Barcelona sejrede fortjent i tæt opgør
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
Real Madrid gæstede lørdag aften Nou Camp til El Clásico mod Barcelona og det var et opgør, hvor der på forhånd var store forventninger til, hvordan Carlo Ancelotti ville gribe kampen an.
Og den italienske træner overraskede stort ved at have Sergio Ramos på den centrale midtbane, mens Pepe og Varane tog sig af midterforsvaret. Det var naturligvis en disposition, som man så frem til med en vis ængstelse.
Kampen bød også på debut til to dyre El Clásico-debutanter, Neymar og Bale, og førstnævnte kom bedst fra start, da hans rappe fødder snød Carvajal og sendte bolden mellem benene på højrebacken og i nettet uden chance for Diego López. Indtil da havde Real Madrid stået godt defensivt, men på den anden side heller ikke bragt det store offensivt.
Carlo Ancelotti havde før kampen sagt, at Real Madrid skulle bruge bolden intelligent og modigt, når man havde den, men det havde han ikke fået formidlet godt nok til sine spillere, for der var for mange boldtab i en første halvleg, som nær kunne have endt med en Real Madrid-scoring, da Khedira gled frem på Cristiano Ronaldos indlæg og tvang Valdés til en flot redning.
Pauseføringen kan der ikke siges noget til, for der var viljen til forskel på de to hold og fra anden halvlegs begyndelse så der ikke ud til at blive ændret på den kendsgerning, men langsomt fik Real Madrid kæmpet sig frem på banen og Cristiano Ronaldo stod for den foreløbigt bedste Real Madrid-mulighed, da man efter 58 minutters spil fangede Barcelona på mellemhånd, men Valdés var på plads og gjorde sit til at gøre opmærksom på, at han skal stå ved det kommende VM i Brasilien.
Real Madrid satte sig på kampen og omkring det 70. minut fik man to gode muligheder for udligning. Først begik Mascherano et så tydeligt straffespark, at selv Canal9s udfordrede kommentatorer kunne se det, men det kunne Undiano Mallenco mærkværdigvis ikke og minuttet efter drønede Benzema bolden på overliggeren.
I stedet slog Barcelona til, da Alexis kom alene igennem. Chancen syntes i første omgang misset, da Varane og Pepe kom tilbage, men chileneren fik alligevel plads til at lobbe bolden over Diego López, som i situationen var kommet lidt for langt frem.
Fra bænken kunne Iker Casillas sidde og se sin direkte konkurrent på landsholdet blive en oplagt kandidat til kampens bedste spiller, da han fire minutter før tid klarede Khediras friløber, men til gengæld så han ikke så godt ud, da Jesé kom på måltavlen, netop som kampen gik ind i dommerens tillægstid.
Der blev ikke scoret mere i kampen og dermed er Real Madrid distanceret med seks points, hvilket umiddelbart synes af meget, men kampen gav trods alt også noget positivt for Carlo Ancelotti at arbejde videre med, for mange ting kunne måske være gået anderledes, hvis Cristiano Ronaldo havde fået sit straffespark eller Benzemas skud på overliggeren var gået ind. Dette var dog først efter 70 minutters spil og det er trods alt for lang tid at vente på at få overtaget i spillet.
Kampfakta:
Barcelona – Real Madrid 2-1 (1-0)
1-0 Neymar (18.)
2-0 Alexis (78.)
2-1 Jesé (90.)
Tilskuere: 98.772.
Dommer: Undiano Mallenco
Gule kort: Busquets, Adriano (Barcelona), Ramos, Bale, Khedira, Marcelo, Cristiano Ronaldo (Real Madrid)
Røde kort:
Real Madrids hold: Diego López; Carvajal, Varane, Sergio Ramos (Illarra, 55. min.), Pepe, Marcelo; Khedira, Modric; Bale (Benzema, 61. min.), Di María (Jesé, 75. min.), Cristiano Ronaldo.
Barcelonas hold: Valdés; Alves, Piqué, Mascherano, Adriano; Busquets, Xavi, Iniesta (Song, 76. min.); Neymar (Pedro, 84. min.), Cesc (Alexis, 70 min.), Messi.
2 | Diego López | |
2 | Carvajal | |
2 | Varane | |
3 | Pepe | |
3 | Marcelo | |
3 | Ramos | |
3 | Khedira | |
4 | Modrić | |
2 | Di María | |
2 | Bale | |
4 | Illarramendi | |
3 | Cristiano Ronaldo | |
3 | Benzema | |
3 | Jesé |
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- GutiHAZ14
- Gæst
Barcelona spillede nok deres dårligste clasico på hjemmebane længe set, og Real Madrid havde bare ikke held i sprøjten hverken med deres chancer eller dommeren.
- Juanito
- Gæst
Vi spiller meget bedre end Barcelona så snart Ramos kommer ud og bliver erstattet af Asier. Nu har Ancelotti forhåbentligt forstået at det er første og sidste gang han spiller med en forsvarsspiller på midtbanen.
Synes generelt jeg mange gange har været vidne til en Clásico hvor vi kommer ubeskriveligt tæt på at score 2-3 gange inden for kort tid, hvorefter vi taber hele kampen på én dum fejl.
Anden halvleg er godkendt, modsat resultatet. Det redder dog halvdelen af aftenen at Jesé får sig et Clásico-mål og reducerer til 2-1.
Det var tydeligt at Barcelona spillerne var bange, og derfor spillede slet ikke fodbold i anden halvleg. De divede, træk tiden, og spilleden den ned til Valdes.
Jesé er en kæmpe stjerne, som desværre ikke bliver til noget i Madrid takket være Perez.
Bale skal heller ikke kritiseres for kampen, han gjorde det okay, og det er vel ikke en hemmelighed at han ikke er i form. Han skal nok blive god.
Dommeren skal i øvrigt heller ikke kritiseres.
Illarra skal have ros, han gjorde det rigtigt godt da han kom ind. Varane var til gengæld rigtig dårlig. Diego Lopez synes jeg skal have en tur på bænken, han gjorde det slet ikke godt nok. Casillas skal have chancen.
- Madridismo
- Forum begynder
Vil til sidst sige at jeg altid har været stor Khedira fortaler, men kampen idag viser at vi måske skal kigge efter andre alternativer, som fx en Gundogan.
- DarioGomez
- Eduardo
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
- Real Madrid
- Platin bruger
Madridismo skrev: Er jeg den eneste der synes at denne 2. halvleg var den bedste halvleg i denne sæson? Synes der er meget at tage med fra Camp Nou, og det er pishamrende uheldigt at Benzemas forsøg ikke går ind. Synes også det er tid til at give Iker chancen i målet igen, Diego ser ikke for skarp ud på 2-0 målet efter min mening.
Vil til sidst sige at jeg altid har været stor Khedira fortaler, men kampen idag viser at vi måske skal kigge efter andre alternativer, som fx en Gundogan.
Så fordi Lopez havde én dårlig kamp, så skal han ud?
Det betyder forhåbentlig også, at Casillas så skal ud igen, hvis han spiller dårligt i én kamp, ikk?
Og skal Khedira sælges, fordi han spiller en middelmådig kamp?
Skal Ronaldo så ikke også sælges, fordi han i dag spiller en halvsløj kamp?
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Siempre Madrid
- Emne forfatter
- Administrator
Steen skrev: Som jeg skrev før kampen, Ancelotti's tøse-taktik kostede kampen. Vi udspillede dem FULDSTÆNDIGT i anden halvleg. Så må man håbe at Carlo har lært det, for hvis vi havde spillet sådan fra starten af, så havde vi ikke tabt. Noget andet jeg blev kritiseret for at skrive, var at jeg sagde Benzema skulle starte inde, og slet ikke Bale. Der så vi igen hvor godt spillet blev da Benzema kom ind.
Det var tydeligt at Barcelona spillerne var bange, og derfor spillede slet ikke fodbold i anden halvleg. De divede, træk tiden, og spilleden den ned til Valdes.
Jesé er en kæmpe stjerne, som desværre ikke bliver til noget i Madrid takket være Perez.
Bale skal heller ikke kritiseres for kampen, han gjorde det okay, og det er vel ikke en hemmelighed at han ikke er i form. Han skal nok blive god.
Dommeren skal i øvrigt heller ikke kritiseres.
Illarra skal have ros, han gjorde det rigtigt godt da han kom ind. Varane var til gengæld rigtig dårlig. Diego Lopez synes jeg skal have en tur på bænken, han gjorde det slet ikke godt nok. Casillas skal have chancen.
Selvfølgelig skal dommeren da kritiseres, for det er da helt ude i hampen, at han overser det straffe. Om det så havde fået betydning i sidste ende, er en anden sag, men en scoring havde været rigtig vigtig for kampens videre forløb på et tidspunkt, hvor Barcelona var på vej i knæ.
Som andre skriver, så er der bestemt ting at tage med fra anden halvleg og selv om seks points er meget, så er vi ikke ude af det her endnu.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
DarioGomez skrev: Steen. Varane dårlig. Forklar tak.
Han havde mange fejlafleveringer, og hans placeringsevne var ikke i top. Blandt andet i en situation hvor han ophæver offsiden eller også missede han bolden jeg kan ikke lige huske det, men han nåede at rette op på sin fejl ved at tackle bolden ud til hjørne. Han var rigtig usikker i dag.
Siempre Madrid skrev:
Selvfølgelig skal dommeren da kritiseres, for det er da helt ude i hampen, at han overser det straffe. Om det så havde fået betydning i sidste ende, er en anden sag, men en scoring havde været rigtig vigtig for kampens videre forløb på et tidspunkt, hvor Barcelona var på vej i knæ.
Som andre skriver, så er der bestemt ting at tage med fra anden halvleg og selv om seks points er meget, så er vi ikke ude af det her endnu.
Den kunne godt dømmes, men det er ikke hans skyld at vi tabte og spillede så dårligt i første halvleg. Vi ligger som vi har redt.
Ligaen kan stadig vindes. Hvis spillerne gør det bedre på udebane og ikke taber dumme point, så tror jeg godt at vi kan vinde den. Vi får 3 point mod Barcelona på Bernabeu, det er jeg sikker på.
- Real-Laudrup
- Platin bruger
- Juanito
- Gæst
Steen skrev:
DarioGomez skrev: Steen. Varane dårlig. Forklar tak.
Han havde mange fejlafleveringer, og hans placeringsevne var ikke i top. Blandt andet i en situation hvor han ophæver offsiden eller også missede han bolden jeg kan ikke lige huske det, men han nåede at rette op på sin fejl ved at tackle bolden ud til hjørne. Han var rigtig usikker i dag.
Der vil jeg gerne lige have lov at nævne at Varane havde 91 % succesrate mht. afleveringer. (Ifølge resultat.dk i hvert fald).