Sæsonen 25-26

10 måneder 3 uger siden #793 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
Robben var rimelig injury prone på det tidspunkt, og jeg havde hvert fald ikke regnet med at han ville blomstre så meget op som han gjorde i Bayern. Men ja, Robben og Ronaldo havde været et sygt par.

Sneijder var også god. Jeg kunne godt lide ham. Men navnet var nok ikke stort nok.

Det sjove er jo, at efter vi solgte Sneijder og Robben i sommeren 2009 stod de over for hinanden i Champions League finalen 2010 for Inter og Bayern...på Bernabéu.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Estadio Santiago Bernabéu

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 3 uger siden #794 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=187239 skrev: Robben var rimelig injury prone på det tidspunkt, og jeg havde hvert fald ikke regnet med at han ville blomstre så meget op som han gjorde i Bayern. Men ja, Robben og Ronaldo havde været et sygt par.

Sneijder var også god. Jeg kunne godt lide ham. Men navnet var nok ikke stort nok.

Det sjove er jo, at efter vi solgte Sneijder og Robben i sommeren 2009 stod de over for hinanden i Champions League finalen 2010 for Inter og Bayern...på Bernabéu.

Med Mourinho i spidsen for Inter. Samme sommer han skiftede til Real Madrid. Der var noget skæbnesvangert over den finale.

10 måneder 3 uger siden #795 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Med til historien var jo også at det var Ramon Calderon der havde købt de spillere og lavede en lille hollandsk koloni i Real Madrid (Nistelrooy, Van der vaart, Drenthe). Perez ville jo helst have sin egen æra og sælge spillerne Calderon stod bag.

10 måneder 3 uger siden #796 af Estadio Santiago Bernabéu
​Tror I egentlig det er derfor Laporta kører en kampagne mod Ter Stegen og sørger for at hele fanbasen vil have den tyske topkeeper ud? Fordi han er købt af en tidligere præsident?

10 måneder 3 uger siden #797 af Ramos4

Estadio Santiago Bernabéu post=187249 skrev: ​Tror I egentlig det er derfor Laporta kører en kampagne mod Ter Stegen og sørger for at hele fanbasen vil have den tyske topkeeper ud? Fordi han er købt af en tidligere præsident?

​Tænker han har en stor kontrakt og at Laporta gerne vil have ham sendt videre qua dét og hans fremskredne alder.

Læste i øvrigt at Barca forsøgte at få Nico til at skifte agent (angiveligt til en agent som Barca anbefalede og kendte), da de forsøgte at hente ham. Et klassisk Barca-move åbenbart. Nico ville hellere beholde sin agent, der har hans bedste interesser in mente - og ikke ville råde ham til at skifte til en klub, der ikke kan registrere ham.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

10 måneder 3 uger siden #798 af Estadio Santiago Bernabéu
​Det lyder klassisk Laportask. Bedre venner med agenterne end spillerne.

10 måneder 3 uger siden #799 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 25-26
Det lyder en smule skørt. For jeg knus elsker Courtois. Han er virkelig verdensklasse inde i målet.  Men kom sådan til at tænke på, efter at vi lige har forlænget med ham, om vi måske burde søge efter en målvogter som kommer hurtigt ud af feltet? 

De kampe jeg har set fra CWC, så har jeg flere gange syntes at med Xabis høje bagkæde, at Courtois virker til at komme alt for sent ud efter boldene der bliver slået bagom forsvaret. 

10 måneder 3 uger siden #800 af Estadio Santiago Bernabéu
​Tror vi Courtois kan lære det?

Hvis det altså er en prioritet for Alonso.

Jeg tænker at der også sker meget nyt for Courtois i disse dage med ny træner og nyt forsvar.

10 måneder 3 uger siden #801 af Dybbøl
Besvaret af Dybbøl på emne Sæsonen 25-26
Courtois, 33 år. 

Fodbold, sport generelt, har en del med instinkt og rutiner bl.a.  

Det handler vel ikke om at Courtois “bare” skal stille sig 5 meter længere frem. Men at han skal læse spillet på en anden måde, end han har gjort i hele hans fodbold karrierer. 

Courtios har været fantastisk for os. Jeg tror dog på at tiden og moderne fodbold (som Xabi og mange af os fans ønsker), kræver en anden form for målvogter. 

Har dog ingen ide om hvem det kunne være :D

10 måneder 3 uger siden #802 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Spørgsmålet for mig er, om det er nødvendigt. Jeg forstår 100% hvorfor du bringer det op, @Dybbøl, og vi har da også set, at vi er blevet løbet lidt i dybden på her i starten. Jeg husker mange sæsoner, hvor Courtois har været fuldkommen vanvittig 1 mod 1, og det forventer jeg at han stadig har i sig, selvom han ikke er helt dér, hvor han toppede. Men han er generelt voldsom at komme ned mod, og så længe der er lidt pres på modstanderen, så er Courtois bare en så dygtig målmand mellem stængerne, at jeg stadig ville være ked af at tage chancen men en ny keeper, fordi vi ved hvad vi siger farvel til. 

Og så består vores forsvar af spillere med en virkelig høj fart. Jeg er ikke helt sikker på Hujsens fart, men han er meget opmærksom og god til at læse spillet, kan vi allerede se. De 3 andre (Militao, Rudiger og Asencio) har alle fart og aggressivitet som nogle af deres kendetegn, og jeg har en klar forventning om at de kommer til at lære at håndtere de udfordringer, der opstår når vi virkelig får bygget genpresset på. 

Ellers står vi trods alt ikke altid super højt. Vi har også under Alonso set perioder, hvor vi lige stiller os nogle skridt tilbage, så vi tager modstanderens målmand en smule ud af spillet og så lægger nogle presfælder. Der efterlader vi ikke ret meget bagrum. 

Men jeg forstår 100% tanken, og når vi en dag ikke skal have Courtois mellem stængerne længere, så er det måske en egenskab man skal gå efter, hvis Alonso stadig er træner. 

10 måneder 3 uger siden #803 af Ramos4
I forhold til hvor irriteret jeg var over CWC og dens indgriben i sommerferien, så må jeg bare sige...kæft det er en lang sommerpause det her. Kom nuuuu.

10 måneder 3 uger siden #804 af Estadio Santiago Bernabéu

Ramos4 post=187262 skrev: I forhold til hvor irriteret jeg var over CWC og dens indgriben i sommerferien, så må jeg bare sige...kæft det er en lang sommerpause det her. Kom nuuuu.

Hehe

De andre klubber mødte ind til træning for lææænge siden. Vores spillere holder ferie.

Til gengæld kan de rejse til Asien og spille opvisningskampe og tjene op mod 15 millioner Euro :)

Leveret af Kunena Forum