Sæsonen 26-27

51 minutter siden #1381 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199350 skrev:

-#7- post=199347 skrev:

Thomaskjensen post=199344 skrev: Det nytter jo ikke at en spiller blomstrer, fakta er jo stadig at Mbappe ikke har vundet andet end VM (lol, ikke andet).

Han er topscorer i RM, CL og VM = 0 titler.

Med den version as Mbappe vi har set i mange år, så vinder vi intet. Bevares, han er et fenomen, men selv Nasario havde en dårlig dag og var skadet.

​Det er alligevel ejendommeligt at sætte to streger under at det må være spilleren som er topscorer ret konsekvent i alt hvad han deltager i, som må være et problem fordi holdet intet nævneværdigt vinder. 

Jeg må nok erkende at hvis man har at gøre med en spiller som mere eller mindre har et målsnit som hedder 1:1 i forhold til kampe, så kan han under ingen omstændigheder være et problem. Det er vitterligt umuligt.

Mbappe er i værste fald en top 5 spiller i verden, og man må simpelthen bare løse problemerne rundt om ham, for selvfølgelig kan man vinde samtlige titler når man har en angriber der scorer 40-50 mål på en sæson, jeg kan virkelig ikke forstå at man overhovedet kan have en anden tanke. 

​PSG kunne heller ikke løse det med Mbappé.

Nu har de så løst det glimrende uden ham.

Men ja, han scorer mange mål.

​Nej det kunne de ikke, og det er heller ikke sikkert Real Madrid kan det. Alletiders løsning lå tilsyneladende lige til højrebenet for en måned siden. PSG skulle nok ikke have forelsket sig i tanken om at ydmyge Barcelona på transfermarkedet, istedet for at skabe et hold om Mbappe. 

Det er en sjov tanke at man sætter lighedstegn mellem at et hold med Mbappe ikke vinder noget, og et hold uden Mbappe efterfølgende vinder noget, jamen så må det jo være Mbappe den har været gal med. Den kommer jeg aldrig nogensinde til at købe ind på. Der tror jeg alligevel fodboldens mekanismer er en anelse mere komplekse. 

DC19

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

40 minutter siden #1382 af Ramos4
Besvaret af Ramos4 på emne Sæsonen 26-27

-#7- post=199351 skrev:

Ramos4 post=199350 skrev:

-#7- post=199347 skrev:

Thomaskjensen post=199344 skrev: Det nytter jo ikke at en spiller blomstrer, fakta er jo stadig at Mbappe ikke har vundet andet end VM (lol, ikke andet).

Han er topscorer i RM, CL og VM = 0 titler.

Med den version as Mbappe vi har set i mange år, så vinder vi intet. Bevares, han er et fenomen, men selv Nasario havde en dårlig dag og var skadet.

​Det er alligevel ejendommeligt at sætte to streger under at det må være spilleren som er topscorer ret konsekvent i alt hvad han deltager i, som må være et problem fordi holdet intet nævneværdigt vinder. 

Jeg må nok erkende at hvis man har at gøre med en spiller som mere eller mindre har et målsnit som hedder 1:1 i forhold til kampe, så kan han under ingen omstændigheder være et problem. Det er vitterligt umuligt.

Mbappe er i værste fald en top 5 spiller i verden, og man må simpelthen bare løse problemerne rundt om ham, for selvfølgelig kan man vinde samtlige titler når man har en angriber der scorer 40-50 mål på en sæson, jeg kan virkelig ikke forstå at man overhovedet kan have en anden tanke. 

​PSG kunne heller ikke løse det med Mbappé.

Nu har de så løst det glimrende uden ham.

Men ja, han scorer mange mål.

​Nej det kunne de ikke, og det er heller ikke sikkert Real Madrid kan det. Alletiders løsning lå tilsyneladende lige til højrebenet for en måned siden. PSG skulle nok ikke have forelsket sig i tanken om at ydmyge Barcelona på transfermarkedet, istedet for at skabe et hold om Mbappe. 

Det er en sjov tanke at man sætter lighedstegn mellem at et hold med Mbappe ikke vinder noget, og et hold uden Mbappe efterfølgende vinder noget, jamen så må det jo være Mbappe den har været gal med. Den kommer jeg aldrig nogensinde til at købe ind på. Der tror jeg alligevel fodboldens mekanismer er en anelse mere komplekse. 

​Jamen det er da mere kompleks.

Men når man argumenterer for at manden der scorer 40-50 hvert fald ikke kan være problemet, eller en del af det, jamen så er det jo bare tydeligvis ikke sandt.
PSG har jo netop vist, at man sagtens kan skille sig af med hvad nogen kalder verdens bedste spiller, og så vinde UCL to gange i rap :)

Vini og Mbappé er begge to problemet. Og de kan begge to være løsningen.
Spørgsmålet er om de kan fungere sammen - og det er nok tvivlsomt.

Edit: At Mbappé personligt slår alle rekorder er jo et bevis på at HAN lykkes - men det er jo ligegyldigt hvis holdet ikke gør.
Holdet kunne formentlig lykkes en del bedre, hvis han gad at presse og lave nogle løb der skabte plads til andre.
Jeg vil hellere have Kvara der laver halvdelen af målene, men tilgengæld ofrer sig i holdets tjeneste. Og det tror jeg også at PSG vil.

Mbappé var ikke løsningen for PSG på det tidspunkt. Måske er han løsningen for os.
Omstændighederne spiller også ind. Det ene holds problem er det andet holds løsning osv.

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024
Sidste redigering: 26 minutter siden ved Ramos4.

35 minutter siden #1383 af Ramos4
Argumentet virker med begge spillere.

Man kan jo også sige: Hvordan kan Vini være problemet, når han har scoret i 2 Champions League finaler og har mål eller assist i samtlige CL knock-out kampe han spiller og er nummer 5 på all-time assist listen i verdens hårdeste turnering?

1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002, 2014, 2016, 2017, 2018, 2022, 2024

33 minutter siden #1384 af Ramos4
Hvordan kan Neymar være et problem på et fodboldhold?

Han er verdens måske mest teknisk-stærke spiller nogensinde, med et talent kun overgået af Ronaldo og Messi i den generation.

Han kan da ikke være problemet.

17 minutter siden #1385 af Ramos4
Det blev lidt rodet. Sorry.

15 minutter siden #1386 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199349 skrev:

Lars1991 post=199348 skrev: ​Kunne Vini virkelig ramme Benzema på indlæg, eller husker man bare Chelsea kampene specifikt? :D 

Min fornemmelse er også at Vini laver forfærdelige indlæg. Forstår heller ikke den der ide om at han er en spiller, der går til baglinjen og slår et indlæg? Han er en der dribler ind i feltet, nogle gange ved at gå ind i banen, andre gange via baglinjen. Men han slår da ikke indlæg derude fra, for det kan han ikke finde ud af (altså hans succesrate er meget lav). Han dribler indtil han enten skyder eller afleverer. 

​Kald det hvad du vil. Indlæg eller afleveringer.
Men han er stadig nummer 5 på all-time assist listen i Champions League.
Så han må jo kunne ramme 9'eren. Ellers ved jeg ikke hvem det er han afleverer til.

Men så det jo noget andet, og så behøver det jo ikke at have noget at gøre med at have en 9'er i feltet. På det tidspunkt Vini har driblet sig ind i feltet, har der været masser af tid til andre spillere også bevæger sig derind. Det ser vi jo på mange andre fodboldhold. Men så er der noget med taktisk disciplin og hvor meget træneren egentlig har magten på det her hold, men igen det er en anden snak, og har ikke noget at gøre med at have en 9'er inde i feltet man kan slå indlæg på.

12 minutter siden #1387 af Lars1991
Besvaret af Lars1991 på emne Sæsonen 26-27

Ramos4 post=199354 skrev: Hvordan kan Neymar være et problem på et fodboldhold?

Han er verdens måske mest teknisk-stærke spiller nogensinde, med et talent kun overgået af Ronaldo og Messi i den generation.

Det var han da heller ikke? Han var en del af den måske bedste front trio nogensinde i MSN. Hans karriere er efterfulgt blevet ødelagt af skader, også i PSG, hvis det er den tid du hentyder til.

Lidt ligesom Vini var han dog meget teatralsk, dramatisk og følelsesladet, og det gjorde ham ikke særlig populær. Men niveauet og hans værdi for holdet kan man ikke sætter en finger på.

9 minutter siden #1388 af Ramos4

Lars1991 post=199357 skrev:

Ramos4 post=199354 skrev: Hvordan kan Neymar være et problem på et fodboldhold?

Det var han da heller ikke? Han var en del af den måske bedste front trio nogensinde i MSN. Hans karriere er efterfulgt blevet ødelagt af skader, også i PSG, hvis det er den tid du hentyder til.

Lidt ligesom Vini var han dog meget teatralsk, dramatisk og følelsesladet, og det gjorde ham ikke særlig populær. Men niveauet og hans værdi for holdet kan man ikke sætter en finger på.

​Men han vandt jo ikke noget med PSG? Af værdi mener jeg.

7 minutter siden #1389 af Ramos4

Lars1991 post=199356 skrev:

Ramos4 post=199349 skrev:

Lars1991 post=199348 skrev: ​Kunne Vini virkelig ramme Benzema på indlæg, eller husker man bare Chelsea kampene specifikt? :D 

Min fornemmelse er også at Vini laver forfærdelige indlæg. Forstår heller ikke den der ide om at han er en spiller, der går til baglinjen og slår et indlæg? Han er en der dribler ind i feltet, nogle gange ved at gå ind i banen, andre gange via baglinjen. Men han slår da ikke indlæg derude fra, for det kan han ikke finde ud af (altså hans succesrate er meget lav). Han dribler indtil han enten skyder eller afleverer. 

​Kald det hvad du vil. Indlæg eller afleveringer.
Men han er stadig nummer 5 på all-time assist listen i Champions League.
Så han må jo kunne ramme 9'eren. Ellers ved jeg ikke hvem det er han afleverer til.

Men så det jo noget andet, og så behøver det jo ikke at have noget at gøre med at have en 9'er i feltet. På det tidspunkt Vini har driblet sig ind i feltet, har der været masser af tid til andre spillere også bevæger sig derind. Det ser vi jo på mange andre fodboldhold. Men så er der noget med taktisk disciplin og hvor meget træneren egentlig har magten på det her hold, men igen det er en anden snak, og har ikke noget at gøre med at have en 9'er inde i feltet man kan slå indlæg på.

Igen: Indlæg eller aflevering. Kald det hvad du vil. Det meget normalt at man servicerer sin angriber inde i feltet hvert fald. Det behøver ikke være en 2 meter mand. Det hører jeg ikke nogen snakke om. I denne tråd hvert fald.

Men man er nødt til at have folk i feltet generelt. Det er der 90% af målene bliver scoret.
Og vi har en spidsangriber der er allergisk over for at være i boksen.

5 minutter siden #1390 af -#7-
Besvaret af -#7- på emne Sæsonen 26-27
​Ja det viste PSG da unægteligt, jeg påstår ikke andet (det ville også være mærkeligt). Men de kunne også sagtens have vundet det trofæ med Mbappe på holdet, hvis de havde bygget holdet ordentligt op, præcis ligesom vi sagtens kan vinde det trofæ hvis vi bygger holdet ordentligt op, vel at mærke med Mbappe. Jeg siger heller ikke nogle steder at Mbappe er fuldkommen ufejlbarlig eller den perfekte fodboldspiller, men jeg fastholder min holdning om at hvis man har en spiller der scorer så stor en mængde mål for ens hold, så må man kigge andre steder hen på banen og se hvor den er gal. Og hvis du hellere vil have Kvaratskhelia fordi han kan genvinde en tabt bold, så fred være med det, jeg vil hellere have Mbappe. 

Man kan også sige om Drenthe, hvordan kan han være et problem når han ligner Ronaldinho på afstand, eller hvordan kan Raúl Bravo være et problem når hans hoved skinner så flot.  Man kan sige så mange ting om så mange spillere, men nu sagde jeg noget om Mbappe, så det er ham jeg vil argumentere for i den her sammenhæng. 

DC19

Leveret af Kunena Forum