Sæsonen 26-27

1 time 45 minutter siden #1417 af elle44
Besvaret af elle44 på emne Sæsonen 26-27

Kasillas post=199385 skrev:

elle44 post=199375 skrev: ​I la liga inde to sæsoner de har spillet sammen, det hele er gennemsnit over de to sæsoner. Data taget direkte fra FotMob og ingen AI er blevet brugt. 

vundne driblinger succesrate:

Mbappe: gennemsnit 50 %
Vini: gennemsnit 45,5%

chanceskabende afleveringer:

VINI: 64,5
mbappe: 58

store chancer skabt: 

vini: 10

mbappe: 11,5

expected assists:

mbappe: 6,4
vini: 6,3

boldtab:

Vini 46,5 
Mbappe: 45

Som i kan se er tallene meget ens, der er dog intet der tyder på at Vini skulle skabe mere for holdet end Mbappe. 

Fascinerende. Så det betyder - forudsat at tallene er korrekte - at Mbappe og Vinicius er nogenlunde ret ens i spillet bortset fra målscoringer, hvor franskmanden konstant sparker mål ind på samlebånd?

Kan forklaringen på at Vinicius er kritiseret være at tilhængerne accepterer boldtab-procenten på 45% for Mbappe, fordi denne scorer en bunke mål modsat Vinicius?

Hvis det er det, så vil løsningen MÅSKE være at minimere boldtab-procenten hos Vinicius mærkbart ved at instruere ham, at han ikke skal forsøge sig med driblinger, når der er 2-3 mænd foran og i stedet for nøjes med at aflevere til en medspiller, og derved minimere antallet af boldtab? Eller?

​De er korrekte, men det er kun for la liga. Og nej det kan stadig ikke helt sammenlignes, for, Vini laver trods alt lidt mere defensivt arbejde end Mbappe. 

min frustration er ikke så meget at han bruger mange forsøg på at komme forbi sin direkte modstander, det er at han skal bruge de forsøg samtidig med at han er ineffektiv i sin aktion lige efter han er kommet forbi sin mand. Dvs. Hans fejlprocent er relativt stor både ved første og anden aktion.

Derudover laver han mange unødvendige driblinger, dvs. han dribler når der ikke er særlig stor chance for at der kommer en god mulighed ud af det, altså når der står en 4-5 mand foran ham. Så mister han bolden i en situation hvor der er minimal gevinst selv hvis det lykkes. På den måde går der rigtig mange angreb tabt. 

Hvis han skal være rigtig god skal holdet være bedre til at sætte ham op, dvs vi skal sørge for at modstanderholdet kommer ud af balance så Vini kan udfordre sin mand uden der står tre modstandere yderligere bagved, og Vini skal være mere moden og forstå hvornår han skal udfordre og hvornår han skal tage en slapper. 

Og ja det jo klart man accepterer det ved Mbappe når der er så stor chance for at banker bolden ind efter han har vundet en duel. 

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 time 13 minutter siden #1418 af AmorMadrid
Besvaret af AmorMadrid på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199383 skrev: ​Forskellen på Mbappé og Vini er at Vini rent faktisk arbejder for holdet. Eller hvert fald op til at han sked på Alonso.

Du kan jo ikke måle en spillers betydning for et hold udelukkende på mål.

Zlatan scorede flere mål end Milito og David Villa.
Men Milito og David Villa vandt begge Champions League med de sammen klubber, som Zlatan ikke gjorde.

Der er ingen der siger, at Mbappé er hele årsagen til fiaskoen. Men omvendt giver det heller ingen mening, at frede spillere fordi de scorer mange mål.
Selvfølgelig kan en spiller der scorer 40 kasser samtidig være årsagen til at et hold ikke fungerer som en enhed.
Selvfølgelig kan Mbappé en masse ting på banen, som meget få kan. OG HVAD SÅ? :D

De hold han er på præsterer aldrig i Europa. So what om han scorer 100 kasser på en sæson.

Vi ser i hvert fald meget forskelligt på Vini så, for jeg ville absolut ikke sige, at Vini arbejder meget for holdet. Men han har helt sikkert flere løb, hvor han lidt hovedløst jagter boldholderen, uden at der er et organiseret pres fra holdet. Mbappe arbejdede skam også for holdet under Alonso, så han har det i sig.
Jeg vil slet ikke frede ham på det område, og synes selvfølgelig også han bør gør mere.
De bedste angribere har naturligvis et andet fokus, ligesom Ronaldo og Messi også altid har haft, uden nødvendigvis at sammenligne dem direkte. 
Man kan ikke måle en spillers værdi alene på antallet af mål scoret, det er vi helt enige om. Men når man taler om angriberen, så er dennes primære opgave at score mål, og det er kun Kane og Haaland, der kan følge nogenlunde med her. Hvis en spiller har et målsnit omkring 1, så mener jeg, at man først og fremmest bør se på, om der er andre steder i truppen, der ikke fungerer. 

Min primære pointe i mit indlæg var i forhold til det der argument, som alt for ofte bliver fremført, om at PSG blev meget bedre fordi Mbappe forlod dem. Og at et holds chancer for at vinde CL faktisk er større uden Mbappe. Det er for simpel en analyse, og en spiller som ham vil, ret åbenlyst synes jeg (men det kan man så have forskellige holdninger til), bidrage positivt til ethvert hold. Uanset om de hold han har spillet på ikke har vundet CL med ham. 
Du nævner, at de hold han spiller på ikke præsterer i Europa. I Real er der jo et hav af andre årsager, der kan forklare vores sidste to sæsoner. I PSG var han i finalen, og de kunne lige så godt have vundet den kamp. Så jeg køber ikke præmissen om, at han ikke kan være på et hold, der præsterer i Europa. 

Som sagt, jeg mener på ingen måde, at han skal fredes, at han ikke skal presse eller at han ikke skal tage imod instrukser. Selvfølgelig skal han det. Det var heller ikke rigtig det mit indlæg handlede om.
Og selvom fodbold i dag i højere grad har udviklet sig til et spil, hvor flere af de bedste hold har et velfungerende pres, der føres an af angriberne, så mener jeg stadig det er muligt at have et velfungerende og vindende hold med en spiller som Mbappe, der ikke tonser rundt hele kampen for at vinde bolden tilbage. 

Og hvis han scorede 100 mål på en sæson, så måtte han for min skyld sætte sig på græsset hver gang vi ikke havde bolden :)
Sidste redigering: 1 time 12 minutter siden ved AmorMadrid.
Følgende bruger(e) sagde tak: Ramos4

58 minutter siden #1419 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Ift. Paris, så skal det også siges at deres midtbane er blevet bedre siden Mbappé forlod dem.
Vitinha bliver bedre og bedre, og Neves er kommet til og blomstret op.

Selvfølgelig er det svært at sige en mand der scorer 50 mål er en hæmsko for et hold. Men omvendt har fodbold også bare rykket sig meget siden starten af årtusindet. Det der med at en angriber skal score sine mål og så er hans opgave en succes - sådan er det ikke helt mere.

Prøv at spørge hvad Kompany eller Enrique forventer af deres angribere. Fodbold er mere en holdsport end nogensinde - og man kan ikke have en mand hængende på en fribillet i det kollektive spil, ligemeget hvor mange han banker ind. Og det gælder både Mbappé og alle andre (læs: Vini).

Men selvfølgelig er der rent matematisk en grænse. Hvis Mbappé statistisk scorer mere end han koster, så går regnestykket jo op. Men det vil næsten være umuligt at lave den udregning.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

53 minutter siden #1420 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27

AmorMadrid post=199388 skrev:

Ramos4 post=199383 skrev: ​Forskellen på Mbappé og Vini er at Vini rent faktisk arbejder for holdet. Eller hvert fald op til at han sked på Alonso.

Du kan jo ikke måle en spillers betydning for et hold udelukkende på mål.

Zlatan scorede flere mål end Milito og David Villa.
Men Milito og David Villa vandt begge Champions League med de sammen klubber, som Zlatan ikke gjorde.

Der er ingen der siger, at Mbappé er hele årsagen til fiaskoen. Men omvendt giver det heller ingen mening, at frede spillere fordi de scorer mange mål.
Selvfølgelig kan en spiller der scorer 40 kasser samtidig være årsagen til at et hold ikke fungerer som en enhed.
Selvfølgelig kan Mbappé en masse ting på banen, som meget få kan. OG HVAD SÅ? :D

De hold han er på præsterer aldrig i Europa. So what om han scorer 100 kasser på en sæson.

Vi ser i hvert fald meget forskelligt på Vini så, for jeg ville absolut ikke sige, at Vini arbejder meget for holdet. Men han har helt sikkert flere løb, hvor han lidt hovedløst jagter boldholderen, uden at der er et organiseret pres fra holdet. Mbappe arbejdede skam også for holdet under Alonso, så han har det i sig.
Jeg vil slet ikke frede ham på det område, og synes selvfølgelig også han bør gør mere.
De bedste angribere har naturligvis et andet fokus, ligesom Ronaldo og Messi også altid har haft, uden nødvendigvis at sammenligne dem direkte. 
Man kan ikke måle en spillers værdi alene på antallet af mål scoret, det er vi helt enige om. Men når man taler om angriberen, så er dennes primære opgave at score mål, og det er kun Kane og Haaland, der kan følge nogenlunde med her. Hvis en spiller har et målsnit omkring 1, så mener jeg, at man først og fremmest bør se på, om der er andre steder i truppen, der ikke fungerer. 

Min primære pointe i mit indlæg var i forhold til det der argument, som alt for ofte bliver fremført, om at PSG blev meget bedre fordi Mbappe forlod dem. Og at et holds chancer for at vinde CL faktisk er større uden Mbappe. Det er for simpel en analyse, og en spiller som ham vil, ret åbenlyst synes jeg (men det kan man så have forskellige holdninger til), bidrage positivt til ethvert hold. Uanset om de hold han har spillet på ikke har vundet CL med ham. 
Du nævner, at de hold han spiller på ikke præsterer i Europa. I Real er der jo et hav af andre årsager, der kan forklare vores sidste to sæsoner. I PSG var han i finalen, og de kunne lige så godt have vundet den kamp. Så jeg køber ikke præmissen om, at han ikke kan være på et hold, der præsterer i Europa. 

Som sagt, jeg mener på ingen måde, at han skal fredes, at han ikke skal presse eller at han ikke skal tage imod instrukser. Selvfølgelig skal han det. Det var heller ikke rigtig det mit indlæg handlede om.
Og selvom fodbold i dag i højere grad har udviklet sig til et spil, hvor flere af de bedste hold har et velfungerende pres, der føres an af angriberne, så mener jeg stadig det er muligt at have et velfungerende og vindende hold med en spiller som Mbappe, der ikke tonser rundt hele kampen for at vinde bolden tilbage. 

Og hvis han scorede 100 mål på en sæson, så måtte han for min skyld sætte sig på græsset hver gang vi ikke havde bolden :)

​God pointe ift. Alonso.
Mbappé pressede faktisk til tider.

Hvis han bare gad gøre det kontinuerligt, så ville jeg have meget mindre at sætte på ham.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: AmorMadrid

Leveret af Kunena Forum