Ancelotti har bedt om tre spillere

12 år 4 måneder siden #37 af Bismo
Seneste rygte går på, at vi skulle være interesseret i RVP.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

12 år 4 måneder siden #38 af asp3200

Bismo skrev: Seneste rygte går på, at vi skulle være interesseret i RVP.

Den har jeg ikke hørt før, men Alberto Moreno er åbenbart ny spiller i Madrid efter sommeren.

• JJ-86
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #39 af JJ-86
Besvaret af JJ-86 på emne Ancelotti har bedt om tre spillere
Jeg synes som nogle af jer skriver, at man bør udleje Casemiro og Morata. begge to har brug for spilletid så de kan udvikle deres talent.
Vi skal leje dem og derefter se situationen an med de to unge knægte.

Køb:
1. prioritet bør være en angriber, og backup for Benzema. Det skal være en spiller med kvalitet og rutine, som kan være:
- Mario Mandžukić
- Soldado
- Manchester City angriber

Mandžukić får ikke så meget plads i Bayern M., når Lewandowski flytter til Bayern. Han ville være en mulighed.
Soldado spiller ikke for godt i England, men man har tidligere set ham præstere for Valencia og det kan måske være en lottokupon. Men jeg tror han passer bedre til spansk fodbold, som han har haft succes med i Valencia.

Manchester city har nogle angribere, og har et luksus problem, så mon ikke en der ryger til sommer. De har Aguero, Dzeko, Jovetic, Negredo. Tror næppe Jovetic og Negredo skifter til sommer. Aguero kunne være en mulighed.

Midtbanen:
Midtbanen består af Modric, Alonso, Isco, Di Maria, Illarmendi, Khedira.
Jeg synes personligt at vi skal beholde midtbanen.
Modric er i storform er en af de vigtigste spiller for holdet.
Alonso er god men også gammel, og han smutter næppe efter en kontraktforlængelse og kan være god sparingsspartner med Khedira.
Di Maria har fået tillid og spiller ok på sin nye plads trods modgange.
Isco skal vænne sig til sin nye rolle, og jeg synes vi forsat skal anvende ham for han tilføre noget til spillet når han kommer på banen, som vi har set i nogle kampe, hvor han er supersub.
Khedira er skadet, men vi ved alle han er en god defensiv spiller, Alonso kan være sparingspartner med. Khedira spiller også en rolle på det tyske landshold og landstræneren har også tillid til ham.
Illarmendi vil være sorteper. Men kender sin plads og skal tage over for Alonso på længere sigt.

jeg synes samlet set at vi skal beholde midtbanen og leje Casemiro som jeg tidligere har nævnt. Ancelotti har skabt en god balance og midtbanen har forskellige typer, som gør at vores formation kan ændres i forhold til modstanderen.
Real Madrid har gode chancer i år for at tage the treble.
Køb af Pogba eller Vidal vil skabe et luksus problem som vil medføre til at nogle skal væk. Pogba og Vidal er fremragende spillere. men vil de passe bedre ind end dem vi har? De skal spilles ind i systemet, som kan koste point. Jeg synes det vil være ærgeligt hvis Di Maria eller Isco skal væk. Di Maria har fået tillid og er begyndt at præstere og det kan godt være at Isco ikke passer ind, men han sagtens være med i nogle kampe hvor der er behov for en type spiller som ham. Synes Isco skal give det en chance og kæmpe en sæson mere.

Moreno kommer formentlig til sommer i stedet for Coentrao
jeg synes at vi skal holde os til midtbane stammen og kun fokusere som 1.prioritet at købe en angriber. :)

12 år 4 måneder siden #40 af Siempre Madrid

JJ-86 skrev: Jeg synes som nogle af jer skriver, at man bør udleje Casemiro og Morata. begge to har brug for spilletid så de kan udvikle deres talent.
Vi skal leje dem og derefter se situationen an med de to unge knægte.

Køb:
1. prioritet bør være en angriber, og backup for Benzema. Det skal være en spiller med kvalitet og rutine, som kan være:
- Mario Mandžukić
- Soldado
- Manchester City angriber

Mandžukić får ikke så meget plads i Bayern M., når Lewandowski flytter til Bayern. Han ville være en mulighed.
Soldado spiller ikke for godt i England, men man har tidligere set ham præstere for Valencia og det kan måske være en lottokupon. Men jeg tror han passer bedre til spansk fodbold, som han har haft succes med i Valencia.

Manchester city har nogle angribere, og har et luksus problem, så mon ikke en der ryger til sommer. De har Aguero, Dzeko, Jovetic, Negredo. Tror næppe Jovetic og Negredo skifter til sommer. Aguero kunne være en mulighed.

Midtbanen:
Midtbanen består af Modric, Alonso, Isco, Di Maria, Illarmendi, Khedira.
Jeg synes personligt at vi skal beholde midtbanen.
Modric er i storform er en af de vigtigste spiller for holdet.
Alonso er god men også gammel, og han smutter næppe efter en kontraktforlængelse og kan være god sparingsspartner med Khedira.
Di Maria har fået tillid og spiller ok på sin nye plads trods modgange.
Isco skal vænne sig til sin nye rolle, og jeg synes vi forsat skal anvende ham for han tilføre noget til spillet når han kommer på banen, som vi har set i nogle kampe, hvor han er supersub.
Khedira er skadet, men vi ved alle han er en god defensiv spiller, Alonso kan være sparingspartner med. Khedira spiller også en rolle på det tyske landshold og landstræneren har også tillid til ham.
Illarmendi vil være sorteper. Men kender sin plads og skal tage over for Alonso på længere sigt.

jeg synes samlet set at vi skal beholde midtbanen og leje Casemiro som jeg tidligere har nævnt. Ancelotti har skabt en god balance og midtbanen har forskellige typer, som gør at vores formation kan ændres i forhold til modstanderen.
Real Madrid har gode chancer i år for at tage the treble.
Køb af Pogba eller Vidal vil skabe et luksus problem som vil medføre til at nogle skal væk. Pogba og Vidal er fremragende spillere. men vil de passe bedre ind end dem vi har? De skal spilles ind i systemet, som kan koste point. Jeg synes det vil være ærgeligt hvis Di Maria eller Isco skal væk. Di Maria har fået tillid og er begyndt at præstere og det kan godt være at Isco ikke passer ind, men han sagtens være med i nogle kampe hvor der er behov for en type spiller som ham. Synes Isco skal give det en chance og kæmpe en sæson mere.

Moreno kommer formentlig til sommer i stedet for Coentrao
jeg synes at vi skal holde os til midtbane stammen og kun fokusere som 1.prioritet at købe en angriber. :)

"1. prioritet bør være en angriber, og backup for Benzema" og "Agüero" spiller ikke ret godt sammen.

Det er ikke så ligetil at finde en angriber, som skal være særdeles målfarlig/god og som samtidig blot skal være back up for Benzema.

No soy sólo perfecto, soy Madridista también. Madridista con corazón y cojones.
¡¡¡Illa Illa Illa, Juanito Maravilla!!!
Los días que tu juegas, son todo lo que soy.
Si quieres llevar este escudo, primero hay que sudar la camiseta.
Florentino Pérez: El ultimo titulo es el primer paso al siguiente.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #41 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Ancelotti har bedt om tre spillere

JJ-86 skrev: Køb af Pogba eller Vidal vil skabe et luksus problem som vil medføre til at nogle skal væk. Pogba og Vidal er fremragende spillere. men vil de passe bedre ind end dem vi har? De skal spilles ind i systemet, som kan koste point. Jeg synes det vil være ærgeligt hvis Di Maria eller Isco skal væk. Di Maria har fået tillid og er begyndt at præstere og det kan godt være at Isco ikke passer ind, men han sagtens være med i nogle kampe hvor der er behov for en type spiller som ham. Synes Isco skal give det en chance og kæmpe en sæson mere.

Du har for så vidt ret i, at hvis vi henter Pogba eller Vidal, så vil der måske være en eller to midtbanespillere, som vil være utilfredse med deres spilletid. Men det er der i samtlige klubber i europa. I Real Madrid har vi den luksus, at vores utilfredse bænkevarmere er af høj, høj kvalitet. Sådan skal det jo være i en klub, der ønsker at vinde de store pokaler. Konkurrencen på holdet skaber en naturlig udskiftning af de dårligste spillere i truppen, mens de bedste spillere bliver i klubben. Hvordan er det lige, at det skader os?

Jeg vil mene, at det styrker os, at have den slags bredde og kvalitet i truppen. Den mangler vi lidt i denne sæson på midtbanen. Vi skal ikke begå samme fejl i næste sæson. Man kan altid få en alvor skade. Det er man nød til at være forberedt på.

12 år 4 måneder siden #42 af Dios

RasmusKring skrev:

JJ-86 skrev: Køb af Pogba eller Vidal vil skabe et luksus problem som vil medføre til at nogle skal væk. Pogba og Vidal er fremragende spillere. men vil de passe bedre ind end dem vi har? De skal spilles ind i systemet, som kan koste point. Jeg synes det vil være ærgeligt hvis Di Maria eller Isco skal væk. Di Maria har fået tillid og er begyndt at præstere og det kan godt være at Isco ikke passer ind, men han sagtens være med i nogle kampe hvor der er behov for en type spiller som ham. Synes Isco skal give det en chance og kæmpe en sæson mere.

Du har for så vidt ret i, at hvis vi henter Pogba eller Vidal, så vil der måske være en eller to midtbanespillere, som vil være utilfredse med deres spilletid. Men det er der i samtlige klubber i europa. I Real Madrid har vi den luksus, at vores utilfredse bænkevarmere er af høj, høj kvalitet. Sådan skal det jo være i en klub, der ønsker at vinde de store pokaler. Konkurrencen på holdet skaber en naturlig udskiftning af de dårligste spillere i truppen, mens de bedste spillere bliver i klubben. Hvordan er det lige, at det skader os?

Jeg vil mene, at det styrker os, at have den slags bredde og kvalitet i truppen. Den mangler vi lidt i denne sæson på midtbanen. Vi skal ikke begå samme fejl i næste sæson. Man kan altid få en alvor skade. Det er man nød til at være forberedt på.

Hmm... Jeg prøver lykken ;D

Tror du en utilfreds spiller vil spille godt? jeg mener bare, at du mener det er optimalt, at spillerne er utilfredse, da konkurrencen gavner os, og sådan er det bare i alle storklubber, men kan du ikke bare nævne 1 topklub i verden som har det problem?

Harmoni, tilfredshed og kvalitet hænger sammen, men det gør en uharmonisk, men kvalitetsbevidst trup altså ikke!

Du mener at vi skal være forberedte på en langtidskade, og fair nok. Fair nok man ikke har lært af Benzema og Higuain konflikten, men ringer der ingen alarmklokker, når Casillas og Lopez lider under samme problem nu?

Lopez, Coentrao, Nacho, Casemiro, Illarra, Isco, Di María, Jesé og Morata er alle reserver som er langt dårligere end deres respektive konkurrenter. Ville du virkelig bytte dem ud med Neuer, Alaba, Kompany, Vidal, Pogba, Busquets, Ribery, Reus og Agüero, så der kunne komme ordentlig konkurrence og kvalitet ind i truppen? hvis ja, hvorfor tror du så, at der ingen andre tophold i verden, som har 16-18 verdensklassespillere i truppen?

Overvej hvis vi havde en sådan trup her:
Målmænd:
Casillas/Neuer.

Forsvarspillere:
Carvajal/Arbeloa, Ramos/Kompany, Pepé/Varane, Marcelo/Alaba.

Midtbanespillere:
Alonso/Busquets, Modric/Pogba, Khedira/Vidal, Bale/Ribery, Ronaldo/Reus.

Angribere:
Benzema/Agüero.

Ville det virkelig gå tror du? ingen tvivl om, at truppen ville være verdens bedste, og ingen skade ville kunne forhindre os i kvalitetstab, men du vil have en utilfreds trup som på ingen måde vil være i harmoni!

Alt er sat på spidsen, men er det ikke dit budskab?

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, JimmyBroe, MMM

12 år 4 måneder siden #43 af MMM
@Dios. Langt hen ad vejen enig. Og med den tilføjelse at utilfredshed smitter.
Følgende bruger(e) sagde tak: Dios, JimmyBroe

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #44 af RasmusKring

Dios skrev: Hmm... Jeg prøver lykken ;D

Tror du en utilfreds spiller vil spille godt? jeg mener bare, at du mener det er optimalt, at spillerne er utilfredse, da konkurrencen gavner os, og sådan er det bare i alle storklubber, men kan du ikke bare nævne 1 topklub i verden som har det problem?

Harmoni, tilfredshed og kvalitet hænger sammen, men det gør en uharmonisk, men kvalitetsbevidst trup altså ikke!

Du mener at vi skal være forberedte på en langtidskade, og fair nok. Fair nok man ikke har lært af Benzema og Higuain konflikten, men ringer der ingen alarmklokker, når Casillas og Lopez lider under samme problem nu?

Lopez, Coentrao, Nacho, Casemiro, Illarra, Isco, Di María, Jesé og Morata er alle reserver som er langt dårligere end deres respektive konkurrenter. Ville du virkelig bytte dem ud med Neuer, Alaba, Kompany, Vidal, Pogba, Busquets, Ribery, Reus og Agüero, så der kunne komme ordentlig konkurrence og kvalitet ind i truppen? hvis ja, hvorfor tror du så, at der ingen andre tophold i verden, som har 16-18 verdensklassespillere i truppen?

Overvej hvis vi havde en sådan trup her:
Målmænd:
Casillas/Neuer.

Forsvarspillere:
Carvajal/Arbeloa, Ramos/Kompany, Pepé/Varane, Marcelo/Alaba.

Midtbanespillere:
Alonso/Busquets, Modric/Pogba, Khedira/Vidal, Bale/Ribery, Ronaldo/Reus.

Angribere:
Benzema/Agüero.

Ville det virkelig gå tror du? ingen tvivl om, at truppen ville være verdens bedste, og ingen skade ville kunne forhindre os i kvalitetstab, men du vil have en utilfreds trup som på ingen måde vil være i harmoni!

Alt er sat på spidsen, men er det ikke dit budskab?

Først og fremmest: glimrende forsøg på at argumentere imod konkurrence, omend du lægger lidt mange ord i min mund.

Min pointe er dog, at konkurrence gør folk skarpe, indtil en eller flere af spillerne bliver utilfredse med deres situation, ala Higuain sidste år. Indtil sidste år havde makkerparret Higuain/Benzema fungeret glimrende som vores to angribere. Når den situation så opstår, så bør man lave udskiftning i truppen, så der fortsat er konkurrence. Det var også grunden til, at jeg mener, at vi skulle have forstærket angrebet i sommers, og de første par måneder af sæsonen kunne vi i den grad godt have brug en brugbar reserve for Benzema. Der er dog grænser for, hvor meget man skal bruge på en sådan spiller, der ikke nødvendigvis er selvskrevet til en plads i startopstillingen.

En af de væsentligste årsager til, at ingen har den form for konkurrence, som din hypotetiske trup, er de økonomiske omkostninger, det ville have. Det er simpelthen ikke værd at bruge 400 mio. kr på Pogba f.eks., hvis han blot skal være 5-6. mand på en 3-mandsmidtbane. Jeg vil gerne tykt understrege, at det ikke er den slags "Fifa-transfers", jeg argumentere for.

Men hvis vi tager din hypotetiske trup, hvor spillerne er villige til at give den et forsøg med sådan et superhold, så ville holdet i mine øjne være meget dominerende i første sæson. Det ville også være klar favorit til CL - i mine øjne. Men vi er helt enige om, at der nok vil opstå utilfredshed blandt reserverne, så holdet ville være meget svært at holde samlet og homogent igennem mere end en enkelt sæson. Det benægter jeg på ingen måde, og hvis man tvang utilfredse spillere til at blive, så ville resultaterne lide betydeligt - ingen tvivl om det.

Jeg argumentere altså overordnet ikke for, at man bruger kæmpe summer på spillere til bredden, men derimod at man hele tiden forsøger at skabe konkurrence på alle pladser, hvilket giver en naturlig udskiftning af spillere, der ikke slår igennem. Men når man i Real Madrid leder efter spillere, der kan skabe konkurrence på holdet, så vil det altid koste ihvertfald rimelig mange penge.

Selv hvis man ikke har den samme tro på konkurrence, som jeg personligt har, så vil jeg argumentere for, at både midtbanen og angrebet skal styrkes i bredden i tilfælde af skader. Dem har vi heldigvis været forskånet med i angrebet, men Xabi og Khediras skader har - i mine øjne - vist manglende bredde på midtbanen.

Update: I relation til målmandskampen, så har den været håndteret dårligt på rigtig mange måder, så der er andre ting end deres indbyrdes konkurrence, der spiller ind.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 4 måneder siden #45 af Dios
@RasmusKring.

Faktisk tværtimod. Konkurrence er da sundt, men til en vis grad! Alle de bedste spillere i verden spiller uden decideret konkurrence, og hviler du på lauerbærerne, så er det ligeså meget op til træneren og motivere spilleren/spillerne. Casillas, Alonso, Ronaldo, Xavi, Iniesta, Messi etc. er da alle spillere som har præsteret i mange år uden decideret konkurrence. Bare for at nævne nogle få :)

Okay bare for at sætte det på spidsen. Hvornår syntes du selv Benzema har spillet bedst i Real Madrid. Er det denne sæson, eller 11/12 sæsonen?
Han er både blevet skarpere, men også bedre i sit spil denne sæson.
Af frygt for jeg ikke lægger ordene i munden på dig, mener du så selv, at spillerne skal køres trætte, og ligeså snart man når Benzema vs. Higuain niveauet, så skal 1 hvis ikke begge udskiftes? kan du virkelig ikke selv se, at det er total uholdbart?
Du siger det egentlig selv. Det er begrænset hvor meget man skal bruge på en spiller som primært skal sidde på bænken, og husker jeg ikke helt forkert, så mener du at 50-60 mio. Euro er fint nok som erstatning ikke? her tænker jeg primært på Agüero som du godt ville have til klubben på et tidspunkt.

Jeg ved ikke om jeg misforstår din definition af konkurrence, så vil du ikke lige forklarer mig det i spillere? altså hvem ville være den perfekte spiller til Benzema i angrebet, som lever op til de kriterier du sætter? her tænker jeg primært på, at spilleren skal give Benzema konkurrence til stregen, men ikke være en verdensstjerne, da det ikke er sådan nogle Fifa handler du vil have, og samtidig ikke skal koste kassen, da han primært skal sidde på bænken.

Da Alonso var skadet var holdet flere niveauer under idag. Der var ikke defineret en spillestil, og Ancelotti kendte ikke engang holdets formation. Ancelotti prøvede sig frem, og det led vi under. Selvfølgelig hjælper det altid når en spiller som Alonso kommer tilbage, men lad os sige vi skulle have køb et bedre alternativ til Alonso end Illarra. Skulle han så sidde på bænken nu?
Khedira's skade var katastrofal, da han er balancen på holdet, hvis du spørger mig. Vi har ikke spilleren til at tage overfor Khedira, da Illarra stadig er meget uerfaren og Isco og Di María er for offensive til den rolle. Vi har nu alligevel klaret det til perfektion, men til næste sæson, så er Illarra og Isco forhåbentlig kommet bedre med. Hvis det går nu, hvorfor skulle det så ikke også gå til næste sæson?

Jeg er helt enig i, at vi mangler en backup til Benzema, da Morata ikke har potentialet eller niveauet til Real Madrid, men en spiller som Soldado ville være perfekt i mine øjne. Vi har ikke brug for mere.

Bare så vi forstår hinanden, så prøv at sætte et hold sammen som jeg har gjort i ovenstående indlæg, hvor du har din start 11'er, og reservene for dem. Altså 22 mand :)

Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #46 af RasmusKring
Der er uden tvivl spillere, som ikke behøver en stærk konkurrent, men det er et betydeligt mindretal. På vores eget hold er Ronaldo den eneste, som ikke behøver et stærk backup. Han har præsteret godt nok over lang tid og viser ingen tegn på at blive dårligere. Xabi Alonso er tæt på, men hans alder skadeshistorik kræver lidt, at man ihvertfald har overvejet en anden plan på den defensive midtbane. Illarra passer helt fint ind her. Der er nogle af de andre navne, som vi er uenige om, hvorvidt det fungerer rigtig godt. Casillas blev oprindelit bænket af de helt forkerte årsager, men siden da har han i mine øjne præsteret på et meget højt niveau i forhold til de sidste par år, så måske havde han hvilet lidt på lauerbærerne. Barcelona lider i høj grad af, at Xavi ikke har samme niveau mere og ikke har en dygtig konkurrent til pladsen- som jeg ser det.

For lige at hive et eksempel på konkurrence frem, så prøv at kigge på Bayerns trup i denne sæson. Deres trup er propfyldt med gode spillere, specielt på midtbanen. Lige nu fungerer det virkelig godt, og de må betragtes som CL favoritter lige pt. De hvilede ikke på lauerbærerne i sommers, men gik ud og hentede talentfulde spillere på pladser, hvor de egentlig allerede havde solide spillere, men det virker da meget godt? Efter sæsonen vil der helt sikkert ske noget udskiftning, men lige nu drager de altså fordel af deres bredde trup og store konkurrence. Man skal kun have en dårlig uge til træning, så er man udenfor truppen, og det ser da ud til at virke. Hvad siger du til det? :)

Mht. vores eget hold, så synes jeg faktisk, at det ser rigtig fornuftigt ud. Her er mit bud på en trup efter sommerens transfervindue:

Casillas/Lopez

Carvajal/Arbeloa Ramos/Nacho Varane/Pepe Marcelo/Moreno

Xabi Alonso/Illarra
Modric/Khedira Vidal/Isco

Bale/Di Maria Ronaldo/Jese
Benzema/Van Persie (Aguero)

Ud: Casemiro, Morata
Ind: Moreno, Vidal, en angriber

Det her ville i mine øjne være optimalt. Du har helt ret i, at tidligere var ret hooked på Aguero på vores hold. Han er en fantastisk lille spiller og hvis han kunne fås til fornuftige penge (måske maks 60 mio €), så ville han være lækker at have på holdet. Så ville ham eller Benzema sikkert blive utilfreds efter en eller to sæsoner, men indtil da ville vi have to meget dygtige angribere, og det ville helt klart styrke vores hold, som jeg ser det. Agueros skader på det sidste har dog gjort mig lidt betænkelig. Det er også grunden til, at jeg ser Gündogan som en stor risiko.

Det ville være mit bud på vores hold næste sæson. Hvordan ser dit ud? Skal vi bare hente Soldado?

Soldado er i øvrigt heller ikke er noget dårligt bud til angrebet.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 4 måneder siden #47 af Dios
Vi er jo stort set enige i store træk, men din holdning angående konkurrence er skræmmende i mine øjne. Jeg forstår ikke hvordan man kan mene, at: så skifter man bare lige et par spillere ud når de er utilfredse, og erstatter dem nye verdensklassespillere. Der er dog heller ingen som siger jeg skal forstå dig, men jeg må blot erkende, at jeg er lodret uenig med dig :)

Jeg syntes nu ikke, at dit argument med Bayern holder helt. Neuer, Lahm, Dante, Boateng, Alaba, Thiago, Schweinsteiger, Ribery, Robben og Mandžukić er jo alle faste mænd, hvis de ellers er fit. Martinez lider af at han både kan spille i forsvaret og på midtbanen, men når Dante er væk til sommer, så er det også Martinez som kommer til at tage over. Han har dog ikke spillet specielt meget under Pep hverken på midtbanen eller i forsvaret.
Götze er mere eller mindre blevet valgt foran Kroos, så han kan vel også mere eller mindre betegnes som fast mand.
Kroos spiller dog meget i fraværet af Schweinsteiger, men grundet den konkurrence efter Götze's tilkomst gør at rygterne bliver kraftigere og kraftigere.

De eneste som har niveauet til at kandidere til en start plads i Bayern er vel Kroos, Müller og Martinez og på sigt Shaqiri. Jeg er dog ikke specielt stor fan af Müller, og mener faktisk ikke han passer ind på holdet, selvom han gør det rigtig godt når han endelig spiller.

Sammenlignet med den nuværende konkurrence i Real Madrid, så mener jeg det er meget lige, men forskellen nok ligger i, at Real Madrid's hold besidder mere potentiale på bænken, hvor de har større talenter siddende ude, hvor det i Bayern er etableret spillere.
Men hvem er det egentlig lige Bayern har i reserve for Mandžukić? :) faktisk syntes jeg de 2 hold minder utrolig meget om hinanden.

Mit hold ville nok se sådan her ud til næste sæson:

Casillas/Lopez - hvis Lopez kan acceptere at være 2. målmand og kun spille Cdr kampe.

Carvajal/Arbeloa, Ramos/Nacho, Pepé/Varane, Marcelo/Moreno

Illarrimenda/Alonso
Modric/Isco, Khedira/Di María/Casemiro

Bale/Jesé/Di María, Benzema/Soldado, Ronaldo/Jesé/Di María.

Ud: Lopez?, Coentrao og Morata.
Ind: Ny målmand?, Moreno og Soldado.

Di María har vist rigtig fint spil på den centrale midtbane, så derfor så jeg egentlig helst at han blev vores "nye" forstærkning på midtbanen, da jeg langtfra syntes han er god nok på kanten, hvor han konstant træffer forkerte beslutninger. Han skal dog forbedre sit defensive spil meget, hvor specielt hans positionering halter gevaldigt efter, men det er bare en tilvænning forhåbentlig. Han er langtfra ligeså god som Khedira på den position, men kan han udvikle sig til en Ramires lignende type, så ville jeg sagtens kunne se ham spille på den position i stedet for Khedira. Det kræver dog utrolig meget endnu, da jeg vægter balance langt højere end offensive kvaliteter på den position.

Og netop balancen på holdet er derfor jeg syntes Illarra skal vælges fremfor Alonso til næste sæson. Jeg savner en mer defensivt orienteret spiller på en defensiv plads, og jeg håber egentlig bare Illarra fortsætter sin udvikling, men giver ham langt flere kampe fra start af i stedet for Alonso. Alonso er oppe i årene, og vi finder ikke en anden spiller som ham med de playmaker egenskaber, så derfor kan vi ligeså godt få bygget spillet op omkring en anden LÆS:Modric/Isco.
Og netop det gør, at vi mister en "offensiv" spiller på midtbanen, og derfor er jeg også altid meget i tvivl med Khedira. Han er ikke god nok offensiv som f.eks. Pogba, Vidal eller Gündoğan, men lige nu stoler jeg utrolig meget på Illarra kan tilbygge det playmaker-spil til sit spil, og er villig til at give ham en chance. Kan han det, så bliver det super, ellers kunne man bytte Khedira ud med en spiller som minder utrolig meget om ham selv, men med bedre kvaliteter i det offensive spil.

Casemiro ser jeg fortsat være i truppen, da jeg håber Jesé får chancen som 2. mand på begge kanterne. Altså uanset om det er i højre eller venstre side, så ser jeg helst Jesé er foran Di María der. Di María skal dog stadig fylde pladsen som kantspiller, da det vil give mere spilletid til alle vores reserver.

Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid

12 år 4 måneder siden #48 af SR4

RasmusKring skrev: Der er uden tvivl spillere, som ikke behøver en stærk konkurrent, men det er et betydeligt mindretal. På vores eget hold er Ronaldo den eneste, som ikke behøver et stærk backup. Han har præsteret godt nok over lang tid og viser ingen tegn på at blive dårligere. Xabi Alonso er tæt på, men hans alder skadeshistorik kræver lidt, at man ihvertfald har overvejet en anden plan på den defensive midtbane. Illarra passer helt fint ind her. Der er nogle af de andre navne, som vi er uenige om, hvorvidt det fungerer rigtig godt. Casillas blev oprindelit bænket af de helt forkerte årsager, men siden da har han i mine øjne præsteret på et meget højt niveau i forhold til de sidste par år, så måske havde han hvilet lidt på lauerbærerne. Barcelona lider i høj grad af, at Xavi ikke har samme niveau mere og ikke har en dygtig konkurrent til pladsen- som jeg ser det.

For lige at hive et eksempel på konkurrence frem, så prøv at kigge på Bayerns trup i denne sæson. Deres trup er propfyldt med gode spillere, specielt på midtbanen. Lige nu fungerer det virkelig godt, og de må betragtes som CL favoritter lige pt. De hvilede ikke på lauerbærerne i sommers, men gik ud og hentede talentfulde spillere på pladser, hvor de egentlig allerede havde solide spillere, men det virker da meget godt? Efter sæsonen vil der helt sikkert ske noget udskiftning, men lige nu drager de altså fordel af deres bredde trup og store konkurrence. Man skal kun have en dårlig uge til træning, så er man udenfor truppen, og det ser da ud til at virke. Hvad siger du til det? :)

Mht. vores eget hold, så synes jeg faktisk, at det ser rigtig fornuftigt ud. Her er mit bud på en trup efter sommerens transfervindue:

Casillas/Lopez

Carvajal/Arbeloa Ramos/Nacho Varane/Pepe Marcelo/Moreno

Xabi Alonso/Illarra
Modric/Khedira Vidal/Isco

Bale/Di Maria Ronaldo/Jese
Benzema/Van Persie (Aguero)

Ud: Casemiro, Morata
Ind: Moreno, Vidal, en angriber

Det her ville i mine øjne være optimalt. Du har helt ret i, at tidligere var ret hooked på Aguero på vores hold. Han er en fantastisk lille spiller og hvis han kunne fås til fornuftige penge (måske maks 60 mio €), så ville han være lækker at have på holdet. Så ville ham eller Benzema sikkert blive utilfreds efter en eller to sæsoner, men indtil da ville vi have to meget dygtige angribere, og det ville helt klart styrke vores hold, som jeg ser det. Agueros skader på det sidste har dog gjort mig lidt betænkelig. Det er også grunden til, at jeg ser Gündogan som en stor risiko.

Det ville være mit bud på vores hold næste sæson. Hvordan ser dit ud? Skal vi bare hente Soldado?

Soldado er i øvrigt heller ikke er noget dårligt bud til angrebet.

Arrh bruge 60 mio euro hvert andet år på samme position? ;)

Du har ret i at konkurrence kan være godt, men som andre har nævnt, skal det være begrænset. Det er langt sundere at have den samme stamme spillere heletiden med kompetente backups end 2 verdensstjerner på hver position.

På den måde kan man hvile spillere her der i mindre kampe og stadig vinde, da backupsne skal være kompetente nok. Og stadig kan ersattte, når stammen ikke præsterer godt nok. Men selvtilliden vil ikke falde drastisk hos stammen og begynde at falde niveau. Og har man en stamme af spillere, der spiller næsten alle nøglekampe, vil de være mere stabile og kende hinanden bedre.
Konkurrence er ikke dårligt og der er da ingen der siger vi kun skal have 11 spillere i truppen, men det er sgu fandme overdrevet i mine øjne at have Aguero og Benzema på samme hold, når vi ved kun en af dem kan spille af gangen. :)

Leveret af Kunena Forum