Ancelotti har bedt om tre spillere
Jeg syntes ellers du bruger de samme argumenter, og det er da også kun fra denne tråd her jeg hentydede til. Jeg tror aldrig vi kommer nærmere, men det er der jo heller ingen der siger vi skal. Vi er dog kommet derud hvor jeg 100% forstår dig, men langt fra er enig med dig.
Problemet er bare, at galskaben ikke stopper. Du bygger det på, hvad nu hvis Isco, Illarra etc. ikke slår til, eller Benzema bliver skadet osv.. Men hvad nu hvis Bale, Ronaldo og Benzema bliver skadet på samme tid? muligheden er der, men vil du også gardere dig 100% imod den? det alle kommer ud af et hvis, men indtil videre har truppen da klaret sig udmærket, syntes du ikke?
Du kan bare ikke gardere dig imod alt, og der skal altså være en mening med galskaben. Det giver absolut ingen mening, og hente en af verdens bedste midtbanespillere, for at han skal konkurrere med en anden af verdens bedste midtbanespillere. Han skal nødvendigvis ikke på bænken, men en af dem skal jo.
Men hvem siger man skal gå væk fra planen med kontinuitet og tillid, hvis tingene ikke fungere? du kan også købe 4-5 af de bedste spillere i verden, men hvad hvis de bliver langtidsskadet efter 2 dage, eller de bare ikke slår igennem? igen, så handler det hele om hvis og hvis. Det er dog total urealistisk, at et samlet hold bliver ramt af alvorlige skader, eller stamspillerne ikke præstere på samme tid. Vi taler jo om Isco og illarra, som på ingen måde var tiltænkt en plads i start 11'eren til at starte med, som på samme måde som Bale f.eks..
De er jo købt som fremtidens mænd, og ikke nogle som skal slå til imorgen, og drop dit hvad nu hvis de ikke udvikler sig :P
Jeg forstår dig godt, men hold da op hvor er jeg bare rungende uenig hehe :)
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: @RasmusKring #60.
Jeg syntes ellers du bruger de samme argumenter, og det er da også kun fra denne tråd her jeg hentydede til. Jeg tror aldrig vi kommer nærmere, men det er der jo heller ingen der siger vi skal. Vi er dog kommet derud hvor jeg 100% forstår dig, men langt fra er enig med dig.
Problemet er bare, at galskaben ikke stopper. Du bygger det på, hvad nu hvis Isco, Illarra etc. ikke slår til, eller Benzema bliver skadet osv.. Men hvad nu hvis Bale, Ronaldo og Benzema bliver skadet på samme tid? muligheden er der, men vil du også gardere dig 100% imod den? det alle kommer ud af et hvis, men indtil videre har truppen da klaret sig udmærket, syntes du ikke?
Du kan bare ikke gardere dig imod alt, og der skal altså være en mening med galskaben. Det giver absolut ingen mening, og hente en af verdens bedste midtbanespillere, for at han skal konkurrere med en anden af verdens bedste midtbanespillere. Han skal nødvendigvis ikke på bænken, men en af dem skal jo.
Men hvem siger man skal gå væk fra planen med kontinuitet og tillid, hvis tingene ikke fungere? du kan også købe 4-5 af de bedste spillere i verden, men hvad hvis de bliver langtidsskadet efter 2 dage, eller de bare ikke slår igennem? igen, så handler det hele om hvis og hvis. Det er dog total urealistisk, at et samlet hold bliver ramt af alvorlige skader, eller stamspillerne ikke præstere på samme tid. Vi taler jo om Isco og illarra, som på ingen måde var tiltænkt en plads i start 11'eren til at starte med, som på samme måde som Bale f.eks..
De er jo købt som fremtidens mænd, og ikke nogle som skal slå til imorgen, og drop dit hvad nu hvis de ikke udvikler sig :P
Jeg forstår dig godt, men hold da op hvor er jeg bare rungende uenig hehe :)
Det var da altid noget, at vi er nået dertil, hvor du forstår, hvad jeg mener :) Enige behøver vi bestemt ikke være. Det ville da også være kedeligt ;)
Man kan ikke gardere sig imod alt, men jeg synes bestemt, at denne sæson har påvist nogle svagheder på vores midtbane, og jeg mener også, at vi har været heldige omkring angrebet. Benzema har både været skadesfri og ramt sit livs form.
Tillid og kontuinuitet er nødvendigt på er fodboldhold, men i min verden skal man gøre sig fortjent til tillid. Det nytter dog ikke noget at give tillid til spillere uden det nødvendige niveau. Så er vi tilbage ved "Pavon y Zidane", som blev en gigantisk fiasko, fordi de talenter, som man gav tillid, viste sig at være langt dårligere, end man havde håbet. Den risiko er man bare nød til at tage højde for, inden man indregner både Illarra og Isco som kompetente startere allerede til sommer. Det er i mine øjne naivt fuldstændig at ignorere den risiko, og det er der rigtig mange, der gør!
Det var da altid noget, at vi er nået dertil, hvor du forstår, hvad jeg mener :) Enige behøver vi bestemt ikke være. Det ville da også være kedeligt ;)
Man kan ikke gardere sig imod alt, men jeg synes bestemt, at denne sæson har påvist nogle svagheder på vores midtbane, og jeg mener også, at vi har været heldige omkring angrebet. Benzema har både været skadesfri og ramt sit livs form.
Tillid og kontuinuitet er nødvendigt på er fodboldhold, men i min verden skal man gøre sig fortjent til tillid. Det nytter dog ikke noget at give tillid til spillere uden det nødvendige niveau. Så er vi tilbage ved "Pavon y Zidane", som blev en gigantisk fiasko, fordi de talenter, som man gav tillid, viste sig at være langt dårligere, end man havde håbet. Den risiko er man bare nød til at tage højde for, inden man indregner både Illarra og Isco som kompetente startere allerede til sommer. Det er i mine øjne naivt fuldstændig at ignorere den risiko, og det er der rigtig mange, der gør!
Det er nu også yderst sjældent at vi har spillere i truppen som er skadet længere tid end 3 måneder. Det er uheldigt, men indtil videre har vi ikke kunne mærke til Khedira's skade. Altså forstået på den måde, at det ikke har kostet point.
Nu er Benzema aldrig en spiller som er ofte skadet, og faktisk har han kun haft 2 skader i Real Madrid's historie hvor han har siddet udenfor i halvanden måde tilsammen af de 2 skader. Hans nuværende niveau tror jeg ikke er en tilfældighed eller held, men at man har givet ham selvtillid og viser utrolig meget tillid til ham. Nogle har bare et sensitivt sind, og selvom det er Real Madrid, så er der jo ingen som siger der ikke skal plejes om det. Kilden er desuden transfermarkt.uk.
Mener du ikke man skal gøre sig fortjent til respekt? for hvordan i helvede skal en knægt på 17-18 år vise, at han har fortjent tillid? Dit argument står og falder med, at alt talentarbejde er spild. Hvis der fandtes en talentspejder, som udelukkende kunne vurdere et talent på det nødvendige niveau i den respektive klub, så tror jeg der vil være millioner af klubber som ville hente ham til sin klub. Det kan man ikke, og når der er tale om talenter, så er der også tale om et sats, men uden tillid, så bliver et talent aldrig til noget. Respekt derimod er noget helt andet :)
Pavon y Zidane blev katastrofalt af dårlig ledelsen, og intet andet!
Jeg nævner heller ikke Illarra og Isco som kompetente startere fra næste sæson, men kompetente udfordrere til en plads i start opstillingen. Der er immervæk stor forskel. Godt nok syntes jeg allerede nu, at man burde skifte Alonso ud i stedet for Illarra, men det er en helt anden snak.
Hvergang vi taler om talenter og breddespillere, så glemmer du simpelthen vores 3 foretrukne i start 11'eren. Modric og Khedira er ren verdensklasse, og det samme er Alonso, så det vil jo også være den foretrukne til næste sæson, hvis ikke talenterne har overbevist om deres værd. Der er jo ingen som mener, at Isco og Illarra begge [bskal[/b] være faste startere allerede fra næste sæson af, men man derimod lader dem tilpasse sig i et roligt og sikkert tempo.
Truppen står og falder ikke med om Isco og Illarra er verdensklasse til næste sæson. Det vil da hjælpe gevaldigt, men vi er hvor vi er idag uden dem som verdensklassespillere, men til næste sæson vil de nok være meget bedre.
- RasmusKring
- Gæst
-
Min pointe er, at man skal gøre sig fortjent til mere end indhop. Jese har i den grad taget chancen i denne sæson, omend han er gået noget ned de sidste par kampe, så har han vist nogle ting, og gjort sig fortjent til noget tillid fra både fans og Ancelotti. Jeg ville ikke være nervøs, hvis vi skulle starte Jese inde i en kamp. Han har taget sine chancer og vist noget. Jeg ville derimod være noget nervøs, hvis Isco på samme måde blev tvunget ind i en startopstilling med de niveau, han har lige for tiden.
Det kan godt være, at du ikke har nævnt Isco som kompetent starter til næste sæson, men det er der flere andre, der har.
Bare lige for at få det på det rene. Mener du så, at Pavon kunne være blevet til noget stort, hvis ledelsen havde været bedre? Jeg tvivl stærkt. Tillid er noget, spillerne skal spille sig til. Det er ikke noget, du skal foræres, så risikere vi samme problemer, som sidst vi prøvede at gøre talenter til en vigtig del af førsteholdstruppen.
Du kan kalde det respekt, hvis du har lyst. Det vil jeg ikke diskutere. Jeg tror du ved, hvad jeg mener.
Det er faktisk lidt sjovt med Isco, for i de 2 seneste indhop der har han faktisk været fantastisk, og er herinde på forummet blevet kåret til den bedste spiller i begge hans indhop, men når han starter inde, så er det dét går galt. Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at han bliver en kæmpe succes. Det var et kæmpe spring fra ham, hvor han skala leve med presset der er på hans skulder, og ikke nok med det, så bliver han omskolet i første sæson. De første 5-6 kampe der var han klart vores bedste mand, og han overstrålede alt og alle, men overordnet set er jeg glad for Ancelotti valgte en anden formation, og så er det bare Ancelotti's ansvar og få Isco til at passe ind i det system.
Jeg ved ikke om der er andre som har nævnt Isco som kompetent starter til næste sæson, men nu er det dig og mig som skriver sammen, så jeg kan jo ikke rigtig stå inde for hvad andre skriver :)
Nej jeg mener ikke Pavon kunne have blevet stor eller den næste Hierro, og grunden til jeg nævner ledelsen som problemet er simpelthen, fordi ledelsen fik det til at ske. Alle kunne se Pavon, Minambres, Raúl Bravo, Portillo og hvad de ellers hed langtfra var gode nok, men det mente ledelsen, og derfor kan ansvaret jo kun placeres hos dem. Derudover solgte de den eneste defensive midtbanespiller vi havde, og erstattede ham med Beckham som oftest lå side og side med Zidane. Amen hvad sker der!
Prøv lige engang at sammenlign vores nuværende talenter med vores daværende "talenter" jeg mener navne som: Carvajal, Varane, Illarra, Casemiro, Isco og Jesé overstråler jo en hvilken som helst anden spiller fra dengang, altså vores såkaldte "talenter".
Et andet problem dengang var, at vores talenter skulle indgå i start 11'eren, hvor vi idag har dem siddende ude på bænken. Det gør immervæk også en stor forskel, og specielt taget i betragtning af, at vores nuværende start 11'er er klasser bedre end vores gamle hold, men spiller for spiller, så er vores gamle hold dog nok bedst, men som jeg har nævnt før, så handler det ikke kun om spiller for spiller, men hvor gode de passer sammen som hold.
- RasmusKring
- Gæst
-
I mine øjne har håndteringen af Casemiro været helt perfekt. Han fik et par chancer efter at have vist potentiale i venskabskampene inden sæsonen, men hans præstationer i de officielle kampe har vist, at han ikke har niveau til Real Madrid. Det er det, jeg mener med, at man skal gøre sig fortjent til tillid. Man havde måske Casemiro i de langsigtede planer, men hans præstationer har vist, at han ikke er god nok. Derfor ændrer man planerne. Så har vi ikke spildt noget (spille)tid på ham. Kontinuitet og tillid er godt, men man skal ikke blive naiv.
Hele min pointe er, at man kan lægge en plan for hvilke spillere, der har en fremtid i truppen. Den kan være fantastisk, men tingene går aldrig, som man forventer i fodbold, så man skal bare være klar til at fravige fra planen og have et alternativ. Der er en betydelig sandsynlighed for at mindst en af vores talenter (Casemiro er ikke i denne gruppe) ikke får den store fremtid, som vi tror lige nu. Men hvem af dem er det?
Jeg syntes ikke Morata er god nok, eller har potentialet til at blive det, så nej det synes jeg ikke vi skal, og meget tyder på han heller ikke er i Real Madrid til næste sæson.
Angående Casemrio, så er det stadig et kæmpe spørgsmålstegn, for jeg syntes netop han har gjort det godt i mange af kampene han har spillet. Der var lige en mindre god kamp imod Galatasaray, men man kan nu heller ikke forvente toppræstationer fra en spiller som spiller så lidt, og oven i købet stadig er ung og meget at lærer endnu.
Jeg håber stadig Casemiro er og finde i truppen til næste sæson, for af hvad jeg har set, så er han faktisk utrolig dygtig, og han har godt nok overrasket mig meget.
Jeg syntes du er utrolig god til at male fanden på væggen, og du altid vil være på forkant med det negative. Jeg er noget mere optimistisk end dig kan jeg godt hører, og jeg kan ikke se hvordan det kan gå galt med Illarra, Isco og Jesé. De bliver alle 3 fantastiske spillere som alle vil være en del af Real Madrid holdet i mange mange år.
- RasmusKring
- Gæst
-
Dios skrev: Det hele handler nok mere om forståelse for hinanden. For jeg havde aldrig troet, at dine holdninger var som de er udfra de indlæg som du hidtil har skrevet.
Jeg syntes ikke Morata er god nok, eller har potentialet til at blive det, så nej det synes jeg ikke vi skal, og meget tyder på han heller ikke er i Real Madrid til næste sæson.
Angående Casemrio, så er det stadig et kæmpe spørgsmålstegn, for jeg syntes netop han har gjort det godt i mange af kampene han har spillet. Der var lige en mindre god kamp imod Galatasaray, men man kan nu heller ikke forvente toppræstationer fra en spiller som spiller så lidt, og oven i købet stadig er ung og meget at lærer endnu.
Jeg håber stadig Casemiro er og finde i truppen til næste sæson, for af hvad jeg har set, så er han faktisk utrolig dygtig, og han har godt nok overrasket mig meget.
Jeg syntes du er utrolig god til at male fanden på væggen, og du altid vil være på forkant med det negative. Jeg er noget mere optimistisk end dig kan jeg godt hører, og jeg kan ikke se hvordan det kan gå galt med Illarra, Isco og Jesé. De bliver alle 3 fantastiske spillere som alle vil være en del af Real Madrid holdet i mange mange år.
Hehe, jeg kan godt se hvordan mine indlæg komme til at virke meget pessimistiske. Det er lidt sjovt, fordi jeg faktisk mener, at vi har den bedste trup i rigtig mange år. Jeg har også stor tro på, at alle vores talenter udvikler sig og bliver gode. Tro det eller ej, så er jeg faktisk stor fan af Isco, og håber inderligt, at han vænner sig til at spille på dne centrale midtbane. Han ville bringe så meget til holdet. Hvis Isco udvikler sig, som jeg tror, så er det ligemeget, hvem vi henter ind på midtbanen, for om to år vil Isco være blandt verdens bedste. Jeg er dog også realist i den forstand, at vi skal have en plan B, hvis det ikke går, som vi håber.
Mange af mine argumenter er sat på spids for at provokere. Det er den bedste måde at få gang i en debat. Det virker til at hele forummet har sympati for dine holdninger, omend mange ikke kan argumentere ligeså skarp for dem, så jeg har lidt påtaget mig rollen som "skurk". Jeg havde lidt håbet, at der var flere, som ville byde ind. Men uanset hvad har det været en glimrende diskussion.
Mit sidste spørgsmål til dig, Dios (eller andre, der ønsker at deltage):
Kan du ikke se min pointe om, at en klub som Real Madrid (der har ambitioner om pokaler hver sæson) skal have mere end kompetente reserver, som kan komme i spil, hvis vores folk i startopstillingen ikke præsterer eller ikke udvikler sig efter planen?
Du behøver ikke være 100 % enig, men kan du ikke se fornuften i argumentet, og at det ihvertfald er noget, der skal være en del af overvejelserne, når man sammensætter en trup? Såfremt det er muligt af økonomiske eller andre årsager.
Det er bare din plan b jeg har misforstået, for når du taler om den, så lyder det jo som om, at du vil skubbe Isco længere væk fra holdet, og hente en bedre midtbanespiller end ham på nuværende tidspunkt.
Der er ingen skurk i mine øjne, men vi alle kan jo bare ikke have samme mening om alting, og heldigvis for det, selvom alle i andre er idioter i mine øjne, fordi i ikke fatter en skid haha :P
Nogle gange er man enig, og andre gange er man ikke, men forhåbentlig bliver du klogere hehe :D
For at svarer på dit spørgsmål, så er jeg da helt enig til en vis grad. Det nytter jo heller ikke noget og have en bænk som Barcelona, hvor bredden i truppen består af spillere, som langtfra er gode nok, så jo selvfølgelig skal vi have kompetente spillere på bænken. Di María, Coentrao, Varane, Illarra etc. er alle kompetente og gode afløsere, hvis du spørger mig. Og specielt de 2 første spillere, selvom jeg godt nok ikke kan fordrage Coentrao, så besidder han alligevel en del kvalitet, selvom han langtfra er ligeså god som Marcelo.
Der skal være konkurrence i en trup, og specielt i en klub som Real Madrid, men jeg foretrækker bare, at spilleren som er tiltænkt en plads i start 11'eren er bedre end spilleren på bænken, som vi f.eks. har set det på vores kanter. Ronaldo og Bale er flere niveauer bedre end Di María og Jesé, men de yder en god konkurrence, og levere varen.
Det er sådan en konkurrence jeg vil se, og hvis vi taler om talenter, så syntes jeg også vi kan lærer af Ramos, Pepé og Varane, som alle er 3 verdensklasse forsvarspillere, og det er utrolig vigtigt og have 3 så gode centrale forsvarspillere. Varane er stadig ung, og kan sagtens forstår han ikke spiller hver kamp. Han kender sin plads, men er samtidig godt inde i varmen på holdet, og det gør ham sikker i sit spil, og frygter ikke for at begå en fejl, som så vil koste ham pladsen, som vi så det med Benzema og Higuain. 1 af dem skulle jo bare tæmme bolden forkert 1 gang, så blev der byttet ud.
Som sagt, så kan jeg godt følge dig, men kæden hopper bare af, når man har 2 lige gode spillere på samme plads i mine øjne. Som jeg beskrev det tidligere, så skal vi de næste 2 sæsoner overveje hvilke mangler Real Madrid vil få, når vi mister Alonso, og om manglen vil gå udover vores offensive spil, da spillet hovedsageligt kun vil gå igennem Modric, og spørgsmålet er om det bliver for nemt for modstanderne. Jeg har tidligere argumenteret for, at Di María fast skal "omskoles" til den centrale midtbane som felt-til-felt spiller, da Khedira lige mangler noget offensiv kvalitet, og det ses ikke tydeligt nu, hvis du spørger mig, men det vil det måske komme til når Alonso ikke er der til, at fordele spillet nedefra.
Og det er netop der Di María kommer ind i billedet, for han besidder netop alle de kvaliteter Khedira mangler, men han mangler så bare det vigtigste i mine øjne til den position, men jeg er sikker på Ancelotti nok skal få tingene til at gå op.
Ellers er jeg helt med på, at der skal købes en bedre spiller end Khedira.
- Raul7-2880
- Platin bruger
-
Du kan umulig kalde Bale for at være "flere niveauer bedre end di maria" ! Ja Bale har lavet mange mål og assist, men de få kampe han har spillet godt, har været utrolig få. De fleste kampe har Bale spillet godt i 20-25 min. og i de resterende 65-70 min. har han været KOMPLET usynlig. DI Maria har været en af sæsonens bedste spillere sammen med Modric, Pepe og Ronaldo (selvfølgelig). Di Maria fortjener større kredit og i denne sæson har han KLART været på samme niveau som Bale - hvis ik højere.
Raul7-2880 skrev: Arrh Dios, rolig nu...
Du kan umulig kalde Bale for at være "flere niveauer bedre end di maria" ! Ja Bale har lavet mange mål og assist, men de få kampe han har spillet godt, har været utrolig få. De fleste kampe har Bale spillet godt i 20-25 min. og i de resterende 65-70 min. har han været KOMPLET usynlig. DI Maria har været en af sæsonens bedste spillere sammen med Modric, Pepe og Ronaldo (selvfølgelig). Di Maria fortjener større kredit og i denne sæson har han KLART været på samme niveau som Bale - hvis ik højere.
Alt taler imod Bale, men alligevel er hans statistikker så imponerende. Det taler om kvalitet, og selvom jeg heller ikke er helt imponeret over Bale endnu, for som du selv siger, så er hans spil meget svingende, men den direkte sammenligning imellem Bale og Di María på kanten, så er det direkte synd for Di María, og det er og sammenligne en Ferrari med en Opel.
Di María har spillet bedre denne sæson, men jeg mener overhovedet ikke de første måneder hvor Di María spillede på kanten var imponerende, og faktisk glædet jeg mig til at få Bale klar igen, selvom jeg ikke er hans største fan. Di María har dog gjort det langt bedre centralt, men det er ikke en sammenligning med Bale vi skal ud i her.
Bale er ligesom Ronaldo, afgørende, men langtfra god eller fremtrædende i hele kampen. Det har hjulpet at få Di María længere ned i banen, og han har været den bedste mand sammen med Casillas og Benzema i 2014.
- RasmusKring
- Gæst
-
Han er for det første ikke vant til at modtage bolden centralt. Det betyder, at han er dårlig til at orientere sig i mere end en retning, når han modtager den, og han er rigtig dårlig til at modtage bolden med en mand i ryggen. I den situation har han flere gange lavet alvorlige boldtab, som heldigvis ikke er blevet straffet. Han boldomgang er generelt også alt for satset på egen bangehalvdel. Han bevæger sig desuden elendigt både offensivt og defensivt. Hvornår har man sidst set Di Maria modtage bolden i området mellem modstanderens forsvar og midtbane. Det sker meget sjældent. I stedet søger han ud mod venstre og løber ind i Marcelo. Når alt det så er sagt, så er han vores bedste mulighed lige nu, men jeg fygter virkelig, at det vil koste os på et tidspunkt.