Ancelotti har bedt om tre spillere

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #49 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Ancelotti har bedt om tre spillere
Min grundlæggende tanke er bare, at i en klub som Real Madrid har vi midler nok til at have folk på bænken, der er mere end bare kompetente spillere. Den øgede kvalitet, vil i mine øjne, gavne holdet mere end det vil skade. Derfor mener jeg, at vi konstant skal være ude på at styrke kvaliteten i truppen. I mine øjne kan man aldrig få for meget kvalitet, men man kan uden tvivl betale for meget for det. Prisen og lønnen for en spiller skal selvfølgelig svare til deres bidrag. Men jeg kan godt fornemme, at jeg er i stærkt undertal. Det er jeg egentlig lidt overrasket over, men jeg har ikke noget imod at bliive udfordret. Aguero til 60 mio € er måske også at stramme den. Det er nok det maksimale beløb, jeg ville give for ham. Specielt med alle hans skader.

Filosofien med udskiftninger af spillere, der taber kampen om spilletid i klubben er på ingen måde noget, jeg har fundet på. Det er ikke min ideologiske tilgang til sammensætningen af en trup. Det er faktum, at det er den slags udskiftninger, der sker i vores trup. Özil, Sneijder og Robben er de eneste spillere, som vi har solgt igennem de sidste 5 sæsoner, som spillede en reel rolle i startopstillingen. Samtlige andre spillere er blevet solgt, fordi de sad meget på bænken, og ofte fordi de blev utilfredse med deres rolle i truppen. Så folk kan være imod, men på langt de fleste positioner i truppen bliver der skiftet ud hvert 3. eller 4. år, når spillere bliver utilfredse eller ikke længere giver konkurrence på deres plads. Dette bliver Coentrao og Casemiro ofre for i år, og det hører jeg ikke nogen klage over?

Vi er egentlig meget enige omkring truppen til sommer, Dios, men det overrasker mig ikke. Soldado ville være en udemærket forstærkning til angrebet, omend han er lige på grænsen til at være god nok, som jeg ser det. Det eneste, vi for alvor er uenige om, er hvorvidt Di Maria skal være en overvejelse på den centrale midtbane. I mine øjne er han slet ikke god nok. Han har gjort det udemærket, men jeg tror, at vi får problemer på midtbanen, når vi møder nogle af de stærkere hold i CL senere på sæsonen. Men det er en helt andet diskussion, som vi kan gemme til en anden gang.

Men bare lige for god ordens skyld. Tror folk virkelig ikke, at det drømmehold, som Dios sammensatte tidligere i tråden, ville dominerer europæisk fodbold i den første sæson?

Jeg er helt enig i, at der hurtigt ville opstå problemer i truppen, men i den første sæson tror jeg uden tvivl, at det ville være et meget stærkt hold. Det betyder dog ikke, at det er den slags trup, jeg argumentere for. Både fordi det ville være urealitisk og have et stærk negativ effekt over længere tid.

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• muddi
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #50 af muddi
Besvaret af muddi på emne Ancelotti har bedt om tre spillere
Det er måske et langskud, men hvorfor er der ingen der næver Mario Gomez. Manden er på nuværende tidspunkt 28, men bliver 29 til sommer. Han er næsten lige kommet tilbage fra en skade (starten af februar), men til sommer så vil man kende hans niveau. Han er en stærk angriber, høj (1,89), har placeringsevnen på det rette sted.
Han kan presse Benzema, men samtidig være udskifter, og være jokeren.
Han er anderledes end de offensive spille-typer vi har. Hvor vores andre offensive-spiller lever af hurtighed, (sparke)teknik, flair etc., så lever han af andre faktorer.
Hans statistik siger et målgennemsnit på 0,54, hvilket vil sige et mål i hver anden kamp (166 mål i 304 kampe). (her er det tiderne fra: Stuttgart, Bayern, Fiorentina og tyskland taget med. Ikke 2. hold og ungdomsårene)

Hvis man kunne ville jeg ønske en van nistelrooy tilbage, lige hans periode i klubben er,
hvad jeg leder efter. Og tror netop Gomez kan udfylde.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved muddi.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #51 af RasmusKring

muddi skrev: Det er måske et langskud, men hvorfor er der ingen der næver Mario Gomez. Manden er på nuværende tidspunkt 28, men bliver 29 til sommer. Han er næsten lige kommet tilbage fra en skade (starten af februar), men til sommer så vil man kende hans niveau. Han er en stærk angriber, høj (1,89), har placeringsevnen på det rette sted.
Han er anderledes end de offensive spille-typer vi har. Hvor vores andre offensive-spiller lever af hurtighed, (sparke)teknik, flair etc., så lever han af andre faktorer.
Hans statistik siger et målgennemsnit på 0,54, hvilket vil sige et mål i hver anden kamp (166 mål i 304 kampe). (her er det tiderne fra: Stuttgart, Bayern, Fiorentina og tyskland taget med. Ikke 2. hold og ungdomsårene)

Hvis man kunne ville jeg ønske en van nistelrooy tilbage, lige hans periode i klubben er,

Nu er det selvfølgelig bare min holdning, men Gomez har i lang tid været blandt de mest overvurderede angribere i verden. Der er en grund til, at storklubberne ikke stod i kø i løbet af sommeren, da Bayern ville sælge ham.

• Raúl 7
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #52 af Raúl 7
Besvaret af Raúl 7 på emne Ancelotti har bedt om tre spillere

RasmusKring skrev: Min grundlæggende tanke er bare, at i en klub som Real Madrid har vi midler nok til at have folk på bænken, der er mere end bare kompetente spillere. Den øgede kvalitet, vil i mine øjne, gavne holdet mere end det vil skade. Derfor mener jeg, at vi konstant skal være ude på at styrke kvaliteten i truppen. I mine øjne kan man aldrig få for meget kvalitet, men man kan uden tvivl betale for meget for det. Prisen og lønnen for en spiller skal selvfølgelig svare til deres bidrag. Men jeg kan godt fornemme, at jeg er i stærkt undertal. Det er jeg egentlig lidt overrasket over, men jeg har ikke noget imod at bliive udfordret. Aguero til 60 mio € er måske også at stramme den. Det er nok det maksimale beløb, jeg ville give for ham. Specielt med alle hans skader.

Filosofien med udskiftninger af spillere, der taber kampen om spilletid i klubben er på ingen måde noget, jeg har fundet på. Det er ikke min ideologiske tilgang til sammensætningen af en trup. Det er faktum, at det er den slags udskiftninger, der sker i vores trup. Özil, Sneijder og Robben er de eneste spillere, som vi har solgt igennem de sidste 5 sæsoner, som spillede en reel rolle i startopstillingen. Samtlige andre spillere er blevet solgt, fordi de sad meget på bænken, og ofte fordi de blev utilfredse med deres rolle i truppen. Så folk kan være imod, men på langt de fleste positioner i truppen bliver der skiftet ud hvert 3. eller 4. år, når spillere bliver utilfredse eller ikke længere giver konkurrence på deres plads. Dette bliver Coentrao og Casemiro ofre for i år, og det hører jeg ikke nogen klage over?

Vi er egentlig meget enige omkring truppen til sommer, Dios, men det overrasker mig ikke. Soldado ville være en udemærket forstærkning til angrebet, omend han er lige på grænsen til at være god nok, som jeg ser det. Det eneste, vi for alvor er uenige om, er hvorvidt Di Maria skal være en overvejelse på den centrale midtbane. I mine øjne er han slet ikke god nok. Han har gjort det udemærket, men jeg tror, at vi får problemer på midtbanen, når vi møder nogle af de stærkere hold i CL senere på sæsonen. Men det er en helt andet diskussion, som vi kan gemme til en anden gang.

Men bare lige for god ordens skyld. Tror folk virkelig ikke, at det drømmehold, som Dios sammensatte tidligere i tråden, ville dominerer europæisk fodbold i den første sæson?

Jeg er helt enig i, at der hurtigt ville opstå problemer i truppen, men i den første sæson tror jeg uden tvivl, at det ville være et meget stærkt hold. Det betyder dog ikke, at det er den slags trup, jeg argumentere for. Både fordi det ville være urealitisk og have et stærk negativ effekt over længere tid.

Rent hypotetisk ville Dios' hold være rigtigt stærkt, jo. Men det kan ikke lade sig gøre i virkeligheden. En spiller som Alaba vil jo ikke skifte til Madrid når han ved at Marcelo er der. Så "1. sæson" kommer aldrig til at ske. Et sådant hold kan ikke stables på benene i virkeligheden. Store spillere vil have spilletid, ikke sidde på bænken hver anden kamp. Derudover ville lønningerne være skyhøje.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #53 af RasmusKring
Det var også et meget hypotetisk spørgsmål. Selvfølgelig bliver dette hold ikke samlet, men hvis det gjorde. Hvad så?

12 år 4 måneder siden #54 af Real Madrid

RasmusKring skrev:

muddi skrev: Det er måske et langskud, men hvorfor er der ingen der næver Mario Gomez. Manden er på nuværende tidspunkt 28, men bliver 29 til sommer. Han er næsten lige kommet tilbage fra en skade (starten af februar), men til sommer så vil man kende hans niveau. Han er en stærk angriber, høj (1,89), har placeringsevnen på det rette sted.

Nu er det selvfølgelig bare min holdning, men Gomez har i lang tid været blandt de mest overvurderede angribere i verden. Der er en grund til, at storklubberne ikke stod i kø i løbet af sommeren, da Bayern ville sælge ham.

2010-11:

28 mål i Bundesligaen
8 mål i Champions League
39 mål alt i alt

2011-12:

26 mål i Bundesligaen
13 mål i Champions League
41 mål alt i alt

Han har alt i alt scoret 249 mål i 444 kampe (0.56 pr kamp).

Man kan kalde ham mange ting, men ikke overvurderet. Derudover kan det dog sagtens være, han har toppet og mest lidt af sulten, hvis det er tilfældet, har han selvfølgelig intet at gøre i Real Madrid. Jeg vælger dog at tro, han har været pokkers uheldige med skader de seneste par år.

Ps. Så har han allerede en fordel ved, han snakker spansk.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 4 måneder siden #55 af MMM

RasmusKring skrev: Det var også et meget hypotetisk spørgsmål. Selvfølgelig bliver dette hold ikke samlet, men hvis det gjorde. Hvad så?

Med Dios hypotetiske trup så ville de færreste spillere se kontinuitet og der er så mange muligheder for at skabe utilfredse spillere at jeg har svært ved at se hvordan truppen ville overleve intakt i mere end en sæson. Den del jeg virkelig ikke kan følge, er troen på at første sæson er der hvor det ville lykkedes. I denne sæson har vi for 117. gang fået bekræftet, at det tager tid for nye spillere at finde deres ben i Madrid og anden sæson er der hvor de fleste spillere for alvor begynder at vise deres niveau. Hvad hjælper det at kunne smide Kun eller Vidal ind når Benz skuffer eller Modric er træt, hvis ingen af dem er spillet ind på holdet? Så du ville ende med en situation hvor første valgende for det meste ville være de samme, men langt de fleste ville blive utilfredse. Hvordan skulle det blive til en triumferende sæson?
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, Dios, JimmyBroe

12 år 4 måneder siden #56 af BBB

I gennemsnit tager det ham 180 minutter at score et mål. I de sidste 10 kampe har han scoret 3 mål, og to af dem var mod Genoa. De tre mål er i øvrigt også hans måltotal for hele sæsonen - og det er med 90 minutter i benene efter kampe mod hold som Catania og Esbjerg. Esbjerg. Thomas Dalgaard sendte to bolde i rusen mod Esbjerg, så det er ikke fordi, at Esbjerg er vildt dygtige defensivt.

Mario Gomez bringer ganske vist noget andet end Benzema, noget som jeg har efterspurgt, men han scorer ganske enkelt ikke nok.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved BBB.

12 år 4 måneder siden #57 af Dios
@RasmusKring.

Det første der popper op i mit hoved, efter og have læst endnu en af dine indlæg er simpelthen Fm. Ikke nok med det er urealistisk på det økonomiske plan, så er det også bare så fejlvurderet som det overhovedet kan blive. Som MMM også påpeger, så undervurdere du i den grad muligheden for at spillerne skal tilpasse sig helt andre vilkår end hvad de er vant til, og kontinuitet. Det er nemlig noget du kan i Fm, men langt de største spillere i vores nuværende trup har været flere niveauer under deres topniveau den første sæson.
Jeg har sagt det før, men jeg er simpelthen målløs over hvordan du ser på tingene. Intet ondt i det, men det kommer bare bag på mig hver evig eneste gang hehe. Og for lige at gøre det helt klart, så er der intet ondt i, at jeg nævner Fm, men det er simpelthen bare hvad jeg tænker når du skriver som du gør, så håber ikke du bliver stødt eller fornærmet over det. Ellers spring let og elegant hen over det :)

Sneijder blev skiftet ud, fordi han simpelthen var for dårlig, og han i den grad overpræsterede i hans første sæson, og efterfølgende fandt sit normale niveau. Robben var Real Madrid's bedste mand, men det siger mere om holdet dengang end hans Real Madrid niveau. Han har i den grad oppet sig i Bayern, hvor han rent faktisk viser hvilket potentiale han har, men det var ikke noget han viste på samme måde i Real Madrid.
Jeg vil ikke kalde det den ideologiske tilgang, men mere et kvalitetsskifte! siden 2009 har Real Madrid fået verdensklassespillere på samtlige positioner, og det er derfor vi er så gode som vi er idag. Med hensyn til Özil, så er han da netop lige svaret på den problemstilling du opstiller.
Han er ren verdensklasse, men ville aldrig kunne acceptere, at sidde på bænken, og derfor er det jo så mærkværdigt, at du alligevel mener det er vejen frem.

Problemet er ikke, at der bliver skiftet ud engang imellem i truppen, for det skal der til, for at holde dampen oppe, men problemet er, at det ikke er breddespillere du vil hente eller sælge, men derimod verdensklassespillere, som du vil have på bænken til fordel for andre verdensklassespillere. Og det er jo netop lige det der er problemet.
Coentrao og Casemiro er 2 breddespillere, hvor Coentrao ikke er god nok til at spille fast, og han har tydeligvis accepteret sin rolle, og har været en kompetent afløser for Marcelo, og det er jo netop løsningen på hvordan en trup skal sammensættes. Det varer ikke evigt, og nu hentes der en ny, men det påvirker ikke holdet, kontinuiteten eller stammen på holdet, som hvis man skiftede ud på centrale pladser på holdet.
Casemiro er stadig et talent under udvikling, og selvom man lærer meget til træning i Real Madrid, så kræver det spilletid, og det er Ancelotti tydeligvis ikke villig til at give ham.

Som sagt, så syntes jeg heller ikke Di María er god nok endnu, men han kan acceptere sin rolle, selvom man engang skal hører lidt brok fra hans side, men det vigtigste ved en mand som ham er, at han er alsidig og alligevel besidder meget kvalitet. Den eneste grund til jeg ønsker at se ham være reserve for Khedira er, at jeg håber Jesé får chancen 100% som jeg også nævner. Køber vi Vidal til og kæmpe med Khedira, så bliver der mindre spilletid til Di María og Jesé, og det ender måske ud i, at begge forlader klubben, og det vil jo skade holdet, da begge spillere i denne sæson har været vigtige.

Og for at svarer på dit spørgsmål, så jo jeg tror vi vil dominere det første år, men det er også kun fordi det ville være præcis det samme hold som nu, men hvor udskifterne bare ville være bedre. Men hvis du derimod erstattede alle de nævnte spillere med vores spillere i start 11'eren, så ville mit svar være nej. Det kræver en vis form for tilvænning, og holdet vil igen starte fra 0 af.
Du kan ikke forvente at spillere som Busquets, Vidal og Pogba ville finde sammen til perfektion under Ancelotti allerede fra dag 1 af, så derfor ville mit svar være nej.

En anden lille sjov ting, så prøv at sammenlign vores start 11'er med Bayern's som jeg nok vil mene er det bedste hold. Vi begge spiller i en 4-3-3, så det er egentlig meget nemt. Begge hold jeg skriver er hvad jeg syntes er de 2 bedste hold spiller for spiller, så hvis du syntes Lopez er bedre end Casillas, så sammenlign Lopez med Neuer etc..

Real Madrid's hold:
Casillas, Carvajal, Ramos, Pepé, Marcelo, Alonso, Khedira, Modric, Bale, Benzema og Ronaldo.

Bayern München's hold:
Neuer, Lahm, Dante, Boateng, Alaba, Thiago, Schweinsteiger, Götze, Robben, Mandžukić og Ribery.

Det bedste hold, spiller for spiller:
Neuer, Lahm, Dante, Pepé, Marcelo, Alonso, Schweinsteiger, Modric, Bale, Benzema og Ronaldo.

Jeg har taget udgangspunkt i nuværende niveau, og sammenlignet Dante med Ramos og Pepé med Boateng, for på den måde at få de 2 bedste spillere af de 4.

4 Bayern spillere og 7 Real Madrid spillere.

Det jeg egentlig vil frem til er, at det ikke altid kommer an på hvem der har flest kvalitetsspillere, men at holdet er harmonisk og homogent og spillerne passer sammen udfra den taktik og formation træneren nu praktisere.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Dios.
Følgende bruger(e) sagde tak: M_linding, Real Madrid, JimmyBroe

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #58 af RasmusKring
Enten vil folk ikke forstå, hvad jeg siger, eller også evner i det ikke.

Jeg har på intet tidspunkt argumenteret for, at vores trup skal ligne den drømmetrup, som Dios lavede tidligere - heller ikke selv om det var muligt økonomisk. Vi er helt enige om, at det ikke ville være harmoni i den trup. Men i den hypotetiske situation, hvor denne trup var samlet, så tror jeg, at kvaliteten i den ville føre holdet til tops, inden moralen i truppen ville være lav nok til at ødelægge det. Det var desuden en meget hypotetisk scenarie, så om truppen er sammenspillet eller ej var slet ikke en del af mine overvejelser. Men lad os lade den ligge.

Referencen til FM er helt fin, Dios. Jeg forstår den dog ikke helt. Hvilken del af mit forslag med 3 indkøb (Moreno, Vidal og en angriber) er det helt præcist, der er så urealistisk?

Min indstilling til konkurrence skal også ses i sammenhæng med, at udgifterne til spillere skal stå til måls med det, de bidrager til holdet.

Coentrao er faktisk et perfekt eksempel på denne slags indkøb til bredden, som jeg argumentere for. Han blev købt for 200 mio. til venstrebacken. Ikke bare som ren reserve for Marcelo, men fordi man mente, at han havde potentiale til at konkurrere med Marcelo. I tre sæsoner har de så kæmpet om den plads. I perioder, hvor Marcelo har været skadet eller i dårlig form, har Coentrao siddet på pladsen. Men nu har Marcelo tydeligvis slået ham af, så nu er Coentrao kun en reservespiller. Det har han dog ikke hele tiden været. Han har udfyldt en rolle og er købt til nogenlunde fornuftige penge (måske lidt meget), og nu skal han skiftes ud. Det er en udemærket tranfer.

Min pointe ville så være, at Bayerns bredde i truppen er langt større og det er en af de klare drivkrafter bag deres deres store succes i de sidste par sæsoner. Men homogenitet og en succesfuld taktik har jeg aldrig undervurderet. Min pointe er bare, at kvalitet i høj grad også har en betydning. Hvor mange titler ville vi vinde, hvis Benzema blev skadet for resten af sæsonen?

Men hvis man kigger på deres midtbane, så har de følgende 9 kvalitetsspillere til 5 pladser: Müller, Shaqiri, Robben, Ribery, Kroos, Götze, Schweinsteiger, Thiago og Martinez. Hvordan fungerer det dog? Man skulle tro, at der var for meget konkurrence? :D

Så lige et spørgsmål af den mere filosofiske art. I prædiker allesammen tillid og kontinuitet. Hvad gør man så, når ikke spiller ikke præstere efter den "plan", man har lagt for truppen?
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved RasmusKring.

12 år 4 måneder siden #59 af Dios
@RasmusKring.

"I Real Madrid har vi den luksus, at vores utilfredse bænkevarmere er af høj, høj kvalitet. Sådan skal det jo være i en klub, der ønsker at vinde de store pokaler. Konkurrencen på holdet skaber en naturlig udskiftning af de dårligste spillere i truppen, mens de bedste spillere bliver i klubben. Hvordan er det lige, at det skader os?".

"Min grundlæggende tanke er bare, at i en klub som Real Madrid har vi midler nok til at have folk på bænken, der er mere end bare kompetente spillere. Den øgede kvalitet, vil i mine øjne, gavne holdet mere end det vil skade."

Det er bare ord som disse, som gør at man hurtigt misforstår dig. Og specielt sammenlignede med, at du kun vil hente Vidal, og en angriber, og der kunne du sagtens argumentere for Soldado blev hentet. Det er jo på ingen måder noget der stemmer overens med hvad du skriver, eller det kommer jo an på hvad man læser i dit indlæg, da der oftest bliver talt med 2 tunger. Jeg kan forstå man argumentere for Vidal, da Khedira er enten eller. Moreno og Soldado er jo langtfra høj kvalitet som du beskriver der skal være i Real Madrid truppen, men et godt ungt talent med et stort potentiale og en breddespiller som aldrig bliver bedre end en typisk middelklub.
Hvis jeg udelukkende kigger på hvilke 3 spillere du vil hente til klubben, så er det på ingen måder urealistisk eller Fm-agtigt, men når man så læser videre, og specielt de quotede ting, så er det jo bare et helt andet billede du vil have.

Glem den hypotetiske trup. Jeg tror alle forstår du ikke ønsker en lignende situation, men det er bare sådan du får det til at lyde som om.
Jeg bliver også utrolig forvirret når jeg læser du skriver, at for meget kvalitet aldrig kan skade vores trup, og du synes vores bredde skal være langt mere end bare kompetente, men prisen alligevel skal hænge sammen med den ydelse de giver truppen.
Er du ikke sød at forklarer mig hvilke spillere der er mere end bare kompetente, som kan hentes til en relativ fair pris? det hele kommer jo an på hvad du syntes er en fair pris, for en spiller som skal bruge halvdelen af tiden på at sidde på bænken?.

Selv syntes jeg 200 millioner kr. er maximum for en spiller som skal sidde på bænken i langt de fleste opgør, og egentlig bare være klar eller indgå i rotation i de mindre "vigtige" opgør. Som f.eks. kunne være på tirsdag imod Schalke, som vi på ingen måde taber samlet.
Coentrao syntes jeg var for dyr ift. hans kvalitet, men et køb af hans kaliber var nødvendigt, og en sådan handel ville jeg have det fint med igen.
Derimod ville et køb af Agüero til 400-500 millioner kr. være fuldstændig absurd, da jeg mener at en spiller i den prisklasse bare skal starte inde.
Det er selvfølgelig en helt anden snak hvad angår talenter. De må egentlig godt være lidt dyre, men stadig have en mindre rolle i deres første og måske anden sæson i klubben.

Alsidig er noget nær alfa omega i moderne fodbold. Du kan ikke have 2 lige gode spillere på hver position som Mourinho ellers gerne ville. Det er dog et lidt unfair spørgsmål syntes jeg, da vi jo har Morata i truppen, men han langtfra er god nok IMO. Jeg vil jo godt have en ny angriber, men han skal bare ikke være ligeså god som Benzema. Så derfor syntes jeg spørgsmålet er unfair, da jeg netop ikke er fortaler for, at Morata er 2. valg, men at vi derimod købte en mere kompetent afløser, som kunne være Soldado, så hvis Benzema blev skadet, så ville jeg have det fint med Soldado tog over.
Man kan også vende den om og sige, at hvor mange titler ville vi vinde med 2 spillere som er uden selvtillid, utilfredse og på ingen måder i form?
Hvis du spørger mig, så fik man 1 god sæson af både Higuain og Benzema og 2 dårlige af begge. Spørgsmålet er om det er acceptabelt. Det er det ikke hos mig, og Benzema er igang med sin bedste sæson i Real Madrid, fordi han har genfundet sin selvtillid og der bliver vist tillid til ham.

Ser man på spillernes skadeshistorik sidste sæson og denne sæson, så vil man se utrolig mange skader til Martinez, Robben, Ribery, Götze og Schweinsteiger, så derfor har spilletiden passet sådan nogenlunde, men fremtidsplanerne for Müller og Kroos ser ikke lovende ud når alle er fit, og derfor er de også rygtet væk til sommer. Så skal de ud og hente nye spillere, og de skal først tilvænne sig stilen, så igen det er hip som hap.

Vi har Isco og Jesé som kæmpe talenter, og som indenfor de næste 3 år vil være verdensstjerner og nogle af de bedste spillere på deres positioner, hvis alt fortsætter. Derudover har vi Illarra som i mine øjne også er et kæmpe talent, og hans udvikling fra i sommers til nu har været fænomenal, og virkelig en mand jeg regner med allerede fra næste sæson af.
Det vil være 3 kvalitetsspillere de kommende år, og selvom de ikke er på højde med Bayern's breddespillere nu, så vil de nok være det om få år. Derfor skal man dog ikke glemme, at vores 5 startere er langt stærkere end Bayern's IMO. Det hele handler nu om kontinuitet og tilvænning til Ancelotti's idéer. For truppen den er stort set perfekt spiller for spiller.

Vil du ikke være venlig at omformulere dit sidste spørgsmål? :) er ikke helt med på hvad der menes nemlig.

No solo soy perfecto, también soy Madridista.
Følgende bruger(e) sagde tak: Real Madrid, JimmyBroe, sNielsenRM

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #60 af RasmusKring
Vi har efterhånden diskuteret det her over mindst 20 indlæg og 2 tråde, så jeg har sikkert skrevet en masse ting, som ikke har været helt klart formuleret.

Jeg mener dog, at de citater, du har taget ud giver okay mening i forhold til min overordnede pointe. Jeg mener ikke, at vi skal købe ind til bænken. Det er vidst her vi for alvor er uenige. I mine øjne skal vi købe spillere, der kan skabe konkurrence på holdet og potentielt udfordre vores startere. Det kan sagtens være, at de ender på bænken, hvis de viser sig at være dårlige end den nuværende spiller er på pladsen (ala Coentrao). Men de skal ikke købes ind til det. Ideen med Moreno er, at han skal nå et niveau, hvor han kan udfordre Marcelo, om et års tid eller to, mens Soldado er lige på grænsen til at være god nok, i mine øjne, men ville være et acceptabelt køb til angrebet. Her mangler vi desperat et alternativ.

Det hele skal dog hænge sammen økonomisk. Det er meget vigtigt, og som du siger, så er det ikke altid nemt. Det siger jeg bestemt heller ikke. Pointen er i sig selv heller ikke særlig vigtig, da vi formentlig allesammen går ind for kvalitetsspillere til fornuftige priser :) Det skulle dog lige skrives eksplicit, for ellers kan jeg godt se, hvordan mine argumenter kunne betragtes som urealistiske. Grunden til, at jeg så alligevel er villig til at betale en relativt stor sum for Aguero er, at jeg mener, han er blandt verdens bedste angribere, og jeg ville elske at se ham spille for Real Madrid, hvis City var villige til at slippe ham for et "ikke-astronomisk" beløb. Hans skader er dog rimelig bekymrende.

Din sidste pointe omkring vores talenter illustrere meget godt, hvad jeg spurgte til mht. til en plan for truppen. Du argumentere for for tillid og kontinuitet i en trup, men hvorfor skal man gå bort fra dette, når tingene ikke går efter planen? Man kan have en rigtig god plan og udse sig 11 startere, men hvad hvis en eller flere af dem ikke spiller, som man havde håbet, eller ikke udvikler sig?

Lad os tage Isco som eksempel. Flere på forummet har brugt ham som argument for, at vi ikke skal forstærke midtbanen, for han bliver jo verdensklasse. Det bliver han forhåbentlig, men hvad hvis han ikke gør? Hvis Isco bliver givet stor tillid til sommer og givet en plads i startopstillingen, så risikere vi, at han ikke udvikler sig som planlagt. Det kunne blive rigtig skidt, hvis han så ikke har mere end en kompetent backup.

Hvis vi i stedet henter en stærkt konkurrent ind til sommer, så vil Isco og ham kæmpe om pladsen. Hvis Isco så ikke udvikler sig eller rammer bedre form, så har vi stadig en solid mand på midtbanen. Hvis Isco så rent faktisk slår igennem, så er det jo super. Han vil stadig få nogle chancer, og forhåbentlig tage dem. I mine øjne giver konkurrence potentielt de samme gevinster, men ikke den samme risiko.

Jeg ved godt, at de sidste to afsnit er rodet skrevet, men jeg håber, at det nogenlunde er til at forstå. Jeg har skyndt mig lidt i her pausen :)

Leveret af Kunena Forum