Ancelotti har bedt om tre spillere

12 år 4 måneder siden #61 af SR4

RasmusKring skrev: Vi har efterhånden diskuteret det her over mindst 20 indlæg og 2 tråde, så jeg har sikkert skrevet en masse ting, som ikke har været helt klart formuleret.

Jeg mener dog, at de citater, du har taget ud giver okay mening i forhold til min overordnede pointe. Jeg mener ikke, at vi skal købe ind til bænken. Det er vidst her vi for alvor er uenige. I mine øjne skal vi købe spillere, der kan skabe konkurrence på holdet og potentielt udfordre vores startere. Det kan sagtens være, at de ender på bænken, hvis de viser sig at være dårlige end den nuværende spiller er på pladsen (ala Coentrao). Men de skal ikke købes ind til det. Ideen med Moreno er, at han skal nå et niveau, hvor han kan udfordre Marcelo, om et års tid eller to, mens Soldado er lige på grænsen til at være god nok, i mine øjne, men ville være et acceptabelt køb til angrebet. Her mangler vi desperat et alternativ.

Det hele skal dog hænge sammen økonomisk. Det er meget vigtigt, og som du siger, så er det ikke altid nemt. Det siger jeg bestemt heller ikke. Pointen er i sig selv heller ikke særlig vigtig, da vi formentlig allesammen går ind for kvalitetsspillere til fornuftige priser :) Det skulle dog lige skrives eksplicit, for ellers kan jeg godt se, hvordan mine argumenter kunne betragtes som urealistiske. Grunden til, at jeg så alligevel er villig til at betale en relativt stor sum for Aguero er, at jeg mener, han er blandt verdens bedste angribere, og jeg ville elske at se ham spille for Real Madrid, hvis City var villige til at slippe ham for et "ikke-astronomisk" beløb. Hans skader er dog rimelig bekymrende.

Din sidste pointe omkring vores talenter illustrere meget godt, hvad jeg spurgte til mht. til en plan for truppen. Du argumentere for for tillid og kontinuitet i en trup, men hvorfor skal man gå bort fra dette, når tingene ikke går efter planen? Man kan have en rigtig god plan og udse sig 11 startere, men hvad hvis en eller flere af dem ikke spiller, som man havde håbet, eller ikke udvikler sig?

Lad os tage Isco som eksempel. Flere på forummet har brugt ham som argument for, at vi ikke skal forstærke midtbanen, for han bliver jo verdensklasse. Det bliver han forhåbentlig, men hvad hvis han ikke gør? Hvis Isco bliver givet stor tillid til sommer og givet en plads i startopstillingen, så risikere vi, at han ikke udvikler sig som planlagt. Det kunne blive rigtig skidt, hvis han så ikke har mere end en kompetent backup.

Hvis vi i stedet henter en stærkt konkurrent ind til sommer, så vil Isco og ham kæmpe om pladsen. Hvis Isco så ikke udvikler sig eller rammer bedre form, så har vi stadig en solid mand på midtbanen. Hvis Isco så rent faktisk slår igennem, så er det jo super. Han vil stadig få nogle chancer, og forhåbentlig tage dem. I mine øjne giver konkurrence potentielt de samme gevinster, men ikke den samme risiko.

Jeg ved godt, at de sidste to afsnit er rodet skrevet, men jeg håber, at det nogenlunde er til at forstå. Jeg har skyndt mig lidt i her pausen :)

Men vi så hentede en verdensklasse midtbanespiller fordi vi er bange for Isco ikke slår igennem. Jamen hvad er sandsynligheden så for at Isco nogensinde slår igennem? Ca 0 :)

Venligst Log på eller Opret en konto for at deltage i samtalen

• Rubæk
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #62 af Rubæk
Besvaret af Rubæk på emne Ancelotti har bedt om tre spillere

SR4 skrev: Men vi så hentede en verdensklasse midtbanespiller fordi vi er bange for Isco ikke slår igennem. Jamen hvad er sandsynligheden så for at Isco nogensinde slår igennem? Ca 0 :)

En sortseer ville svare at det er den i forvejen :)

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #63 af RasmusKring
Besvaret af RasmusKring på emne Ancelotti har bedt om tre spillere

SR4 skrev: Men vi så hentede en verdensklasse midtbanespiller fordi vi er bange for Isco ikke slår igennem. Jamen hvad er sandsynligheden så for at Isco nogensinde slår igennem? Ca 0 :)

Det kunne skade hans udvikling, men hvis han for alvor indløser sit potentiale, så skulle han da nok kunne tilkæmpe sig noget spilletid.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #64 af Brylle
Besvaret af Brylle på emne Ancelotti har bedt om tre spillere

RasmusKring skrev:

Det kunne skade hans udvikling, men hvis han for alvor indløser sit potentiale, så skulle han da nok kunne tilkæmpe sig noget spilletid.

Og så står vi tilbage med den hentede midtbanespiller i verdensklasse, som bliver utilfreds, fordi han dermed er kommet til klubben under falske forudsætninger. Og så står vi med en overfyldt midtbane, hvilket kan være katastrofalt for harmonien på holdet.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #65 af RasmusKring

Brylle skrev:

RasmusKring skrev:

Og så står vi tilbage med den hentede midtbanespiller i verdensklasse, som bliver utilfreds, fordi han dermed er kommet til klubben under falske forudsætninger. Og så står vi med en overfyldt midtbane, hvilket kan være katastrofalt for harmonien på holdet.

Hvis vi ikke henter en til midtbanen og Isco ikke slå igennem, så står vi med en meget tynd midtbane. Så tager jeg hellere risikoen for et luksusproblem med for mange gode midtbanespillere.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #66 af Brylle

RasmusKring skrev:

Brylle skrev:

RasmusKring skrev:

Hvis vi ikke henter en til midtbanen og Isco ikke slå igennem, så står vi med en meget tynd midtbane. Så tager jeg hellere risikoen for et luksusproblem med for mange gode midtbanespillere.

Lige nu har vi Alonso, Modric, Di Maria, Casemiro og Illarra? Det må da være rigeligt. Specielt når Khedira også er på vej tilbage, mens Isco også er tiltænkt den plads. Det giver 6 spillere + Khedira. Det er meget muligt, at du har spillet FM, men dårligt humør kan virkelig ødelægge det for et hold.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Brylle.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #67 af RasmusKring
Lad os nu lige slappe af med alle de FM-kommentarer. Jeg er fint i stand til at analysere fodbold, selvom jeg har spillet både fifa og FM. Så det gider jeg ikke rigtig høre på, bare fordi vi uenige.

Jeg ser ikke Di Maria som central midtbanespiller, og Casemiro har på ingen måde niveau til Real Madrid. Så er vi nede på 5 mand. Khedira er på vej tilbage fra en alvor skade. Jeg har førstehåndserfaring med netop korsbåndsskader, så jeg ved fra egen erfaring, at den skade er meget besværlig at komme tilbage fra, så ham ville jeg ikke forvente meget af i næste sæson. Derudover har hverken Isco eller Illarra i denne sæson vist, at de er klar til at starte for os. Man kan håbe, at det ændrer sig, men af disse grunde argumenterer jeg for, at vi har brug for en forstærkning.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #68 af Brylle
Angående Di Maria, så er det vel fuldkommen ligegyldigt hvor lidt du ser Di Maria som central midtbanespiller i denne sammenhæng, fordi det er et faktum, at han spiller på den centrale midtbane, hvor der er stor tillid til ham fra Ancelotti. Så stor tillid, at det som udgangspunkt var vigtigt at spare ham i dag, så han ikke røg i karantæne til Barcelona kampen.

Khedira skulle være godt i gang med genoptræningen, og han er også i spil til VM-truppen. Dermed bør han også være klar til sæsonstart. Illarra bliver bedre og bedre, og det ser også ud til, at Ancelotti tror på ham og bruger ham ofte for at stabilisere midtbanen. Casemiro er jeg enig i, men han er helt fin som backup, og hvis man havde en spiller som Vidal eller Gündogan i truppen i stedet som ham, så ville der være alt for mange spillere med en forventning om at spille hele tiden og så er vi tilbage til det punkt, hvor det kun ville fungere i FM :)

EDIT: Nu hvor der er kommet så meget fokus på talenterne, så ville det hermed også gøre vejen længere for Illarra og Isco, og det ville dermed også være et skridt i den forkerte retning for at udvikle spillere til det system, som Ancelotti vil praktisere. Det lyder allerede som om, at han har styr på, hvordan han skal håndtere det med Isco, så selvfølgelig skal der være muligheder for, at Isco får spilletid og lærer rollen at kende i kampsituationer. Det sker ikke hvis vi overfylder midtbanen med verdensklassespillere, der alligevel bliver utilfredse, hvis ikke de spiller. Det var jo også en af grundene til at skille sig af med Øzil.
Sidste redigering: 12 år 4 måneder siden ved Brylle.

• RasmusKring
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #69 af RasmusKring

Brylle skrev: Angående Di Maria, så er det vel fuldkommen ligegyldigt hvor lidt du ser Di Maria som central midtbanespiller i denne sammenhæng, fordi det er et faktum, at han spiller på den centrale midtbane, hvor der er stor tillid til ham fra Ancelotti. Så stor tillid, at det som udgangspunkt var vigtigt at spare ham i dag, så han ikke røg i karantæne til Barcelona kampen.

Khedira skulle være godt i gang med genoptræningen, og han er også i spil til VM-truppen. Dermed bør han også være klar til sæsonstart. Illarra bliver bedre og bedre, og det ser også ud til, at Ancelotti tror på ham og bruger ham ofte for at stabilisere midtbanen. Casemiro er jeg enig i, men han er helt fin som backup, og hvis man havde en spiller som Vidal eller Gündogan i truppen i stedet som ham, så ville der være alt for mange spillere med en forventning om at spille hele tiden og så er vi tilbage til det punkt, hvor det kun ville fungere i FM :)

EDIT: Nu hvor der er kommet så meget fokus på talenterne, så ville det hermed også gøre vejen længere for Illarra og Isco, og det ville dermed også være et skridt i den forkerte retning for at udvikle spillere til det system, som Ancelotti vil praktisere. Det lyder allerede som om, at han har styr på, hvordan han skal håndtere det med Isco, så selvfølgelig skal der være muligheder for, at Isco får spilletid og lærer rollen at kende i kampsituationer. Det sker ikke hvis vi overfylder midtbanen med verdensklassespillere, der alligevel bliver utilfredse, hvis ikke de spiller. Det var jo også en af grundene til at skille sig af med Øzil.

Angel Di Maria er vores bedste midtbanespiller efter Modric og Alonso lige nu. Derfor bliver han sparet til Barcelona-kampen. Dette er en af de væsentligste grunde til, at jeg argumentere for, at vi skal have forstærket midtbanen. Di Maria er tydeligt misplaceret på midtbanen, men er alligevel bedst. Det er lidt en fallit-erklaring, og siger alt om hvor god Isco er i øjeblikket.

Du har for så vidt ret, hvis Khedira kommer sig over sin skade, hvis Illarra udvikler sig og hvis Isco udvikler sig. -men kan du garantere alle tre ting? Det er lidt for mange hvis'er til mig. Derfor argumentere jeg for, at der er brug for mere bredde.

Jeg gør måske vejen lidt længere for Illarra og Isco, men bør den virkelig være kortere? Indtil videre har de ikke gjort sig fortjent til at starte inde, så lad dem lige bevise noget, inden du forærer dem pladsen-

Özils skifte var vidst lidt i erkendelse af, at han aldrig ville blive god i Ancelottis 4-3-3, så det virker som en solid beslutning.

• Brylle
  • Gæst
  • Gæst
12 år 4 måneder siden #70 af Brylle

RasmusKring skrev:
Angel Di Maria er vores bedste midtbanespiller efter Modric og Alonso lige nu. Derfor bliver han sparet til Barcelona-kampen. Dette er en af de væsentligste grunde til, at jeg argumentere for, at vi skal have forstærket midtbanen. Di Maria er tydeligt misplaceret på midtbanen, men er alligevel bedst. Det er lidt en fallit-erklaring, og siger alt om hvor god Isco er i øjeblikket.

Du har for så vidt ret, hvis Khedira kommer sig over sin skade, hvis Illarra udvikler sig og hvis Isco udvikler sig. -men kan du garantere alle tre ting? Det er lidt for mange hvis'er til mig. Derfor argumentere jeg for, at der er brug for mere bredde.

Jeg gør måske vejen lidt længere for Illarra og Isco, men bør den virkelig være kortere? Indtil videre har de ikke gjort sig fortjent til at starte inde, så lad dem lige bevise noget, inden du forærer dem pladsen-

Özils skifte var vidst lidt i erkendelse af, at han aldrig ville blive god i Ancelottis 4-3-3, så det virker som en solid beslutning.

Di Maria spiller jo vanvittigt godt hver evig eneste gang? I dag kommer han ind og er den eneste, der skaber noget for resten.

Der er ingen garantier i fodbold. Det er heller ikke sikkert, at Vidal eller Gündogan vil præstere i Real. Et godt eksempel er Kaka: Vi hentede verdens bedste fodboldspiller og fik en en elendig brasilianer, der ikke fattede hvorfor bolden var rund.
Jeg synes, at vejen for talenter er ved at være, hvor den skal være. Jesé er backup på de to kanter, hvilket giver godt med spilletid, ligesom Carvajal får godt med spilletid sammen med Arbeloa. Isco og Illarra får også godt med spilletid og har begge spillet gode kampe, der indikerer, at det går den rigtige vej.

12 år 4 måneder siden #71 af Real Madrid

BBB skrev:

muddi skrev: Det er måske et langskud, men hvorfor er der ingen der næver Mario Gomez. Manden er på nuværende tidspunkt 28, men bliver 29 til sommer. Han er næsten lige kommet tilbage fra en skade (starten af februar), men til sommer så vil man kende hans niveau. Han er en stærk angriber, høj (1,89), har placeringsevnen på det rette sted.
Han kan presse Benzema, men samtidig være udskifter, og være jokeren.
Han er anderledes end de offensive spille-typer vi har. Hvor vores andre offensive-spiller lever af hurtighed, (sparke)teknik, flair etc., så lever han af andre faktorer.
Hans statistik siger et målgennemsnit på 0,54, hvilket vil sige et mål i hver anden kamp (166 mål i 304 kampe). (her er det tiderne fra: Stuttgart, Bayern, Fiorentina og tyskland taget med. Ikke 2. hold og ungdomsårene)

I gennemsnit tager det ham 180 minutter at score et mål. I de sidste 10 kampe har han scoret 3 mål, og to af dem var mod Genoa. De tre mål er i øvrigt også hans måltotal for hele sæsonen - og det er med 90 minutter i benene efter kampe mod hold som Catania og Esbjerg. Esbjerg. Thomas Dalgaard sendte to bolde i rusen mod Esbjerg, så det er ikke fordi, at Esbjerg er vildt dygtige defensivt.

Mario Gomez bringer ganske vist noget andet end Benzema, noget som jeg har efterspurgt, men han scorer ganske enkelt ikke nok.

Enig, med mindre, han kan finde tilbage på Bayern niveau, hvor han udover Messi og Ronaldo var Europas farligste målsluger. Huntelaaar havde lige een sæson, men ellers sjælendt set, andre kan komme over de 40 mål på en sæson.

No solo soy perfecto, también soy Madridista

12 år 4 måneder siden #72 af Real Madrid
Umiddelbart er Pato den eneste spiller, jeg virkelig finder spændende, som 2. valg. Findes andre gode bud, men ikke nogen, der får mig op af stolen.

Men...

Hvad med Jérémy Ménez, der har kontraktudløb til sommer, og har været brugt som angriber, og fortid med Ancelotti?

No solo soy perfecto, también soy Madridista

Leveret af Kunena Forum