Sæsonen 25-26

10 måneder 3 uger siden #805 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26
​Jeg syntes Rodri er begyndt at dukke lidt op igen i de spanske aviser. Han er jo lige det vi mangler.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

10 måneder 3 uger siden #806 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Måske lidt risky når han lige er kommet tilbage fra en slem skade. Vi skal ikke sidde fast med endnu en med høj løn som bare er skadesplaget. Hans salgspris bliver nok heller ikke billig. Men med rygterne om salg af Rodrygo og Ceballos, kommer der nok en ind uanset, heldigvis for det.

Sidste redigering: 10 måneder 3 uger siden ved NickyMad.

10 måneder 3 uger siden #807 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 25-26
Jeg kan ikke komme på en spiller jeg hellere så i Madrid end Rodri.
Men ja - det er lidt af et sats.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 måneder 3 uger siden #808 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 25-26

NickyMad post=187265 skrev: Måske lidt risky når han lige er kommet tilbage fra en slem skade. Vi skal ikke sidde fast med endnu en med høj løn som bare er skadesplaget. Hans salgspris bliver nok heller ikke billig. Men med rygterne om salg af Rodrygo og Ceballos, kommer der nok en ind uanset, heldigvis for det.

Der bliver snakket om en pris på omkring 100mill euro. Men ja hans korsbåndsskade er selvfølgelig et stort minus.

10 måneder 3 uger siden #809 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 25-26
€100m for en 29årig? Det er wild.

Let's not go down that road again.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

10 måneder 3 uger siden #810 af Aesir
Besvaret af Aesir på emne Sæsonen 25-26
Det er en fejl at satse på Rodri, alt for dyr.
Vi ved ikke hvordan han er nor han kommer tilbage fra sin skade og så har jeg personligt stadig et håb om at Vini kommer op på sit bedste niveau.

Vi har ikke brug for Rodri i vores trup.
Så ser jeg langt hellere at man får en dårligere spiller som kan komme op på han niveau

The world knows that i am a madridista by heart
White until the death
Følgende bruger(e) sagde tak: Lars1991

10 måneder 3 uger siden #811 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 25-26
​Enig. Og selvom han selvfølgelig er elite og blandt de bedste dm i verden, synes jeg også han er lidt overvurderet. Han er nærmest blevet hyped op til en eller anden levende legende, og det synes jeg faktisk ikke han er. Især når man kigger på hvilke spanske midtbanespillere, der har været i generationen før ham. Der er han ikke oppe, efter min mening.

Men selvfølgelig, hvis han nu stod uden kontrakt eller man kunne få ham for peanuts (af en eller anden grund) så skulle vi da slå til. Men vi skal ikke ud og give en stor sum for ham, især ikke (som i andre også har nævnt) pga hans alder og korsbåndsskade. 
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

10 måneder 3 uger siden #812 af Kimbo
Besvaret af Kimbo på emne Sæsonen 25-26
Hold hold - man køber ikke bare en dårligere spiller og får ham op på Rodri’s niveau. The disrespect.

Hvis ikke han er i den i øverste liga af spanske midtbanespillere gennem tiderne, så er han lige under.
Fair nok hvis ikke man har set ham spille for city, men at verdens bedste hold falder totalt sammen i samme ombæring som han bliver langtidsskadet er altså ikke bare en tilfældighed.

Jeg er dog enig i at man ikke skal springe banken for ham nu, vi aner ikke helt hvor hans niveau er efter skaden.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

10 måneder 3 uger siden #813 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 25-26
Vi skal have bredde på midtbanen, der er ikke grund til at lave et "galactico" agtigt køb...meget hellere 2 spillere der kan være med på Madrid niveau når spillere som Fede og Bellingham skal have pauser.

Jeg tog langt hellere 2 midtbane spillere der er på niveau (ikke type, men niveau) med Camavinga (bare mere stabilt tak) end en enkelt verdensklasse spiller, især ikke en der har været igennem en knæskade som ser ud til at være vores Kryptonit!

Donde está la biblioteca?

10 måneder 3 uger siden #814 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26
​Vi har allerede en af verdens bedste defensive midtbanespillere i Tchouameni og bag ham et talent i Camavinga som jo stadig kun er 22 år gammel og som især i seneste CL-triumf løste opgaven som defensiv midtbanespiller på et meget meget højt niveau niveau da Tchouameni måtte ned og hjælpe Rudiger i midterforsvaret. Hvis vi kan holde Valverde væk fra backen, så er vi godt dækket ind på de 1-2 pivoter som vi skal bruge, når vi snakker topniveau. Bredden kunne godt bruge en talentfuld midtbanespiller med et godt blik for spillet og nogle gode defensive færdigheder, men det er ikke noget man skal bruge 100 mio på. Hvis Rodri var tilgængelig og det var en god pris, så synes jeg bestemt, at det var værd at afsøge men ikke til de penge for en spiller som vi ikke helt ved hvor står efter en lang skadespause. Og så er jeg heller ikke 100% sikker på at han kommer til at overstråle Tchouameni for os

10 måneder 3 uger siden #815 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 25-26
Men det er jo ikke til Tchouamenis position der skal hentes til, men mere en Kroos type, ala den plads Arda har spillet til klub VM. Da i hvert fald hvis Xabi ønsker at fortsætte med den formation. Så det har jo intet med Tchouameni at gøre.
Jeg er enig i man ikke bør gå efter Rodri grundet hans skade, men jeg synes der skal hentes noget kvalitet ind og ikke bare bredde/talent. Da især hvis man også får solgt Rodrygo og måske Ceballos.

10 måneder 3 uger siden #816 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 25-26

NickyMad post=187274 skrev: Men det er jo ikke til Tchouamenis position der skal hentes til, men mere en Kroos type, ala den plads Arda har spillet til klub VM. Da i hvert fald hvis Xabi ønsker at fortsætte med den formation. Så det har jo intet med Tchouameni at gøre.
Jeg er enig i man ikke bør gå efter Rodri grundet hans skade, men jeg synes der skal hentes noget kvalitet ind og ikke bare bredde/talent. Da især hvis man også får solgt Rodrygo og måske Ceballos.

​Det afhænger vel hvordan man vil sætte det op. Arda på positionen har jo trods sin dybe rolle også været i feltet eller søgt ud i siderne hvor han har assisteret med indlæg. Vi skal vel ikke have Rodri til at flyde ud som kantspiller? 

Tchouameni har kun i nogle kampe ligget i bagkæden. Det har også været Fran. 

De kan sikkert også spille på samme tid men det vil betyde at de begge skal ligge på midten når vi forsvarer relativt højt med 4 i bagkæden. Der har vi bl.a. set systemer hvor der har ligget en 6’er bag de 4 næste. Vil du så have Tchouameni eller Rodri op i det energiske pres over mange meter? Det kan jeg ikke se for mig, for der skulle Valverde og Jude/Arda gerne ligge inde. 

Så jeg ser dem kun spille sammen hvis Tchouameni skal ligge mere permanent nede i bagkæde. Og så skal vi nærmest skubbe Valverde ud bredt og/eller Arda ud på bænken. 

En duo med de to store drenge sammen på midten tror jeg ikke passer til det som Alonso vil. Derfor ser jeg det klart som en enten/eller eller hvis Tchouameni skal ned som stopper - og det håber jeg kun han skal i en flydende rolle hvor han kommer op og kan duellere på 6’eren uden bold hvor han er dygtig og hvor han ikke bliver fanget på sine udfordringer med at placere sig og orientere sig i bagkæde .

Leveret af Kunena Forum