Sæsonen 26-27
På papiret har vi mange gode CBs.
Men man kan jo aldrig regne med dem.
Militao tror jeg aldrig kommer tilbage og spiller 50 kampe på en sæson.
Rüdiger virker også langt fra fordoms styrke.
Konaté har sine usikkerheder.
Huijsen kan der bygges på. Men vi mangler en stabil makker til ham imo.
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Det synes jeg er en fair pointe. Jeg synes heller ikke det er Ramos-Varane i topform. Men jeg synes bestemt det er til at arbejde med.Ramos4 post=199144 skrev: Nacho, du har helt ret når du nævner spillernes styrker.
På papiret har vi mange gode CBs.
Men man kan jo aldrig regne med dem.
Militao tror jeg aldrig kommer tilbage og spiller 50 kampe på en sæson.
Rüdiger virker også langt fra fordoms styrke.
Konaté har sine usikkerheder.
Huijsen kan der bygges på. Men vi mangler en stabil makker til ham imo.
Jeg ved heller ikke med Militao og det er helt okay at han ikke rammer 50 kampe. Ham skal man jo passe på men hvis han kan komme tilbage og ramme sit niveau, så er en kæmpe forbedring at smide ind i alle centrale forsvar i hele verden. Militaos bedste sæsoner har været så dominerende på alle parametre, at jeg synes det er værd at jagte.
Enig omkring Rudiger så langt at hans niveau er dalet. Jeg synes ikke han er "langt fra" men jeg er bestemt ikke tilfreds. Jeg tror egentlig også, at hvis midtbanen hænger ordentligt sammen og hvis de forreste 3 alle arbejder for holdet, så kommer en Hujsen-Rudiger duo til at se rigtig stærke ud for så skal de nok spise op. Det hele hænger jo sammen og især under Arbeloa synes jeg det er utroligt svært at vurdere vores to centrale forsvarsspillere for de var SÅ udsatte fordi vi spillede meget dårlig fodbold og smed bolden på forfærdelige steder samtidig med at flere spillere ikke mente at man skulle løbe hjem. Selv Tchouameni satte i lunt så en modstanders midtbanespiller kunne vandre direkte ind i Zone 14 og få et frit skud. Vores backs var også et helvede til tider.
Konaté mener jeg har et niveau, en seriøsitet og en koncentration der berettiger til tribunen fra start. Jeg er ikke begejstret på nogen måder. Asencio håber jeg bouncer tilbage, men løbet ser ud til at være kørt og kan han ikke holde sig fra nattelivet weekend efter weekend, så kan det være ligegyldigt.
Et ekstra boost til duoen i midten er at Cucurella lukker nærmest alt ned i sit område. Det bliver ikke en Mendy der snorksover eller en forvirret Fran Garcia der er over det hele. Er der én ting jeg forventer af Mourinho (og jeg er super skeptisk) så er det at han kommer til at få bagkæden til at se solid ud, for jeg synes at niveauet er der.
Det er da et skridt op, men jeg har svært ved at se hvem der skal være makker til Huijsen kontinuerligt.
Rüdiger og Militao er for skadesplagede. Asencio er ikke god nok og det er Konaté vel heller ikke.
Så hvorfor er du tilfreds? :D
1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Donde está la biblioteca?
Af samme årsag tror jeg heller ikke at Rodri var så nødvendig for opspillet. Alene fordi vi kan angribe over begge fløje vil spillet blive mere balanceret og mindre låst.
Hvordan gik det da vi havde Rodrygo, Mbappé og Vini oppe foran?Matamoro post=199148 skrev: Det kan godt være at bagkæden ikke er fra øverste hylde, men alle hold der angriber den bagkæde, kommer til at være bevidste om at de hurtigt kan løbe ind i kniven. Vini, Mbappe og Diomandes fart og driblestyrke er i sig selv et forsvar. Vi kan hertil tilføje Dumfries. Det er livsfarligt at miste bolden med mange mand fremme når man møder Real Madrid der nu kan angribe i begge sider af banen.
Af samme årsag tror jeg heller ikke at Rodri var så nødvendig for opspillet. Alene fordi vi kan angribe over begge fløje vil spillet blive mere balanceret og mindre låst.
Det er jo ikke noget nyt at vi har hurtige folk oppe foran.
Cucurella > Fran Garcia
Konate > Alaba
Dumdfries > Carvajal
Bernardo > Ceballos
Yan D. > Franco
Espi ~ Garcia
Endrick ???
Hvis man så også kunne hente en betydelig midtbane spiller, ville det begynde st ligne noget, men i det mindste at man så river Mendy’s kontrakt over og giver en pladsen til Thiago på midtbane, ham har vi mere brug for en franskmanden!
Min pointe er, truppen ser ikke specielt godt sammensat ud på flere punkter, men den er immervæk stærkere end sidste season, spiller for spiller.
Donde está la biblioteca?
- NachoFernández
- Væk
- Platin bruger
-
Det korte svar er at jeg synes, at Rudiger er god nok.Ramos4 post=199146 skrev: Men i bund og grund står vi med samme forsvar som altid, udover at Konaté har erstattet den fodboldinvalide Alaba.
Det er da et skridt op, men jeg har svært ved at se hvem der skal være makker til Huijsen kontinuerligt.
Rüdiger og Militao er for skadesplagede. Asencio er ikke god nok og det er Konaté vel heller ikke.
Så hvorfor er du tilfreds? :D
Jeg deler heller ikke synspunktet med at han er for meget skadet. Selvfølgelig bliver han det, hvis vi ikke giver ham pauser og bare kører rovdrift på ham igen. Men giv ham de vigtige pauser og så har vi en stærk duo i Hujsen og Rudiger. Asencio kan sagtens hjælpe holdet mod langt de fleste hold i La Liga. Det er jeg ikke nervøs for hvis han har styr på det mentale. Militao skadesfri er potentielt i verdenseliten. Og nu har vi jo hentet Konate så han skal vel også ind og aflaste lidt her og der uanset om det er Rudiger eller Bastoni der spiller med Hujsen...