Sæson 24-25
Jeg synes, det er nærmest uhørt, at han kommer ind fra B-holdet og så bare mere eller mindre spiller fejlfrit i alle kampe, om så modstanderen er Osasuna, Atl. Madrid eller City. Han har virkelig været en sikker skanse med masser af gode aktioner i kampene.
Men det er én ting med hans fejlfrie spil. Noget andet er hans facon - kæft mand. Der var sådan et klip på et par sekunder før startfløjtet mod Osasuna i lørdag, hvor kameraet filmede Asensio, der med et stålfast blik stod og kiggede frem og ventede på, at bolden blev givet op. Det gjorde mig sgu nærmest liderlig. Det var så determineret et blik, at det bare kilder de helt rigtige steder.
Og når kampene så går i gang, så har han den her Ramos-vibe med at trykke speederen helt i bund i tacklingerne. Det er ikke svinestreger, men hvis man har spillet fodbold på amatørniveau, kender man jo godt de der typer, der kommer hårdt ind i alle tacklinger - det er ikke fedt. Sådan er Asensio, og så er det sgu ligegyldigt, om det er en langhåret nordmand, der får en tur. Det er så fedt.
Jeg er ikke nødvendigvis sikker på, at Asensio bør være en starter, hvis Rudiger/Militao/Alaba er fuldstændig klar til efteråret, men jeg håber virkelig, at han bliver en fast del af holdet fremadrettet.
Og apropos dét: Jeg bliver fucking tosset, hvis Carlo smider ham på bænken onsdag, fordi Rudiger er blevet klart. Det må simpelthen i så fald være en Asensio/Rudiger-konstellation med Tchouameni på bænken eller midten. Hvis ikke er det alt for tydeligt, at navnene tæller langt mere end meritterne på banen.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Når man så samtidig med Ramos-vibes ser ham læse spillet fremragende og tracke tilbage, når Tchouameni glemmer at bevæge sig, for at hente bolde bag kæden eller komme ind med en sidste sekunds glidende tackling på en modstander i feltet, så lister der sig lige en billede af Varane i sin prime op foran hans ansigt. Så har vi altså en fed kombi af en spiller.
Vi må for guds skyld håbe, at han faktisk ikke er impliceret i sagen, men det tror jeg heller ikke, siden klubben turde smide ham ind på den scene til at starte med. Han er virkelig komplet og umiddelbart ligner det, at han mestrer noget af det hele. Han er svær at presse når han er på bolden, han har så meget fart, at vi kan stå højt med ham og hans duelspil er i særklasse. Det bliver spændende, når han på et tidspunkt kommer over den her fase og rammer en down periode, for det gør alle. Så skal vi se, hvad der sker, men han har bevist, at han har niveauet til at være enten fast starter eller den første i rækken.
Jeg tænker, at en frisk Alaba har noget på bolden som han ikke kan gøre og en Militao i topform med den rigtige makker (som Rudiger eller Alaba har vist sig at være) er også bare svær at komme udenom. Og så kan det jo handle meget om modstanderen eller situationen hvem der lige er det rette valg, hvis alle er klar. Men lige nu vil jeg faktisk bare gerne se Asencio spille hver gang.
Spørgsmålet er om det er realistisk Militao kan genfinde sin form efter 2 ACL skader, og ikke mindst kommer til at kæmpe med flere skader nu. Jeg tænker både Real og Militao selv ikke vil være afvisende hvis der skulle komme et Saudi bud, af frygt for flere skader.
Alabas kontrakt udløber til 2026, og den har man forhåbentlig ikke tænkt sig at forlænge før man er sikker på han er skadefri.
Tak Sebberg. Tak. Aldrig har jeg følt mig så hørt og forstået på samme tid. Det her tenderer til det bedste skriv i flere år på madridista.dk. Og jeg vil gerne lige medgive, at jeg også går fuldstændig bananasplit hvis Asencio bænkes til fordel for Tchouameni. Det må simpelthen ikke ske når vi står med så gode chancer for at gå videre mod City.Sebberg post=183376 skrev: Jeg bliver nødt til at spørge ud: Er der andre end mig, der går med lidt eksistentielle reflektioner om jeres forhold for tiden, fordi I er blevet forelsket i en anden? Og med en anden mener jeg naturligvis Raul Asensio?
Jeg synes, det er nærmest uhørt, at han kommer ind fra B-holdet og så bare mere eller mindre spiller fejlfrit i alle kampe, om så modstanderen er Osasuna, Atl. Madrid eller City. Han har virkelig været en sikker skanse med masser af gode aktioner i kampene.
Men det er én ting med hans fejlfrie spil. Noget andet er hans facon - kæft mand. Der var sådan et klip på et par sekunder før startfløjtet mod Osasuna i lørdag, hvor kameraet filmede Asensio, der med et stålfast blik stod og kiggede frem og ventede på, at bolden blev givet op. Det gjorde mig sgu nærmest liderlig. Det var så determineret et blik, at det bare kilder de helt rigtige steder.
Og når kampene så går i gang, så har han den her Ramos-vibe med at trykke speederen helt i bund i tacklingerne. Det er ikke svinestreger, men hvis man har spillet fodbold på amatørniveau, kender man jo godt de der typer, der kommer hårdt ind i alle tacklinger - det er ikke fedt. Sådan er Asensio, og så er det sgu ligegyldigt, om det er en langhåret nordmand, der får en tur. Det er så fedt.
Jeg er ikke nødvendigvis sikker på, at Asensio bør være en starter, hvis Rudiger/Militao/Alaba er fuldstændig klar til efteråret, men jeg håber virkelig, at han bliver en fast del af holdet fremadrettet.
Og apropos dét: Jeg bliver fucking tosset, hvis Carlo smider ham på bænken onsdag, fordi Rudiger er blevet klart. Det må simpelthen i så fald være en Asensio/Rudiger-konstellation med Tchouameni på bænken eller midten. Hvis ikke er det alt for tydeligt, at navnene tæller langt mere end meritterne på banen.
Men skal Militao ikke have chancen, for at vise hans niveau inden han sælges?
Tror du har ret i at man ikke forlænger med Alaba. Han må være for gammel efterhånden, men man ved aldrig.
Hvis man skal finde noget positivt i det, så får han i det mindste den pause han ellers aldrig ville have fået. Der skal næsten en karantæne til for Valverde også.Madrid777 post=183426 skrev: Bellingham får to spilledages karantæne skriver Marca. Det var da trods alt altid noget at han ikke fik mellem 4-12 dage som flere medier potentielt berettede om. Stadig latterligt at vi skal undvære ham i to kampe for den episode der. Det er inkompetence af værste skuffe fra dommerstanden.
Dette åbner op for Camavinga som simpelthen skal gå ind nu og gribe chancen og for alvor vise han kan være den balancespiller holdet har brug for. Noget han har haft virkelig svært ved desværre. Det bliver interessant at se hvor meget Ancelotti tør at satse på Cama eller om det bliver 40-årige Modric der er en del af galaopstillingen når det for alvor går løs.
Men må også bare sige det en uheldig sæson for ham. Han starter sæsonen med at sidde ude med en knæskade, og har derefter fået to andre skader. Har samlet siddet ude i 18 kampe med skader i 3 forskellige perioder (ud af 41 mulige kampe). Det altså 44% af kampene. Og så skal man som regel også lige bruge et par kampe på at spille sig varm. Så jeg tror stadig på ham, for han har trods alt vist et højt niveau i en god håndfuld kampe, så han har det stadig i sig. Må bare håbe han kan finde det frem igen hurtigt.
Drøn ærgerligt med Ceballos og virkelig synd for ham også. Det vel nærmest hans bedste periode i karrieren :(
Hvad siger vi til denne her detalje fra kampen?
Hvis man nærstuderer videoen, kan det også ligne, at Rudiger gestikulerer til Vinicius, at han skal rejse sig.
Vi har talt meget om Vini i denne sæson. Om hans store formdyk, manglende kølighed i 2025 og ulidelige attitude. Men jeg synes at kunne observere, at holdkammeraterne også i stigende grad i denne sæson er begyndt at miste tålmodigheden med den stil?
Jeg må bare sige, at jeg kun kan applaudere Bellingham i den sekvens. Vini skal i så vigtig en kamp tage sig sammen, rejse sig og løbe med hjem, hvis der ikke bliver dømt et frispark. Og så er det bare fedt, at Jude tager et langt løb, tackler bolden og så skriger af Vini.