Sæsonen 26-27

3 uger 4 dage siden #13 af Siempre Madrid
Besvaret af Siempre Madrid på emne Sæsonen 26-27

Figo-10 post=195874 skrev:

Siempre Madrid post=195867 skrev: ​Efter gårsdagens triumf:
Lunin->Javi Navarro
Carvajal->Fortea
Ferland Mendy/Fran García->Valdepeñas
Alaba->Aguado
Thiago Pitarch (er allerede trådt ind)
Ceballos->Chema Andrés
Mastantuono (udlejning)->Yáñez
Rodrygo->Victor Muñoz
Brahim->Nico Paz

Så har man stadig Rüdiger og Camavinga, som man kan erstatte med større navne. Og så skal man lige huske at udskifte Gonzalo med Endrick.

​Jeg kan lide tankegangen! 

Det lader til at være den største generation siden 2011/12, hvor jeg boede i Madrid og tit var ude og se Castilla. Her var det Morata, Joselu, Jese, Nacho, Alex, Vazquez, Cheryshev, Mosquera og måske knap så fremtrædne Mascarel, Pacheco, Mejias og Casado. Jeg husker især hvordan Casado og Alex var vildt gode! Måske godt jeg ikke er scout, men dengang havde jeg spået dem større roller i Real Madrid. Jese var selvfølgelig stjernen. 

Men tænk hvis vi er ved at finde en ny Vazquez, Nacho, og Carvajal til førsteholdet og så en Morata man kan skyde af for en god sum penge. 

​Det værste er, at vi har 2009-generationen på vej og de ser ud til at være endnu bedre.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

3 uger 2 dage siden #14 af Figo-10
Besvaret af Figo-10 på emne Sæsonen 26-27
Spm 1: Hvem tror/håber i bliver træner for næste sæson?
Set i retrospectiv, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor Alonso ikke var være træner og Arbeloa var assistent. Alonso hjernen og Arbeloa hjertet. Dertil deres stærke venskab. Jeg forstår det ikke. Og hvis vi, som mig, antager at Arbeloa ikke skal være træner næste sæson, hvad skal han så? Familært tror jeg, at han vil blive i Madrid. Er det så tilbage til Castilla? Ind på ledelsesgangen? Assistant for den kommende træner? Jeg læner måske til, at han går tilbage og arbejder med de unge på Castilla.

Men hvem bliver det så? Spørger du 10 madridistas vil 9 sige Klopp. Mig selv inklusiv. Men det nok utopi at han gider ned til den børnehave. Og Klopp lever jo af presspil, så han vil nok ikke kunne implementere sine ideer hvor tragikomisk det end lyder. 

Der bliver nævnt et hav af fuldstændig ligegyldige træner. Og så Mou. Jeg tror faktisk det er en seriøs overvejelse. Hvordan har vi det med det? Er der et før og efter Benficakampene? Vi har det med at gå tilbage til noget vi har prøvet før. I modsætning til sidst, så var Mou den hotteste træner dengang og kunne stille flere krav. Han har ikke de samme forhandlingsmuligheder i dag. Men omvendt, så hentede vi Carlo tilbage fra Everton og det gik jo meget godt. 

Mou, Mbappe, Vini de næste år. Hold kæft det kan jeg ikke holde til... men jeg holder SLET ikke til Dechamps, Allegri, Scaloni eller hvad der ellers bliver nævnt. Fremtiden er mørk. 

Spm 2: nutidens og fremtidens ledere? 
Vores hold mangler ledere! Altså som i Pepe, Ramos, Modric, Benzema. Har vi seriøst en leder i dag? Valverde måske? Bellinham på attitude og brystet frem, men føles han som en leder? nej. Vini, hell no. Mbappe, slet ikke. Rudiger? nej. Alaba? Ja faktisk, han var, men det er slut. 
Har vi nogle?

Og hvis man skulle hente en leder, hvem er det så? Er det mig der er en gammel sur mand, at jeg synes det et generationsspørgsmål, at nutidens fodboldspillere har mere travlt med IG, Balon d'Or end bolden. Hvilke hold har store ledere i dag på under 27 år? Enzo, tikkende bombe. Romero, tikkende bombe x2. Bruno, nej? Kane, nej. Rodri, tjo måske? Pedri og de Jong, nej. Raphinha, ja? 

De hænger ikke på træerne det gode ledere. 

Real Madrid fan siden 2000, tidligere bosat i Madrid og med +30 kampe under bæltet.

Figo og Özil har rørt mig mest.

3 uger 2 dage siden #15 af NachoFernández
Besvaret af NachoFernández på emne Sæsonen 26-27
Jeg håber også på en træner der kommer ind med en offensiv til, hvor der er stort fokus på at alle skal presse og deltage begge veje. Og så skal det være en stædig type der går ind og vil gøre det på sin måde og med et så stort trænernavn at der ikke er nogen spiller der skal komme og fortælle ham hvordan tingene skal gøres. Også selvom det betyder at det hele eksploderer og han bliver fyret i november. Det vil bare endnu engang udstille, at vi har et stort opgør at tage med kulturen for at følge med de andre. Så for mig er det helt indiskutabelt at Klopp er et vigtigt skridt på vejen dertil.

Hvis det ikke kan blive Klopp, så synes jeg godt nok der er langt til den næste. Paradoksalt nok synes jeg jo egentlig at Alonso er den perfekte træner hvis der er 100% opbakning oppefra. Mourinho kunne jeg ikke forestille mig kommer ind med en ide om at nogen er fritaget for at arbejde bagud og han skal nok smide Vini og Mbappe ud, hvis der er noget pis. 

Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved NachoFernández.

3 uger 2 dage siden #16 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27

Figo-10 post=195922 skrev: Spm 2: nutidens og fremtidens ledere? 
Vores hold mangler ledere! Altså som i Pepe, Ramos, Modric, Benzema. Har vi seriøst en leder i dag? Valverde måske? Bellinham på attitude og brystet frem, men føles han som en leder? nej. Vini, hell no. Mbappe, slet ikke. Rudiger? nej. Alaba? Ja faktisk, han var, men det er slut. 
Har vi nogle?

Og hvis man skulle hente en leder, hvem er det så? Er det mig der er en gammel sur mand, at jeg synes det et generationsspørgsmål, at nutidens fodboldspillere har mere travlt med IG, Balon d'Or end bolden. Hvilke hold har store ledere i dag på under 27 år? Enzo, tikkende bombe. Romero, tikkende bombe x2. Bruno, nej? Kane, nej. Rodri, tjo måske? Pedri og de Jong, nej. Raphinha, ja? 

De hænger ikke på træerne det gode ledere. 

Jeg tror der er et aspekt man mangler at overveje i den her "leder"-debat. Nemlig hierarki. For i mine øjne er Bellingham en kæmpe leder, meget større leder end Benzema, Modric, Kroos og faktisk også Pepe. De havde godt nok ikke mange naturlige lederevner, men det var noget de voksede sig ind ved langsomt at komme op i toppen af hierarkiet og få den der kæmpe Real Madrid-selvtillid og ro ved at vinde så mange titler.

Her er Bellingham i mine øjne en meget større naturlig leder end dem, men det jo ligemeget hvor meget han råber og skriger af Vini og Mbappe, det er stadig dem der bestemmer, det er dem der har magten på banen og i omklædningsrummet, fordi de er helt oppe i toppen af hierarkiet, ja længere oppe end træneren har vi fundet ud af.
Selv Ramos, som jo var en kæmpe leder, kunne jo ikke tage de store kampe med Ronaldo. Han var også ret urørlig og gjorde lidt hvad han vil både på og udenfor banen. Heldigvis havde han en ekstrem vindermentalitet, scorede tonsvis af mål, og var utrolig professionel udenfor banen.

Så jeg synes vi har nogle leder, især Bellingham. Men synes også Rudiger tager et kæmpe ansvar som leder i defensiven, Valverde til dels, mest ved at gå forrest på banen og være et eksempel, men han da også set ham give en røffel til hans holdkammarater på banen engang imellem. Han er dog meget en stille, ydmyg dreng generelt.
Courtois er også en målmand med lederegenskaber, efter min mening.

Men i sidste ende er det ikke dem der bestemmer, det gør vores to luksus-spillere oppe foran. Og så føles det klart som om man mangler en leder.

3 uger 2 dage siden #17 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
For lige at gå tilbage til trupsammensætningen:

Der er også noget helt elementært skørt i, at Perez elsker at hente unge talenter ind (primært fra Sydamerika) men samtidig nægter at give slip på én eneste af de etablerede stjerner. Alle de nye talenter, hvor skal de spille?!

Endrick står klar. Nico Paz står klar. Tænk hvis Mastantuono også var et hit. Det er jo super fint, men de kan jo ikke spille fordi Perez ikke vil skille sig af med hverken Vini eller Rodrygo nogen andre spillere.

Det første Pep gjorde i Barca var at sige farvel til Deco og Ronaldinho. Det var nødvendigt. Selvfølgelig kunne Messi og Ronaldinho spille sammen, og det gjorde de også, men Ronaldinhos tid var ovre. Der skulle ske noget nyt. Ronaldinho var jo ikke fodboldinvalid - men på vej nedad. Det er samme scenarie vi står i. 

Man skal vide hvornår man skal sende sine spillere videre. Vini HAR toppet - det er tydeligt for enhver pånær vores præsident.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 3 uger 2 dage siden ved Ramos4.

3 uger 2 dage siden #18 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 26-27
Mbappe har været ude og like en post om Mourinho til Madrid..

Uanset så skal Mourinho være mere end velkommen til at tage arbejdshanskerne på for Real. Der SKAL ryddes op! Mourinho vil være for Real, hvad The Wolf var i filmen Pulp Fiction.

3 uger 1 dag siden #19 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27
Vi ser jo bare nok ind i en årrække uden trofæer. Pt er vi på 2 sæsoner. Hvor mange skal der til før Perez trækker sig, og der for alvor kommer til at ske forandringer? Vi må se. Men jeg ville ikke blive overrasket, hvis der skal gå mindst 2 år mere uden trofæer.

Og jeg kan læse, at man nu har forlænget med vini, der får en lønforhøjelse - mere hovedrystende beslutninger skal man lede længe efter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real HWL

3 uger 1 dag siden #20 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 26-27

Dragam post=195931 skrev: Vi ser jo bare nok ind i en årrække uden trofæer. Pt er vi på 2 sæsoner. Hvor mange skal der til før Perez trækker sig, og der for alvor kommer til at ske forandringer? Vi må se. Men jeg ville ikke blive overrasket, hvis der skal gå mindst 2 år mere uden trofæer.

Og jeg kan læse, at man nu har forlænget med vini, der får en lønforhøjelse - mere hovedrystende beslutninger skal man lede længe efter.

​Tror at tre er det magiske nummer for, hvormange trofæløse sæsoner hans projekt kan tåle. Han er faldet i samme galactico-fælde igen, og der er lidt midt 00’er over det, når jeg ser på Trent slappe af på sin back og generelt holdet der løber mindre end modstanderne.

3 uger 1 dag siden #21 af Matamoro
Besvaret af Matamoro på emne Sæsonen 26-27
Kan Real Madrid spille 4-1-4-1 og bygge det op omkring Mbappe?
Kan Guler spille på en gammeldags Pirlo position?

Courtois
Trent Militao Huijsen Mendy
Guler
Endrick Valverde Bellingham Munoz
Mbappe

Sidste redigering: 3 uger 1 dag siden ved Matamoro.

3 uger 1 dag siden #22 af mohbar
Besvaret af mohbar på emne Sæsonen 26-27
​Tror at Perez godt ved at sådan som manager-markedet ser ud nu, så er Mourinho den eneste der kan komme ind og redde hans rumpe pt..

Klopp ville være helt perfekt for fremtiden og moderne taktikførelse, men han vil sikkert stille for mange krav til truppen, indkøb og ledelse, til at ledelsen tør ansætte ham pt. Han ville nok være det der svarer til en Xabi Alonso version 5.0, fordi han er mere udviklet og har mere pondus, givet sine mange års erfaringer og resultater.

Mourinho derimod vil sagtens kunne komme ind og gå mere pragmatisk til værks med den trup han får (justeret med et par enkelte typiske Mourinho-indkøb = billige og trofaste spillertyper som kan kæmpe nonstop). Han ville potentielt udnytte det spillermateriale der er nu, som uden tvivl har kæmpe potentiale, vurderer man spiller for spiller.

Jeg tror fx at han kommer til at få maks ud af vores venstreback, Mbappe kan han sagtens få til at blive et mål-bæst som han fik gjort det med CR7, Arda kan blive en Ozil-klon der kommer til at servere den ene assist efter den anden, han vil få udviklet Jude, som ikke har udviklet sig siden hans første sæson i klubben. Vini vil få en "puttekasse" i form af klare instrukser, så han endelig kan få lidt fodbold-IQ (hvem husker ikke hvordan Mourinho formåede at få Etoo til at spille god venstreback i Inter..).

Så selvom han er kendt for at være kontroversiel, så er han også kendt for at skabe leder-typer på holdet og få skabt noget positiv holdånd og ikke bare nogen der kysser logoet fordi de håber fansne klapper og så de kan poste det på insta - ægte holdånd noget som vi har savnet siden den sidste tid med Ancelotti. Derudover tror jeg at Perez ikke kan lade være med at tænke på hvor godt det gik med at genansætte Ancelotti, samt at Mourinho med garanti vil fjerne mindst 70% at det pres som han bliver udsat for, fordi han ikke er bange for at tage ansvar (altså slet ikke på samme vage/underdanige måde som Arbeloa gør det, hver gang holdet blamere sig..).

Håber at hvis det ikke bliver Klopp, at Mourinho bliver den næste manager. Med Pochettino, Alegri osv så får vi bare 9-16 kontortyper som jeg nægter at tro på kommer til at skabe hverken ledere eller holdånd. 

Sidste redigering: 3 uger 1 dag siden ved mohbar.

3 uger 1 dag siden #23 af Hamid8210
Besvaret af Hamid8210 på emne Sæsonen 26-27
Nu hvor spillet har været dødhamrende kedelig, så kan jeg godt se underholdningsværdien af af genansætte Mourinho. Så ja så kom med ham, så vi kan underholdes igen. Måske kan Mou skabe den næste æra for de næste 10 år, som han gjorde fra 09-13.
Følgende bruger(e) sagde tak: Fondo_Sur

3 uger 1 dag siden #24 af Fondo_Sur
Besvaret af Fondo_Sur på emne Sæsonen 26-27
At ansætte Mourinho i denne situation er som at satse børneopsparingen på rouletten. Selvom det er vores egen klub, det handler om, så spiser jeg popcorn til det, for han er sku en markant person. Ville elske at se ham få succes nu hvor han har stået i skyggen i et årti og set Zidane og Ancelotti nyde godt af hans arbejde i Real Madrid, mens han selv har forsøgt at slukke ildebrande i diverse klubber i Europa med sin egen ild. Og ej at forglemme at hans tidligere rival Guardiola har haft en ret god karriere imellemtiden. Mon ikke han kan nogle tricks, gode gamle Mou.
Sidste redigering: 3 uger 1 dag siden ved Fondo_Sur.

Leveret af Kunena Forum