Sæsonen 25-26
- Estadio Santiago Bernabéu
- Platin bruger
-
Altså de er der. Stadion er meget større. Prøv at gå en omgang rundt om hver af de to stadioner og se forskellen. Bernabeu er desuden 15 meter højere end Camp Nou. Der er kæmpe forskel.
Jeg ved godt at det folk ofte taler om er antallet af sæder. Det er bare sjældent vigtigt for andet end symbolpolitik som FCB er gennemsyret af.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
United har udsolgt i hver kamp, og det er umuligt at få en billet. Ligesom det også nærmest er umuligt at få en billet til Bernabéu for tiden. Jeg tror, at Real Madrid sælger alle billetter i de fleste kampe, men at tredjepart hjemmesiderne måske ikke får solgt det hele, nok pga. deres overpriser, og derfor fyldes stadionet ikke helt ud. Men det er bare min egen teori.
Hvad man dog med sikkerhed kan sige er, at Bernabéu enten er udsolgt eller meget tæt på at være det i hvert eneste kamp.
@ESB
Det er noget af en alternativ beregning, du laver i sammenligningen med Camp Nou, m3!. Det kan godt være, at Bernabéu er højere, hvilket jeg tvivler på, at det vil være efter Camp Nous fornyelse, men deres stadion er meget fladere end Bernabéu. Det giver simpelthen bare flere siddepladser, selvom de yderste har være dårlige.
Antallet af sæder er symbolpolitik, men mængden af m3 er...ikke? :DEstadio Santiago Bernabéu post=187288 skrev: Ved ikke hvad jeg skal svare til spørgsmålet om hvor de ekstra m3 kommer fra.
Altså de er der. Stadion er meget større. Prøv at gå en omgang rundt om hver af de to stadioner og se forskellen. Bernabeu er desuden 15 meter højere end Camp Nou. Der er kæmpe forskel.
Jeg ved godt at det folk ofte taler om er antallet af sæder. Det er bare sjældent vigtigt for andet end symbolpolitik som FCB er gennemsyret af.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Platin bruger
-
Fordi ingen snakker om størrelsen på stadion. Folk snakker om sæder og kalder det for størrelse. Det er sgu definitionen af politik.
”Camp Nou er Europas største stadion.”
NEJ! Det er Europas mest sædefyldte stadion.
”Jamen det giver flere tilskuere.”
Tydeligvis ikke. Dortmund og Real Madrid har begge flere tilskuere. Det giver potentialet for flere tilskuere men hvad hjælper det hvis fans ikke dukker op? Så er der bare en ekstra udgift at have flere sæder på et mindre stadion.
Hvad vil man egentlig helst?
Mulighed A: Ha’ en mindre stadion med flere sæder og færre tilskuere.
eller
Mulighed B: Ha’ en større stadion med færre sæder og flere tilskuere.
?
Synes at du vender snakken fuldstændig om. Det er ligegyldigt, at Bernabéu har en parkeringskælder, og har været højere, fordi næsten hele Camp Nou er bygget under jorden. Det er primært det indvendige, og hvormange der er plads til, det handler om som inkarneret fan. Ja, Bernabéu er enormt, men det er ærgerligt, når tilskuersæder fjernes, ligesom de fx er blevet fjernet i Parken.
Du tager heller ikke udgangspunkt i, at vi sammenligner Bernabéu med andre stadions, der ikke er bygget endnu. Vi sammenligner i fremtiden, og du sammenligner i fortiden.
Og selvfølgelig vil det have en stor indflydelse på det gennesnitlige tilskuertal, hvis man er i stand til at have fx 105.000 tilskuere på stadion. Der er en kæmpe efterspørgsmål efter at komme ind og se en fodboldkamp på disse stadions. Netop nu taler man meget om, hvordan turismen til Europa aldrig har været større. Det er slet ikke tiden, hvor tribuner kommer til at stå halvtomme.
Bernabéu vil dog stadig have langt flere indtægter, men jeg forsøger at påpege, at Florentino udhuler folkestemningen på stadionet. Han satser fuldkommen på Bernabéu som et luksuriøst multi-purpose og teknisk imponerende stadion. Det er også det image, han vil have, at klubben skal have. At klubben skal ose af “excellence” som det nye design af Bernabéu udenfor indikerer.
- Platin bruger
-
Jeg påpeger blot at det ikke har noget med størrelse at gøre. Størrelse er rent faktisk rumfang.
Og nej kælderen er ikke regnet med.
Jeg har fra staten af skrevet at jeg godt ved at det er off topic i forhold til jeres samtale om antallet af sæder man kan sælge billetter til. At det er et nyt emne. Og at jeg skrev det fordi der er ikke mange der ved at Bernabeu er meget, meget større end Camp Nou. Folk går faktisk og tror at det er omvendt. Crazy I know.
Estadio Santiago Bernabéu post=187295 skrev: Jeg er ikke uenig i at antal af sæder kan have en betydning for klubbernes omsætning og overskud selvom det er meget sjældent de får billetterne solgt.
Jeg påpeger blot at det ikke har noget med størrelse at gøre. Størrelse er rent faktisk rumfang.
Og nej kælderen er ikke regnet med.
Jeg har fra staten af skrevet at jeg godt ved at det er off topic i forhold til jeres samtale om antallet af sæder man kan sælge billetter til. At det er et nyt emne. Og at jeg skrev det fordi der er ikke mange der ved at Bernabeu er meget, meget større end Camp Nou. Folk går faktisk og tror at det er omvendt. Crazy I know.
Jeg må indrømme at jeg slet ikke har skænket det en tanke før du har bragt det på banen - hvor stort de forskellige stadiums er i m3. Så jeg har hverken tænkt det ene eller andet :D Men giver mening at det nye Bernabeu er kæmpe stort, når man har hørt om alle de ting det indeholder, f.eks. et shopping-area, restauranter, museer osv :)
Det der med hvem der har flest sæder, det minder for mig lidt mere om en pisse-konkurrence. Det sgu da ligemeget når vi kommer op i de her tal. Stemningen kommer til at handle om andre ting, f.eks. hvor tæt man er på banen og hvor stejlt det er. Det information jeg kan finde viser at der sjældent bliver udsolgt, så man kan da stadig få billetter.
Når det kommer til økonomi, så det netop her at jeg 100% stoler på Perez, og at beslutningen om at prioritere andre ting end flere siddepladser giver flere penge. Og det er jo bare realiteten i fodbold nu til dags, at vi må gøre alt hvad vi kan for at få højere indtjening, ellers kan vi sgu ikke følge med PL på længere sigt.
Fondo_Sur post=187289 skrev: @Kasillas
United har udsolgt i hver kamp, og det er umuligt at få en billet. Ligesom det også nærmest er umuligt at få en billet til Bernabéu for tiden. Jeg tror, at Real Madrid sælger alle billetter i de fleste kampe, men at tredjepart hjemmesiderne måske ikke får solgt det hele, nok pga. deres overpriser, og derfor fyldes stadionet ikke helt ud. Men det er bare min egen teori.
Hvad man dog med sikkerhed kan sige er, at Bernabéu enten er udsolgt eller meget tæt på at være det i hvert eneste kamp.
Fuldstændigt korrekt at Old Traffords 74.000 kapacitet (og også Dortmunds stadium?) er stort set udsolgt uge efter uge. Det ville interessant at vide, hvad efterspørgsel er og om det reelt ligger på 100.000? Alligevel imponerende taget i betragtning af deres sportslige problemer udover at deres stadium er ramt af konstante problemer med regn og rotter på banen.
For Bernabeu og Camp Nou plejer gennemsnittet at ligge på omkring 70.000 fraregnet konstruktionsfaset. Derfor tror jeg ikke, vi ville få flere tilskuere, hvis sædekapacitet blev udvidet op på 100.000 sæder. Og jeg kan genkende problemet med billetter, der havner på det sorte marked fordi nogle "fans" spekulerer i det, og følgelig opstår kontrasten mellem klager fra turister om udsolgte billetter, men hvor vi også samtid kan se tomme sæder på Bernabeu.
Faktisk tjener PSG med stadium-indtægt på kampdagen stort set det samme som de andre topklubber, selvom de "kun" har 50.000 sæder. Og grunden til at det kan lade sig gøre er, at klubben har monopol på storbyen Paris med 10 millioner indbyggere, og da PSG er den eneste storklub kan de derfor skrue prisen usædvanligt op, da de har et marked lige for næsen modsat London, der er delt mellem 2-3 storklubber og 1-2 midterklubber.
Alt i alt, tror jeg ikke at nogle par tusinder ekstra/mindre tilskuere er det, der vælter økonomien hos Real Madrid eller andre klubber.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Det er simpelthen forkert, hvis du mener at vi har et højere tilskuersnit end Barcelona. Det har vi ikke. Barca har både flere sæder OG flere tilskuere på hjemmebane i snit.Estadio Santiago Bernabéu post=187291 skrev: Ja
Fordi ingen snakker om størrelsen på stadion. Folk snakker om sæder og kalder det for størrelse. Det er sgu definitionen af politik.
Tydeligvis ikke. Dortmund og Real Madrid har begge flere tilskuere. Det giver potentialet for flere tilskuere men hvad hjælper det hvis fans ikke dukker op? Så er der bare en ekstra udgift at have flere sæder på et mindre stadion.
eller
?
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
- Platin bruger
-
Ramos4 post=187301 skrev:
Det er simpelthen forkert, hvis du mener at vi har et højere tilskuersnit end Barcelona. Det har vi ikke. Barca har både flere sæder OG flere tilskuere på hjemmebane i snit.Estadio Santiago Bernabéu post=187291 skrev: Ja
eller
?
Du er da en forfærdelig person med den måde du hele tiden prøver at skifte emne for at få ret i en enkelt lille detalje mens du samtidig slanger dig udenom emnet der snakkes om og ignorerer spørgsmål der er skrevet direkte til dig.
Det er jo ikke et afgørende argument i samtalen om hvorvidt Barcelona eller Real Madrid har flest tilskuere fordi der er totalt irrelevant i forhold til pointen jeg slog fast tidligere: At jeg blot vil gøre opmærksom på at Bernabeu faktisk er størst volumenmæssigt og at jeg godt ved at det er off topic men noget jeg bare ville gøre opmærksom på fordi mange ikke har tænkt tanken.
Jeg ved ikke hvordan jeg skal skrive det mere præcist. Jeg tvivler på at du ikke forstår de ord, der bliver skrevet. Du virker skarp nok. Du vælger bare at ignorere hvad jeg skriver! Og jeg er ved at miste tålmodigheden med personligheder som dig. Så emnet er lukket fra min side af. Jeg håber nogle sætter pris på mit indspark så jeg ikke har spildt min tid fuldstændigt.
DC19
- Platin bruger
-