Sæsonen 26-27
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Måske er løsningen at flere skal tage et større ansvar. Eksempelvis ved at Güler skal lære at komme rundt på banen på samme måde som Vitinha både i sine placeringer og drev med bolden. At Bernardo Silva kommer ind og tager større ansvar. At Trent kommer længere ind i banen nu hvor Diomande kommer til og holder bredden. Alt det kombineret med at Hujsen er fantastisk med bolden nedefra og at vi bør forvente mere af Jude i opspillet, så er der mange dygtige spillere til den opgave der så skal løses på en anden måde. Det tror jeg måske er bedre end en halvtynd måske-erstatning på midten.
Spanien havde udover Rodri stor glæde af sit kølige forsvar og en Olmo som drev rigtig mange bolde frem og vandt mange meter. Det bør vi også kunne forvente af Jude at han finder gode rum
Dette er desværre ret hypotetisk for de her tanker kan jo ødelægges af én enkelt mand som ligger til venstre med en lang kontrakt
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
Bellingham kan tage 8'eren fra Silva sikkert, men det ikke helt det samme. Tror det kunne have været lækkert med Arda og Silva sammen på midtbanen.
De hadefulde typer her på sitet der aldrig forspilder en mulighed for at hade Vini, Angelotti, Arbeloa og Perez skal selvfølgelig nok brygge noget sammen der bekræfter deres verdensbillede. Jeg tror nu mere at det handler om at hverken City eller Rodri var parat til at lade økonomi svare til en 30 årig skadesplaget spiller.
Jeg har lidt fidus til Bernardo Silva centralt. Han har ikke ligeså god pasninger som Guler, men han er mere bevægelig. Han suger spillet til sig. Det kan godt vise sig at blive rigtig godt.
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Det var heller ikke sådan ment at vi skulle spille med 12 mand :DLars1991 post=199130 skrev: Jeg havde lidt drømmen om en midtbane med Arda og Silva som 8'er og Tchouameni som 6'er. Det tror jeg sagtens kunne fungere. Men oppe foran skal der jo være plads til både Vini, Mbappe, Bellingham og nu også Diomande... så det går ikke helt op desværre.
Bellingham kan tage 8'eren fra Silva sikkert, men det ikke helt det samme. Tror det kunne have været lækkert med Arda og Silva sammen på midtbanen.
Men skidt formuleret af mig. Det handler om hvem der bør kunne tage ansvar når man er på banen. Pointen er at vi har rigtig mange dygtige boldspillere
Noget andet som PSG gør godt er at de mod højt pres gør banen meget stor i deres 4-3-3 og forsøger at tømme rummet hvor en 10’er har udgangspunkt så hvis de andre næsten går mand-mand så er Dembele fremragende til at komme med i det rum eller også har de nogle typer der driver den frem. Det bør Mbappe også kunne med sin teknik og fart. Ned i rummet, godt touch forbi sin oppasser og så bare tempo på.
Det kunne være sjovt at se den trekant på midten og Jude med udgangspunkt i venstre side men selvfølgelig med al den frihed han vil have
For en gangs skyld??Mas post=199126 skrev:
Ja, enig med dig Ramos4, for en gangs skyld :)Ramos4 post=199123 skrev: Jeg synes egentlig det kan forsvares, hvis Perez ikke haft lyst til at give 80 millioner euro for en 30-årig med en tidligere ACL- og nuværende rygskade.
Det der ikke kan forsvares, er at vi i 2 sæsoner ingen erstatning har hentet for Kroos.
Florentino, dimisión!
- Cristiano7
- Platin bruger
-
Og jeg er enig med Nacho i, at flere spillere tilsammen kan give os noget af det, vi mistede med Kroos. Huijsen og Trent kan hjælpe os i den første fase, Arda og Bernardo kan give os ro og kontrol længere fremme. Det behøver ikke nødvendigvis komme fra én spiller.
Men det stiller til gengæld et endnu større krav til Mou: Han skal gøre os til et hold igen.
Det var klart det mest frustrerende ved sidste sæson. Ikke bare resultaterne eller spillet, men følelsen af spillere, der satte deres egen status over det kollektive - utilfredshed med udskiftninger, manglende arbejdsindsats og en træner, der aldrig rigtig fik hele gruppen til at trække samme vej.
Det duer ikke. Ingen spiller er større end klubben - og sådan skal det altid være.
Hvis Mou skal få det maksimale ud af den her trup, skal han kunne bænke en stjerne, tage en anden ud efter 60 minutter og ændre hierarkiet fra kamp til kamp uden at det bliver en historie i sig selv. Spilleren skal acceptere det, den næste skal være klar, og alle skal arbejde for den samme idé.
For så er bredden ikke et problem, der skal løses. Så er den et våben.
Det er nok dét, jeg håber mest på med Mou: at vi igen bliver et hold, hvor man kæmper for trøjen og for hinanden - og hvor navnet på ryggen aldrig kommer før det på brystet.
- Madridista02
-
- Platin bruger
-
- Real Madrid fan i det øjeblik jeg opdagede Roberto Carlos. Senere blev det Pepe og Marcelo der var mine yndlingspillere.
Jeg savner Pepe :(
Hvis vi går ud fra at det bliver en 4-mands kæde, så er den absolut mest selvskrevne spiller Cucurella, ham er jeg slet ikke i tvivl om vi bliver glade for, og faktisk ret vildt at vi kan stille med Carreras i 2. kæden, den er meget meget få klubber der har så god en reserve på den plads.Madridista02 post=199139 skrev: Hvad er jeres take på vores bedste forsvars formation? Jeg synes vores cbs er lidt.... Ikke ringe men heller ikke verdensklasse og nogen som man kan regne med. Ikke ligesom da det hed Pepe Ramos eller Ramos Varane. Hvad siger I?
I den anden side så burde Dumfries ret nemt kunne tage start pladsen fra Trent, jeg tror dog vi kommer til at se en del til Trent da han nok bliver et taktisk Våben for Mou (tvivler stadig på om det bliver et succesfuldt taktisk våben).
I midten så er en frisk Rudiger imo selvskrevet i første halvdel af seasonen, han er den mest naturlige leder vi har i kæden og når han er skadefri er han ret forsvars mæssigt også den sværeste for de fleste angribere at gå op imod.
Herefter vil jeg mene at Dean er den næste i rækken, mest af alt fordi Konate er bedre defensivt end med bolden i fødderne, på den måde mere en naturlig reserve til Rudiger.
Og så ligger Asencio som sidste valg indtil Militao er helt tilbage, jeg har dog meget lidt tiltro til at Militao får nogen nævneværdig effekt på næste season, og hvis han gør så er chancen for at han går i stykker igen inden sommeren, over 50%.
Så de 4 der får flest minutter (hvis de kan undgå skader) bliver;
Cucurella
Huijsen
Rudiger
Dumfries
Og imo, en klar opgradering på begge backpladserne ifht sidste season, og en opgradering i midterforsvars bredden (Konate vs Alaba-i-stykker). Og så håber jeg personligt at vi ser Dean fra første halvdel af sidste season, og ikke den Dean der sluttede seasonen, for det i sig selv ville også være en opgradering.
Jeg ville personligt bliver overrasket hvis det så anderledes ud (med udgangs punkt i sat skaderne udebliver, hvilket de jo nok ikke gør)
Donde está la biblioteca?
- madrid2000
-
- Platin bruger
-
Vores CB er i samme forfatning som periode 2002-2006. Man prøver forskellige ting, men kvaliteten er ringe.Madridista02 post=199139 skrev: Hvad er jeres take på vores bedste forsvars formation? Jeg synes vores cbs er lidt.... Ikke ringe men heller ikke verdensklasse og nogen som man kan regne med. Ikke ligesom da det hed Pepe Ramos eller Ramos Varane. Hvad siger I?
Rüdiger er færdig på topplan.
Militao kunne potentielt være verdens bedste CB, men manden er fodbold invalid og lav bundniveau.
Konate er fuld a fejl. Jeg har 0 forventninger til ham. Var vist også sidste valg på position for Frankrig.
Huijen er også ustabil og fuld af fejl
Asensio har bare ikke niveau til RM. Hans fighter vilje redder lidt, men endnu en CB uden kvalitet og fuld af store fejl.
Jeg tror ikke der bliver snakket nok om, hvor dårlige vi er på CB positionen.
Eneste kamp Konate spillede til VM, var første halvleg af bronze kampen... hvor han var elendig og blev udskiftet i pausen, hvilket stabiliserede frankrigs defensiv.madrid2000 post=199141 skrev:
Vores CB er i samme forfatning som periode 2002-2006. Man prøver forskellige ting, men kvaliteten er ringe.Madridista02 post=199139 skrev: Hvad er jeres take på vores bedste forsvars formation? Jeg synes vores cbs er lidt.... Ikke ringe men heller ikke verdensklasse og nogen som man kan regne med. Ikke ligesom da det hed Pepe Ramos eller Ramos Varane. Hvad siger I?
Rüdiger er færdig på topplan.
Militao kunne potentielt være verdens bedste CB, men manden er fodbold invalid og lav bundniveau.
Konate er fuld a fejl. Jeg har 0 forventninger til ham. Var vist også sidste valg på position for Frankrig.
Huijen er også ustabil og fuld af fejl
Asensio har bare ikke niveau til RM. Hans fighter vilje redder lidt, men endnu en CB uden kvalitet og fuld af store fejl.
Jeg tror ikke der bliver snakket nok om, hvor dårlige vi er på CB positionen.
Jeg er iøvrigt enig med dig, at vores forsvar er på niveau med galactico dagene - der havde vi ironisk nok også en god venstreback (Carlos var dog naturligvis mange niveauer over cucurella), elendigt sammensat midtbane, og generelt mange der spillede ude af position, fordi man havde købt flere stjerner der spillede sammen position, men de alle skulle spille. Generelt ser jeg bare utroligt mange ligheder med vores nuværende situation og real madrid anno 2005. Mon det ender som i 2006 ? Tror ikke Perez frivilligt smutter denne gang...
- NachoFernández
- Platin bruger
-
Jeg synes faktisk, at vi har et godt forsvar. Både spiller for spiller og i sammensætningen. Det er en længere omgang hvorfor det også har set sløvt ud og det hænger især sammen med resten af holdet. Dovenskab fra flere af de 6 forreste, en helt vanvittig dårlig struktur fra Arbeloa osv. Under Alonso var de jo fremragende.Madridista02 post=199139 skrev: Hvad er jeres take på vores bedste forsvars formation? Jeg synes vores cbs er lidt.... Ikke ringe men heller ikke verdensklasse og nogen som man kan regne med. Ikke ligesom da det hed Pepe Ramos eller Ramos Varane. Hvad siger I?
Jeg synes, at det er vigtigt at vi bygger holdet op om Hujsen dernede. Meget vigtig på bolden, meget stærk i duellerne og der er et kæmpe potentiale. Han skal lære at styre sit bagrum og øge koncentrationen lidt, men det tror jeg kommer. Der kommer til at være fejl, men det gør der også med de andre. Og forskellen er at han kan være en del af det som vi mangler fra midtbanen. Han er også den som er med til at vi kan være rolige på bolden, så jeg synes vi skal stole på ham.
Hans makker må være Rudiger som stadig er bundsolid, god på bolden og fysisk stærk. Koncentrationen synes jeg har været et større problem de sidste 1-2 sæsoner end tidligere desværre og farten er dalet hvilket er naturligt.
Når Militao kommer tilbage og forhåbentlig i form, så synes jeg vi skal give den en sidste chance at få ham kørt ind og i stilling. Hvis det lykkes, så har vi potentielt "signet" den bedste centerforsvar i verden gratis og hvis ikke det lykkes så driver vi ikke komplet rovdrift på gamle Rudiger. Militao er simpelthen fantastisk når han er skadesfri og i form.
Venstre back giver sig selv men jeg synes at Carreras er super god og startede jo godt ud mod Fiorentina. Jeg er spændt på hvor meget tid han får. Cucurella er en klasse signing.
Højre back er ret underligt for at være ærlig... Vi har hentet Dumfries som lever af at være det offensive brede punkt der flyver i dybden, til baglinjen og i feltet. Han ejer nærmest den flanke alene. Men nu har vi hentet en regulær fløjspiller til at stå derude og udfordre. Det er stadig fint at få de overlaps men de kan ende med at løbe ind i hinanden. Jeg tror at Trent bliver den foretrukne men med en masse rotation. Jeg tror især at Trent kommer til at hjælpe os i opspillet, hvor han kan ende med en nøglerolle.