Barcelona sejrede fortjent i tæt opgør
Real Madrid skrev:
Dios skrev: Bale, Varane og Marcelo skuffede mig enormt igår, og specielt Varane! Bale skal have mere tid, men hans præstation var godt nok en joke, og meget skal overraske mig, hvis han tager røven på mig, og ligepludselig finder sit gamle spil frem, som jeg overhovedet ikke tror han kommer til.
Varane var decideret elendig og sammen med Marcelo og Ramos de klart dårligste Real Madrid spillere. Varane virkede tung og faktisk rigtig nervøs, og havde ikke den coolness i sit spil som han plejede og ha. Der var mange gange han smed bolden dumt væk, og mistimede sine indgreb og taklinger dårligt i hele kampen.
Ej havde sådan håbet på et "men". Som i, men han spillede også kun hans tredje kamp i sæsonen. Men han er trods alt truppens næstyngste spiller og kan, som forventet især efter en skade, vise ustabilt spil.
;-)
Nu har jeg skrevet en del om tålmodighed og tilvænning, men Varane er jo allerede en etableret spiller på holdet, så hvis han spiller, så går jeg udfra han er 100% fit, og specielt taget i betragtning af han blev sparet imod Malaga og Juve, hvor han allerede var meldt fit.
Vi skal jo også forvente noget af vores spillere, og når man ikke er ny, men "bare" er kommet tilbage fra en skade... Godt nok en alvorlig en af slagsen, så vil jeg forvente man er i gear. Han spillede jo perfekt imod FCK, og selvom modstanderen er væsentlig bedre i Barcelona, så må man forvente lidt synes jeg.
Den bedste spiller skal spille, og hvis Varane ikke var 100% fysisk såvel som psykisk klar, så ligger ansvaret hos Ancelotti.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- Real Madrid
-
- Platin bruger
-
Ikertheman skrev:
BBB skrev:
Ikertheman skrev: Khediras manglende kølighed foran mål blev godt nok udstillet i går, tænk hvis det havde være en Modric eller Isco, som tog løbet, så ville chancen for mål i hvert fald have været større...
Hvem skal man så klandre? Khedira for ikke at score, eller Modric for ikke at tage løbet?
Læg mærke til, at jeg siger hans manglende afslutningsevne bliver udstillet og ikke, at man skal klandre ham for målene...
Jeg ser helst Khedira i en anden rolle end ham, som tager løbene i feltet, da han (desværre) bare ikke har klasse nok lige på det punkt - så hellere en forbedring af hans afslutninger end at vi køber en ny spiller.. Når Xabi kommer tilbage, gad jeg godt at se en Illara/Xabi/Modric(Isco) midtbane, der er dog fare for, at den ville være for offensiv, især, når Ronaldo ikke tager returløbene..
Alonso/Illarra
Modric Isco
Den er vel ikke mere offensiv end
Busquet
Xavi Iniesta
No solo soy perfecto, también soy Madridista
- Ikertheman
- Gæst
-
- Redondo
- Gæst
-
Dios skrev: Redondo skrev:
Jeg er nervøs for Ancelotti bag roret. Jeg har ikke set nogen rød tråd so far. Måske det bare er min fodboldforståelse som ikke er tilstrækkelig. Er der nogen som kan oplyse mig?
Jeg synes også at opstillingen i går var lidt underlig. Tre wings på toppen. Bale i stedet for Isco? Jeg tror ikke Ancelotti holder længe.
Hvis jeg skal være helt ærlig, så efter og have læst dine indlæg igennem flere måneder, så vil jeg mene det er din taktiske forståelse!
Taktikken går jo ud på vi skal dominere kampen via bolden. Det er den generelle taktik nemt forklaret, men selv en verdensmand kan erkende, at Barcelona er det bedste hold i verden eller historien til og spille ball possession, så derfor er det klart vi ikke skal ind og dominere på den front. At vi så gjorde det i store dele af 2. halvleg skyldes måske, at holdet har fundet sig bedre tilrette under de nye idéer og koncepter, og den ros skal spillerne, men så sandelig også Ancelotti have.
Vi spillede med de 3 hurtige oppe foran, fordi de kan true bagrummet hos Barcelona. Det taktiske oplæg har været, at vi skulle stå kompakt, og vores angrebsspil skulle primært være på det hurtige direkte omstillingsspil, men med perioder i kampen, hvor vi selv prøvede og spille vores "normale" spil.
At det så fejlede, og vi blev langt farligere med Benzema på banen var et sats fra Ancelotti af. Den kunne sagtens forsvares IMO. Benzema har ikke imponeret for nylig, og Bale's kompetencer passer bedst til Barcelona end nogle andre hold.
Som jeg også skrev tidligere, så er det bemærkelsesværdigt, at vi i de 3 seneste kampe har vist langt bedre spil end førhen, og alle 3 kampe har været uden Isco.
Det eneste underlige jeg synes der var ved opstillingen igår var Ramos på den defensive midtbane. Han floppede fuldstændig på den position, og det blev også markant bedre med Illarra på den position.
Af ren nysgerrighed, så vil jeg godt vide hvad du forventer af holdet? Du kan ikke se den røde tråd siger du, men hvad mangler ifølge dig?
Jeg er egentlig med på ar vi skal være dominerende, men jeg synes bare ikke vi har spillet så kontrollerende og samtidig synes jeg at der er for lidt kreativitet. Vi har tit spillet fra side til side, i stedet for direkte, som vi gjorde mere førhen.
Men tak for oplysningen. Jeg undrer mig dog over at du undrer dig over Ramos' placering, når nu du er med på at vi skal tilpasse vores opstilling efter Barcas spil. Mou havde succes med det, dog bare ved at bruge Pepe. Den idé må Ancelotti have nappet. Både Ramos og Pepe er bedre forsvarere end illarra, og når udgangspunktet er at tilpasse sig, så giver det fint mening med en defensiv midt som kan forsvare. Så udgangspunktet synes jeg var fint nok. At Ramos så ikke gjorde det til UG, er en anden snak. Jeg synes dog ikke at vi skal tilpasse os Barcas spil, men bare prøve at se om vores eget spil kan holde. Hvis vi vil være bedst, så skal vi ikke lægge os for nogen. Se bare på Bayern, Barca da de var bedst eller os dengang vi virkelig kunne noget.
Derudover forstår jeg ikke rigtigt kritikken af Varane, synes han spillede en glimrende kamp. Klog og forudseende som altid. Jeg ved ikke om det er mig der husker forkert, men mange af de afleveringer hvor Barca-kanterne forsøger at løbe bagom vores backs, og så modtage en bold der bliver smækket ned gennem midten, dem kom Varane imellem. Han dummer sig måske en enkelt gang eller to, men for mig står han slet ikke tilbage som en af vores svageste.