Sæsonen 25-26
Vildt vi kommer til at have en trup med Mastantuono, Güler og Nico Paz. Tre venstrebenede teknikere.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Han bliver svær at komme udenom Nico Paz. Endnu engang i dag scorer han. 3 mål og 3 assists i ligaen nu efter 5 kampe. Imponerende. Como ligger også godt til i tabellen.Estadio Santiago Bernabéu post=188358 skrev: Jeg har savnet at have en bred trup. En trup der kan tåle skader og karantæner. Så jeg byder ham velkommen.
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Tchou, Valverde eller Jude kan ikke gøre det.
Arda er mere som Modric, en playmaker.
Kan det være at vi skal sætte Ceballos ind? Han er godtnok en Temu Kroos, men bevægelig og kan skabe balance mellem Tchou og Valverde. Valverde kan ikke styre en kamp, Tchou er mere en Casemiro type.
Vores midtbane bliver udstillet når vi møder bedre hold, selvom vi har verdensklasse navne på midtbanen - men de gør ikke hinanden bedre og der mangler balance.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Jeg tror at Camavinga er løsningen. Camavinga i en tilbagetrukket rolle og Bellingham på 10’eren. Tchouameni får nok fortsat lov til at spille sin hybrid mellem forsvarsspiller og midtbanespiller. Xabi synes ret overbevist om at det er det rigtige. Jeg tror også at angrebet hedder Vini, Mbappe, Franco.Cristiano7 post=188490 skrev: Vi mangler virkelig en leder på midtbanen…. en som styrer midtbanen ligesom Kroos.
Tchou, Valverde eller Jude kan ikke gøre det.
Arda er mere som Modric, en playmaker.
Kan det være at vi skal sætte Ceballos ind? Han er godtnok en Temu Kroos, men bevægelig og kan skabe balance mellem Tchou og Valverde. Valverde kan ikke styre en kamp, Tchou er mere en Casemiro type.
Vores midtbane bliver udstillet når vi møder bedre hold, selvom vi har verdensklasse navne på midtbanen - men de gør ikke hinanden bedre og der mangler balance.
Det interessante bliver forsvaret. Huijsen synes ret sikker, men skal det være Militao? Han har ikke været overbevisende i et stykke tid. Skal det hellere være Carreras i midterforsvaret? Og hvad højreback? Tilhører den Carvajal, Valverde eller Trent?
.................................Courtois.............................
Valverde....Tchouaméni...Huijsen.....Camavinga
....................Nico Paz..............Güler....................
Mastantouno..........Bellingham...............Vinicius
................................Mbappe...............................
Jeg er sikker på at Tchouaméni kan blive en fantastisk centerforsvar. Han har alle de samme kvaliteter som Huijsen, udover en fantastisk fysisk, og hvis kan kan lære at placere sig ordentligt, så kan han blive verdensklasse.
Camavinga har nærmest aldrig været bedre end da han vikarierede som venstreback. Det kan godt være han var hurtigt ude med den klassiske "jeg er midtbanespiller"-historie, men mon ikke han retter ind, hvis han får klar besked. Han er i min optik længder bedre både offensivt og defensivt end Carreras og Fran Garcia.
Valverde har den fordel at han er umulig ikke at elske, men han har den 'bagdel' at Güler er 10 gange mere kampafgørende end han er og det samme er Nico Paz, som har Bellinghamsk verdensklasse over sig. Så hvad skal der blive af Valverde? Han må indtage højrekanten eller højrebacken, afhængigt af om det kommer gang i Trent og Mastantouno udvikling...
Men overvej det lige. Hvis man ser bort fra at spillerne skal bruge en tilvænningsperiode (som S. Ramos da han blev rykket ind i centerforsvaret), så er dette er altså en bagkæde med alt hvad man kan drømme om: højde, drøjte, styrke, hovedstødsstærke, arbejdsomme og alle som én har en fantastisk boldomgang og teknik til at starte opspillet fra bagkæden spanien-style.
Vil gerne høre Jeres mening! Fortæl mig hvorfor det aldrig ville virke? Eller kan I se meningen med galskaben? :)
---
The club is concerned about a lack of leadership in the dressing room.
After the Atletico game, players had a frank exchange, criticizing some juniors for their attitude in the build-up. @MarioCortegana
---
Well, well, well. Så det er altså ikke kun mig der kan se det.
Jeg kan ikke se forbedringen i at have Tchouameni i midterforsvaret over Militao. Militao er god på hovedet, god i pasningerne og hurtig. Synes også Trent er langt bedre på bolden end Valverde.nono post=188766 skrev: Meget kan man sige om Guardiola, men jeg kan altså godt lide hans model med at lade boldsikre spillere glide ned i forsvaret. Stod det til mig så forsøgte man sig med nedenstående model næste år.
Jeg er sikker på at Tchouaméni kan blive en fantastisk centerforsvar. Han har alle de samme kvaliteter som Huijsen, udover en fantastisk fysisk, og hvis kan kan lære at placere sig ordentligt, så kan han blive verdensklasse.
Camavinga har nærmest aldrig været bedre end da han vikarierede som venstreback. Det kan godt være han var hurtigt ude med den klassiske "jeg er midtbanespiller"-historie, men mon ikke han retter ind, hvis han får klar besked. Han er i min optik længder bedre både offensivt og defensivt end Carreras og Fran Garcia.
Valverde har den fordel at han er umulig ikke at elske, men han har den 'bagdel' at Güler er 10 gange mere kampafgørende end han er og det samme er Nico Paz, som har Bellinghamsk verdensklasse over sig. Så hvad skal der blive af Valverde? Han må indtage højrekanten eller højrebacken, afhængigt af om det kommer gang i Trent og Mastantouno udvikling...
Men overvej det lige. Hvis man ser bort fra at spillerne skal bruge en tilvænningsperiode (som S. Ramos da han blev rykket ind i centerforsvaret), så er dette er altså en bagkæde med alt hvad man kan drømme om: højde, drøjte, styrke, hovedstødsstærke, arbejdsomme og alle som én har en fantastisk boldomgang og teknik til at starte opspillet fra bagkæden spanien-style.
Vil gerne høre Jeres mening! Fortæl mig hvorfor det aldrig ville virke? Eller kan I se meningen med galskaben? :)
Derudover tør jeg ikke tænke på hvordan vi skal forsvare omstillinger med Güler og Nico Paz som de bagerste midtbanefolk.
Men jeg kan umiddelbart godt se at Valverde og Camavinga faktisk er bedst som backs eller wingbacks. Synes ikke de bringer nok centralt i banen - slet ikke fremover banen.
Glad for at du kan møde mig på halvvejen :-) Der mangler selvfølgelig den kontekst for mit indlæg, at jeg dybest set mener at vores forsvar, med undtagelse af Huijsen er komplet fallit: Rüdiger er en fin backup, men formen har altså været langsomt nedadgående siden hans bedste sæsoner i Chelsea. Militao og Alaba betragter jeg som mere eller mindre fodboldinvalide. Militao kunne være blevet verdens bedste forsvarsspiller, men desværre har skader sat en stopper for den drøm. Jeg ved godt han stadig er forholdvist ung, men jeg tvivler virkelig på at han kommer tilbage til storform efter 2 ACLs - et på hvert knæ, ville tage farten ud af selv Usain Bolt. Tchouaméni har derimod aldrig været alvorligt skadet er 25 år, stor, stærk, hurtig, med fremragende teknik og en solid distribution - især de simple afleveringer. Jeg tror han kan blive rigtig god for os dernede - evt med landsmanden Camavinga ved sin side (på venstrebacken).Ramos4 post=188843 skrev:
Jeg kan ikke se forbedringen i at have Tchouameni i midterforsvaret over Militao. Militao er god på hovedet, god i pasningerne og hurtig. Synes også Trent er langt bedre på bolden end Valverde.nono post=188766 skrev: Meget kan man sige om Guardiola, men jeg kan altså godt lide hans model med at lade boldsikre spillere glide ned i forsvaret. Stod det til mig så forsøgte man sig med nedenstående model næste år.
Derudover tør jeg ikke tænke på hvordan vi skal forsvare omstillinger med Güler og Nico Paz som de bagerste midtbanefolk.
Men jeg kan umiddelbart godt se at Valverde og Camavinga faktisk er bedst som backs eller wingbacks. Synes ikke de bringer nok centralt i banen - slet ikke fremover banen.
Militao har gjort det overraskende godt i denne sæson, men jeg må indrømme at jeg nok aldrig kommer til at stole på ham og det har jeg heller aldrig gjort, selv da han var uden skader.
Rudiger er jeg i tvivl om, han blev misbrugt sidste sæson da han ikke fik en eneste pause. Vi må se om han kan komme tilbage, jeg har ikke helt mistet håbet for ham. Asencio er en fin bredespiller men ikke mere end det.
Vi kunne nok godt bruge en ægte fysisk stærk styrmand, men jeg ved ikke hvem det skulle være nu når Saliba har forlænget. Jeg har store forventninger til Joan, men hans profil minder umiddelbart meget om Huijsen.
Mht til vores backpladser er jeg lidt i tvivl, Trent skal selvfølgelig have chancen, men vi skal jo have en solid backup, jeg ved ikke hvor længe Carvajal holder. Carreras har været solid men han er jo ikke helt oppe at ringe endnu. Man kan jo ikke være andet end grøn af misundelse når man kigger på PSGs to backer.
Vi får brug for noget mere til forsvaret til næste sæson, helt klart.
Tænker ikke der sker det store på backerne - desværre.