Sæsonen 25-26
Det er bare normalt, at man taler om kapacitet, når man nævner noget om et fodboldstadion.
Men fair, at du vil påpege Bernabéus kvadratmeter. Det er også en form for parameter. Hvis det overhovedet har betydning for sagen, idet der også kan være tale om unødvendige kvadratmeter ved trapperne, eller det faktum, at størstedelen af Camp Nou tidligere har befundet sig under jorden. Du tager stadig ikke udgangspunkt i det nye Camp Nou (som snakken handlede om), der først står færdigt om to års tid. Her er hvad ChatGBT siger:
Bernabéu
“Bruttoareal (total etageareal):Ca. 152.000 m²“
Det nye Spotify Camp Nou
”Bruttoareal (total etageareal):Ca. 173.000–180.000 m²“
Pointen er, at verden ikke står stille, og vi problematiserer et scenarie om ganske få år, hvor Real Madrid halter bagefter i forhold til kapacitet efter vores rivaler FCB og Man United. Igen: at få plads til fx 105.000 ville få tilskuergennemsnittet for sæsonen til at stige markant. Real Madrid har også de dyreste billetter, og det er nok også en forklaring på, hvorfor det ikke altid er udsolgt.
Det er vigtigt at have en frygtindgydende hjemmebane med mange fans, og den retning det går lige i lige nu er luksus, luksus og luksus. Det er vigtigt at få klubbens sjæl til at skinne igennem. Det er det, der gør klubben til den den er. Så det er en ganske vigtig snak - synes jeg. Og ikke så meget om det om kvadratmeter :D
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Hvis jeg kunne trylle ville jeg også ønske Bernabeu kunne have mere betalende publikum til at skabe stemning og omsætning end de har i Barcelona. Det er nok det eneste jeg nogensinde har været misundelig på hos konkurrenten om end jeg ved at det er næsten forsvindende ligegyldigt i det store regnskab. Vi tjener penge på alt muligt andet og vigtigt at alt så bruger vi ikke pengene et år før vi har modtaget dem. I stedet bruger vi dem to år efter der er landet på kontoen.
Hvad foregår der? :D Du kan da selv være forfærdelig.Estadio Santiago Bernabéu post=187302 skrev:
Ramos4 post=187301 skrev:
Det er simpelthen forkert, hvis du mener at vi har et højere tilskuersnit end Barcelona. Det har vi ikke. Barca har både flere sæder OG flere tilskuere på hjemmebane i snit.Estadio Santiago Bernabéu post=187291 skrev: Ja
Fordi ingen snakker om størrelsen på stadion. Folk snakker om sæder og kalder det for størrelse. Det er sgu definitionen af politik.
”Camp Nou er Europas største stadion.”
NEJ! Det er Europas mest sædefyldte stadion.
”Jamen det giver flere tilskuere.”
Tydeligvis ikke. Dortmund og Real Madrid har begge flere tilskuere. Det giver potentialet for flere tilskuere men hvad hjælper det hvis fans ikke dukker op? Så er der bare en ekstra udgift at have flere sæder på et mindre stadion.
Hvad vil man egentlig helst?
Mulighed A: Ha’ en mindre stadion med flere sæder og færre tilskuere.
eller
Mulighed B: Ha’ en større stadion med færre sæder og flere tilskuere.
?
Du er da en forfærdelig person med den måde du hele tiden prøver at skifte emne for at få ret i en enkelt lille detalje mens du samtidig slanger dig udenom emnet der snakkes om og ignorerer spørgsmål der er skrevet direkte til dig.
Det er jo ikke et afgørende argument i samtalen om hvorvidt Barcelona eller Real Madrid har flest tilskuere fordi der er totalt irrelevant i forhold til pointen jeg slog fast tidligere: At jeg blot vil gøre opmærksom på at Bernabeu faktisk er størst volumenmæssigt og at jeg godt ved at det er off topic men noget jeg bare ville gøre opmærksom på fordi mange ikke har tænkt tanken.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det mere præcist. Jeg tvivler på at du ikke forstår de ord, der bliver skrevet. Du virker skarp nok. Du vælger bare at ignorere hvad jeg skriver! Og jeg er ved at miste tålmodigheden med personligheder som dig. Så emnet er lukket fra min side af. Jeg håber nogle sætter pris på mit indspark så jeg ikke har spildt min tid fuldstændigt.
Du skriver sort på hvidt:
"Jamen det giver flere tilskuere.”Tydeligvis ikke. Dortmund og Real Madrid har begge flere tilskuere."
Det er bare faktuelt forkert. Du argumenter for, at flere sæder ikke nødvendigvis giver flere tilskuere og påstår så direkte at Real Madrid og Dortmund har flere tilskuere. Det er jo bare forkert. Vi har ikke flere tilskuere end Barcelona.
Jeg kan ikke se hvordan jeg ikke forholder mig til emnet og præcis det du skriver.
Edit: Mind mig gerne om hvilke emner jeg "slanger mig uden om" eller hvornår jeg ikke forholder mig til spørgsmål stillet direkte til mig.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men når der spilles El Clasico vil der altså være 105.000 på det ene stadion og 78.000 på det andet. Det er svært at komme uden om den forskel hvert fald.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Der er pt. 22 mand indskrevet i førsteholdstruppen og her er Asencio, Gonzalo García og Franco Mastantuono ikke medregnet. Når de bliver indskrevet er truppen på 25 mand og man kan derfor ikke hente flere spillere.
I det centrale forsvar er Alaba tæt på fodbold-invalid, mens Militao er en stor ubekendt faktor med sine to korsbåndsskader. Det efterlader os med Huijsen, Asencio og Rüdiger.
På den centrale midtbane er Jude Bellingham ude til oktober måned og jeg synes i høj grad, at sidste sæson viste at vi mangler en kontrollerende midtbanespiller a la Kroos.
Hvad tænker I om situationen?
Når de tre spillere er indskrevet, ser truppen således ud:
Målmænd – Courtois og Lunin
Venstre backs – Álvaro Carreras, Fran García, Ferland Mendy
Højre backs – Trent og Carvajal
Centrale forsvarere – Rüdiger, Huijsen, Asencio, Militao, Alaba
Midtbane - Tchouaméni, Camavinga, Fede Valverde, Ceballos, Güler, Bellingham, Mastantuono
Angreb – Vinícius, Mbappé, Rodrygo, Endrick, Brahim, Gonzalo García.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Målmænd – Courtois og Lunin
Venstre backs – Álvaro Carreras, Fran García, Ferland Mendy (SÆLG)
Højre backs – Trent og Carvajal
Centrale forsvarere – Rüdiger, Huijsen, Asencio, Militao, Alaba (SÆLG/betal ud evt)
Midtbane - Tchouaméni, Camavinga, Fede Valverde, Ceballos (SÆLG), Güler, Bellingham, Mastantuono
Angreb – Vinícius (SÆLG), Mbappé, Rodrygo (SÆLG), Endrick (UDLEJ), Brahim, Gonzalo García.
Problemet er at der ikke findes en som Kroos, måske Vitinha men det bliver umuligt at få ham til klubben.
Pengene til indkøb burde ikke være et problem ihvertfald, især hvis man sælger vini som man næsten ikke orker se på mere.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Hvis man virkelig har tilbudt Alaba at betale ham ud af kontrakten så har man sagt at der slet ikke er brug for ham. Så synes jeg også det er helt fair ikke at indskrive ham i La Liga truppen. Han er i sin gode ret til at blive kontrakten ud men ingen har krav på spilletid og skal han ikke spille, så kan man bruge pladsen på en anden. Det gæller i øvrigt også Mendy men kampen på venstre back er måske lidt mere åben.
Jeg er mest bekymret for det centrale forsvar og højre back hvor Carvajal er et stort spørgsmålstegn og jeg synes at vi skal gøre alt for at Valverde bliver på den centrale midtbane.
Men har man en spiller eller to i kikkerten og kan man pege på 1-2 spillere der ingen rolle skal have, så send det signal og lad være at registrere dem. Det er en helt fair konkurrencesituation. Så kan de spille på Castilla og sprede om sig med værdifuld erfaring.
- Siempre Madrid
-
- Væk
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
Sidste sæson viste dog også klart, at midtbanen trods rigtig gode navne, mangler en anden type, som kan tage tempoet ud af kampen og med stor sikkerhed fordele boldene.
Og så lige for at fjerne misforståelsen: Real Madrid kan ikke rykke spillere fra førsteholdstruppen ned på Castilla-mandskabet. Man kan tildele Castilla-spillere trøjenumre, så de kan deltage på førsteholdet, men den gælder ikke den anden vej.
Så skal man sende et signal, så er det tribunen. Og jeg ved ikke rigtig, om jeg synes at Real Madrid skal være sådan en klub, om end der er spillere i truppen, som jeg ikke vil komme til at savne.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Det virker nogle gange som om det er utroligt svært at komme af med spillere i Real Madrid, mens engelske klubber nemt sælger uønskede spillere videre til rivaliserende klubber eller til Saudi Arabien. Det burde altså være muligt at sælge Mendy og Rodrygo, som jeg sammen med Alaba ser som de mest akutte, men der sker ikke særligt meget på rygtebørsen. Vi kommer ikke af med Alaba med mindre han bliver købt ud, og hvem skal så ind i stedet? Håber stadig på Konaté, men tiden går.
Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Kan du gøre mig klogere på, hvorfor man ikke kan fra en ny sæson kan skrive spillere ind i lige den trup, man ønsker fra sæsonstart? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det og ikke kan se logikken i det. I mit "univers" tildeler man ikke f.eks. Alaba et trøjenummer, så han kan deltage for Castilla - man undlader at registrere ham for førsteholdet fordi han skal betragtes som 2. holdsspiller og være en del af den trup. Det er selvfølgelig rent hypotetisk.Siempre Madrid post=187317 skrev: Der er masser af gode spillere og man må også forvente/håbe, at Xabi Alonso kan løfte niveauet hos nogle af dem, der skuffede sidste år.
Sidste sæson viste dog også klart, at midtbanen trods rigtig gode navne, mangler en anden type, som kan tage tempoet ud af kampen og med stor sikkerhed fordele boldene.
Og så lige for at fjerne misforståelsen: Real Madrid kan ikke rykke spillere fra førsteholdstruppen ned på Castilla-mandskabet. Man kan tildele Castilla-spillere trøjenumre, så de kan deltage på førsteholdet, men den gælder ikke den anden vej.
Så skal man sende et signal, så er det tribunen. Og jeg ved ikke rigtig, om jeg synes at Real Madrid skal være sådan en klub, om end der er spillere i truppen, som jeg ikke vil komme til at savne.
Det er også lidt ligegyldigt om han kan spille der eller ej. Jeg har i hvert fald den holdning at hvis man tilbyder en spiller at gå gratis eller vil betale ham ud, så har han fået valget. Og jeg kan slet ikke se, at der er noget galt i at sige til en spiller, at "vi har brug for at hente en ekstra forsvarsspiller. Det sætter os med et antal på 23 markspillere og derfor kan vi ikke finde plads til dig i registreringen. Derfor kommer du ikke til at spille i La Liga denne sæson."
Hvis vi vitterligt skal bruge en mand mere men ikke vil gøre det fordi der ikke er plads, så sætter man vel Alaba over klubben. Og helt ærligt: Om man er registreret men aldrig bruges som Vallejo eller ikke er, kan nærmest ikke gøre den store forskel.
Og så er det for mig ikke et signal. Det er en vurdering af at der er brug for en anden spiller og man trods alt kun har x antal pladser. Så det er at sætte klubbens interesser forrest og skabe det stærkest mulige hold til de kommende opgaver.
Det er også med til at sende et signal til fremtidige spillere og agenter, et signal man nok ikke ønsker at sende. Se bare på situationen omkring Nico Williams og Barcelona. Noget andet er også det juridiske, som jeg selvfølgelig ikke er 100% inde i, men jeg kunne da godt forestille mig at førsteholdsspillernes kontrakter indeholder noget juridisk lingo om at få lov til at træne med førsteholdet og blive indregistreret i truppen, og begynder man at pille ved det, så kan det hurtigt blive pinligt rent PR-mæssigt.
Jeg så naturligvis også helst de to spillere sendt videre i teksten, men jeg har også accepteret at i Alabas tilfælde bliver det først næste sommer, og i Mendys tilfælde bliver det forhåbentlig også næste sommer, men realistisk set nok først i 2028 hvor hans kontrakt angiveligt udløber. Min drøm er jo så at man i klubben har lært sin lektie i forhold til at stange lange kontrakter ud til højre og venstre, selvom spillerens niveau ikke berettiger det. At Mendy har kontrakt frem til 2028 er fuldstændig vanvittigt, når man tænker på tiltagende skadesfrekvens og generelt ret lavt niveau, noget som for nærmest alle var tydeligt inden han forlængede sin kontrakt.
Man kan jo så sige at det virker til at klubben har lært lidt, hvis man skal tro på rygterne om kontraktforlængelser til henholdsvis Vinicius og Rüdiger. Rüdiger synes jeg er lidt uden skyld, fordi man har drevet groft rovdrift på ham i lang tid nu, mens Vinicius simpelthen ikke har vist noget som helst i rigtig lang tid nu. Det kan jo virke ubarmhjertigt fordi begge spillere har været så vigtige, men fodbolden er også en meget reaktionær og umiddelbar branche, hvor der skal præsteres hver dag, og klubben har før sagt farvel til spillere hvor det (i hvert fald for mig) gjorde rigtigt ondt, i flæng kan nævnes Guti, Raúl, Casillas, Cristiano Ronaldo og Sergio Ramos.
DC19