Sæsonen 26-27

5 timer 17 minutter siden #1177 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Man må håbe at Bernardo Silva får sin anden ungdom, for han er den eneste midtbanespiller vi har, der kan finde ud af at lægge sig dybt ned og sætte spillet derfra.

Konaté ser godt ud på papiret, men hvis Militao, Rüdiger og Huijsen er klar og i form, så er de alle sammen bedre end franskmanden. Så i realiteten en ligegyldig signing. Men kan selvfølgelig spille, når de andre er skadede.

Cucurella og Dumfries er to stærke signings til en fornuftig penge. Vi opgraderer begge backer gevaldigt med to spillere, der kan hæve niveauet fra dag ét.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

5 timer 12 minutter siden #1178 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 26-27
​Kan det overraske nogen, at Rodri vælger Barcelona efter vi boykottede hans Balon D'or?  
Han var nok ønskespilleren efter VM, men jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig var vild med ham inden VM. Han var rimelig middelmådig for City efter hans skade.
Han bliver nok en kæmpe gevinst for Barcelona, men vi skal se fremad. Jeg synes vinduet har været god, men alt står og falder med Diamonde. Hvis han slår igennem, så bliver det en rigtig god sæson, men denne transfer minder meget om Jovic. Hvis man var villige til at give 125 for Diamonde, hvor ikke byde 225 for Olise?

Jeg håber for alt i verden vi ikke køber Fernandez. Klam type, og så er han en offensiv 8'er. Ikke en kontrollerende 6''er.

5 timer 2 minutter siden #1179 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Barcas langsomme tempo passer Rodri perfekt.

Han ville blive alt for udstillet hos os.

Så lad os glemme ham. Perez har aldrig ville have noget at gøre med ham før, og udover et godt VM har han jo heller ikke vist særlig højt niveau de seneste sæsoner.

Vi har lagt for mange æg i den her kurv.
Der må simpelthen findes andre løsninger.

Vi har masser af penge og tiltrækningskraft.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo

4 timer 52 minutter siden #1180 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

El Siete post=199054 skrev:

NadaMás post=199020 skrev:

El Siete post=199015 skrev:

Bismo post=199012 skrev: Shit jeg gad ikke være Diomande lige nu. Kæmpe pres pga. det prisskilt + Rodri situationen. Han har bare at præstere fra dag et ellers bliver han hade objekt nr. 1 på Bernabeu.

​Men det er jo også lidt synd for ham at det er i dag, af alle dage, handlen bliver offentliggjort. Virkelig dårlig timing for hans vedkommende, for det eneste folk snakker om, er Rodri. 
Men ja, enormt pres, og en pris på 140M efter én god sæson, det bliver ikke nemt. 

​Det er ikke første gang man har set Perez, tage spillere som gidsler i sine sølle PR-stunts.
Rodri er det eneste der fylder i ethvert Diomandé- og Vini-kommentarfelt.
Smoking mirrors.

Men ja, synd for Diomandé, som får en drøm opfyldt som 19-årige, og alle kan kun tale om en anden spiller. Så føler man sig vel en anelse ligegyldig.

Barca tager tre på stribe. De indhenter snart vores ligarekord. Pga. Perez, den fucking klovn. Det er gang på gang. 

Det er lige før, at jeg er villig til at bytte alle seks køb for Rodri.
Cucurella er den eneste, der med absolut sikkerhed, går ind og virkelig forstærker start 11’eren. 
Vi kunne have beholdt Gonzalo for Espí.
Satset på Endrick fremfor Diomandé.
Silva ved jeg stadig ikke hvor skal spille.
Konate siger mig intet.
Dumfries var en god signing, men bevares.

Perez er bare en fucking klovn. 
Han sad med alle kortene, og så fedtspillede han kraftedeme. Han kunne sagtens løbe løbsk med prisen på Diomandé, men gav fornærmende bud på en af verdens bedste spillere. 

Virkelig tragikomisk. 

Håber at se nogle ‘Perez Out’ bannere i Madrid.

Hold kæft hvor må Barca-fansene hygge sig lige nu. Det må sgu være rart, at have en ærkerival, der gang på gang agerer så evnesvagt. Føler de overhovedet at der er en reel konkurrence? Sikkert ikke. De håbede vel også, af Vini forlængede!
Fuld plade.

​Klubben har gjort det rigtig godt denne sommer, både ved at sælge spillere for over 200M og alle 6 seks køb er rigtig spændende og forbedrer holdet på alle positioner - særligt Cucurella, som du også siger. Det skal de have kredit for. 

Men alle i verden kan se at vi ikke formår at kontrollere og diktere kampene, at der ingen sammenhæng er mellem forsvar og midtbane, og midtbane og angreb, og det er den position vi mest af alt desperat står og mangler forstærkning til. Nu for tredje sæson i træk.

Vi kommer sikkert/måske til at spille rigtig godt mod mindre hold,  men når vi igen møder Barcelona i Clasico, eller står overfor PSG, Arsenal, Bayern, Liverpool endda, så bliver vi kørt rundt på possession. Selv mod Lille og AC Milan kunne vi ikke kontrollere kampene. 

Og det er bare det jeg ikke forstår ved Perez, hvorfor fortsætter vi ned af samme vej, når vi har flere års beviser bag os, at uden en ordentlig midtbane, så spiller vi horribelt, og trofæerne udebliver. Det er alt for meget hype og marketing end det er en faktisk sportslig plan. Hvis han går så meget op i klubbens image, hvorfor er det så acceptabelt at vi bliver smadret i El Clasicos og kørt ud af banen af flere af de store hold? 

Det bliver utrolig meget sortseen pga. af én spiller, og vi skal også give Mourinho og holdet en chance, det kan jo ende med at blive rigtig godt. Men det er virkelig en sådan transfer der gør forskellen, det der adskiller topholdene fra den absolutte elite. 
Vi pynter en bil kosmetisk, udenpå er den flot, men vi mangler simpelthen en motor.

​Det er dog ikke kun sortseen pga 1 spiller - nu mangler vi en funktionel motor, som du siger, men vi forlængede også med Vinicius, som i den grad havde gjort sig fortjent til at få sparket... så vi forsætter med samme front der ikke har fungeret sammen på noget tidspunkt i 2 år nu, med vini og mbappe der vil ligge i de samme rum i venstre sidde, og mbappe der intet tilbyder i feltet som "9er"...

Mourinho skal nok få skrabbet en masse point sammen, men kønt kommer det ikke til at blive... det bliver parker bussen og kør kontra.

Og folk der husker det som besnærende kontra spil sidst han var her skal bare huske, at der havde han et VÆSENTLIGT bedre hold... xabi til at slå sukker bolde på midten, ozil med kreativiteten på 10eren, ronaldo og di maria på kanterne, samt higuain / Benzema i front... det var en helt anden kaliber spillere, som formåede at spille hinanden gode, fremfor kun at kunne køre solo som vini og mbappe.
Følgende bruger(e) sagde tak: Bismo, Siempre fiel, El Siete

4 timer 34 minutter siden #1181 af Siempre fiel
Besvaret af Siempre fiel på emne Sæsonen 26-27

Kasillas post=199025 skrev:

Ramos4 post=199021 skrev:

Kasillas post=199019 skrev: ​Tomas Roncero, spansk journalist fra AS og kommentator, der følger Real Madrid tæt er også skuffet over, at Rodri er glippet. Men han uddyber desværre ikke hvorfor Rodri passer taktisk, så man bliver ikke klogere. Han fremhæver blot specifikt at fordi Rodri er (1) spanier, (2) født i Madrid og (3) nylig verdensmester, er han derfor vigtig for Real Madrid.

Jeg er ingen fodboldtaktiker, men jeg mangler fortsat at se argumenter for, hvorfor Rodri passer ind i Real Madrid eller Mourinhos spillesystem.

Og jeg vil også høre specifikt om man fortsat ville argumentere for Rodri, hvis han var franskmand, født i Berlin og ikke var blevet verdensmester? For jeg har bemærket at før VM var det sparsomt med madridistas, der ønskede ham, men efter VM er billedet blevet noget andet.

Har for resten ingen holdning til Rodri.

​Fair pointe.

Rodri er jo heller ikke ligefrem vant til at spille så direkte som Mourinho gerne vil.
Men som jeg også er lidt inde på i mine andre indlæg, så tror jeg mest af alt vi vi som fans er desperate.
Desperate efter en midtbane-signing. Og så har vi klynget os til Rodri, fordi han er første vedvarende rygte i årevis.

Men enig. Det er ikke fordi han er den der passer bedst eller fordi han er et must. Men han var en mulighed. Og han kunne nemt hentes.

Det bekræfter mine anelser om madridistas.

​Men du tager udgangspunkt i Roncero som nok er glødende madridista, men jo absolut ikke manden man skal kigge til for dybdegående analyser eller den mindste form for objektivitet. Det her han skriver om Rodri er det tætteste han nogensinde kommer på at kritisere klubben/ledelsen - han er jo typen der mener at ALT klubben gør det rigtigt - ligesom en tidligere bruger her på forummet. 

Men det er da en fair pointe om Rodri passer godt til Mou - kan er sikkert ik den typiske Mou-spiller - men altså, så er det da godt vi har spillere som Tchoua og Cama som ikke kan hverken diktere spil eller tempo og som har næsten lige så lav fodbold-IQ som Vini. Så kan vi få hovedløs Mou-bold og blive savet over af Barca igen-igen-igen
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam, NickyMad

4 timer 30 minutter siden #1182 af El Siete
Besvaret af El Siete på emne Sæsonen 26-27

Figo-10 post=199064 skrev: Inden vi bliver alt for lune på Zubimendi så skal vi lige huske at han formåede at spille sig af holdet sidste år til Myles Lewis-Skelly. Han bliver også anden violin i år med Rice og Bruno G på midtbanen liggende bag Eze, Saka og evt Ødegaard og en angriber.

Tænker nærmere det var godt vi ikke hentede Zubimendi. Lidt en Ceballos i Arsenal, hvor han startede som lyn og torden og så gik luften ud af ballonen.

Og gud forbyde at vi henter racisten Enzo. Han er jo bare en dårligere udgave af Valverde og mere drama end både Valverde og Mina til sammen.

Vi henter nok ingen desværre og lukker vinduet. Shit en slatten omgang.

​Det kan være han bare skal tilbage i de trygge spanske rammer og så blomstrer han igen? Men han bliver nok dyrere end hvad Rodri ville koste. 

Como no te voy a querer,
como no te voy a querer,
si eres campeón de Europa por décima vez.

4 timer 21 minutter siden #1183 af Siempre fiel

Mas post=199057 skrev: ​Går Real Madrid nu efter Enzo Fernandez? - Eller som jeg plejer at kalde ham "idioten" 

​City går efter ham - vi har jo Tchoua og Cama til at styre holdet - det er jo ren verdensklasse

4 timer 19 minutter siden #1184 af NickyMad
Besvaret af NickyMad på emne Sæsonen 26-27

El Siete post=199072 skrev:

Figo-10 post=199064 skrev: Inden vi bliver alt for lune på Zubimendi så skal vi lige huske at han formåede at spille sig af holdet sidste år til Myles Lewis-Skelly. Han bliver også anden violin i år med Rice og Bruno G på midtbanen liggende bag Eze, Saka og evt Ødegaard og en angriber.

Tænker nærmere det var godt vi ikke hentede Zubimendi. Lidt en Ceballos i Arsenal, hvor han startede som lyn og torden og så gik luften ud af ballonen.

Og gud forbyde at vi henter racisten Enzo. Han er jo bare en dårligere udgave af Valverde og mere drama end både Valverde og Mina til sammen.

Vi henter nok ingen desværre og lukker vinduet. Shit en slatten omgang.

​Det kan være han bare skal tilbage i de trygge spanske rammer og så blomstrer han igen? Men han bliver nok dyrere end hvad Rodri ville koste. 

​Sidste år havde han en sølle klausul på €60 mio, og tilmed var en spiller vores træner ønskede. Nu koster han vel minimum €100 mio. Det giver Perez aldrig, det ville for ham også være at erkende han tog fejl sidste år.

4 timer 18 minutter siden #1185 af Siempre fiel

Siempre Madrid post=199058 skrev:

Mas post=199057 skrev: ​Går Real Madrid nu efter Enzo Fernandez? - Eller som jeg plejer at kalde ham "idioten" 

​Det kan man vel ikke afvise. Tidligere har følgende navne været nævnt også:
Angelo Stiller
Adam Wharton
Martín Zubimendi
Hugo Larsson
Kees Smit.

​Jeg kan ik prale af at kende voldsomt meget til nogle af disse spillere - men føler næsten jeg "kender" Stiller fordi han blev nævnt så meget for et år siden at madridistas stadig nævner ham som en fantastisk mulighed. Jeg har aldrig hørt om manden i andre sammenhænge, om at andre klubber er interesserede eller at andre forholdfans overhovedet har hørt om ham 😆 Det er altså en mand som ham vi nu vender tilbage til at tale om i stedet for Rodri - der er jo næsten komisk. Zubi er vel eneste spiller af de nævnte som ville være bare i nærheden af samme kvalitet

4 timer 16 minutter siden #1186 af Siempre fiel

Ramos4 post=199062 skrev: JUST IN: Real Madrid consider the squad 95% COMPLETE.
@marca

Og jeg betragter Florentino Perez som 95% dement.

​Du er et godt og sobert menneske!!! Jeg har længe betragtet ham som 100% dement 
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

4 timer 8 minutter siden #1187 af Siempre fiel

Ramos4 post=199068 skrev: Barcas langsomme tempo passer Rodri perfekt.

Han ville blive alt for udstillet hos os.

Så lad os glemme ham. Perez har aldrig ville have noget at gøre med ham før, og udover et godt VM har han jo heller ikke vist særlig højt niveau de seneste sæsoner.

Vi har lagt for mange æg i den her kurv.
Der må simpelthen findes andre løsninger.

Vi har masser af penge og tiltrækningskraft.

​Det her med masser af penge er jeg knap så sikker på! Enten har vi langt fra så mange penge som mange går og tror, eller også vil Florentino simpelthen ikke bruge særlig mange penge på truppen. Det må være det ene eller det andet siden at vi igen og igen ikke har særlig store netto-udgifter på transfersiden. 

Jeg har i nogle år argumenteret for at vores økonomi slet ikke er så imponerende som nogle tror. Bevares, jeg tror vores økonomi er nogenlunde sund - men jeg tror på ingen måde vi har de kæmpe penge til bare at slå os løs på transfermarkedet. Og tager jeg fejl, så er Florentino jo bare endnu mere syg i bøtten, for han er jo besat af transferfrie spillere

3 timer 26 minutter siden #1188 af Siempre fiel

madrid2000 post=199067 skrev: ​Kan det overraske nogen, at Rodri vælger Barcelona efter vi boykottede hans Balon D'or?  
Han var nok ønskespilleren efter VM, men jeg må indrømme, at jeg ikke rigtig var vild med ham inden VM. Han var rimelig middelmådig for City efter hans skade.
Han bliver nok en kæmpe gevinst for Barcelona, men vi skal se fremad. Jeg synes vinduet har været god, men alt står og falder med Diamonde. Hvis han slår igennem, så bliver det en rigtig god sæson, men denne transfer minder meget om Jovic. Hvis man var villige til at give 125 for Diamonde, hvor ikke byde 225 for Olise?

Jeg håber for alt i verden vi ikke køber Fernandez. Klam type, og så er han en offensiv 8'er. Ikke en kontrollerende 6''er.

​Men transfervinduet kan vel kun betegnes som godkendt hvis vi i det mindste forsøger at fixe det gigantiske problem på midtbanen - og det har vi jo ikke gjort - så det kan vel næppe betegnes som godt. 

Vi har købt verdens dyreste lottokupon i Diomande - lad os håbe der er gevinst, modsat Rodrygo, Mastan, Endrick (ham vil klubben jo bare ik gi chancen!!), m.fl. Så der blir da "sjovt" at se om han blir guld eller flop - for han er bestemt ikke a sure thing. Silva - et ok sats - men alderen og hans nedadgående performance taget i betragtning, så er der vel nogenlunde begrænset hvad man forventer af ham. Ikke mindst ser i lyset af at hvis han skal spille, så skal det jo være på bekostning af Jude, Diomande eller Güler - så man må jo betragte ham som en fin backup. Konate - 4.-valg i det centrale forsvar - ren dybde-option. Espi, høj fyr med begrænset teknik - skal bruges de sidste 10 minutter i udvalgte kampe når vi skal spille endnu mere simpelt end Mourinho i forvejen gør. Og så tager han spilletid fra Endrick, som nu måske udlejes eller rådner op på bænken igen - hvilket jeg ganske enkelt hader. Men ok, relativ billig var han Espi, så begrænset risiko. De to backs - jeg er kæmpe fan af Dumfries og håber han får mere end en bænkerolle - men frygter selvfølgelig det værste når en af Florentinos marketingssignings spiller samme position. Cucu - altså han er ik ligefrem nogen Marcelo - men han er vel nok en upgrade over den überskuffende Carreras (som man betalte 50 mio for for et år siden). Alt i alt, vel 2 nye startere - hvilket imo er skuffende, men dog brugbare spillere som gør truppen en smule bedre all around. MEN havde man hentet kvalitet ind til den centrale midt, så havde jeg set helt anderledes på vinduet overall - så havde det været et rigtig godt vindue. Og havde man så også solgt Vini og hentet Haaland (som jeg tror på var sket med Riquelme - men det får vi aldrig at vide) - så havde det været et sandt game changer af et transfervindue. Men det gik som forventet med Florentino - det blev pensionistudgaven af Mourinho og ikke den substans i indkøbene som ku ha udfordret Barca

Leveret af Kunena Forum