Ancelotti har bedt om tre spillere
- Brylle
- Gæst
-
... Og alligevel har han været en af de spillere, der har præsteret bedst denne sæson med sin energi og det gode passningsspil på midten. Samtidig vil jeg gerne have lov til at kalde hele dit nederste afsnit for en stor gang vås. Hans placeringsevne er blevet bedre og bedre. De eneste gange han søger ud til venstre, er når Ronaldo er gået ind på midten, hvor han er en vigtig brik i at holde bredden i spillet, og derfra er han rigtig god til at samarbejde med Marcelo i stedet for at "løbe ind i ham". Derudover er han god til at bruge sin fart til at modtage bolden med ryggen mod målet, og han har i denne sæson udviklet evnen til at gøre det mere simpelt, når det er nødvendigt.
Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen
- RasmusKring
- Gæst
-
Brylle skrev: @RasmusKring
... Og alligevel har han været en af de spillere, der har præsteret bedst denne sæson med sin energi og det gode passningsspil på midten. Samtidig vil jeg gerne have lov til at kalde hele dit nederste afsnit for en stor gang vås. Hans placeringsevne er blevet bedre og bedre. De eneste gange han søger ud til venstre, er når Ronaldo er gået ind på midten, hvor han er en vigtig brik i at holde bredden i spillet, og derfra er han rigtig god til at samarbejde med Marcelo i stedet for at "løbe ind i ham". Derudover er han god til at bruge sin fart til at modtage bolden med ryggen mod målet, og han har i denne sæson udviklet evnen til at gøre det mere simpelt, når det er nødvendigt.
Du kan være uenig, men vås er det ikke. Jeg skriver eksplicit, at han er vores bedste mand til pladsen, og han er uden tvivl blevet bedre på pladsen i løbet af sæsonen, men hans succes på det sidste er noget letkøbt. Bortset fra kampen imod Atletico i ligaen, så har modstanderne været meget svage. Så hvis vi ser frem imod næste sæson, så mener jeg, at vi skal skabe en trup, hvor Di Maria kan forblive førstereserver på kanten. Det er klart her, han passer bedst ind.
Di Maria skal ikke holde bredden, som den centrale midtbanespiller. Når Ronaldo trækker ind, så kommer Marcelo i overlappet. Det er ham, der skal skabe bredden. Men Di Maria bevæger sig naturligt ud af, hvilket betyder, at det centrale område er meget tomt.
Di Maria er i bedste fald yderst uortodoks på den centrale midtbane. Jeg er bange for, at han kommer til at koste os i de store kampe, men lad os håbe, at jeg tager fejl.
Men tilbage til Di Maria. Han kan både erstatte og rotere med den centrale midtbane, men også med kanterne. På den måde skaber vi den perfekte konkurrence på holdet, da han er med til ALENE at udfordre flere spillere og derfor er sandsynligheden mindre for at han skulle blive utilfreds, da vi kan være sikre på at ikke hele offensiven eller midtbanen holder et stabilt niveau hver eneste kamp i en hel sæson. Samtidig vil starterne heller ikke være nervøse over, at en enkelt spiller alene er direkte modstander til ens position.
Desuden er Di Maria's niveau højt nok til at hvis vi skulle rende ind i en lang skade, at vi ikke vil være nervøse over at sæsonen skulle falde fra hinanden. Dette er han tværimod et bevis på.
- Brylle
- Gæst
-
Selvfølgelig er det noget vås :)RasmusKring skrev:
Du kan være uenig, men vås er det ikke. Jeg skriver eksplicit, at han er vores bedste mand til pladsen, og han er uden tvivl blevet bedre på pladsen i løbet af sæsonen, men hans succes på det sidste er noget letkøbt. Bortset fra kampen imod Atletico i ligaen, så har modstanderne været meget svage. Så hvis vi ser frem imod næste sæson, så mener jeg, at vi skal skabe en trup, hvor Di Maria kan forblive førstereserver på kanten. Det er klart her, han passer bedst ind.
Di Maria skal ikke holde bredden, som den centrale midtbanespiller. Når Ronaldo trækker ind, så kommer Marcelo i overlappet. Det er ham, der skal skabe bredden. Men Di Maria bevæger sig naturligt ud af, hvilket betyder, at det centrale område er meget tomt.
Di Maria er i bedste fald yderst uortodoks på den centrale midtbane. Jeg er bange for, at han kommer til at koste os i de store kampe, men lad os håbe, at jeg tager fejl.
Det er fuldkommen ligegyldigt hvor svagt det er. Han har været blandt de bedste i denne sæson. Han er bedst på den central midt, og det har han vist denne sæson, hvor han har lært at spille derinde.
Gu fanden skal han gå lidt ud i banen når Ronaldo trækker ind. Ellers ender vi med 5-6 spillere, der bare klumper det hele inde i midten. Hvordan fuck kan det centrale rum blive tømt med Benzema, der trækker lidt ned, Alonso, der holder balancen, Modric, der bliver derinde og fordeler spillet og Ronaldo, der er trukket ind i banen? Skal der i din optik ligge 5 spillere inde i midten for ikke at tømme det centrale??
Når Ronaldo trækker ind, så kommer Marcelo i overlab, ja. Samtidig går Di Maria en smule ud og kombinerer rigtig godt med Marcelo. Det har bl.a. givet nogle voldsomt farlige tidlige indlæg og givet Marcelo nogle flere måder at bryde igennem på med Di Marias støtte, i stedet for at han er overladt til sig selv.
Brylle skrev:
Selvfølgelig er det noget vås :)RasmusKring skrev:
Det er fuldkommen ligegyldigt hvor svagt det er. Han har været blandt de bedste i denne sæson. Han er bedst på den central midt, og det har han vist denne sæson, hvor han har lært at spille derinde.
Gu fanden skal han gå lidt ud i banen når Ronaldo trækker ind. Ellers ender vi med 5-6 spillere, der bare klumper det hele inde i midten. Hvordan fuck kan det centrale rum blive tømt med Benzema, der trækker lidt ned, Alonso, der holder balancen, Modric, der bliver derinde og fordeler spillet og Ronaldo, der er trukket ind i banen? Skal der i din optik ligge 5 spillere inde i midten for ikke at tømme det centrale??
Når Ronaldo trækker ind, så kommer Marcelo i overlab, ja. Samtidig går Di Maria en smule ud og kombinerer rigtig godt med Marcelo. Det har bl.a. givet nogle voldsomt farlige tidlige indlæg og givet Marcelo nogle flere måder at bryde igennem på med Di Marias støtte, i stedet for at han er overladt til sig selv.
Og så deltagere Di maria også i et evt retur løb, for at dække venstre back pladsen, hvis Marcelo nu skulle miste bolden.
No soy sólo perfecto, soy Madridista también.
Jeg savner faktisk flere spillere inde centralt. Vi har ikke den type spillere længere, som søger hullet imellem midtbanen og forsvaret, og faktisk har Benzema påtaget sig den rolle, men for at det bliver rigtig farligt, så mangler han afleveringsmuligheder centralt, for hans eneste mulighed er enten, at han kan spille den tilbage til Alonso eller Modric, eller han kan spille den bredt. Ingen af delene bliver rigtig farlige, så hvis Di María i stedet placerede sig mere centralt, og lod Marcelo holde bredden, så ville Benzema have en spilstation længere fremme på banen, og det ville der kunne komme noget farligt ud af.
Vores centrale spillere går alle dybt for at modtage bolden, og derfor fungerede Özil, så godt på vores hold. For at gøre det farligt på kanterne, så bliver vi nødt til at trække folk ind i banen, for at åbne op på kanterne.
Alonso og Modric står begge for dybt til at åbne forsvaret op med deres placering, og før det bliver rigtig farligt, så skal man skabe forvirringen til de centrale forsvarspiller, og det gør man bedst ved at have en angriber til at trække lidt ned i banen, samtidig med vi har en offensiv midtbanespiller, som også er inde i rummet, og det gør, at de centrale forsvarspillere trækker lidt ned for at skærme af, og det kan enten udnyttes på kanterne, da backen automatisk trækker lidt ind banen, for at gøre hullet mindre, eller man bruger speeden fra Ronaldo og Bale, og stikker den i bagrummet.
Det er en taktik á la denne, som boldbesiddende hold oftest bruger.
Di María har klart potentialet til at blive en god felt-til-felt spiller, men det kræver han bliver bedre til de ting RasmusKring nævner, for der vil jeg give ham helt ret. Han er stadig for hasarderet på egen banehalvdel med en mand i ryggen, og han mangler stadig meget i hans positionering, specielt defensivt! Derudover er det bare tilvænning, at han ikke skal søge bredden så meget som han gør det nu. Han har netop de kvaliteter til at sætte en mand eller 2 inde centralt, men han skal bare lige tilvænne sig til, at der ikke er så meget plads som på kanten, og det er måske også derfor han søger derud for at modtage den.
No solo soy perfecto, también soy Madridista.
- RasmusKring
- Gæst
-
Når Bale og Ronaldo søger dybt, og Modric og Xabi Alonso typisk tager rimelig dybe positioner, Så er det kun Benzema, der søger det farlige området centralt. Det ville være godt for holdet, hvis Di Maria søgte dette område mere. Det ville heller ikke forhindre ham i at have et sammenspil med Marcelo.
Med andre ord er jeg enig med Dios. Det er en mærkelig fornemmelse :D
Vores spil de sidste 10 kampe har fungeret, men det hele foregår over kanterne. Det ville ikke skade, hvis vi havde andre tangenter at spille på.