Sæsonen 26-27

3 måneder 22 timer siden #61 af Madrid1998
Besvaret af Madrid1998 på emne Sæsonen 26-27
​Valverde og Tchou skulle angiveligt have været oppe og toppes endnu en gang i dag. Valverde kørt på hospitalet.

Sælg begge 2, eller i hvert fald som minimum en af dem - håber i så fald, at det bliver boldmongolen fra Uruguay. Han er ikke svært erstatte.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 måneder 22 timer siden #62 af DeLaRed
Besvaret af DeLaRed på emne Sæsonen 26-27

Figo-10 post=196273 skrev:

Ramos4 post=196267 skrev: Er der nogen der kan nævne bare én god centerforward vi kan hente, der bare fra dag 1 er længder bedre end Gonzalo?

Synes markedet er ret tyndt pt.

Som ikke er Kane, der er på vej på pension.
Eller Haaland der er låst i mange år.

Realistisk. Hvem er derude?

​Så længe vi har Vini og Mbappe så får vi ikke plads til en angriber i startopstillingen. Så jeg tror den bedste løsning er en Joselu igen fx Piraten fra Mallorca eller Budimir. Eller Morata. Den type. Not sexy, men vi så hvad Joselu gjorde og det synes jeg ikke helt vi har set fra GG, altså at komme ind med 10 min igen og være med i en remontada. 

Kane havde passet som fod i hose på det her hold hvis han var blevet hentet på bekostning af Mbappe. Den slags angribere laves bare ikke mere desværre. Håber han får Balon d'Or, men den lægger igen godt til en fra PSG. 

​Der er dog en stor forskel fra holdet omkring Joselu og holdet vi har idag, du glemmer lidt...Med Mbappe og Vini på banen på samme tid, bliver Gonzalo sjældent skiftet ind til fordel for en af dem, derimod når han bliver sendt ind i slutningen af kampe hvor vi jagter en sejr, så skal han dele angrebet med de to førnævnte og det gør bare at han stort set aldrig ser bolden, da ingen af de 2 slipper den når de først har den. Bare se hvor få remontadas vi har lavet i denne season, faktum er at vi for 3 år siden med Joselu og resten af holdet var gode til at spille vores bedste fodbold de sidste 15min af kampene, det sker meget sjældent nu, det kan godt være at vi i visse kampe tilkæmper os et større overtag hen imod slutningen af kampen, men det er yderst sjældent i denne season at vi har været farligere omkring feltet de sidste 10-15min end hvad vi har været tidligere i kampen.

Min pointe er, dette er igen ikke en Gonzalo eller et Midtbane problem (eller hvem man eller vil skyde skylden på) dette er et Vini-Mbappe problem (samt træneren der ikke tør tage en af dem af banen)...Joselu havde ikke bare lige kunne banke kasser ind i de døende minutter, hvis han skulle dele angrebet med både Vini og Mbappe, han ville se lige så lidt af bolden som Gonzalo gør.

OBS! Jeg siger ikke at Gonzalo er lige så god som Joselu var for 3 år siden, min pointe er at Joselu langt fra ville have score lige så mange mål og gjort så stor en forskel hvis han spillede på det nuværende hold, som han gjorde dengang. Netop derfor giver det også mest mening at beholde Gonzalo, da det ikke rigtig nytter noget at hente en bedre center forward som aldrig får bolden.

Donde está la biblioteca?

3 måneder 22 timer siden #63 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27

Madrid1998 post=196274 skrev:

Ramos4 post=196267 skrev: Er der nogen der kan nævne bare én god centerforward vi kan hente, der bare fra dag 1 er længder bedre end Gonzalo?

​Så længe vi har Vini og Mbappe så får vi ikke plads til en angriber i startopstillingen. Så jeg tror den bedste løsning er en Joselu igen fx Piraten fra Mallorca eller Budimir. Eller Morata. Den type. Not sexy, men vi så hvad Joselu gjorde og det synes jeg ikke helt vi har set fra GG, altså at komme ind med 10 min igen og være med i en remontada. 

Kane havde passet som fod i hose på det her hold hvis han var blevet hentet på bekostning af Mbappe. Den slags angribere laves bare ikke mere desværre. Håber han får Balon d'Or, men den lægger igen godt til en fra PSG. 

​Kane har været fantastisk. Ballor dor får han dog ikke, memindre han skaffer et VM trofæ. Så kan man vel også argumentere for at Mbappe skal have det. Han har også gode tal.

​Altså han er (også d.d.) den der giver lavest odds på Bet365, så helt off er det vidst ikke. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

3 måneder 22 timer siden #64 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27

DeLaRed post=196276 skrev:

​Der er dog en stor forskel fra holdet omkring Joselu og holdet vi har idag, du glemmer lidt...Med Mbappe og Vini på banen på samme tid, bliver Gonzalo sjældent skiftet ind til fordel for en af dem, derimod når han bliver sendt ind i slutningen af kampe hvor vi jagter en sejr, så skal han dele angrebet med de to førnævnte og det gør bare at han stort set aldrig ser bolden, da ingen af de 2 slipper den når de først har den. Bare se hvor få remontadas vi har lavet i denne season, faktum er at vi for 3 år siden med Joselu og resten af holdet var gode til at spille vores bedste fodbold de sidste 15min af kampene, det sker meget sjældent nu, det kan godt være at vi i visse kampe tilkæmper os et større overtag hen imod slutningen af kampen, men det er yderst sjældent i denne season at vi har været farligere omkring feltet de sidste 10-15min end hvad vi har været tidligere i kampen.

Min pointe er, dette er igen ikke en Gonzalo eller et Midtbane problem (eller hvem man eller vil skyde skylden på) dette er et Vini-Mbappe problem (samt træneren der ikke tør tage en af dem af banen)...Joselu havde ikke bare lige kunne banke kasser ind i de døende minutter, hvis han skulle dele angrebet med både Vini og Mbappe, han ville se lige så lidt af bolden som Gonzalo gør.

OBS! Jeg siger ikke at Gonzalo er lige så god som Joselu var for 3 år siden, min pointe er at Joselu langt fra ville have score lige så mange mål og gjort så stor en forskel hvis han spillede på det nuværende hold, som han gjorde dengang. Netop derfor giver det også mest mening at beholde Gonzalo, da det ikke rigtig nytter noget at hente en bedre center forward som aldrig får bolden.

​Jeg er egenligt enig med dig, så der kommer ikke et langt forsvar. Men at sammenligne holdet i dag med det vi havde for tre år siden er ikke en sammenligning man kan lave. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

3 måneder 22 timer siden #65 af Madrid1998

Figo-10 post=196277 skrev:

Madrid1998 post=196274 skrev:

​Kane har været fantastisk. Ballor dor får han dog ikke, memindre han skaffer et VM trofæ. Så kan man vel også argumentere for at Mbappe skal have det. Han har også gode tal.

​Altså han er (også d.d.) den der giver lavest odds på Bet365, så helt off er det vidst ikke. 

​Indtil PSG vinder finalen, så bliver det nok Dembele der fører, måske Kvara, hvis han scorer et hattrick eller lignende - Så der for alvor noget recency bias der kommer til at spille ind.

Jeg tror dog desuagtet VM kommer til at være meget afgørende - Se bare hvordan Messi stjal den i 2022.
Skulle Spanien vinde den, så tror jeg endda Yamal får den (God forbid).
Følgende bruger(e) sagde tak: Figo-10

3 måneder 21 timer siden #66 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Sygt at Valverde og Tchouameni har været i infight igen!

På den positive side er Mendys skade så slem, at han overvejer at gå på pension.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: DeLaRed

3 måneder 21 timer siden #67 af Ramos4
Tænk hvis vi ikke havde haft Arbeloa :D

Så havde der virkelig været dårlig stemning.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

3 måneder 21 timer siden #68 af Real HWL
Besvaret af Real HWL på emne Sæsonen 26-27
​Xabi havde ret. Han var kommet til Real Madrid for at træne snot unger. Tak til Perez for at smadre alt. Vi står i lort til op over begge øre...

3 måneder 21 timer siden #69 af Ramos4
Jeg tror Valverde er en meget større slange end man går og tror.

Ja han løber meget på banen (dog stadig mindre end alle andre hold) men jeg tror han er en rigtig surmule, hvis han ikke får sin vilje.

Ingen lederegenskaber over ham. Altid bare en sur mine.

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Madrid1998, Fondo_Sur

3 måneder 21 timer siden #70 af Madrid1998

Ramos4 post=196283 skrev: Jeg tror Valverde er en meget større slange end man går og tror.

Ja han løber meget på banen (dog stadig mindre end alle andre hold) men jeg tror han er en rigtig surmule, hvis han ikke får sin vilje.

Ingen lederegenskaber over ham. Altid bare en sur mine.

​Jeg tror han er katalysatoren bag Xabis afsked, sammen med Vini.

Han kan løbe dagen lang, men når han intet overblik har, og med en teknik på niveau med en superliga spiller, så man ikke god nok til Real Madrid, måske Atletico, eller Aston Villa i England. United/Arsenal kan jeg også forestille mig være dumme nok til at købe ham.

Xabi havde luret det, og han blev langsomt marginaliseret til at være højreback, og så begyndte balladen stille og roligt. Vinis udbrud gjorde det bare mere synligt.

Problemet er dog bare at Valverde har en masse stående på sin madridismo konto. Hver gang man kritiserer ham, så mødes man med den sædvanlige floskel om, at "Valverde er den sidste, der skal sælges" eller at han brænder for klubben.
Han banker på brystet, scorer et par langskudsmål, og god til at løbe tilbage engang imellem. Dejlig, men ikke godt nok.

Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Dragam

3 måneder 21 timer siden #71 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27
​Jeg skal godt nok se nogle kæmpestore, seriøse ændringer i klubben fra nu og frem til næste sæson, ellers er det lige før man skal tage sig et sabbatår fra holdet. Hold op en børnehave. Det er pinligt over alle grænser. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, AmorMadrid, Dragam, Figo-10

3 måneder 20 timer siden #72 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 26-27
​Heldigvis fik vi Mr Cojones ind som træner - jeg skal love for der er kommet styr på det hele og ro på siden han kom til 😆😆😆😆😆😆😆 

Whatever, Vini præsterer bedre nu - for ledelsen er ALT ANDET ligegyldigt!!
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL, Bismo, AmorMadrid, Ramos4, Estadio Santiago Bernabéu

Leveret af Kunena Forum