Barcelona sejrede fortjent i tæt opgør
- Jack Daniels
- Gæst
-
Steen skrev:
DarioGomez skrev: Steen. Varane dårlig. Forklar tak.
Han havde mange fejlafleveringer, og hans placeringsevne var ikke i top. Blandt andet i en situation hvor han ophæver offsiden eller også missede han bolden jeg kan ikke lige huske det, men han nåede at rette op på sin fejl ved at tackle bolden ud til hjørne. Han var rigtig usikker i dag.
Var Varane dårlig, mens Illarramendi fortjener ros? Illarra var for mig en skuffelse i dag. Han viste, at han ikke kan slå lange afleveringer, og han mistimer flere af sine indgreb. Jeg synes også han har svært ved at skille sig af med bolden, og det sker ofte med en tilbagelægning til en central forsvarer.
EDIT: Jeg er ikke helt med på hvorfor Carvajal har fået 2. Kan det uddybes? Jeg synes, at han var blandt Real Madrids bedste i dag.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- GutiHAZ14
- Gæst
-
- Siempre fiel
- Platin bruger
-
Dommeren ska ik kritiseres = dobbelt LOL
Ellers på mange måder en godkendt kamp - er da i hvert fald ik specielt skræmt af det her Barca-hold som vi da uden større problemer matchede på Camp Nou. Synd Diego Lopez fejler groft ved det sidste mål og ærgerligt at Ancelotti vælger at ændre totalt på alt ved at smide en forsvarsspiller op på midtbanen - er jo ik fordi Ramos spiller positionen i tide og utide - og det virkede da som ventet overhovedet slet ik.
Rigtig godt indhop af Benzema for resten - havde været så fedt at se hva en gigantscoring havde gjort for hans selvtillid fremadrettet - men øv! Men dejligt at Jesé fik lov at opleve noget succes på en stor scene.
Carvajal var blændende i 2. halvleg, Marcelo var usædvanlig svag i sin præstation, mens Pepe spillede bedre end hvad jeg havde forventet. Di Maria var dybt dybt skuffende efter en ellers rigtig stærk start på sæsonen fra hans side af. Benzema gjorde en rigtig fin figur og så er det bare utrolig ærgerligt, at det brandskud ikke gik ind. Hvad der dog til gengæld er helt utrolig vigtigt, er Jesés mål. Første mål på førsteholdet og så endda i sin første Clasico! Gid han begynder, at få mere spilletid og mere ansvar fra nu af! Og så skal det også nævnes, at Illarra spiller rigtig godt og skaber den balance på holdet, der er så fandens afgørende.
Alt i alt, lader det til, at vi muligvis er kommet et skridt nærmere i jagten på en startopstilling og et spilsystem. Carvajal på højrebacken, Illarra i midten og en angriber på toppen (ikke Cristiano!) med Ronaldo på venstresiden. Men hvad skal der dog ske med Isco? Jeg har i hvert fald umådelig svært ved, at knække den kode...
No soy sólo perfecto, soy Madridista también
Juanito skrev:
Steen skrev:
DarioGomez skrev: Steen. Varane dårlig. Forklar tak.
Han havde mange fejlafleveringer, og hans placeringsevne var ikke i top. Blandt andet i en situation hvor han ophæver offsiden eller også missede han bolden jeg kan ikke lige huske det, men han nåede at rette op på sin fejl ved at tackle bolden ud til hjørne. Han var rigtig usikker i dag.
Der vil jeg gerne lige have lov at nævne at Varane havde 91 % succesrate mht. afleveringer. (Ifølge resultat.dk i hvert fald).
Den er sikkert høj, men man skal også huske på at spillet blev bygget op nedefra, så det er naturligt. Han klodsede bare i det flere gange synes jeg, og skabte usikkerhed i forsvaret.
Real-Laudrup
Den så jeg også, jeg tror også godt at den kunne dømmes.
Jack Daniels
Helt uenig, jeg synes at han gjorde det rigtig godt da han kom ind, langt bedre end Ramos. Hans klart bedste Real kamp.
- Jack Daniels
- Gæst
-
Steen skrev: Helt uenig, jeg synes at han gjorde det rigtig godt da han kom ind, langt bedre end Ramos. Hans klart bedste Real kamp.
Jeg er dybt uenig. Illarra gjorde det fint mod Malaga - også markant bedre end i aften. Jeg synes heller ikke, at man skal sammenligne ham med Ramos, for det var en tåbelig taktisk disposition. Der blev skabt usikkerhed i forsvaret ved at hive kaptajnen ud og sætte ham på en helt uvant plads.
Det er sjovt, som vi ser det så forskelligt. Jeg synes han virkede langsom - specielt i sin spilopfattelse.
- Siempre Madrid
-
Emne forfatter
- Administrator
-
- Presidente de Peña Madridista Dinamarca
El_Juan skrev: Tam overskrift, Jesper! "Mallenco 2-1 Real Madrid" havde skabt mere omtale! ;)
Tjek Facebook, så skal du se omtale ;-)
Jeg vil nu fastholde, at set over alle 90 minutter, så var Barcelona lige en tand mere skarpe, men når det er sagt, så er jeg heller ikke så skræmt af holdet og kampen kunne da også godt have fået et andet forløb med de to episoder omkring det 70. minut. Frem til indskiftningen af Illarra, var der dog for langt mellem snapsene.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.
- DarioGomez
-
- Eduardo
-
Som udgangspunkt gider jeg ikke beskæftige mig med klubber, der har færre end 35 nationale mesterskaber ...
1. Bale skulle ikke være startet. En mand der stadig ikke er i nærheden af sin topform, skal ikke starte i en af årets sværeste kampe. For mig virker det næsten som en beslutning fra højeste sted (Perez), da en taktisk dygtig træner som Ancelotti må vide bedre. Der var spillere som Morata, Isco og Jese der har spillet bedre i løbet af sæsonen også med samme antal spille minutter.
2. Hold op hvor jeg savnede Morata eller endda Benzema. Vi havde brug for at have en der hele tiden kan true modstanderens forsvar, da det også giver en større trussel på indlæg - at spille med en falsk 9'er var en fejl og fungere kun for Barca.
3. Man skulle ikke starte med fem forsvarsspillere og rykke Ramos ud af position. Spillet fungerede meget bedre efter Illarras indhop, selvom han stadig laver fejl - da Ramos spil er tilpasset livet som forsvarsspiller og ikke en vigtig boldflytter på midtbanen.
4. Di Maria er tilbage. Altså som en spiller der ikke kan overføre sine gode præstationer mod mindre hold til kampe mod Barca - dage som disse savner man virkelig en lille tysker.
5. Barcas andet mål var aldrig gået ind på Casillas. Nu må Casillas gerne meget snart få chancen i ligaen. Lopez var også usikker på fødderne og andre situationer, hvilket medvirker et nervøst forsvar.
6. Hvor er Isco? Hvorfor bruger man ikke en spiller, der minder om Özil - der i de sidste par kampe mod Barca var banens bedste. Det var da positivt at se Jese og han må have spillet sig tættere på en startopstilling, hvor Bale må være rykket et skridt tilbage. (Det burde ihvertfald være sådan, men desvære kostede Bale 90 mill. €, så han er sikket sikret en startplads - bare se på Torres første tid i Chelsea.)
7. Som jeg nævnte efter Juve-kampen så er Khedira stadig ikke nogle god afslutter, så han skal ikke løbe i de positioner- men han gjorde det fint i dag.
8. Hvorfor bliver Coentrao ved med at side på bænken - Madrid vær nu konsekvent i jeres beslutninger.
Jeg har da ikke opgivet mesterskabet, og jeg vil tro på det indtil det ikke længere er matematisk muligt. Hala Madrid!
!Illa, Illa, Illa, Juanito Maravilla¡ !Hala Madrid¡!
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Inden kampen bruger han meget tid på at fortælle pressen at Real Madrid skal spille offensivt, selv på Camp Nou, også stiller han med en forsvarsspiller på midtbanen!
2. halvleg var jeg rigtigt godt tilfreds med, og det er jo så fordi at det er der at Ancelotti vælger at skifte Sergio Ramos ud og spille med den rigtige holdopstilling som vi har spillet med gennem hele sæsonen, håber Ancelotti har lært noget af det, og ikke laver den samme fejl næste gang der er El Clasico!
Florentino Pérez
- Juanito
- Gæst
-
Det gik i hvert fald meget bedre end Mourinhos Clásico debut.Raul7-2880 skrev: Savner Mourinho...