Sæsonen 25-26
Det er en risiko at blive ved med at købe galacticos ind, for på et tidspunkt er der ikke nogen, der er vant til at knokle.
Det bliver nok en 3-5-2 opstilling for balancens skyld. Ellers er Fortea, der heldigvis for os lige har forlænget, klar til at brage ind på holdet.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Det kan lade sig gøre med en højreback der er rigtig god fremadrettet og under middel defensivt, til gengæld.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Det er helt vildt spændende for en gangs skyld at være Real Madrid fan. Jeg går og glæder mig til at vi spiller. Læser nyheder med klubben som aldrig før og sluger taktiske analyser i mig. Noget jeg lagde mærke til i går ved alle tre mål var at de bestod af hurtigt opspil konsekvent op gennem midten. Vini og Gonzalo G lavede dejlige dybdeløb, stor applaus til dem. MEN, forestil jer hvad Mbappé kunne gøre med de bolde Bellingham og Trent leverer for dem. Det eneste spørgsmålstegn der stadig hænger i i luften uafklaret, er hvordan Vini og Mbappé kommer til at fungere på samme hold. Det er noget Xabi skal kunne løse hvis han vil have et altdominerende hold man vil huske mange år i fremtiden. For hvis han kan lykkedes med det, så bliver det stort.
Jeg har en sådan næsten barnlig og indbildsk tro på at det her Xabi-bold kan blive rigtig godt. Den tro vil jeg holde fast i medmindre jeg ser andet. Kort sagt, Xabi tillader mig at turde drømme stort igen. Juventus bliver en styrkeprøve, hvor vi burde blive matchet på e to højere niveau end hidtil. Det bliver interessant at se hvordan holdet responderer på dette .
Gonzalo Garcia derimod...han minder lidt om Raúl. Det smager lidt af Raúl. Med hans arbejde dybt i banen, uselviskheden, lobbet i dag. En spansk angriber af egen avl, av av av. Det er først nu det går op for mig, hvor meget jeg har savnet det.
Forestil jer at Gonzalo sender den afgørende scoring ind i en CL-knock-out-kamp på Bernabéu med et lob.
Som flere også beskriver, så glæder man sig rent faktisk til at se en Real Madrid kamp nu. Og med en spiller som GG, så gælder det kun endnu mere. Mbappé skal nok lave 40 mål igen og det er jo også nice, men jeg ville elske det tusind gange mere at følge med uge for uge, for at se om Gonzalo starter, spiller godt, scorer. Om det så kun er jagten på 20 mål, det er sådan set ligegyldigt.
Det er alt for længe siden vi har haft en spansk angriber på holdet, med kvalitet og starter-potentiale. Det giver bare en ekstra dimension til Real Madrid med en spansk angriber. Hvert fald for mig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- NachoFernández
- Platin bruger
-
På highlights var der en del situationer, hvor både Vini og Garcia sammen med Jude eller Arda nærmeste var 3 mod 2 med de to angribere på siderne af stopperne i helt perfekte positioner til at komme afsted mod mål. Det så virkelig effektivt ud og svært at dæmme op for så snart bolden kom ind til den offensive midt.
Er lidt ked af at jeg gik glip af kampen i nat, men det er virkelig opløftende at det gik så godt og endnu engang lader det til, at holdet tog et skridt fremad. At vi også ser nogle nye taktiske ideer med hvem der går hvorhen er også positivt. Håber vi er taktisk fleksible samtidig med at være tro mod strukturen.
Det bliver wingbackerne der skal give bredden.
De €90 mio kan bruges på en venstre back og andre positioner. Eller bare på afbetalinger af diverse indkøb af sydamerikanske u19 spillere.
89 touches
83% passing
2 key passes
3 long balls completed
3 successful crosses
1 dribble completed
6 duels won
1 foul won
4 tackles
5 clearances
2 interceptions
Spillekarakter på 8.0
Et godt eksempel på at statistik og spiller karakter langt fra altid er retvisende. Går ud fra du ikke så kampen, og i så fald er det svært at forklare, men især i defensiven lignede han langt mere Lucas Vazquez end han lignede Carvajal, alene i 2. halvej er han skyld i 3 chancer til Salzburg (havde de nu scoret på de chancer, så havde han været syndebukken, men fordi de ikke gjorde det, så hører du ikke om det i highlights)Real HWL post=186692 skrev: Jeg forstår ikke den kritik af Trent i går.
89 touches
83% passing
2 key passes
3 long balls completed
3 successful crosses
1 dribble completed
6 duels won
1 foul won
4 tackles
5 clearances
2 interceptions
Spillekarakter på 8.0
Donde está la biblioteca?
Men man skal i hvert fald ikke fokusere på hans mangler, for ja dem har han. Til gengæld kan han så meget andet når vi har bolden som Lucas ikke engang kunne drømme om at kunne.
Fordi Vini træk med i banen og aktivt deltog i defensiven (det var ikke Rodrygo agtige alibi opdækning, han jagtede aktivt bolden og var opmærksom på at lukke huller, en Vini jeg ikke kan huske jeg har set før), så lå ham og GG centralt lige foran 3-mands midtbanen, dvs at når der blev slået kontra så løb Vini hovedsageligt op igennem midten, men i det mere etablerede opbyggende spil gled han ud til venstrekanten, men var sp meget bedre til at skille sig hurtigere af med bolden og løbe ind i banen når det var en mulighed. Generelt en meget mere bevægelig Vini end vi er vandt til, og bedre til at skulle sig af med bolden.NachoFernández post=186689 skrev: På highlights synes jeg at se i går, at Vinicius hovedsageligt kom meget længere ind i midten, når vi var på bolden end i de første to kampe. Atså nærmest som en frontangriber sammen med Gonzalo Garcia. Det giver vel også mening når Tchouameni skulle ned i bagkæden, hvilket skubber Fran ud. Lå han generelt inde som angriber i opbygningen? Det ville måske være positivt i stedet for, at han skal drible 2-3 mand ude på siden. Lad os få ham ind, hvor han kan løbe dybt, løbe på tværs og få nogle snævre 1v1 mod potentielt langsommere forsvarsspillere eller så tæt på feltet, at man ikke tør røre ham.
På highlights var der en del situationer, hvor både Vini og Garcia sammen med Jude eller Arda nærmeste var 3 mod 2 med de to angribere på siderne af stopperne i helt perfekte positioner til at komme afsted mod mål. Det så virkelig effektivt ud og svært at dæmme op for så snart bolden kom ind til den offensive midt.
Er lidt ked af at jeg gik glip af kampen i nat, men det er virkelig opløftende at det gik så godt og endnu engang lader det til, at holdet tog et skridt fremad. At vi også ser nogle nye taktiske ideer med hvem der går hvorhen er også positivt. Håber vi er taktisk fleksible samtidig med at være tro mod strukturen.
Donde está la biblioteca?
Militao er stadig ikke noget nær kampklar på højeste niveau. Så vi har kun Rüdiger, Asencio og Huijsen. Vi er næsten nødt til at hente nogen allerede. Joan Martinez er jo også i sin genoptræningsfase. Jacobo er...ikke god nok.