Sæsonen 26-27
Dragam post=199023 skrev:
Kasillas post=199019 skrev: Tomas Roncero, spansk journalist fra AS og kommentator, der følger Real Madrid tæt er også skuffet over, at Rodri er glippet. Men han uddyber desværre ikke hvorfor Rodri passer taktisk, så man bliver ikke klogere. Han fremhæver blot specifikt at fordi Rodri er (1) spanier, (2) født i Madrid og (3) nylig verdensmester, er han derfor vigtig for Real Madrid.
Jeg er ingen fodboldtaktiker, men jeg mangler fortsat at se argumenter for, hvorfor Rodri passer ind i Real Madrid eller Mourinhos spillesystem.
Og jeg spekulerer også om man fortsat ville argumentere for Rodri, hvis han var franskmand, født i Berlin og ikke var blevet verdensmester? For jeg har bemærket at før VM var det sparsomt med madridistas, der ønskede ham, men efter VM er billedet blevet noget andet.
Har for resten ingen holdning til Rodri.
Edit: Nogle redigeringer.
Der er da mange, som har argumenteret for, at Rodri ville forstærke real madrid - også INDEN vm. Ja faktisk i en del år.
Han har, imodsætning til tchoumani og valverde, et godt blik for sine medspillere, god teknik, og evner at styre tempoet i en kamp - udover at han er en leder og god i defensiven.
Men ja, hans evner vil komme mere til sin ret hos barcelona, nu når vi har fået mourinho igen, som vil spille beton bold... men det var vi jo mange som håbede IKKE vil være tilfældet. Men når det nu er tilfældet, så forstår jeg godt, at rodri vælger barca istedet for - det havde jeg også gjort, hvis jeg var ham.
Har også mistænkt, at Rodri ikke passer til den form fodbold, som Mourinho vil spille.
Men Kiyan Sobhani fra MM har sagt i sin podcast, at Rodri ville passe til alle typer fodbold, også den som Mourinho vil spille med kontrafodbold. Om nogle dage bliver vi vist klogere, hvorfor Rodri ikke kom til Madrid, hvis sagen da er afsluttet og der ikke sker noget radikalt.
Edit: Kiyan Sobhanis skriv om Rodris spillestil er her: www.managingmadrid.com/kiyans-observatio...man-real-madrid-need
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Der er langt op til PSG, Arsenal og Bayern pt.Dragam post=199027 skrev:
Jeg tror ærligt at de kan komme til at vinde rub og stub. De har et langt mere harmonisk hold, og har fået styrket deres svage positioner. Men man ved selvfølgelig ikke, kan være at Gordon osv falder fuldkommen igennem i spanien.Ramos4 post=199024 skrev: Hvad Rodri så vil i Barcelona er en anden sag.
Ja hans kammerater er der, men vil han ikke vinde flere Champions Leagues?
Men det tror jeg så også real madrid kommer til at gøre - altså falder igennem, sådan helt overordnet. Det kommer til at blive en omgang jammerlig fodbold, hvor spillet ikke fungerer, og kampene skal vindes på en enkeltmands præstation - akkurat som forrige 2 sæsoner. Jeg tror vi kommer til at vinde lige præcis 0 trofæer.
For både Madrid og Barca.
Ser ikke Rodri alene lukke den afstand. For nogen af os.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Men nu har Barca ikke kun hentet Rodri.Ramos4 post=199029 skrev:
Jeg tror ærligt at de kan komme til at vinde rub og stub. De har et langt mere harmonisk hold, og har fået styrket deres svage positioner. Men man ved selvfølgelig ikke, kan være at Gordon osv falder fuldkommen igennem i spanien.Ramos4 post=199024 skrev: Hvad Rodri så vil i Barcelona er en anden sag.
Men det tror jeg så også real madrid kommer til at gøre - altså falder igennem, sådan helt overordnet. Det kommer til at blive en omgang jammerlig fodbold, hvor spillet ikke fungerer, og kampene skal vindes på en enkeltmands præstation - akkurat som forrige 2 sæsoner. Jeg tror vi kommer til at vinde lige præcis 0 trofæer.
De manglede fart oppe foran, og det har de fået med Adeyemi og gordon - og gordon arbejder også stenhårdt tilbage i banen.
Gordon?Dragam post=199030 skrev:
Ja så vinder de da CL :D
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
De manglede fart oppe foran, og det har de fået med Adeyemi og gordon - og gordon arbejder også stenhårdt tilbage i banen. Det er en klar opgradering over rashford.Ramos4 post=199031 skrev:
Gordon?Dragam post=199030 skrev:
Ja så vinder de da CL :D
Uenig i at der er "langt op".Ramos4 post=199029 skrev:
Her er oddsene for favoritværdighed i CL: www.oddschecker.com/football/champions-league/winner
Man får pengene 5 gange tilbage for P$G, og så er den 7 for Real Madrid og Barca. Selvfølgelig rammer bettingsfirmaer ikke altid plet, men det er et godt pejlemærke for, hvad forventninger er.
Fakta:
Franco fjernede Barcas gæld og hjælp med bygning af Camp Nou.
I Francos tid mellem 1939-1975 vandt Real Madrid 22 spanske pokaler, mens Barca vandt 23.
Som tak udnævnte Barca Franco til æresmedlem og gav ham æresmedaljer.😂😂😂😂😂
Først og fremmest;Kasillas post=199019 skrev: Tomas Roncero, spansk journalist fra AS og kommentator, der følger Real Madrid tæt er også skuffet over, at Rodri er glippet. Men han uddyber desværre ikke hvorfor Rodri passer taktisk, så man bliver ikke klogere. Han fremhæver blot specifikt at fordi Rodri er (1) spanier, (2) født i Madrid og (3) nylig verdensmester, er han derfor vigtig for Real Madrid.
Jeg er ingen fodboldtaktiker, men jeg mangler fortsat at se argumenter for, hvorfor Rodri passer ind i Real Madrid eller Mourinhos spillesystem.
Og jeg vil også høre specifikt om man fortsat ville argumentere for Rodri, hvis han var franskmand, født i Berlin og ikke var blevet verdensmester? For jeg har bemærket at før VM var det sparsomt med madridistas, der ønskede ham, men efter VM er billedet blevet noget andet.
Har for resten ingen holdning til Rodri.
Var han født i Tanzania, men en onkel i Mongoliet, og en moster i Suriname, jamen så ville han stadig være den bedste i verden, til det han gør, og han ville stadig tilbyde alle de attributter, som Real mangler.
Selvfølgelig hjælper det at han er spansk, for en spansk topklub, som praktisk talt ikke er repræsenteret på det spanske landshold. Og selvfølgelig hjælper det, at han netop har ført dette landshold til den ultimative triumf.
Det er et bevis på, at han er en spiller på toppen.
Jeg er heller ingen stor taktikker, og jeg ved ret beset ikke alverden om hvordan Mourinho spillede i Roma, Fenerbache eller Benfica.
Men, jeg ser alle Real Madrids kampe, og jeg kan se hvad et af de helt store mangler, på det ganske dysfunktionelle hold er: Ro og rytme.
Boldsikkerhed og -fordeling fra midten. Skabe er kompakt og gennemført spil med bold. Holdet har de sidste to år ingen sammenhængskraft haft - Det tilbyder Rodri.
Uden bold føles midten også stresset og ude af takt. Tchouameni har haft gode perioder, hvor han fylder godt foran forsvaret, og har formået at udfylde rollen acceptabelt. Med Rodri er det en konstant garanti. I så høj grad, at han som def. midt vandt Ballon D’or fra to år siden.
Tchou, Valverde og Cama er for flyvske og ukoncentrerede, foruden at de alle afhænger af deres fysik, hvor Rodri udemærker sig ved intelligens og teknik.
Hvordan han præcis vil passe ind for Mou - Hvornår han skubber frem, falder ned, sænker spiltempoet, dækker vertikalt va. horisontalt, skal jeg ikke kunne sige. Men han har alt det, midtbanen lige nu mangler.
Og hvorfor gør den så ondt?
- Pga. hvad der føles som evigheder med Lucas V.
- Pga. Vallejo og Ceballos spillede i klubben aaaalt for længe
- Pga. perioder hvor Tchou var den eneste der kunne spille CB, tror i 22/23, hvor vi kun havde tre CB’ere, alle skadet i længere perioder
- Pga. vi bruger styrtende summer på Diomandé, Mastantuono, Huijsen, Endrick, Camavinga, Rodrygo, Reinier, Vinicius - Indtil nu er ÉN slået, rigtigt, i gennem - DET ER FINT AT KØBE UNGE SPILLERE, MEN DER SKAL VÆRE EN PLAN FOR DEM!!!
- Pga. all de signings der blev glippet, i de utallige mislykkedes forsøg på at hente Mbappé - SOM IKKE ENGANG ER RETTE PROFIL
- Pga. ikke at have haft en rigtig højrekant SIDEN GARETH BALE
- Pga. at vi i 24/25-sæsonen havde MENDY OG FRAN som vb’ere
- Pga. RODRYGO, VINI og MBAPPÉ ALLE SØGTE TIL VENSTRE
- Pga. Rüdiger og Bellingham blev TVUNGET til at spille med småskader i MÅNEDSVIS
Og drumroll!!!
- PÅ GRUND AF AT VI FUCKING KUN HAR TABT OG TABT SIDEN KROOS GIK PÅ PENSION, OG NU KOM DEN PERFEKTE ERSTATNING SOM SENDT FRA HIMLEN DER SELV FORETRAK REAL MADRID, OG NU SKAL HAN TIL BARCA, SOM HAR ALLE DE MIDTBANEPROFILER VI SÅ DESPERAT MANGLER, MEN PEREZ ER TILSYNELADENDE ENTEN LIGE GLAD, ELLERS VED HAN IKKE HVAD DER FOREGÅR, OG JEG VED IKKE HVILKET DER ER VÆRST!!!
Det er hvad det er.
Ligger Barca ikke altid alt for langt oppe på sådanne lister?Kasillas post=199033 skrev:
Her er oddsene for favoritværdighed i CL: www.oddschecker.com/football/champions-league/winner
Man får pengene 5 gange tilbage for P$G, og så er den 7 for Real Madrid og Barca. Selvfølgelig tager bettingsfirmaer ikke altid ret, men det er et godt pejlemærke for, hvad forventninger er.
De kunne ikke engang slå det Inter-hold der fik klask 5-0 i finalen.
Jeg synes både Barca og Madrid er ret langt fra det PSG, Bayern og Arsenal har vist.
Men omvendt kan alt jo ske på dagen.
Edit: Manchester United er nummer 8 på listen over CL-favoritter på den side der.
Tror ikke jeg behøver sige meget mere.
Angående Rodri, er han også lidt overvurderet. Han får ofte credit for hele Spaniens eller Citys spil, men sandheden er jo, at han kun er én brik på de hold. Ganske vist den vigtigste, men man kan altså godt finde andre spillere til den position. Det spanske landshold havde gode boldspillere på hele banen. Hvis man placerer Rodri på et tonserhold vil han blive forvandlet til en bambi på glatis, når bolden kommer til at flyve fra den ene ende til den anden.
Jeg er slet ikke så modløs. Synes at Cucurella, Silva og Diomande giver holdet en hel anden “dybde”. Kan også ret godt lide hvor mobil Dumfries er. Også har vores helt egen Pitarch helt klart et talent. Silva kommer dog nok til at få en vigtig rolle, og det er da rart at de nye spillere kommer til at bidrage med det samme. Hvis Mourinho kan få banket noget disciplin i Hujisen vil han også blive rigtig god for holdet, da han er en god boldfordeler.
Alt kan ske.Fondo_Sur post=199036 skrev: De har dog mistet Lewandowski. Han scorede altid de vigtige mål, der gav dem 3 point.
Angående Rodri, er han også lidt overvurderet. Han får ofte credit for hele Spaniens eller Citys spil, men sandheden er jo, at han kun er én brik på de hold. Ganske vist den vigtigste, men man kan altså godt finde andre spillere til den position. Det spanske landshold havde gode boldspillere på hele banen. Hvis man placerer Rodri på et tonserhold vil han blive forvandlet til en bambi på glatis, når bolden kommer til at flyve fra den ene ende til den anden.
Jeg er slet ikke så modløs. Synes at Cucurella, Silva og Diomande giver holdet en hel anden “dybde”. Kan også ret godt lide hvor mobil Dumfries er. Også har vores helt egen Pitarch helt klart et talent. Silva kommer dog nok til at få en vigtig rolle, og det er da rart at de nye spillere kommer til at bidrage med det samme.
Og meget kan forbedres ved at ændre spillernes mentalitet.
Både ift. at presse som et hold, og for at få Vini til at falde ind i geleddet bag Mbappé.
Tror ligeledes Silva og Güler bliver utroligt vigtige.
Ramos4 post=199035 skrev:
Ligger Barca ikke altid alt for langt oppe på sådanne lister?Kasillas post=199033 skrev:
Man får pengene 5 gange tilbage for P$G, og så er den 7 for Real Madrid og Barca. Selvfølgelig tager bettingsfirmaer ikke altid ret, men det er et godt pejlemærke for, hvad forventninger er.
De kunne ikke engang slå det Inter-hold der fik klask 5-0 i finalen.
Jeg synes både Barca og Madrid er ret langt fra det PSG, Bayern og Arsenal har vist.
Men omvendt kan alt jo ske på dagen.
Edit: Manchester United er nummer 8 på listen over CL-favoritter på den side der.
Tror ikke jeg behøver sige meget mere.
"Edit: Manchester United er nummer 8 på listen over CL-favoritter på den side der.
Tror ikke jeg behøver sige meget mere. "
xD
Odds siger sjældent super meget, enig.
Også enig i, at vi er LANGT bagefter specielt psg, men også bayern.
Güler er et vildt talent, men han trives bare ikke så godt med at være længere tilbage på banen? Det er som om, at han ikke har de øjne i nakken, eller de lette ben, der skal til for at rende rundt på det sværeste sted på banen. Men hvis han kunne udvikle den del af sit spil, så har vi ingen problemer, hvad angår den position. For modsat Rodri har han alderen og kroppen til at levere over en hel sæson.