Sæson 24-25

1 år 3 måneder siden #901 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
​Nu har Rodrygo jo faktisk en længervarende god formkurve, hvilket er sjældent, men ellers ville det da være helt oplagt at det skulle være i stedet for ham. Arda er jo en helt anden profil, men det tænker jeg også man sagtens burde kunne få til at fungere når man jo har Mbappe og Vini deroppe alligevel. Ellers er det vel i Bellingham rollen måske, som den fremskudte midtbane. Selvfølgelig når Bellingham er ukampdygtig, men det har han jo også været flere gange siden han kom.

Der er masser af plads på det her hold til Arda, hvis man tror på ham. Jeg siger ikke han skal starte hver kamp fra i morgen af, men han burde have haft en større rolle. Han har altså et enormt talent.

Og så det også bare så unfair overfor ham, at man ikke spiller ham i 10 kampe i træk og så skal han pludselig starte på udebane imod Sociedad i pokalen. Han viste jo ikke meget der, men det sgu også svært at skulle præstere fra start imod sådan en modstander på udebane, når man intet spilletid har fået op til.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 år 3 måneder siden #902 af Malthehn
Besvaret af Malthehn på emne Sæson 24-25

ElMadrid post=184238 skrev:

Malthehn post=184236 skrev:

Madridista02 post=184235 skrev: Jeg sidder med følelsen af, at hvis Güler ikke indløser sit store potentiale, så står Ancelotti tilbage med størstedelen af ansvaret. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvorfor han ikke har brugt ham mere. Alle der ser Güler spille, snakker om hvor åbenlyst det er, at han har store kvaliteter. Det må handle om, at Ancelotti ikke kan se ham passe ind i sit system, men jeg mener bare, når du har med så stort et talent at gøre, så man du passe ham ind i dit system.

​Nu er jeg nok en af dem, der virkelig ikke har været imponeret over ham – han havde nogle fantastiske indhop, hvor han scorede et par gange.
Men jeg kan ikke undgå at sidde tilbage med følelsen af, at man bare gerne vil se en ung spiller lykkes.

Jeg kan ikke se, hvem han skulle spille i stedet for – hvem tænker du?

​Jeg synes din kommentar er lige præcis det, der er problemet for man vælger at se på hans præstation uden at forholde sig til omstændighederne. 

Hvor mange kampe er det lige Arda har fået fra start? Og de gange han får lov til at komme ind, har han reelt en chance for at påvirke kampene? Måske tager jeg fejl, men jeg synes problemet med Carlo er, at han har sine favoritter, som han bruger konstant uagtet deres form eller præstationer.

Spillere som Arda og Endrik (tidligere var det også Brahim) får jo ikke en reel chance til at påvirke kampene da de ofte sidder ud mange kampe i streg og når de endelig kommer ind, er der kun få minutter tilbage af kampene at det er umuligt for dem at gøre nytte af deres kompetencer. 

Ofte træffer de forkerte beslutninger i ren desperation i håb om at afgøre kampene selv fra umulige vinkler. 

For at svare på dit spørgsmål så ligger svaret i, at hvis vi kan få plads til 39 årige Modric, som ofte ser tung og træt ud, så har jeg svært ved at se, at Carlo ikke kunne have trænet Arda til at få samme rolle. 

Jeg siger ikke at det er løsningen, men det kunne have været en mulighed frem for en Modric, som vi kun kan bruge i nogle kampe grundet hans alder. 

Der er jo bare stor forskel på Modric og Güler. Med Modric får vi en, der kan skabe ro i spillet – det så vi også senest.
Til gengæld så vi tydeligt, at Güler kom ind og smed den ene dumme bold væk efter den anden, hvilket faktisk var tæt på at koste kampen.
Hvis man tror, man skal skabe den afgørende situation konstant, så er man ikke moden nok til at spille på det niveau!

Så for mig er både Modric og Brahim – hvis man tager højrefløjen i betragtning – langt foran ham som indskifter.

Man kan mene, hvad man vil om Carlo(pisse kedeligt spil på banen), men han er ansat til at vinde og stiller derfor med de bedste spillere.
Og så tænker jeg faktisk, at dem, der arbejder med spillerne til daglig, ved en hel del mere om det – og at der også er taktiske overvejelser i spil.
Sidste redigering: 1 år 3 måneder siden ved Malthehn.

1 år 3 måneder siden #903 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæson 24-25
​Arda Güler har ikke vist noget i denne sæson, som berettiger til mere spilletid end han har fået. 

Når man så lægger rygterne oveni, som fortæller at det er en spiller, der er glad for byture og som ikke lægger den nødvendige arbejdsindsats på træningsbanen, så forstår man hvorfor han sidder så meget på bænken.

Det er lidt ærgerligt at have så meget talent og så ikke udnytte det. Men selvfølgelig er det Ancelottis skyld. Det er det jo altid.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• Madridista02
  • Madridista02's profilbillede
  • Platin bruger
  • Platin bruger
  • Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
1 år 3 måneder siden #904 af Madridista02
Besvaret af Madridista02 på emne Sæson 24-25

Siempre Madrid post=184241 skrev: ​Arda Güler har ikke vist noget i denne sæson, som berettiger til mere spilletid end han har fået. 

Når man så lægger rygterne oveni, som fortæller at det er en spiller, der er glad for byture og som ikke lægger den nødvendige arbejdsindsats på træningsbanen, så forstår man hvorfor han sidder så meget på bænken.

Det er lidt ærgerligt at have så meget talent og så ikke udnytte det. Men selvfølgelig er det Ancelottis skyld. Det er det jo altid.

​Jeg mener slet ikke Güler har fået en fair chance for at bevise sit værd. Han har fået 2minutter hist og pist og så starter han en gang imellem inde, men der er intet kontinuitet, hvilket jeg tror de fleste spillere har brug for, for at bevise sig. Han fik de sidste fem kampe af sidste sæson og han spillede alle til EM, og i alle de kampe, var det tydeligt at se, hvor god han er.

Hvis det bare er rygter, men intet officielt, at han kan lide byture, så synes jeg det er svært at bruge det til noget.

Jeg savner Pepe :(
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, ElMadrid

1 år 3 måneder siden #905 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæson 24-25
​Det er lidt voldsomt at gå fra hans nuværende situation til, at han skal starte, men det er bemærkelsesværdigt at man kan stå med så indlysende talenter i truppen og så kategorisk nægte at bruge dem. Ancelotti er ganske vist ansat til at vinde, men en del af den opgavebeskrivelse bør være, at han skal gøre det uden at ekskludere og ødelægger det talent, som vi har i truppen. Det er utopi at tro, at Güler har nogen som helst mulighed for at gøre en forskel sådan som han bliver brugt/ikke brugt pt. Han får aldrig en rytme op at køre på denne måde. 

Men tingene er som vi kender dem. Er der træthed at spore eller spillere tæt på overbelastning, så gælder det åbenbart om at få dem bundet ind og så ellers få dem brugt indtil de går i stykker. Vi har fra tid til anden set så mange slidte spillere gå rundt inde på banen som absolut ingenting giver til holdet fordi de nærmest ikke kan slæbe sig selv et par meter frem eller tilbage. Der har været perfekte muligheder til at bringe Güler de sidste 20-30 minutter i flere kampe, og hans niveau er så højt, at han sagtens kan gøre en forskel og hjælpe holdet hvis han spiller kontinuerligt og har tro på tingene. Jeg tænker også, at der ligger en vist tryghed i, at han er en stjerne på det tyrkiske landshold, men når han får 5-7 minutter hos os, så har han travlt for at få spilletid igen i den samme måned. Og man ser også med Ancelotti, at selv når spillere præsterer og afgør kampe, så kan der gå 3 kampe før man får dem at se igen. Det er ikke underligt, hvis man som helt ung spiller er stresset når man får 0 tillid fra træneren selvom talentet er indlysende. 

Vi SKAL simpelthen køre ham mere ind enten som en offensiv midtbanespiller eller højre kant i løbet af kampene, så vi kan bygge ham op i kampform og tryghed. Jeg ser ham ikke ligge nede i den dobbelte pivot som vi har set en del gange efterhånden, men der er masser af plads til at han kan aflaste de andre og give en ny dimension til holdet. Jeg bliver voldsomt træt af, hvis vi ikke formår at forløse Arda Güler...
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE

1 år 3 måneder siden #906 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæson 24-25
​Og argumentet med at trænerne i klubben sikkert ved bedre køber jeg bare ikke mere efter Asencios indtog i startopstillingen. Jeg har ellers også haft en tendens til at være lidt skeptisk om de spiller der ikke får chancen mon virkelig er sååå gode (inklusiv på Castilla) når de ikke får chancen. Det er jo nok en grund til det... Men vi ser altså bare eksempler på at når man så er presset til at spille dem, jamen så kan mange af dem også. Vi ser det også når de spiller i andre klubber. En af de bedste venstre backs i ligaen kom jo fra Castilla... jeg nægter at tro på vi ikke kunne have fået forløst hans talent også, især når vi har haft så store problemer på den plads. Så det lidt noget andet med f.eks. Nico Paz, som spiller på en plads med enorm konkurrence. 

Summa summarum jeg har ikke tillid til at Ancelotti og co ved bedst og det er de rigtige der spiller og får chancen. Modet er der ikke desværre.
Følgende bruger(e) sagde tak: KWE, NickyMad, NachoFernández

1 år 3 måneder siden #907 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæson 24-25
​Betinget dom til Rüdiger, så han er altså med mod Arsenal, hvilket selvsagt er ekstremt vigtigt. De andre i den her sag fra UEFA er i øvrigt også med, Mbappe idømt samme betingede dom, Vinicius er gået helt fri og Ceballos har blot fået en bøde. Lad os så håbe at spillerne kan holde sig i skindet i det resterende af turneringen, det sidste vi har brug for er dumme karantæner.

DC19

1 år 3 måneder siden #908 af asp3200
Besvaret af asp3200 på emne Sæson 24-25
​Efter katastrofen igen i går sagde en ven, hvad gør i næste sæson med venstre back.

Mendy, Garcia er jo slet ikke på niveau. Hvem skal vi gå efter?

Vi har jo 500 mil euro når Saudi snupper Vini ;)

1 år 3 måneder siden #909 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

asp3200 post=184600 skrev: ​Efter katastrofen igen i går sagde en ven, hvad gør i næste sæson med venstre back.

Mendy, Garcia er jo slet ikke på niveau. Hvem skal vi gå efter?

Vi har jo 500 mil euro når Saudi snupper Vini ;)

​Det kræver jo, at Perez er lidt fornuftig ift transfers, hvilket ikke ligefrem har været tilfældet de senere år...

Men reelt set skal vi jo nærmest have et halvt nyt hold. 9'er, spilstyrende midtbanespiller, venstre OG højreback, mindst 1 centerforsvarer... og gerne en naturlig højrekant. 

City skulle være ret interesserede i rodrygo til deres venstrekant, og da han aldrig får den i madrid, så er det nok fornuftigt nok at tage imod de store penge for rodrygo, og så få en naturlig højrekant - måske saka. Og så forhåbentligt farvel til vini til de absurde saudi penge - så får vi mbappe ud på venstrekanten, hvor han er bedst, og kan bruge pengene på de øvrige forstærkninger.

Ift indkøb på de andre pladser, jeg ved virkelig ikke hvem det skulle være. Men sikkert er det at vi mangler de typer / positioner.

1 år 3 måneder siden #910 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæson 24-25
Tror Real skal være ærlige og sige, okay, vi har nogle fantastiske spiller, som desværre ikke kan spille på deres bedste plads. 

Derfor kunne Rodrygo blive en fantastisk spiller på City’s venstre kant. 120 mio euro ja tak. 

Vini SKAL videre fra Real og La liga. Han vil aldrig få ro og fred til at blive den bedste udgave af sig selv. Ned til hans idol Ronaldo i Saudi. 400 mio euro ja tak. 

Investere de penge i:

Center back: Dean Huijsen // Spansk, venstrebenet, fremtiden. 

Højreback: TAA // Teknik, afleveringer og overblik. 

Central midt: Vitinha // spilstyrende, arbejdsom, ro. 

Højre wing: Saka // Dribling, et-to, disciplineret. 

Angriber: Sesko // Høj, stærk, hurtig, teknik, afslutninger, VIGTIGST AF ALT, et bæst i feltet. 

4-2-3-1

Sesko

Mbappe     Bellingham     Saka

Vitinha     Valverde

Mendy   Huijsen   Rüdiger   TAA
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

1 år 3 måneder siden #911 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæson 24-25

Dybbøl post=184602 skrev: Tror Real skal være ærlige og sige, okay, vi har nogle fantastiske spiller, som desværre ikke kan spille på deres bedste plads. 

Derfor kunne Rodrygo blive en fantastisk spiller på City’s venstre kant. 120 mio euro ja tak. 

Vini SKAL videre fra Real og La liga. Han vil aldrig få ro og fred til at blive den bedste udgave af sig selv. Ned til hans idol Ronaldo i Saudi. 400 mio euro ja tak. 

Investere de penge i:

Angriber: Sesko // Høj, stærk, hurtig, teknik, afslutninger, VIGTIGST AF ALT, et bæst i feltet. 

4-2-3-1

Sesko

Vitinha     Valverde

Udover mendy, så lyder det som en fantastisk plan.

1 år 3 måneder siden #912 af longwind
Besvaret af longwind på emne Sæson 24-25

Dybbøl post=184602 skrev: Tror Real skal være ærlige og sige, okay, vi har nogle fantastiske spiller, som desværre ikke kan spille på deres bedste plads. 

Investere de penge i:

4-2-3-1

Sesko

Vitinha     Valverde

​Ikke dårligt, men Mendy må ikke overleve endu en sæson med det han har vist. Jeg så gerne Camavinga som permanent VB, han får aldrig succes på midtbanen, men han er en god boldvinder og fin teknisk.

Tror også det er urealistisk at sælge både Vini og Rodrygo. Jeg har mere fidus til at sælge Vini og bruge Rodrygo, han er nemlig god i de små rum, og jeg tror, at han uden Vinis boldslugeri ville få et rigtig godt samarbejde med Mbappe. Man kunne også eksperimentere med ham i en central rolle, mens man selvfølgelig også skal have en rigtig angriber til andre situationer. Rodrygo er så fleksibel at jeg gerne holdt på ham.

Saka tror jeg aldrig vi får, og jeg ønsker ham egentlig heller ikke, jeg tror Brahim kunne udfylde en lignende rolle uden at skulle bruge 200 mio.

Jeg synes vi har materialet, der er bare for mange kokke i angrebet og en manglende balance på midtbanen. For mig handler det om, at målene skal komme primært fra Mbappe og Bellingham, og så skal resten af holdet være bygget til at sætte dem op.

En ikke-utopisk opstilling kunne være

Rodrygo/Sesko

Mbappe     Bellingham     Brahim/Güler

Tchouameni     Valverde

Camavinga  Asencio/Huijsen  Rüdiger  TAA

Leveret af Kunena Forum