Sæsonen 26-27

2 timer 9 minutter siden #1357 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

Kasillas post=199325 skrev:

Dragam post=199324 skrev: ​Istedet for kun at highlight en del af min besked, så prøv at læse resten også :)

Men selv hvis mbappe blev solgt, og vi fik en anden 9er, som ikke optog samme rum som vini i venstre side, så tror jeg ikke at vini ville blomstre op igen... han har set gradvist set langt tungere ud de seneste år kontra tidligere,  hvilket gør at han nu har langt sværere ved at komme forbi sin direkte modstander. Ser man videoer med vini fra 2022, så er det jo som at se en helt anden spiller, som bare eksploderer forbi modstanderne - det gør han jo på ingen måde længere. Men han har også haft et par slemme baglårs skader.

Du besvarer fortsat ikke mit spørgsmål. :-)

Det er interessant, at du senere indskyder, at du ikke tror, at det ville hjælpe, selv hvis Real Madrid fik en anden 9'er, der ikke optog samme rum som Vinicius, fordi du tror at han er blevet tungere og færdig som topspiller som 26 årig.

Hvis det er årsagen for Vinicius' nedgang, så behøver man ikke at argumentere at de optager hinandens plads som førsteargument. Så vil førsteargumentet være, at Vinicius er tungere og færdig som topspiller allerede som 26 årig og ikke kan blomstre selv med de bedste betingelser med en anden ni'er, og derfor skal videre til en anden klub uanset hvad.

​Flere ting kan være sande på samme tid. Og det er tilfældet her. Vinicious er synligt blevet væsentligt tungere, og mbappe og vinicious løber i vejen for hinanden.

Men altså, vinicious burde uden tvivl have været afsted - det burde der ikke kunne være 2 meninger om. Det burde han i virkeligheden allerede samme sommer vi hentede mbappe. Forestil dig lige hvor godt det kunne have været, hvis vi den sommer sendte vini afsted, hentede Kane, og brugte mbappe med udgangspunkt i venstre - det havde været smukt. Men sådan gik det som bekendt ikke, og nu har vi et rimelig elendigt sammensat hold, i særdeleshed hvad vini / mbappe angår.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

1 time 8 minutter siden #1358 af madrid2000
Besvaret af madrid2000 på emne Sæsonen 26-27

Dragam post=199326 skrev:

Dragam post=199324 skrev: ​Istedet for kun at highlight en del af min besked, så prøv at læse resten også :)

Men selv hvis mbappe blev solgt, og vi fik en anden 9er, som ikke optog samme rum som vini i venstre side, så tror jeg ikke at vini ville blomstre op igen... han har set gradvist set langt tungere ud de seneste år kontra tidligere,  hvilket gør at han nu har langt sværere ved at komme forbi sin direkte modstander. Ser man videoer med vini fra 2022, så er det jo som at se en helt anden spiller, som bare eksploderer forbi modstanderne - det gør han jo på ingen måde længere. Men han har også haft et par slemme baglårs skader.

Det er interessant, at du senere indskyder, at du ikke tror, at det ville hjælpe, selv hvis Real Madrid fik en anden 9'er, der ikke optog samme rum som Vinicius, fordi du tror at han er blevet tungere og færdig som topspiller som 26 årig.

Hvis det er årsagen for Vinicius' nedgang, så behøver man ikke at argumentere at de optager hinandens plads som førsteargument. Så vil førsteargumentet være, at Vinicius er tungere og færdig som topspiller allerede som 26 årig og ikke kan blomstre selv med de bedste betingelser med en anden ni'er, og derfor skal videre til en anden klub uanset hvad.

​Flere ting kan være sande på samme tid. Og det er tilfældet her. Vinicious er synligt blevet væsentligt tungere, og mbappe og vinicious løber i vejen for hinanden.

Men altså, vinicious burde uden tvivl have været afsted - det burde der ikke kunne være 2 meninger om. Det burde han i virkeligheden allerede samme sommer vi hentede mbappe. Forestil dig lige hvor godt det kunne have været, hvis vi den sommer sendte vini afsted, hentede Kane, og brugte mbappe med udgangspunkt i venstre - det havde været smukt. Men sådan gik det som bekendt ikke, og nu har vi et rimelig elendigt sammensat hold, i særdeleshed hvad vini / mbappe angår.

Hvorfor tror du Mbappe vil spille venstre kant? Det vil han netop ikke. Det blev allerede fastslået i PSG - der var ingen Vinicious. Spiller det heller ikke på landsholdet.
Hvorfor tror du Kane og Mbappe havde fungeret sammen? De havde da clashet mere end Mbappe og Vini.
Sidste redigering: 1 time 7 minutter siden ved madrid2000.

54 minutter siden #1359 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27
Men...

Hvis Mbappé ikke fungerer med Kane og ikke fungerer med Vini...

Hvem fungerer han så med? Og hvem er så egentlig problemet?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

52 minutter siden #1360 af Ramos4
Mbappé har vundet VM som ung højrekant, der spurtede ned af fløjen.

Siden han er gået væk fra det, og over til at være venstre inside forward eller nu mere centralt, har han intet vundet af nævneværdige titler.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Følgende bruger(e) sagde tak: Dragam

45 minutter siden #1361 af Dragam
Besvaret af Dragam på emne Sæsonen 26-27

madrid2000 post=199327 skrev:

Dragam post=199326 skrev:

Hvorfor tror du Mbappe vil spille venstre kant? Det vil han netop ikke. Det blev allerede fastslået i PSG - der var ingen Vinicious. Spiller det heller ikke på landsholdet.
Hvorfor tror du Kane og Mbappe havde fungeret sammen? De havde da clashet mere end Mbappe og Vini.

​Det tror jeg netop ikke Kane og mbappe havde - Kane minder meget om benzema i spillestil, som fungerede rigtig godt sammen med mbappe for frankrig - jeg tror det ville have fungeret aldeles glimrende med Kane som playmaker forward, og mbappe i en cristiano rolle på venstrekanten.

Ift at mbappe ikke vil spille venstrekant - der er det heldigvis sådan, at det bestemmer træneren helt og holdent (eller bør ihvertfald, hvis de ikke bliver undergravet af perez).

42 minutter siden #1362 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199328 skrev: Men...

Han ville ikke fungere med Kane, fordi de spiller samme position.

Mbappe fungerer fint med Vini, det Vini der ikke fungerer. Og hvorfor så det? Jeg tror det hovedsagligt er berømmelsen, der har steget den unge mand til hovedet. Der er andre ting end fodbold, der fylder mindst ligeså for Vini som fodbold... og det var der altså ikke i starten af hans karriere. Jeg kommer ikke til at gøre grin med hans operation, men det er da et tegn på at der er mange andre ting der fylder, såsom at være en kendis og alt hvad der følger med af det. Fodbold er ikke alt mere, og det har man kunne mærke både på og udenfor banen. Hans præstationer er ikke ligeså gode over en hel sæson, og han føler sig over holdet. Det er dem der spiller for ham, ikke ham der spiller for dem.

35 minutter siden #1363 af Ramos4

Lars1991 post=199331 skrev:

Ramos4 post=199328 skrev: Men...

Han ville ikke fungere med Kane, fordi de spiller samme position.

Mbappe fungerer fint med Vini, det Vini der ikke fungerer. Og hvorfor så det? Jeg tror det hovedsagligt er berømmelsen, der har steget den unge mand til hovedet. Der er andre ting end fodbold, der fylder mindst ligeså for Vini som fodbold... og det var der altså ikke i starten af hans karriere. Jeg kommer ikke til at gøre grin med hans operation, men det er da et tegn på at der er mange andre ting der fylder, såsom at være en kendis og alt hvad der følger med af det. Fodbold er ikke alt mere, og det har man kunne mærke både på og udenfor banen. Hans præstationer er ikke ligeså gode over en hel sæson, og han føler sig over holdet. Det er dem der spiller for ham, ikke ham der spiller for dem.

​Men når Mbappé nu trækker så langt ned i banen som han gør, og selv vil være på bolden hele tiden. Hvordan skal fløje så egentlig servicere ham?

Altså når der er plads i bagrummet, så er det jo nemt nok. Så kan Olisé eller Vini nemt ligge den derned. Men mod en lavere blok? Han er jo aldrig i feltet, så det nytter ikke noget at fløjen sætter sin mand og kommer fri på baglinjen. Mbappé står alligevel ude ved buen og vil have den i fødderne.

35 minutter siden #1364 af REAL
Besvaret af REAL på emne Sæsonen 26-27
Jeg synes egentlig, at diskussionen blander to ting sammen: Hvad vi burde have gjort, og hvad Mourinho skal løse nu.

Mbappes mål er ikke problemet. Han har leveret individuelt. Problemet er, at kombinationen med Vini ikke har fungeret over to sæsoner. Mbappe søger ofte mod venstre, Vini har selv været langt under sit tidligere niveau, og arbejdet uden bold samt løbene ind i feltet er endt hos andre. Jeg synes derfor også, at forlængelsen med Vini var en forpasset mulighed for at bryde konstellationen op.

Men valget er truffet. Vi har forlænget med Vini og købt Diomande. Det giver i det mindste en ny mulighed.. en rendyrket højrekant, der kan holde bredden og give os bedre balance i offensiven.

Fraværet af en klassisk 9er behøver ikke i sig selv at være problemet. PSG har vist, at en flydende offensiv uden en klassisk 9er kan fungere, hvis bevægelserne omkring den centrale spiller sidder. Når Mbappe søger væk fra midten, skal Jude angribe feltet. Og både Vini og Mbappe skal acceptere at ofre sig uden bold, så Diomande ikke ender som endnu en Rodrygo, der skal udføre arbejdet for resten af vores forreste kæde.

Spørgsmålet er, om Mourinho kan få en konstellation der ikke har fungeret i to år, til at fungere som en del af et hold. Hvis ikke, har vi bundet os til problemet i mange år.
Sidste redigering: 34 minutter siden ved REAL.

31 minutter siden #1365 af Ramos4
Men tror vi reelt på, at når Mbappé søger væk fra feltet så spiller vi den ind til Jude, der crasher feltet?

Jeg skulle nødig være den, der ikke spiller Mbappé, når han for 117. gang står på kanten af feltet og beder om bolden.

Sidste redigering: 29 minutter siden ved Ramos4.

21 minutter siden #1366 af REAL
Besvaret af REAL på emne Sæsonen 26-27
Jeg forstår godt pointen, men Judes løb behøver jo ikke ende med, at bolden bliver spillet til ham. Bare det, at han angriber feltet og binder en forsvarer, kan skabe mere plads til Mbappe ved kanten af feltet.

Problemet opstår, hvis Mbappe søger ud, og alle andre samtidig også kommer mod bolden. Så står vi igen uden nogen central trussel.

15 minutter siden #1367 af Ramos4
Mbappé har været klart bedst, da Güler lå lige bag ham og servicerede ham konstant. Det var en simpel gameplan, men den virkede.

Men når vi har Vini, hvis spillestil (for better or worse) er at udfordre igen og igen og igen - og gå til baglinjen, så bliver Mbappé hvert fald ikke serviceret optimalt.

Så Vini skal indordne sig. Så har vi en chance. Men selv der er jeg skeptisk, da Jude er 10'er og afleveringsfoden fra Güler og Bernardo er længere tilbage i banen.

Følgende bruger(e) sagde tak: REAL

Lige nu #1368 af Thomaskjensen
Besvaret af Thomaskjensen på emne Sæsonen 26-27

​Jo, jeg har en helt anden mening, så mindst 2 skulle jeg gætte på. Har også læst at nogle mente at Mbappé skulle afsted, eller aldrig være købt, så 3-4 eller flere findes der med garanti. 

Vini har efter VM bestemt set tung og langsom ud. Der er vi 100% enige, men han har haft en lang sæson og er lige kommet hjem fra ferie. Han er ikke lige så eksplosiv som han har været, her er vi også enige. 

Jeg er også enig med MOU i, at Vini skal være Vini, for det er han ikke i dag. Han deltager mere i opspillet og det defensive, og at kombinere dette med at ligge og banke op og ned af kanten er ikke rimeligt for en 26-årig. 

Med det jeg skriver her, så burde jeg være helt enig med dig Dragam. 

Hvornår var Vini bedst? og hvorfor? 

Fakta er at han fortjente mere end FIFA "The Best" pris i 23/24 hvor vi vandt CL og LaLiga, og hvem avgjorde finalen? 
Man kan så spekulerer i hvorfor han var så god. Jo hans sammenarbejde med Benzema var magiskt, Benzema arbejde som en hest og skabte enorme huller som Vini kunne arbejde i, Benzema var altid i boksen, når Vini løb, var han ofte sent i feltet, men han og Bellingham var altid på vej. 

Med Mbappé, som gerne vil skabe plads for ham selv, og Bellingham, som skal rydde op efter både Vini og Mbappé, når Bellingham aldrig kommer ind i boksen, og er Mbappé for doven, så alle Vinis løb går ud i sandet, om han ikke dribler 22 mand. Vini lader sig takle da han er "Æbbe alen i verden", får ofte ikke noget frispark (korrekt) og så følger alt det negative med Vini. 

Personligt ser jeg som altid utroligt meget frem mod alle sæssonger :) Altid "næsten" lige overbevist om at i år, satan Barca skal få, vi vinder ALT
24-25 kom Mbappe
25-26 kom Alonso med en plan... 
I år har vi endelig forstærket forsvaret til en grad, at jeg næsten er tilfreds. Vi har endelig fået en næsten rendyrket højrekant, der tilmed arbejder som en tyr. Vi har en træner, der burde have opbakning fra Perez til at gøre det, som kræves for at løse Vini-Mbappé-problematikken. For det er et problem. Det vil jeg påstå, at der ikke burde være to meninger om? 

Løsningen tror og håber jeg er relativt enkel, hvis alle spillerne laver små ændringer. Yan er den store nøgle som gør det muligt at få det bedste ud af BMV. 

Defensivt arbejder Yan utroligt meget. Sammen med Dumfries burde det give mere plads til, at hele midtbanen naturligt kan fokusere mere på venstre side. Dette burde gøre det naturligt for Mbappé at opsøge den frie plads i midten og ud mod højre side. Væk fra Vini. 

Med Silva som spilstyrende og en masse spillere med evnen til at sætte en gudeboldt som Kroos, så kan Vini fokusere på at være Vini. Yan løber højre kant sort, og om Mbappé bare vil bidrage med 5% mere defensivt og ellers kommer ind i feltet lidt oftere sammen med Bellingham, ja så snakker vi sq. 

Det jeg frygter aller mest er at MOU spiller med samme 14 spillerer, for så vinder vi ikke noget. 

Leveret af Kunena Forum