulle ha været mere gennemtænkt. Synes det er vildt man ikke kunne udnytte Barcelonas høje offside linje i første kamp ved nogle smarte løb.

Og i anden kamp spillede vi jo lemming fodbold. Det skal kunne gøres bedre mod Barcelona.

Jeg synes vores transferpolitik har været vold god siden 2009. Der har været en giga fejl i Eden og der var det mig der råbte højt inden han kom til klubben fordi jeg havde spottet han var ude af fysisk form. Han var overvægtig i finalen mod Arsenal. Ellers kan man ikke klandre særligt meget. Selvfølgelig skal vi hente de bedste, men vi har brug for holdet ikke kun består af super stjerner over hele linjen, men også typer som Nacho, Cafucas osv. det er de spillere der også kan hive holdet op når det kniber.

1 år 5 måneder siden #771 af NadaMás
Besvaret af NadaMás på emne Sæson 24-25
​Jeg troede godt nok nærmere, at det var Trent der ville forlænge, end at det var Davies. Det kan selvfølgelig stadig nå at ske.

At klubben har forøget fokus på frie transfers, gør jo at der også kommer flere ‘skuffelser’, da de færreste spillere er for fine til at bruge interessen fra en anden storklub, til at forhandle en bedre kontrakt hos deres nuværende. Som eksempelvis set med Mbappé i ‘22, hvor jeg dog stadig har mine forbehold til ordet ‘brugt’.
Det er jo en rigtig god strategi - Rüdiger har været en bragende succes, Alaba var det i sin første sæson, og mon ikke Mbappé også bliver det. 
Strategien med at hente spillere med et år tilbage af kontrakten er lige så effektiv - Og det samme har fokusset på at hente spillerne unge været.

Selve strategien og udførelsen deraf været noget nær perfekt, og det bevidner truppens værdi kontra klubbens transferbalance meget vel om - For ikke at nævne trofæhøsten. 
Dertil er lønningsudgifterne sunde, og vel kun Alaba står som et eksempel på en overbetalt spiller. Og så lige Vallejo selvfølgelig, men det er en anden sag ..

Ift. venstrebacken - Såvel som højrebacken - Er det tydeligt at der skal ske noget. Hverken Mendy eller Garcia har niveauet, der er udsvingende simpelthen for store. Camavinga er jo nok det bedste kort på venstrebacken, men han er for god på midten til at blive omskolet dertil. 
Miguel er oplagt af rigtig mange årsager, men han mangler noget af det fysiske som Davies ville bringe. Tilgengæld har han en fin teknik, stort løbepensum og træffer mange rigtige beslutninger (baseret på de Girona-kampe jeg så sidste sæson). At han er ung og kan hentes for småpenge qua 50%-reglen taler jo kun godt ind i ovennævnte strategi. Dertil bliver lønpakken meget mere spiselig end hos Davies, og sidst men ikke mindst, er han en canterano og kender klubben, og dem er der ikke mange tilbage af i førsteholdstruppen.
Om det skal være på bekostning af Mendy eller Garcia har jeg lidt svært ved at vurdere. 

Hvis man er villig til at bruge lidt skejs, hedder mulighederne vel Dimarco, Grimaldo, Mendes, Theo osv. 
Her vil jeg dog nok hellere give Miguel chancen. Han var fed da han fik sine første kampe i Real, og har kun bygget på i Girona.

Klubben må prøve at få lukket Trent. Det er jo farligt at sige at man venter til sidst på sæsonen med at forhandle.

Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved NadaMás.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Lars1991

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #772 af 9eren
Side bemærkning

Davies har da ikke underskrevet endnu?

1 år 5 måneder siden #773 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæson 24-25

9eren post=181925 skrev: Side bemærkning

Davies har da ikke underskrevet endnu?

​Nej den er umiddelbart ikke skrevet under, men alle meldinger går på at det er tæt på. Men man kan da håbe at det kikser endnu 😄

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #774 af 9eren
Lorenzo Aguado kunne jo være en del af de backs vi fokusere på til næste sæson.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #775 af 9eren
VAR manipulation

for jer der godt gider at se hvor mange kendelser RM har oplevet, hvor der bliver manipuleret med Frames. For jer andre scroll videre

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #776 af 9eren
Er godt inde i Carlo Ancelottis bog, “quiet leadership”. Jo mere jeg læser jo mere håber jeg på han bliver i klubben efter sæsonen.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #777 af 9eren
Drama på Metroplitano. Men resultatet lige nu er mums!

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #778 af 9eren
Der florere positive nyheder om Joan Martinez.. Han kan begynde med bold til marts.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #779 af 9eren
Jacobo spiller med Castilla i dag og har fået scoret samt gjort nogle gode indgreb. Også Lamini spillede i går hele kampen for Juvenil A. Gjorde fin figur men han mangler at vise noget på højere niveau, endnu før vi kan få et sandt billede af hvad han kan!
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved 9eren.

• 9eren
  • Emne forfatter
  • Gæst
  • Gæst
1 år 5 måneder siden #780 af 9eren
2-2 Jacobo har målnæse!

To hovedstødsmål i dag af Jacobo på hovedet.

tænk at folk ønskede endnu en central forsvarsspiller med det talent akademi vi har. Asencio, Jacobo og Joan, plus Alaba tilbage. 
Sidste redigering: 1 år 5 måneder siden ved 9eren.

Leveret af Kunena Forum