Sæsonen 25-26

3 uger 5 dage siden #1549 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Mourinho bænkede Kaka.

Et godt tegn?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 5 dage siden #1550 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26

NachoFernández post=196065 skrev:

Hamid8210 post=196051 skrev: En system- træner fik sparket efter 6 måneder. Holdet er ikke klar til det. Ikke under Perez. Men Mou havde altså også et helt andet hold i sin tid. Men manden er stadig elsket den dag Idag

​Selvfølgelig er holdet klar. Hvis dele af holdet ikke er, så skal de ikke være der. Vil vi genskabe noget som helst, så skal vi følge med tiden og så må de som ikke vil købe ind på en dygtig træners ideer jo smutte.

Men det er jo bare ikke sådan tingene fungere i Real Madrid. Det har vi jo lige været vidne til. Fodbold mæssigt følger Real Madrid ikke med tiden.

Sidste redigering: 3 uger 5 dage siden ved Real HWL.

3 uger 5 dage siden #1551 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=196063 skrev: Real Madrid CEO Jose Angel Sanchez is completely AGAINST hiring Jose Mourinho; he wants to keep Alvaro Arbeloa. However, Florentino Perez wants to bring in Mourinho, according to Record.

-

Okay, det er dum og dummere på ledelsesgangen.

Måske meget godt, at Perez bestemmer alligevel..

​Det er virkelig dum og dummere :D Det er de samme mennesker, som fornyer stadions, laver sponsoraftaler, står bag andre store aftaler, styrer økonomien og sætter en sportslig retning for et fodboldhold på øverste hylde. Fodbolden er jo det absolut vigtigste for klubben, men det er sjovt nok det, de ved mindst om, men som de insisterer på at lede. 

I stedet: ansæt en sportsdirektør, der kan lave en rød tråd på klubbens hold. 

3 uger 5 dage siden #1552 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 25-26
​Jeg håber at Mou bliver offentliggjort i Real Asap. Det vil 100 procent også betyde at Vini IKKE forlænger 
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

3 uger 5 dage siden #1553 af Ramos4

mohbar post=196069 skrev: ​Jeg håber at Mou bliver offentliggjort i Real Asap. Det vil 100 procent også betyde at Vini IKKE forlænger 

​Det kan selvfølgelig også være en fed bonus, at vælge en træner Vini ikke kan med.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 uger 5 dage siden #1554 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26

AmorMadrid post=196060 skrev: ​Jeg er nået dertil hvor resultaterne er anden prioritet for mig. Det vigtigste er at få ændret kulturen i klubben og at få rettet op på mange af spillernes ekstremt lade, ligegyldige og selvoptagede attitude, hvor de tydeligvis går mest op i, at der ikke er for meget pres, og at de har så meget frihed som muligt. Det har ødelagt en stor del af lysten til at se Reals kampe,

​Jeg er så enig i denne del. Jeg har selv været fan i 25 år, og det er første gang nogensinde jeg har mistet lysten til at følge holdet, og kan se der er flere herinde.
Jeg er knap så optimistisk som dig ift. Mourinho, fordi jeg har svært ved at se ledelsen give ham frie tøjler.. så havde de jo givet Xabi det. Og jeg tror desværre heller ikke Mourinho har det i sig længere. Jeg gætter på han starter med at trække i land ift. alt det han har sagt om Vini, såfremt det bliver Mourinho og Vini stadig er her til den tid. Fejler vi igen næste sæson, håber jeg Perez indser han bør trække sig.
Følgende bruger(e) sagde tak: asp3200, Real HWL

3 uger 5 dage siden #1555 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26

mohbar post=196069 skrev: ​Jeg håber at Mou bliver offentliggjort i Real Asap. Det vil 100 procent også betyde at Vini IKKE forlænger 

Du drømmer. ​Vi skiftede en træner ud, fordi Vini ikke kunne med ham. Forlænger Vini, starter Mou med at hylde ham som det første. Sådan som Mourinhos karriere er gået nedad bakke, tror jeg han vil gøre alt for at få en storklub igen.. også at holde Vini glad, skulle Perez bede om det.
Jeg ser kun Vini smutte hvis de ikke bliver enige om lønnen.
Sidste redigering: 3 uger 5 dage siden ved NickyMad.

3 uger 5 dage siden #1556 af Raul7-2880
Besvaret af Raul7-2880 på emne Sæsonen 25-26

El Siete post=196056 skrev: ​Er umiddelbart ikke så vild med ideen om Mourinho, synes vi skal se fremad som klub, men han virker ikke som en der finder sig i noget fra hverken Perez eller visse spillere i truppen, så måske han rent faktisk kan få klubben på ret kurs igen. Det bliver enten rigtig godt eller det hele er brændt ned til grunden efter 6 måneder :D 

Men Perez presser angiveligt personligt på for at det bliver ham, og fejler det, hvor længe kan han så overleve?

​Perez skal akut ud hvis Mourinho også fejler! 
Ja ja 7 Champions League-titler er på papiret fuldstændig vanvittigt.
Men men:
7 mesterskaber på knap 24 år i en liga, hvor det reelt ofte kun er to hold, der konkurrerer om titlen, er ikke just overvældende.
2 Copa del Rey-titler understreger heller ikke ligefrem dominans på hjemmefronten.
Sidste redigering: 3 uger 5 dage siden ved Raul7-2880.

3 uger 5 dage siden #1557 af Ramos4
Når man ser hvad moderne fodbold kan i kampen mellem PSG og Bayern, så kan man godt blive liiidt træt af at vores præsident pønser på at støve Mourinho af.

Så er det tilbage til øjeprikkerier, provokationer og parkerede busser.

Formentlig også titler og en bedre indstilling. Men fodboldmæssigt er det bare endnu en glippet mulighed for at komme ind i det 21. århundrede.

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, El Siete

3 uger 5 dage siden #1558 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 25-26

Ramos4 post=196075 skrev: Når man ser hvad moderne fodbold kan i kampen mellem PSG og Bayern, så kan man godt blive liiidt træt af at vores præsident pønser på at støve Mourinho af.

Så er det tilbage til øjeprikkerier, provokationer og parkerede busser.

Formentlig også titler og en bedre indstilling. Men fodboldmæssigt er det bare endnu en glippet mulighed for at komme ind i det 21. århundrede.

​Bliver eventuelt nok mere som kampen i morgen (haram el clasico) mellem Arteta og Simeone. 

3 uger 4 dage siden #1559 af Raúl Madrid
Besvaret af Raúl Madrid på emne Sæsonen 25-26
Jeg skriver meget sjældent herinde, men kan mærke at jeg må ud med noget. Har fulgt Madrid i tykt og tyndt siden 99/00 sæsonen. 

Mit spørgsmål er; har Florentino Perez nogensinde haft kontrol over hvad han foretog sig, eller er han bare ekstrem heldig og god til at forblænde folk med store dyre indkøb?

Fans har desværre en tendens til at blive forblændet, så længe titlerne kommer ind, men Real har været dårligt ledet siden 2000! Som I kan fornemme, har jeg aldrig været fan af Diktator Perez. 

Men lad os tage et kig på hans ansættelser, siden han vendte tilbage i 2009 (tænk at turde at genopstille, når man 2,5 år tidligere træk sig med hovedet nede i skam). Han vil gerne ansætte Mou som er hans Plan A, B og C. Han ender med Pellegrini, da Mou ikke er til rådighed - Pellegrini leverer sublimt fodbold, får 96 point (højeste ever i klubben) og Real spiller flot fodbold. Fair - de vinder ikke noget og han bliver fyret (ingen fokus på tillid til projektet).

Så kommer hans elskede Mou ind og får nogenlunde styr på tingene, men med et forfærdeligt udtryk af klubben. Derefter kommer Carlo som vinder CL og cuppen, han bliver selvfølgelig fyret året efter, selvom Real var millimeter fra endnu en CL - hvilket havde sikret ham endnu en sæson - igen - det er tilfældigheder der får trænerne fyret. Ind kommer Zidane (hopper let og elegant Benitez over), som bare er ren lottokupon, hvilket han får held med, da de vinder 3 CL.

Dernæst er han igen en hovedløs kylling der ansætter uden noget fundament, ved at hente Lopetegui fordi han jo gør det godt for Spanien - ingen videre betænkning om det passer i klubben. Hans nye Plan A, B og C Zidane kommer ind og redder tingene lidt igen, dernæst Carlo (fra Everton!) fordi ingen andre er på markedet - her vinder Real 2 af de heldigste CL ever! Intet er kønt, men der bliver vundet og derfor er folk igen forblændet. På spillerfronten henter han den ene galactico efter den anden - man skulle tro han havde lært af sig første periode, men næh nej. Vi henter da lige alle stjernerne, ansætter en proforma træner også må de klarer ærterne selv.

Han har gjort noget godt for klubben økonomisk, da den ikke var så got drevet, da han overtog i 2000, men derudover er han den værste træner rent sportsligt ever! Jeg giver en F for titlerne, det er ikke hans fortjeneste, men som sagt held. Ligaen er meget sværere at vinde end CL, da det kræver kontinuitet og Perez har i sine to perioder aldrig formået at vinde 2 liga titler i streg - let that sink in…

Real Madrid er ikke en velsmurt maskine, og bliver det aldrig så længe diktatoren er ved roret. Glæder mig til den dag han er væk. I mellemtiden håber jeg alt går galt for klubben (ja, kald mig dårlig fan - I don’t Care), så han muligvis trækker sig igen, eller at der sker drastiske organisatoriske ændringer, og man derved kan få en kultur i klubben hvor en trænertype som Alonso får tid, plads og magt. 

Ingen Real træner har nogensinde haft noget at skulle have sagt ift spillerindkøb udover Mou og til dels Zidane. Kan Diktator Perez ikke bare selv gå ned på bænken og være proforma træneren, nu når det er så simpelt at hente alle de bedste spillere og forvente de bare kan slå alle. Han tror det er FM.

Det var mine 2 cents - peace

Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Ramos4, NickyMad, Mas

3 uger 4 dage siden #1560 af Mas
Besvaret af Mas på emne Sæsonen 25-26
Jeg forstår frustrationen, og der er da pointer her der er svære at afvise – men spørgsmålet er hvad der egentlig kræves for at blive tilfreds?

Siden 2000 har Real Madrid vundet 8 Champions League-titler – suverænt flest af nogen klub i verden i den periode. Dertil kommer 9 La Liga-titler, 6 UEFA Super Cups og 7 verdenstitler Club World Cup/. Det er et trofæskab som næsten ingen klub i historien kan matche over en tilsvarende periode.

Den automatiske afskrivning af alt som "held" er en bekvem forklaring, men den holder ikke i længden. Tre CL-titler i træk er ikke held – det er systematisk evne til at præstere i knockout-fodbold på det højeste niveau, sæson efter sæson.

Det eneste punkt jeg faktisk giver dig ret i er ligaen. 9 titler siden 2000 er ikke dårligt, men når Barcelona har 12 i samme periode, siger det noget om at Madrid aldrig rigtig har haft et jævnt greb om den – det virker næsten som om den bliver behandlet som en bonus når CL-maskinen kører.

Men "F for titlerne"? Det er vel det modsatte af hvad tallene viser.

Bayern München47 trofæer (19 liga, 3 CL, 11 cup, 14 øvrige)

PSG44 trofæer (11 liga, 1 CL, 11 cup, 21 øvrige)

Real Madrid41 trofæer (9 liga, 8 CL, 3 cup, 21 øvrige)

Barcelona40 trofæer (12 liga, 4 CL, 8 cup, 16 øvrige)

Man City 26 trofæer (8 liga, 1 CL, 3 cup, 14 øvrige)
Sidste redigering: 3 uger 4 dage siden ved Mas.
Følgende bruger(e) sagde tak: -#7-, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum